CTA چیست؟ انواع کال تو اکشن کدام است؟
22 آذر, 1402 توسط
CTA چیست؟ انواع کال تو اکشن کدام است؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

جهت اطلاع کامل از اینکه CTA چیست و انواع کال تو اکشن کدام است و همچنین کلیه نکات لازم در این خصوص ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

ابتدا در این بخش به تعریف کال تو اکشن یا CTA می پردازیم؛ کلیه تبلیغاتی مورد نظر ما که این تبلیغات به طور  متقابل یا غیر متقابل انجام می دهیم برای جذب کاربران و برای انجام هدف مورد نظر ما است. لذا هدف ما این است که خرید از سایت، ثبت نام در یک اتفاق، پر کردن فرم و خرید از فروشگاه... پس باید در نظر داشته باشید که علاوه بر اینکه شما باید مطالب جذاب و بی نقصی داشته باشید پس باید سعی کنید با یک فراخوانی متنوع نیز کاربر خود را جذب کرده و هدفی که مورد نظر شما است را انجام دهد.

پس باید بدانید شما می توانید با یک کال تو اکشن بی نقص فروش محصول یا دانلود اپلیکیشن خود را چند برابر کنید.

مفهوم CTA یا CALL TO ACTION چیست؟

همان گونه که در مطالب بالا نیز ذکر کردیم کال تو اکشن که نام های دیگری نیز دارد نظیر فراخوانی، دعوت به اقدام یا درخواست است و درخواستی که از کاربران خود دارید را انجام می دهد. CTA همان مخفف کال تو اکشن است. کال تو اکشن می تواند به شکل های مختلفی به ما کمک کند مثل یک پیامک یا یک عکس، یک لینک، یک دکمه در اپلیکیشن که در شبکه های اجتماعی وجود داشته باشد تا کاربران را راضی به درخواست مورد نظر شما کند. بعضی از افراد گمان می کنند که کال تو اکشن باید در یک کلمه تعریف شده باشد یا در آخر یک جمله ی تبلیغاتی آمده باشد اما در اصل اینطور نیست. کال تو اکشن فقط به منظور خرید کردن از سایت نیست می توانیم از آن برای کاربرد های بیشتری نیز استفاده کنیم مثل ثبت نام کردن یا دانلود کردن برنامه و... . یک مزیت مهم کال تو اکشن این است که شما می توانید به کمک این نرم افزار هدف های تعریف شده که در گوگل آنالیتیکس را دست پیدا کنید.

1. جذابیت ویدئو و کیفیت همسان

یک ترکیب مهم برای سایت تبلیغات ویدئویی همسان محتوا است که باعث می شود سایت شما پر بازده ترین شود یعنی اینکه شما هم می توانید نام خودتان را به سر زبان ها بیاورید هم نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید. پس تبلیغات ویدیویی به ما کمک می کند علاوه بر تبلیغ کردن محصول خود برای فروش، باعث می شود کاربران بیشتری را قبل از خرید کردن محصول و وارد شدن به پیج آماده کند.

انواع کال تو اکشن

کال تو اکشن که در مطالب بالا از آن گفته شد به این منظور نیست که فقط در آخر جمله یا در یک کلمه گرافیکی، جمله های زیبا بیاید. انواع کال تو اکشن را در ادامه مقاله برای شما بازگو خواهیم کرد.

1. دکمه دعوت به اقدام؛

یکی از بیشترین کاربرد های که در انواع کال تو اکشن وجود دارد دکمه دعوت به اقدام است این دکمه به این معناست که مخاطبان را هدایت می کند لذا این دکمه در آخر یک جمله یا در جایی از جمله قرار می گیرد که دید بهتری داشته باشد و به صورت گرافیکی است باید متن دکمه طوری باشد که کاربران را جذب کند.

2. بیشتر بخوانید؛

باید متن شما طوری باشد که کاربران را کنجکاو کرده و به دنبال ادامه متن بکشانید تا بتوانید اقدام مورد نظر خود را انجام دهید این مورد به خوبی به شما کمک می کند تا شما را به هدف تان نزدیک تر کند باید شما اول مقاله خود را بسیار زیبا و جذاب بنویسید که کاربران را تشویق کنید ادامه مطالب را نیز دنبال کند بخش اول مقاله لید نام دارد پس برای اینکار ما باید از دکمه بیشتر بخوانید یا READ MOR بکار ببریم.

CTA چیست؟ انواع کال تو اکشن کدام است؟

3. ثبت نام و پر کردن فرم؛

قبل از ورد به سایت شما باید مخاطب خود را ترغیب کنید تا فرم ثبت نام را پر کند پس باید کاربر دوبار از این دکمه استفاده کند یک بار برای پر کردن فرم ثبت نام یک بار برای کلیک کردن ارسال آن پس ما باید طوری آن دکمه ارسال را جذاب طراحی کنیم که برای مخاطب اهمیت داشته باشد و فرد حاضر شود با شما همکاری کند و شما می توانید برای اینکه کاربران خود را برای پر کردن فرم ثبت نام با یک هدیه نیز ترغیب کنید تا کاربران بیشتری اقدام به پر کردن فرم ثبت نام کنند.

4. دکمه به اشتراک گذاری مطالب؛

مهمترین کاری که می توانید برای سایت خود انجام دهید دکمه به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی است. لذا ما می بینیم که مخاطبان بیشتری به سمت شبکه های اجتماعی جذب می شوند پس باید تلاش کنید متن های بیشتر با محتوا های جذاب را منتشر کنید تا مخاطبان بیشتر را برای سایت خود جذب کنید. دکمه به اشتراک گذاری مطالب شاید به اندازه بقیه دکمه های کال تو اکشن بزرگ و در دید نباشد اما در سئو سایت از اهمیت بالایی برخوردار است پس باید شما کاری کنید که مخاطب روی دکمه اشتراک گذاری کلیک کرده و مطالب شما در شبکه اجتماعی مشخص شود.

5. درخواست خرید؛

ما انتظار داریم که مخاطبان بیشترین اقدامی که انجام می دهند خرید محصولات باشد. پس کال تو اکشن به خرید آنلاین برای فروشگاه های اینترنتی اهمیت بسیاری دارد. شما باید دقت کنید که در خرید آنلاین دو حالت مهم وجود دارد.

اول اینکه امکان دارد مخاطب در سایت مورد نظر شما نباشد پس باید شما اول مخاطب را ترغیب به یک لندینگ پیج بی نظیر کنید و دکمه ی CTA را در این صفحه برای مخاطب قرار دهید. 

دوم ممکن است که دلایلی همچون کم بودن موجودی یا مشکلات فنی باعث گردد تا خرید مخاطب به شکلی نیمه تمام باقی بماند در این حالت شما باید با روش های مختلفی هم چون نسخه ی رایگان برای مدت زمان محدود یا از کمپین ریتارگیتنگ استفاده کنید تا دوباره مخاطب را مورد هدف قرار دهید. 

مفهوم CTA یا CALL TO ACTION چیست؟

6. تماس با پشتیبانی یا چت کردن آنلاین؛

مخاطبان قبل از خرید کردن از سایت سوالات بسیاری را در ذهن دارند که شما باید با حوصله به سوال های آن ها جواب بدهید پس ما باید با مشاوره دادن صادقانه به مخاطب خود کمک کنیم تا او بهتر تصمیم بگیرد. پس اینکار باعث می شود که مخاطبان بیشتر جذب شوند لذا ما با یک طراحی جذاب در اپلیکیشن کال تو اکشن خود در صفحه اصلی از مخاطبان خود بخواهید در صورت نیاز روی دکمه ها کلیک کنند.

7. ثبت نام در رویدادها

ما می توانیم با یک کال تو اکشن جذاب به بهترین شکل ممکن از تاریخ ها یا رویدادهای مهم به نفع سایت خود استفاده کنیم با اینکار باعث می شویم مخاطبان زیادی را برای سایت خود جذب کنیم. مثلا شما می توانید برای نمایشگاه الکامپ یک مسابقه یا یک بازی طراحی کنید تا مخاطبان بیشتری برای ثبت نام در پیج شما اقدام نمایند.

8.مشاهده کردن خدمات و محصولات؛

مخاطبان بسیاری در روز برای خرید محصولات یا بازدید خدمات به پیج شما می آیند پس اگر ما بتوانیم یک CTA جذاب و بی نقصی برای هر محتوای خود بسازیم می توانیم شانس نرخ تبدیل خود را چند برابر کنیم. مثلا با کال تو اکشن های هم چون 20 درصد تخفیف برای اولین خرید از سایت یا مواردی دیگر بتوانیم مخاطبان خود را ترغیب کنیم تا اهداف مورد نظر ما را انجام دهند و ما را به هدف خود برسانند.

اهداف طراحی انواع کال تو اکشن

ما باید اهدافی را برای خود مشخص کنیم پس باید انواع کال تو اکشن را با هدفی مشخص طراحی کنیم. پس نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که قبل از هر کاری شما باید هدف خود را واضح و شفاف بیان کنید تا بدانید به چه خروجی نیاز دارید. که ما در ادامه مطلب به این کال تو اکشن ها اشاره خواهیم کرد.

  1. 1. مجاب کردن مشتری برای افزایش خرید از سایت
  2. 2. دریافت کردن اطلاعات مهم همچون شماره همراه یا ایمیل 
  3. 3. عضو کردن در شبکه های اجتماعی
  4. 4. ترغیب کردن مخاطبان به بررسی پیج های دیگر سایت
  5. 5. داشتن یک برند مشخص
  6. 6. تشویق و شرکت در بخش های نظرات با بیان کردن تجربیات
  7. 7. درخواست به اشتراک گذاری مطالب

محل قرار گرفتن دکمه ی کال تو اکشن؛

مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که شما باید بدانید دکمه کال تو اکشن را در کجا قرار بدهید تا دید بیشتری داشته باشد پس باید دکمه انواع کال تو اکشن در بهترین جای مطلب قرار گیرد که هم دید بهتری داشته باشد هم دسترسی به آن ساده شود. که قرار گرفتن دکمه به تجربه نیز بستگی دارد. پس برای این کار ما نیاز به یک متخصص داریم یا با یک آزمون تست A/B می توانیم متوجه شویم که دکمه کال تو اکشن در کجای مطلب بازدید بیشتری دارد. معمولا در آخر مطالب دکمه کال تو اکشن قرار می گیرد که هم خوب در دید مخاطب باشد و هم مخاطب بتواند بعد از خواندن محتوای سایت به راحتی روی آن کلیک کند. ولی شما می توانید دکمه کال تو اکشن خود را بالای سایت نیز قرار بدهید تا مخاطب بتواند به راحتی روی آن کلیک کند. اما باید حواستان باشد که دکمه کال تو اکشن در جای از محتوا نباشد که نتیجه و باز خورد منفی برای سایت داشته باشد و مخاطب قید کلیک کردن دکمه را بزند.

بهترین مکان های قرار دادن دکمه CTA؛

  1. 1. پایان صفحه ی اصلی یا پست ها
  2. 2. ساید بار
  3. 3. پیام های پاپ آپ
  4. 4. صفحه ی محصولات
  5. 5. بنر های تبلیغاتی
  6. 6. اسلاید ها
  7. 7. منو های چسبان

نحوه طراحی کردن دکمه انواع کال تو اکشن یا CTA؛

هدف ما برای طراحی کردن دکمه کال تو اکشن این است که بتوانیم کاربران بسیاری را برای سایت خود جذب کنیم که کاربران بتوانند اهداف ما را انجام دهند. لذا ما موظف هستیم که دکمه ی کال تو اکشن را طوری طراحی کنیم برای مخاطبان مان جذاب باشد تا آن ها تشویق شوند تا روی دکمه کال تو اکشن با متنی که مورد نظر ما است کلیک کنند و ما را به اهداف خود نزدیک تر کنند.

انواع کال تو اکشن

1. انتخاب رنگ مناسب؛ همانطور که می دانید بعضی از مشاغل رنگ های خاصی را در ذهن مخاطب حک کرده است مثل شغل پزشکی یا فست فودی که رنگ خاصی را دارند. برای دکمه ی کال تو اکشن نیز رنگ های خاصی وجود دارد که می تواند بیشتر مورد توجه قرار بگیرد لذا باید رنگ های برای این دکمه در نظر بگیرید که با متن و رنگ صفحه ی سایت شما تفاوت داشته باشد و دکمه CTA در دید مخاطب برجسته تر نشان داده شود. که ما می توانیم از رنگ های نظیر رنگ قرمز، آبی یا نارنجی در دکمه CTA یا دکمه ی کال تو اکشن استفاده کنیم.

2. شکل CTA؛ اگر توجه کرده باشید می توانید ببینید که اکثر دکمه های کال تو اکشن یا CTA چهار گوش یا مستطیل هستند که شما می توانید با خلاقیت خود طرح دکمه ها را تغییر داده و نظر کاربران خود را جلب کنید.

3. چند کال تو اکشن؛ ما نباید به یک کال تو اکشن در صفحه خود اکتفا کنیم زیرا بیشتر مخاطبانی که وارد سایت ما می شوند به کال تو اکشن واکنشی نشان نمی دهند پس باید کال تو اکشن دوم را طوری طراحی کنیم که مخاطب را موظف کند تا تعامل داشته باشد.

4. دور CTA را خلوت کنید؛ اگر می خواهید دکمه ی کال تو اکشن شما بیشتر دیده شود باید اطراف دکمه را خالی کنید یا از رنگ سفید استفاده کنید تا بهتر در دید مخاطب باشد. توجه داشته باشد استفاده از المان های مختلف باعث می شود دکمه ی کال تو اکشن شما در دید نباشد.

5. متن واضح ولی خلاقانه باشد؛ سعی کنید از متنی برای کال تو اکشن خود استفاده کنید که واضح و شفاف باشد زیرا متن های کلیشه ای و تکراری باعث می شود مخاطب را جذب نکند پس سعی کنید در کال تو اکشن خود از متن های خلاقانه استفاده کنید.

6. اندازه مناسب CTA؛ هر چه اندازه دکمه انواع کال تو اکشن ما بزرگتر باشد بیشتر در دید مخاطب قرار دارد و مخاطبان بیشتر می توانند روی دکمه CTA کلیک کنند ولی باید توجه داشته باشید که دکمه کال تو اکشن خیلی بزرگ تر یا کوچک تر از صفحه ی سایت شما نباشد.

7. ذهن مخاطب را آماده کنید؛ بسیاری از کاربران بدون مقدمه روی دکمه کال تو اکشن کلیک نمی کنند پس ما باید قبل از ورود به سایت ذهن مخاطب را با توضیحات لازم آماده کنیم و به مخاطب بگوییم که با کلیک کردن روی دکمه ی CTA چه منفعتی برای او دارد.

8. حواستان به گوشی و تبلت ها باشد؛ ریسپانسیو بودن سایت ما از اهمیت بسیاری برخوردار است که در سئو نیز یکی از عوامل مهم شناخته می شود پس ما باید به اندازه ی درست دکمه کال تو اکشن خود توجه کنیم تا موقع نمایش دکمه ی CTA در گوشی های هوشمند درست و برجسته به نظر بیاید.

9. طراحی ساده فرم ها؛ شما باید فرم ها را کوتاه و ساده طراحی کنید تا مخاطب بهتر بتواند اطلاعات خود را وارد کند زیرا طراحی فرم های طولانی و پیچیده باعث می شود مخاطب قید صفحه را بزند.

10. محل قرار گیری دکمه CTA؛ شما باید بهترین مکان را برای دکمه CTA در نظر بگیرید که معمولا بالای صفحه ی سایت را برای دکمه ی کال تو اکشن در نظر می گیرند زیرا در بالای صفحه نیازی به اسکرول کردن ندارد البته شما می توانید در پایان متن خود نیز از دکمه CTA استفاده کنید چون ذهن مخاطب در پایان متن نیز آماده است.

11. حواستان به شبکه های اجتماعی باشد؛ شما باید دقت داشته باشید که دکمه ی اشتراک گذاری متن در شبکه ی اجتماعی در جای درستی قرار داده شود تا مخاطب به راحتی روی دکمه مورد نظر شما کلیک کند.

12. به مخاطبان هدیه بدهید؛ بهترین راه برای افزایش مخاطب بیشتر این است که برای او هدیه در نظر بگیرید این هدیه ها می تواند تخفیف یا یک پی دی اف باشد که در ازای درخواست از مخاطب برای آن انجام می دهید.

نکات مهم در نوشتن انواع کال تو اکشن؛

برای داشتن یک کال تو اکشن جذاب و بی نقص شما باید چندین بار آزمون و خطا کنید تا بتوانید یک کال تو اکشن بی نقص با رعایت اصول داشته باشید پس دقت کنید نوشتن متن کال تو اکشن کار ساده ای نیست.

 1. ساده و روان بنویسید؛ اگر می خواهید مخاطب بیشتر با شما ارتباط بگیرد و اقدام مورد نظر شما را انجام دهد باید متن خود را شفاف و ساده بیان کنید و سعی کنید از متن های کلیشه ای فاصله بگیرید پس پیام کال تو اکشن را ساده و شفاف بنویسید.

2. ایجاد محدودیت؛ همیشه کلمه ایجاد محدودیت باعث می شود مخاطب حس عقب ماندن یا نداشتن فرصت کافی را احساس کند پس شما می توانید برای جواب دهی بیشتر از (20 درصد تخفیف برای 5 نفر اول) یا (تنها 5 بلیط باقی مانده) استفاده کنید.

3. هرم محتوا را جدی بگیرید؛ شما باید به صورت قطره چکانی به مخاطب خود اطلاعات بدهید پس باید سعی کنید در چند جای مختلف از کال تو اکشن استفاده کنید زیرا برخی از مخاطبان همان اول روی دکمه ی کال تو اکشن کلیک کرده ولی برخی از مخاطبان نیز سخت گیر هستند و برای اینکه آن ها را مجاب به کلیک کردن دکمه کنید باید براساس هرم محتوا تلاش کنید به جزئیات بیشتری بپردازید.

4. کوتاه و جذاب بنویسید؛ شما باید متن خود را طوری طراحی کنید که کاربران با خواست و اراده خود روی دکمه ی کال تو اکشن کلیک کنند پس سعی کنید متن خود را جذاب و کوتاه طراحی کنید اما اگر قصد دارید آن را به صورت متنی بنویسید سعی کنید متن خود را جذاب و گیرا طراحی کنید.

5. دستور ندهید؛ ما باید تلاش کنیم تا متن خود را به صورت درخواستی بیان کنیم طوری که مخاطب احساس کند کلیک کردن روی دکمه کال تو اکشن به نفع خود است اگر ما متن خود را دستوری بنویسیم باعث می شود مخاطب متن را دوست نداشته باشد و آن را پس بزند.

6. ارزش آفرین باشید؛ ما باید در جمله خود متنی قرار بدهیم که جذاب به نظر برسید اگر فقط به کلمه ی کلیک کنید اکتفا کنیم شاید برای مخاطب جذاب نباشد پس سعی کنید قبل از کلمه کلیک کنید متنی بنویسید که ذهن مخاطب خود را آماده کرده باشید به عنوان مثال می توانید از جمله ی (شما هم می توانید یکی از برندگان ما باشید) استفاده کنید که جذاب تر به نظر برسد.

کاربران گرامی از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم همچنین اگر شما نیز در حال حاضر به دنبال پیشرفته تر کردن فضای کاری خود و داشتن امکانات در شآن کسب و کارتان هستید می توانید با چیتاک ارتباط بگیرید و پس از مشاوره  کامل توسط مشاوران متخصص چیتاک محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

نکات مهم در نوشتن انواع کال تو اکشن؛



CTA چیست؟ انواع کال تو اکشن کدام است؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 22 آذر, 1402
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن