با استفاده از نرم افزار CRM برای کلینیک های پزشکی می توانید بسیاری از مشکلات را حل کرده و رضایت مراجعه کنندگان را نیز دو چندان کنید. در متن زیر به چند مورد از مثال های نرم افزار CRM کلینیک جهت بازاریابی مراکز درمانی و کلینیک ها پرداخته ایم.
در نرم افزار CRM برای کلینیک های پزشکی اطلاعات به صورت یکپارچه و کامل بودن جمع آوری می شود، اتوماسیون فرایندهای داخلی، آسان تر طی کردن مراحل صدور صورت حساب و فرایند پذیرش بیماران.
مزایای نرم افزار CRM برای کلینیک های پزشکی
به شکل کلی تمام نرم افزارهای CRM بر سه نکته مهم و ضروری متمرکز هستند:
- پیشنهادهای شخصی سازی شده
- خودکارسازی فرآیندها
- قابلیت ویژه ادغام شدن با سایر سرویس ها نظیر: خدمات تلفنی، کاتالوگ ها و…
مزیت های سیستم سی آر ام برای استفاده در مراکز درمانی و کلینیک های پزشکی به شرح زیر است.
سهولت در جذب مشتریان و بیماران جدید
ممکن است برای شما نیز چنین اتفاقی رخ داده باشد که در مراجعه با یک بیمارستان اطلاعاتی به پذیرش داده باشید که با مفقود شدن روبرو شوید این مورد دیگر اتفاق نخواهد افتاد اگر نرم افزار CRM برای کلینیک های پزشکی راه اندازی شده باشد. CRM همه اطلاعات و داده ها و همچنین نسخه های حساس را ثبت و ذخیره می کند. با این سیستم اشتباهات کمی و کاستی های موارد در ارتباطات بسیار کاهش می یابد و افراد یک خدمات پزشکی درمانی مناسبی تجربه می کنند. یک نکته مهم در قابلیت های CRM این بوده که با ثبت اطلاعات بیمارانی که بیماری خاص داشته یا حساسیت دارویی دارند می تواند در مواقع اضطراری کمک بسیاری کند.
بهبود تجربه مشتری در نرم افزار CRM پزشکی
طبیعی است که یک بیمار به دلیل نا آگاهی از نوع بیماری خود و فرآیند درمان احساس خوبی نداشته باشد. در این هنگام نرم افزار CRM برای کلینیک های پزشکی می تواند با اطلاعاتی که به بیمار می دهد آن را از این مورد مطلع سازد. همچنین یک بیمار می تواند از این طریق جویای حال جسمی خود تا زمان نتایج آزمایش خود از پزشکان باشد.
فرآیند ساده تر صدور صورتحساب
همانطور که می دانید یک بیمارستان از بخش های مختلف بسیاری تشکیل شده است بخش هایی که مربوط به امور درمانی بوده و بخش های که مربوط به امور اداری و صورتحساب ها است ارتباط میان این بخش ها با یک دیگر تا حدودی پیچیده است. که نرم افزار CRM در این قسمت به کمک بیمارستان ها آمده و ارتباط میان آن ها را آسان و از فرآیندهای دستی راحت می کند که این یک ویژگی منحصر به فرد است.
یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری پزشکی یا همان CRM می بایست 5 ویژگی اصلی را داشته باشد در متن زیر این ویژگی ها را شرح داده ایم.
سوابق الکترونیکی: مورد اصلی و مهم در هر نرم افزار پزشکی برای بیمارستان ها جمع آوری همه اطلاعات شخصی بیماران، زمان ویزیت، دارو و...است. که این اطلاعات باید به راحتی برای پزشکان در دسترس قرار گیرد.
تحلیل و بررسی: تحلیل و بررسی کسب و کار ها لازم است تا گزارش های آمار جهانی را در نظر گرفت.
ارسال ایمیل یا تماس به صورت مستقیم: برای بهبود تعامل با بیماران لازم است به ارسال ایمیل بی اندیشید خوش آمدگویی، یادآوری ها و اعلان ها را نیز در نظر بگیرید.
یکپارچه سازی یا وارد کردن داده ها: اگر یک کسب و کار جدید نیستید لازم است نرم افزار CRM را به صورت یکپارچه پیش ببرید به بیانی راحتتر لازم است تا اطلاعات نرم افزار قبلی را در نرم افزار CRM انتقال دهید.
پشتیبانی بیماران و مشتریان از طریق چندین پلتفرم: لازم است تا استفاده از پلتفرم های مختلف برای مراجعه کنندگان و پرسنل فراهم شود. تا بتوانند به راحتی سوابق خود را بررسی نمایند.
اگر در کلینیک خود به دنبال افزایش درآمد و سود دهی بیشتر هستید باید نکات زیر را فراموش نکنید.
تعامل بیشتر پزشکان با انجمن های محلی: در این تعامل یک پزشک می تواند با مشارکت بیشتر کلینیک پزشکی خود را تبلیغ کرده و با راه حل هایی نظیر تخفیف های ویژه مشتریان جدیدی جذب کند.
استراتژی WOM در کلینیک های پزشکی: اکثر عموم مردم در حال حاظر با تبلیغات دهان به دهان یا همان تجربه شخصی یک بیمار از یک کلینیک و رضایت آن به سمت آن کلینیک جذب می شوند پس جلب و افزایش رضایت بیماران یک امر بسیار مهم است.
حضور مستمر در شبکه های اجتماعی: با حضور در شبکه اجتماعی یک پزشک می تواند کلینیک خود را تبلیغ کرده و یک راه ارتباطی همیشگی برای مراجعه کنندگان بگذارد این امر برای اعتماد بیشتر مشتریان نیز موثر است.
انواع نرم افزار CRM برای کلینیک های پزشکی
نرم افزار CRM برای تعامل با بیماران: این نرم افزار به حفظ و نگهداری بیمارانی که خودشان به مرکز درمانی یا کلینیک آمده اند کمک می کند.
نرم افزار CRM برای تعامل با سازمان ها: این قابلیت برای کلینیک های زیبایی، دندان پزشکان، روانشناسان بسیار مناسب است چرا که در جذب بیماران جدید کمک می کند.
امروزه سیستم CRM در مراکز درمانی و کلینیک ها یک امر ضروری محسوب می شوند با جلب رضایت بیماران و مشتریان منبع درامد برای کلینیک های خصوصی، بیمارستان های خصوصی و....بسیار بیشتر می شود.
تفاوت بین نرم افزار CRM پزشکی و CRM عمومی
نرم افزار CRM به طور کلی همه نیازها و خواسته های بیماران و مراجعه کنندگان را فراهم می کند. CRM عمومی با ویژگی پردازش سوابق پزشکی و تعاملات با بیماران بسیار پر هزینه است پس لازم است یک CRM مناسب با ویژگی های مرتبط برای کلینیک ها راه اندازی کنیم.
ساختار نرم افزار CRM برای کلینیک های پزشکی: CRM مناسب مراکز درمانی با هدف ساختارسازی منحصر به فرد برای کلینیک های درمانی بکار گرفته شده است.
نرم افزار سی آر ام باید به گونه ای باشد که خودش را با شرایط و روش های مختلفی که پزشکان یک مجموعه کار می کنند وفق دهد. CRM عمومی تنها از یک مجموعه که دارای تعدادی از کارکنان است پشتیبانی می کند.
نرم افزار CRM برای کلینیک های پزشکی چه کاربردی دارد؟