بازاریابی اینفلوئنسری چیست؟ ارائه راهکار!!!
14 تیر, 1402 توسط
بازاریابی اینفلوئنسری چیست؟ ارائه راهکار!!!
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

بازاریابی اینفلوئنسری چیست. کلمه "اینفلوئنسر" یک معنی موثر دارد که در جهان مدرن حال حاضر و با پیشرفت علم و همچنین عوامل مختلف که تغییرات بسیاری با هدف پیشرفت داشته اند بسیار رایج گردیده است و افراد زیادی را در همین حیطه تحت‌ الشعاع خود قرار داده است. به بیان ساده تر باید اینگونه ذکر نماییم که در جهان پیشرفته حال حاضر مجازی افرادی که در یک یا چند پلتفرم اجتماعی شناخته گردیده اند و آن ها توسط جمعی از اشخاص دنبال می شوند اینفلوئنسر هستند. اینفلوئنسرها به بخشی از افراد گویند که با توجه به دنبال‌ کننده‌ ای که دارند قادر خواهند بود تا دیگر مشاغل را به دنبال‌ کنندگان خود معرفی کرده و با این روش، نیز کسب‌ و کار خود را پیش برده اند و کسب و کار های دیگر نیز تبلیغ می شوند تا اینگونه موجب معرفی و شناخته شدن آن ها شده و هر دو طرف از این موقعیت برای خود کسب درآمد کنند. 

بازاریابی اینفلوئنسری چیست؟

بازاریابی اینفلوئنسری یک بازاریابی مهم با روش های مختلف است که امروزه در بین دیگر کسب و کار ها جایگاه و اهمیت ویژه‌ ای دارد. در اصل باید گفت که در حال حاضر کسب‌ و کار ها و یا صاحبان مشاغل مختلف به این نتیجه رسیده اند که انجام بازاریابی به روش های سنتی و قدیمی منسوخ گردیده است و میزان اثر بخشی خود را از دست داده است اما در مقابل با انجام بازاریابی اینفلوئنسری می توان تأثیرگذاری بیشتری را دید و می‌ توان برای کسب‌ و کار ها و صاحبان مشاغل نیز بسیار مفید واقع گردید. اگر با مطالعه این بخش شما نیز به فکر این افتاده اید که چگونه اینفلوئنسر شوید و یا این مورد خیلی وقت است که ذهن شما را به خود مشغول ساخته است و یا از افرادی هستید که  باید تا انتهای این مطلب را مطالعه نمایید و با دقت به کلیه نکات در خصوص این امر توجه فرمایید.

ویژگی‌ ها و توانایی‌ هایمور نیاز برای بازاریابی اینفلوئنسری

بهتر است ابتدا به این بپردازیم که چگونه یک فرد عادی به یک اینفلوئنسر تبدیل گردد این فرد باید چه خصوصیت ها و توانایی‌ هایی را به همراه داشته باشد؟ یک اینفلوئنسر می بایست خصوصیت های گوناگونی را دارا باشد تا اینگونه بتواند بر روی مخاطبان خود تأثیر گذاری فراوانی داشته باشد و تبلیغات کسب‌ و کارها و مشاغل مختلف را انجام دهد. هر اینفلوئنسری که تعداد دنبال کننده های آن بیشتر باشد لزوما تأثیرگذاری بالایی نخواهد داشت بنابراین باید علاوه بر تعداد دنبال کنندگان ویژگی‌ های مخصوصی را نیز داشته باشد تا بتواند در دنیای اینفلوئنسرهای مختلف و همچنین در دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ اثرگذاری بالایی داشته باشد. ویژگی‌ هایی که بیشتر اینفلوئنسرها برای ادامه راه به آن ها نیاز دارند عبارتند از:

داشتن شور و اشتیاق

این یک مورد مهم در انجام معرفی ها است و شخصی که شما آن را به‌ عنوان اینفلوئنسر برای محصولات خود انتخاب نموده اید باید این کار را  با شور و اشتیاق بالا به مخاطبان خود معرفی نمایند تا اینگونه با توجه به مفید بودن و اثر داشتن این معرفی، مخاطبان صفحه نیز بیشتر گردد.

داشتن قدرت نفوذ کلام

تأثیر گذاری زیاد بازاریابی اینفلوئنسری هنگامی بیشتر می شود که یک اثر بخشی مفید و بالایی بر روی مخاطبان خود داشته باشد و از این امر اطمینان داشته باشد که می‌ تواند تبلیغ محصولات مختلف را با اعتماد بر قدرت نفوذ کلام خود در بهترین حالت انجام دهد.

بازاریابی اینفلوئنسری چیست؟

داشتن تعامل

یک مورد مهم در معرفی تعامل است. بیشتر افراد مخصوصا دنبال کنندگان یک اینفلوئنسری به دلیل حس نزدیکی به آن فرد دارند اعتماد زیادی به او می کنند و  از محصولات معرفی شده توسط او حمایت می کنند. این امر هنگامی رخ می دهد که یک اینفلوئنسر جهت کسب اعتماد مخاطبان خود  باید در تعامل با مخاطبان خود باشد و از این روش با سلیقه و خلقیات دنبال کنندگان خود نیز شناخت پیدا کند.

کسب اعتبار

یک ویژگی خاص جهت موفقیت کسب و کار ها داشتن اعتبار در بین افراد است این مورد برای اینفلوئنسرها و تمامی کسب و کار ها مهم است.

در این خصوص برای اینفلوئنسرها باید گفت که لازم است این افراد در مقابل کلیه رفتار و گفتار های خود حس مسئولیت پذیری داشته باشند و بتوانند در مقابل هر محصول و یا برندی که تبلیغ می‌ کنند، به دنبال کنندگان خود اطمینان دهند که محصول با کیفیت و با ارزشی را به آن ها معرفی می کنند و مخاطبان او نیز گفته‌ های آن را معتبر دانسته و اینگونه می شود که یک اینفلوئنسر موفقی می شوند.

میزان محبوبیت و دیده شدن

اینفلوئنسر ها علاوه بر تعداد مخاطبان بالا باید در بین کلیه بینندگان از محبوبیت بالایی برخوردار شوند، اینگونه می توان با محبوبیت فراوان بر روی مخاطبان اثرگذاری بالایی داشت و تبلیغات و بازاریابی اینفلوئنسری را به بهترین نحوه ممکن انجام داد.

گام‌ هایی که برای تبدیل‌ شدن به یک اینفلوئنسر باید طی کرد

صفحات اجتماعی در دسترس همانند؛ اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و... از جمله پلتفرم‌ های هستند که اینفلوئنسر های معروف در این شبکه ها  فعالیت می‌ کنند و این ویژگی را دارند که اینفلوئنسر های جدیدی را در زمینه‌ های متفاوت با مخاطبان مختلف پذیرا باشند. حال سوال مهمی که بسیاری از افراد از خود می‌ پرسند این است که چگونه اینفلوئنسر شویم و یا باید چگونه در اینستاگرام اینفلوئنسر شویم و یا چگونه اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی شویم؟

اگر شما نیز این ذهنیت را در سر خود دارید و به دنبال راهکارها و ایده های مختلف جهت اینفلوئنسر شدن هستید و می‌ خواهید اینفلوئنسر شبکه‌ های اجتماعی شوید و یا جهت تبدیل ‌شدن به اینفلوئنسر به این نتیجه نرسیده اید که چگونه و از کجا آغاز نمایید تا بر روی گروهی از دنبال‌ کنندگان خود تأثیر بگذارید؟ بهتر است مطالب زیر را مطالعه نمایید

گام‌ هایی که برای تبدیل‌ شدن به یک اینفلوئنسر باید طی کرد

مشخص کردن زمینه فعالیت خود

قبل از هر نوع فعالیتی شما باید ابتدا زمینه فعالیتی خود را برگزینید. زمینه‌ های فعالیتی متفاوت زیادی موجود است که نی توانید یکی از آن ها را برای فعالیت خود برگزینید. موضوع‌ های انتخابی شما در هر زمینه‌ ای که باشند، باید مناسب با سلیقه شخصی شما بوده و زمینه‌ ای باشد که شما به آن علاقه داشته باشید اگر این چنین نبوده شما هرگز نمی توانید به عنوان یک اینفلوئنسر با دنبال کنندگان خود ارتباط مؤثری داشته باشید و اثر بخشی شما بسیار کمتر می شود. همچنین می بایست با توجه به داشتن علاقه به موضوع فعالیت خود، در زمینه فعالیتی خود نیز بسیار مطالعه نمایید و اطلاعات مهم و  فراوانی را کسب نمایید تا اینگونه نیز بتوانید اطلاعات درست و محتوا های مناسبی را تولید کرده و در اختیار مخاطبان و دنبال‌کنندگان خود قرار دهید.

بهینه سازی پروفایل شبکه اجتماعی

پس از اینکه زمینه فعالیت خود را مشخص کرده و با توجه به علاقه خود یک مورد را به طور دقیق انتخاب کردید، در قدم بعدی باید صفحه اجتماعی مناسب جهت فعالیت خود را انتخاب کنید. به طور مثال بعضی از اینفلوئنسرها جهت قرار گرفتن در دید مخاطبان ویدیو های خود صفحه اجتماعی یوتیوب را انتخاب می‌ کنند و بعضی دیگر از آن ها نیز جهت به دست آوردن مخاطبان بیشتر صفحه اجتماعی برگزیده خود را اینستاگرام می دانند. پس از این مرحله و انتخاب پلتفرم مناسب، شما باید یک نام کاربری مناسب و ایده‌ آلی را جهت فعالیت خود در آن شبکه انتخاب نموده و در قسمت بیوگرافی صفحه، فعالیت‌ ها و خودتان را به طور کوتاه و مختصر تشریح کنید.

شناسایی مخاطبان و دنبال‌کنندگان خود

داشتن اطلاعاتی از مخاطبان و آشنا بودن با درخواست ها و سلیقه‌ های آن ها یکی از مهم‌ ترین عواملی است که باید هر یک از اینفلوئنسرها جهت شناسایی آن باید تلاش کنند و اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد. شناختن مخاطبان و آشنایی باسلیقه آنها باعث می‌شود تا هر اینفلوئنسری بتواند محتوای تولیدی صفحه خود را بهینه ساخته و محتوای خود را طوری تولید کند تا روزبه‌روز بر تعداد مخاطبان خود بیفزاید و بتواند اثرگذاری خود را به طور مستمر افزایش دهد.

 تولید محتوا های مفید

این مبحث بسیار مهم و برای ادامه کار بسیار موثر است پس سعی کنید خلاقانه، مفید و مناسب تولید محتوا کنید و زمان زیادی را برای صرف این کار در نظر بگیرید، محتواهای پر بار و خلاقانه بینندگان را بیشتر کرده و در مقابل محتواهای تکراری یا کپی شده باعث ترد شدن شما توسط مخاطبان می شود سعی کنید با تلاش بیشتر محتوا های موثری را در زمینه فعالیت خود انتشار دهید و از تصاویر و مطالب مفید و متناسبی استفاده کنید، ظریف کاری در این بخش بسیار مهم و موثر است پس تمام تلاش خود را برای انتشار محتوا مناسب انجام دهید. 

 تولید محتوا های مفید

تعامل با دیگر اینفلوئنسر های فعال در زمینه خود اینفلوئنسرهای که در زمینه‌ های مشابه با زمینه شما  فعالیت می کنند و مخاطبان بسیار زیادی نیز  دارند، می‌ توانند در رشد و دیده شدن صفحه شما نیز موثر باشند. تعامل با این اینفلوئنسر ها موجب این می‌ شود تا دنبال کنندگان شما بیشتر شده و شما نیز در این تعامل سود بسیار ببرید یعنی مخاطبان آن صفحه می توانند ب دیده شدن صفحه شما کمک کرده و در صورت مناسب بودن محتوا های شما برای آن ها صفحه شما را نیز دنبال می کنند و باعث رشد شما شوند.

مصمم و منظم بودن

اینفلوئنسرها جهت آنکه مخاطبان خود را از دست ندهند و بتوانند همواره صفحه اجتماعی خود را رشد و گسترش دهند باید مطالب و محتوا های تولیدی خود را به طور منظم و قاطع و با پیوستگی بارگذاری کرده و در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.  

بسیاری از اینفلوئنسر ها مطالب مورد نظر را به طور پراکنده و بدون اینکه دسته‌بندی کنند در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند که این عمل باعث ایجاد بی‌حوصلگی در مخاطب شده و مخاطب نمی‌تواند مطلب مورد نظر خود را به‌ آسانی پیدا کند و ممکن است به همین دلیل نیز صفحه اجتماعی اینفلوئنسر را ترک کند و یا به محتوا های تولیدی‌ اش اهمیت چندانی ندهد که در حالت کلی این موارد باعث افت صفحه و افت میزان اعتبار اینفلوئنسر خواهد شد.

معطوف شدن بر روی یک یا سرانجام دو صفحه اجتماعی

تعدادی از اینفلوئنسرها مطالب و محتوا های تولیدی خود را در پلتفرم‌ های مختلفی بارگذاری می‌کنند و سعی می‌کنند در پلتفرم‌های مختلفی فعالیت داشته باشند و همین امر سبب می‌شود تا تمرکز خود را از صفحه اصلی از دست داده و مطالب و محتوا های به درد بخوری تولید نکنند. به اکثر اینفلوئنسرها به ویژه آن‌هایی که تازه شروع کرده‌اند، اکثر اوقات توصیه می‌شود تا برای دیده شدن و کسب اعتبار و جذب مخاطبان زیادتر، تمرکز خود را بر روی یک صفحه اجتماعی و یا سر انجام دو صفحه اجتماعی صرف کنند و برای رشد و توسعه آن تلاش کنند.

ایده‌ های مناسب برای اینفلوئنسری

افرادی که همواره به دنبال ایده برای اینفلوئنسر شدن می باشند و همیشه در حال تکرار سوال چگونه اینفلوئنسر شویم، چگونه در اینستاگرام اینفلوئنسر شویم و یا چگونه اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی شویم، هستند باید به دنبال ایده برای اینفلوئنسر شدن باشند. در این بخش از نوشته قصد داریم چند ایده برای اینفلوئنسر شدن در اختیار شما قرار دهیم که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

مربی شوید

در صفحات اینستاگرامی و تعداد زیادی از صفحات اجتماعی دیگر بسیاری از افراد با آموزش حرفه خاص مانند رقص، برنامه کامپیوتری، مهارت‌ های خانه‌ داری، ورزش و سایر فعالیت‌ها به یک اینفلوئنسر قوی تبدیل شده‌اند. شما نیز می‌توانید با آموزش مبحثی که در چهار چوب مهارت‌ های ما قرار دارد، تبدیل به یک اینفلوئنسر شوید.

ماجراجویی و عکاسی از ماجراها

در دنیای نوین امروزی که تعداد زیادی از مشاغل و کارها توسط سیستم ها و دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌گیرد، بسیاری از افراد جامعه به دنبال دیدن صحنه‌های عجیب و شگفت انگیز می‌باشند. به همین دلیل شما می‌ توانید با سفر به مکان‌ های بکر و طبیعی و ماجراجویی در آن ها و ثبت لحظات خود در صفحات اجتماعی، تبدیل به یک اینفلوئنسر شوید.

مشاوره دهید

شما می‌ توانید از روش در میان‌ گذاشتن تجربیات خود با مخاطبان خود و دادن توصیه‌ هایی در این باب، با مخاطبان خود مشورت کنید و از این روش به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید.

تولید محتوا های سرگرم‌ کننده

تعداد زیادی از افراد با هدف سرگرمی، وارد صفحات اجتماعی می‌شوند؛ بنابراین شما می‌ توانید با تولید محتواهای ابداعی و سرگرم‌کننده، مخاطبان زیادی را جذب کرده و تبدیل به یک اینفلوئنسر شوید.

جمع‌ آوری اطلاعات ارزش دار و ارائه کوتاه آن

در زندگی امروزی تعداد زیادی از افراد به جهت مشغله‌ های کاری خود نمی‌ توانند وقت کافی برای خواندن کتاب تخصیص دهند و اطلاعات مفیدی را کسب کنند. به همین دلیل کسب اطلاعات فراوان و مفید و یا خواندن کتاب‌ های مفید و جمع‌ بندی آنها و ارائه آنها به‌صورت مفید و مختصر می‌تواند یکی از عقیده های دلنشین برای اینفلوئنسر شدن باشد.

با توجه به همه گفته‌ ها و نکاتی که یاد شد، انجام هر کار و موفق شدن در آن کار شایسته سعی و تلاش زیاد و داشتن علاقه و شور و شوق زیاد است که اینفلوئنسری نیز از این قاعده جدا نیست.

جمع‌ آوری اطلاعات ارزش دار و ارائه کوتاه آن


بازاریابی اینفلوئنسری چیست؟ ارائه راهکار!!!
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 14 تیر, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن