چطور بیزینس پروفایل اینستاگرام بسازیم؟
22 شهریور, 1402 توسط
چطور بیزینس پروفایل اینستاگرام بسازیم؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

بیزینس پروفایل اینستاگرام یا بیزنسی کردن پیج اینستاگرام یکی از بهترین و مهمترین قابلیت های اینستاگرام است که در سال 2016 پدیدار شد.کاربرد این قابلیت برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی بسیار مفید بوده به طوری که کاربران استقبال خیلی زیادی از این امکان جدید اینستاگرام به عمل آوردند.

اگر میخواهید که کسب و کار خود را در اینستاگرام را ایجاد کنید و به دنبال گسترش زمینه کاری خود هستید، پیشنهاد میشود که با روش های امکانات بیزینس پروفایل آشنا شوید و به کسب و کار خود جلوه بهتری دهید.

کاربرد بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

بهتر است قبل از آنکه به بیزینس پروفایل اینستاگرام بپردازیم، نخست تفاوت های میان اکانت عادی با اکانت بیزنسی را بشناسیم و بعد به معرفی کامل و شناخت بیزنس پروفایل خواهیم پرداخت.

خب همانطور که از اسم بیزینس پروفایل اینستاگرام مشخص است این اکانت برای افرادی که می خواهند از اینستاگرام کسب درآمد داشته باشند کاربرد دارد.

اگر قصد دارید که از اینستاگرام برای ارتباط با دوستان و خانواده خود استفاده کنید، با داشتن اکانت عادی یا همان پروفایل شخصی میتوانید فعالیت خود در طی روز را به صورت پست، استوری، ریلز، دایرکت  و... به اشتراک بگذارید و همچنین پروفایل سایر کاربران را  مشاهده کنید.

اگر قصد دارید که اکانت شما فقط برای دنبال کنندگان و افراد نزدیک به شما قابل مشاهده باشد، می توان یک پروفایل شخصی که حساب کابری خصوصی است را تنظیم کنید.

اما با داشتن بیزینس پروفایل اینستاگرام شما دارای یک حساب عمومی هستید که تمامی افراد قابلیت مشاهده کردن پیج  را دارند و باعث بیشتر دیده شدن فروشگاه اینترنتی و در نهایت سبب افزایش درآمد و رشد چشمگیر کسب و کار در حوزه فعالیتی خواهد شد.

نحوه ایجاد بیزینس پروفایل اینستاگرام

نحوه ایجاد بیزینس پروفایل اینستاگرام

اگر از قبل دارای یک حساب کاربری اینستاگرام هستید و میخواهید به حساب تجاری تبدیل کنید، به راحتی و کاملا رایگان این امر قابل انجام است.

برای  راه اندازی حساب تجاری مراحلی که در ادامه معرفی میکنیم را با دقت انجام دهید:

  1. به اپلیکیشن اینستاگرام ورود کنید.
  2. منوی اصلی را در گوشه سمت راست بالای نمایه خود انتخاب کنید.
  3. وارد تنظیمات (Settings) شوید.
  4. گزینه اکانت (Account) را انتخاب کنید.
  5. در مرحله بعد گزینه Switch to Professional Account را انتخاب کنید.
  6. کسب و کار (اختیاری) را انتخاب کنید.
  7. به فیس بوک تجاری خود متصل شوید.
  8. مشخصات تماس کسب و کار خود را وارد کنید.
  9. روی گزینه Done کلیک کنید.
  10. در پایان پیغام بیزینسی کردن پیج اینستاگرام شما با موفقیت انجام شد، به شما نمایش داده خواهد شد.

این سوال ممکن است پیش بیاید که نحوه بیزنسی کردن پیج در کامپیوتر به چه صورت خواهد بود؟

دقیقا تمام مراحلی که در بالا توضیح داده شد را انجام خواهیم داد تا پیج اینستاگرام تجاری شود،اما اینستاگرام اپلیکیشنی است که بیشتر برای گوشی همراه توصیه شده و شاید کار کردن با آن در کامپیوتر خیلی راحت و آسان نباشد.

چگونگی خارج شدن از حالت بیزینس پروفایل اینستاگرام

شاید شما پیج خصوصی را به پیج تجاری و بیزینسی ترجیح دهید و قصد خارج کردن از حالت بیزنس پروفایل را داشته باشید، برای انجام این کار نیاز است تا مراحلی که برای راه اندازی پیج بیزنسی در بالا توضیح داده شد را انجام دهید با این تفاوت که، به غیر از زمانی که بر روی گزینه تغییر نوع حساب کلیک می کنید، گزینه حساب شخصی را انتخاب کنید.

و اگر میخواهید که اکانت خود را به طور کامل حذف دائمی کنید گزینه ای برای حذف دائمی پیج تجاری وجود دارد.

چگونگی خارج شدن از حالت بیزینس پروفایل اینستاگرام

نکاتی که برای ایجاد اکانت تجاری باید بدانیم

اگر دارید از اکانت بیزینسی استفاده میکنید که باعث بهتر دیده شدن کسب و کار خواهد شد باید جواب این سوال را بدانید، که چرا مشتریان بالقوه برای خرید در نهایت به فروشگاه اینترنتی شما مراجعه میکنند؟

به همین خاطر ما نکاتی که میتواند به شما برای گسترش کسب و کار کمک کند را جمع آوری کردیم تا در حوزه فعالیت خود موفق تر باشید.

مشخص کنید که چه هدف های برای تجارت خود دارید:

در زمانی که شما بازاریابی و تبلیغاتی انجام می دهید که با ابزار های مختلف سر و کار دارید، باید هدف های تجاری برای هر ابزار را نیز مشخص کنید، به طور مثال شما اگر از اکانت بیزینسی اینستاگرام استفاده میکنید، این سوال را باید از خود بپرسید که، " میخواهم به چه چیزی برسم؟"

اهداف کلی برای گسترش کسب و کار در اینستاگرام موارد ذیل میباشد:

  1. مطلع کردن مردم از کسب و کار و فعالیت های مجموعه و برند
  2. داشتن یک مجموعه فعال و رو به رشد
  3. نمایش دادن ارزش های یک مجموعه
  4. بیشتر شدن فروش محصولات
  5. خدمات دادن به مشتریان

پس برای اینکه به اهداف تجاری خود دستیابی داشته باشید باید نخست هدف های تجاری که دارید را مشخص کنید و همیشه آنها را در نظر داشته باشید تا در همین راستا به تولید محتوای هدفمند اقدام کنید.

با داشتن هدف های تجاری این اطمینان را خواهید داشت که هر محتوایی در اکانت بیزینسی به اشتراک گذاشته شود در راستای هدف های مشخص شده است.

پروفایل اکانت باید بهینه باشد.

پروفایل اکانت بیزینسی باید شامل موارد زیر باشد:

  1. توضیح کوتاه از فعالیت مجموعه
  2. حوزه کاری و فعالیتی خود را مشخص کنید(خرید و خرده فروشی، خدمات تجاری، رستوران، تعمیرات و...)
  3. وارد کردن مشخصات تماس با شما (شماره تلفن، ایمیل، آدرس، کدپستی و...)

بک لینک

تنها در بیو پیج بیزینسی اینستاگرام میتوانید که لینک قابل کلیک شدن را به اشتراک بگذارید این قابلیت برای اکانت بیزینسی با ارزش است.

استفاده از این قابلیت در بیو پیج بیزینسی سبب میشود تا بتوانید لینک وب سایت فروش را، یا لینک برند خود را با کاربران و افراد دنبال کننده پیج به اشتراک بگذارید.

نکته مهم: تصویر نمایه باید با نوع حوزه کاری شما مطابقت داشته و قابل تشخیص برای بازدیدکنندگان پیج شما باشد.

تصویر پروفایل اکانت بیزینسی باید به گونه ای انتخاب شود که اگر شخصی بازدید کرد سریعا متوجه شود که این اکانت مختص به مجموعه شما است.

به همین خاطر خیلی از مشاغل از لوگو یا لوگو مارک (منظور لوگوی بدون نوشته است) برای پروفایل اکانت بیزینسی خود استفاده می کنند.

دقت داشته باشید که محدودیتی برای اینکه شما چه تصویری را انتخاب میکنید تا بر روی پروفایل قرار بگیرد نیست اما بهتر است تا از تصویری استفاده شود که برند شما در بین سایر برند ها سریع تر از سمت مخاطبین یا کاربران تشخیص داده شود.

بک لینک

ویدئو و تصاویر جذاب و پر بازدید به اشتراک بگذارید

اینستاگرام کلا محیطی برای انتشار تصاویر و محتوای ویدئوی است به همین خاطر برای گسترش فعالیت تجاری از روش اکانت بیزینسی اینستاگرام باید محتواهای جذاب و پر بازدید به همراه متن بهینه شده و مفید در کپشن پست استفاده نمایید.

برای انجام این امر ابتدا باید هدف های تجاری که از قبل مشخص کردید را در نظر بگیرید و با انجام دستور العمل های ساخت برند به همراه در نظر گرفتن الگوریتم های اینستاگرام فعالیت تجاری اکانت بیزینسی را شروع کنید.

تعدادی از اکانت های موفق اینستاگرام مایل هستند تا از تم رنگی مشخصی برای تصاویر خود استفاده کنند که میتواند به آنها کمک کند تا پیج خاص و متفاوتی داشته باشند.

به طور مثال، Oneika Raymond رنگ های روشن با کنتراست بالا را مورد استفاده قرار می دهد.

همچنین به متن های که در کپشن می نویسید نیز توجه زیادی داشته باشید، برای اینکه کاربران را جذب کنید باید محتواهای جذاب با فونت های زیبا و مناسب استفاده کنید.

هشتگ میتواند کمک کند تا مخاطبان جدیدی داشته باشید

هشتگ ها برای دسته بندی محتوا ها در خیلی از ابزار های رسانه ای اجتماعی استفاده میشود.

هشتگ ها این مجوز را میدهند که کاربران بتوانند محتوا و یا اکانتی که در جستجوی آن هستند را برای دنبال کردن پیدا کنند.تحقیقات Track Maven نشان داد پست های که بیشتر از11 هشتگ داشته باشند کاربران بیشتری را میتوانند جذب کنند. ولی برای اینکه هشتگ ها را طبقه بندی کرد و در گروه های مناسب قرار داد،شاید کار سختی باشد پس برای به اشتراک گذاشتن پستی در اکانت تجاری باید از هشتگ های مناسب و مرتبط با محتوا و پر بازدید استفاد کرد تا کاربران بیشتری جذب پیج بیزینسی شما شوند.

روابط دوستانه و با تعاملی را با فالوور یا دنبال کنندگان خود داشته باشید.

اینستاگرام فقط برای کسب و کار و فعالیت های کاری نیست، در واقع اینستاگرام یک رسانه اجتماعی که برای ارتباط گرفتن با افراد مختلف گسترش پیدا کرده است. پس برای اینکه کسب و کار خود را گسترش دهید باید در اکانت بیزینسی خود با سایر کاربران تعامل داشته باشید و اهمییت ویژه ای برایشان قائل شوید.

یکی از راه های که افراد حس خوبی میتوانند بگیرند از پیج تجاری شما پاسخ دادن به نظراتی هست که زیر پست شما می گذارند به طور مثال اگر شخصی برای خرید کمک نیاز داشت و سوالی خواست بپرسد باید مانند مشاور با او رفتار کنید. در کپشن های که برای پست های خود قرار میدهید از کاربرانتان سوال کنید که نظرات خود را ثبت کنند و با شما به اشتراک بگذارند این امر باعث میشود که روابط شما با کاربران و مخاطبین اصلی پیج بهتر شود و همچنین به بهبود عملکرد کلی پیج نیز کمک خواهد شد.

چون شما دارای بیزینس پروفایل اینستاگرام هستید نباید فقط به فروش یا محتواهای مرتبط به فعالیت خود فکر کنید و بپردازید بلکه برای بیشتر دیده شدن باید تعامل بیشتری با فالور های خود داشته باشید و درخواست کنید تا عکس و ویدئو های مرتبط با مسائل مختلف را ارسال کنند و از این روش کاربرانتان را برای تعامل بیشتر تشویق و هدایت کنید.

اگر تعامل خوبی داشته باشید با دنبال کنندگان می توانید درخواست دهید که از طریق استوری یا پست پیج تجاری شما را به اشتراک بگذارند تا با این روش تعداد افرادی که دنبال کننده پیج شما هستند بیشتر شود.

در حقیقت شما با آموزش محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام میتوانید کسب و کار خود را حتی در سطح جهانی به طور باورنکردنی گسترش دهید.

محتوا های مختلف را با انواع متفاوت امتحان کنید.

اینستاگرام در شروع به عنوان اشتراک گذار عکس فقط معرفی شد اما با گذشت زمان و گسترده تر شدن اینستاگرام هم اکنون از قابلیت های زیادی برای اشتراک گذاری استفاده می کنند مانند فیلم زنده ((Live،، Reels و...

تعدادی از قابلیت های اینستاگرام شاید بتواند به شما برای بیشتر دیده شدن کمک کند که عبارتند از:

Video: برای اشتراک گذاری محتوا های ویدئوی از این قابلیت استفاده میشود.

Reels: یکی از قابلیت های هست که برای محتوای ویدیویی که زمان پخش آن طولانی است مورد استفاده قرار میگیرد.

Stories: محتوا های که میخواهید فقط تا 24 ساعت در اکانت شما به کاربران نمایش داده شوند از طریق استوری به اشتراک گذاشته میشوند و اگر خواسته باشید که این محتوا برای همیشه اکانت شما قرار بگیرد باید آن را هایلایت کنید. 

Live: منظور از لایو یا همان ویدئوی زنده این است که شما میتوانید در همان لحظه ای که در حال فیلم گرفتن هستید آن را با کاربرانتان به اشتراک بگذارید و همان لحظه نظرات آن ها را نیز بخوانید و پاسخ دهید در جدیدترین آپدیت اینستاگرام 4 نفر به صورت همزمان میتوانند با یک دیگر در لایوی مشترک ارتباط برقرار کنند و برای کاربران به اشتراک بگذارند.

اگر قصد دارید که دسترسی و تعامل بیشتری داشته باشید باید محتوا های مختلفی را تولید کنید و به اشتراک بگذارید.

همانگونه که گفته شد الگوریتم اینستاگرام به توجه کاربران نسبت به پستی که انتشار یافته اهمیت میدهد و پست های که لایک، کامنت، اشتراک گذاری و ذخیره بیشتری داشته باشند را در اکسپلور به مخاطبان نشان خواهد داد.

به عنوان مثال اگر کاربری بیشتر به نمایشگاه ماشین علاقه داشته باشد و این دسته از پست ها را بیشتر لایک کند اینستاگرام در دفعات بعد این دسته پست ها را بیشتر به کاربر نمایش میدهد.

در کل افراد با توجه به علاقه های که دارند از اینستاگرام استفاده می کنند یک سری از افراد فقط استوری ها را چک میکنند سری دیگر فقط پست ها و ریلز و ...

پس بهتر است که در تمام بخش های مختلف اینستاگرام تولید محتوا داشته باشید تا اکانت تجاری شما برای کاربران بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

نتایج مرتبطی که با اکانت بیزنسی شما و پیج کاری شما هست را بررسی کنید

اینکه بتوانید بیزینس پروفایل اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل کنید یکی از مهم ترین نکات خواهد بود.

اگر نیاز دارید که دنبال کنندگان پیج شما بیشتر شود باید شروع به تبلیغات در پیج های که دنبال کنندگان زیاد دارند کنید و بر عملکرد خود نظارت داشته باشید،و از طریق پست و استوری که قرار میدهید باید به طوری مخاطبانتان را درگیر کنید تا نظرات خود را بیان کنند.

ابزار تجزیه و تحلیل داخلی اینستاگرام یا Instagram Insights، یک ابزار خوب و مفید است که میتوانید برای تجزیه و تحلیل پیج از آن استفاده کنید.اما فقط از طریق تلفن همراه میتوانید از آن استفاده کنید.

همچنین باید پست ها را جداگانه باز کنید تا معیار های مانند لایک ها، کامنت ها، اشتراک گذاری ها و ذخیره را بررسی کنید.

اگر میخواهید با جزئیات بیشتری به تجزیه و تحلیل بر روی دسکتاپ بپردازید به ابزار های حرفه ای دیگری نیاز است.

با تجزیه پست های خود و تجزیه لایک ها، کامنت ها، ذخیره و... میتوانید متوجه شوید که بیشتر کاربران دنبال چه موضوعاتی هستند و چه محتوا های برای آن ها جذابیت بیشتر دارد.

با این روش میتوانید مشتریان وفادار و بالقوه خود را افزایش دهید که باعث بزرگ تر شدن کسب و کار شما میشود.

فکر کنید که شما یک ویدئوی آموزشی را که زمان پخش آن زیاد است را در قالب ریلز به اشتراک گذاشته اید.

تعداد افرادی که ذخیره کردن این پست را و به اشتراک گذاشته اند به شما این پیغام را میدهد که کاربران این آموزش را پسندیده اند و دوست دارند تا بیشتر آن را به اشتراک بگذارند در صورتی که لایک ها منفعل تر هستند با این حال اگر در کمپین های اینستاگرام شرکت میکنید یا برای اینکه بیشتر پست های شما لایک بگیرد مسابقه ای را لحاظ کرده اید در این حالت تعداد لایک و تعداد فالوور های که جدید به پیج شما پیوسته اند برای تجزیه و پیشرفت اکانت بیزینسی شما محسوب می شوند. با تجزیه و تحلیل به طور کل باعث میشوید که کسب و کار شما در زمان کوتاه تری گسترش پیدا کند.

بیزینس پروفایل اینستاگرام چه امکانات و مزیت های دارد؟

با بیزینسی کردن پیج اینستاگرام این قابلیت برای صاحبان کسب و کار ها ایجاد میشود تا بهتر و بیشتر فعالیت خود را به عموم افراد نشان دهند و باعث گسترش کسب و کار خود شوند. همچنین مزیت های زیادی دارد که عبارتند از:

  1. افزودن لینک به استوری ها برای دسترسی به صفحات مدنظر
  2. نشان دادن اطلاعات کاری شما در بیوگرافی پیج
  3. اضافه کردن گزینه تماس برای راحتی کاربرانی که قصد تماس با شما را دارند
  4. تجزیه و تحلیل اکانت بیزینسی با دسترسی به Insights اینستاگرام
  5. امکان ایجاد و ارسال محتوا های تبلیغاتی از روش Promotions فراهم است.

بیزینس پروفایل اینستاگرام چه معایبی دارد؟

تعداد معایب محدودی که پیج بیزنیسی دارد عبارت اند از:

  1. برای اینکه بتوانید تبلیغات محصولات خود را داشته باشید باید مبلغی را به اینستاگرام پرداخت کنید.
  2. محتوا های که در پیج های عادی به نمایش گذاشته میشوند بیشتر از پیج های بیزینسی در اکسپلور به نمایش گذاشته میشوند.
  3. پیج بیزینسی نمیتواند خصوصی باشد و تمامی محتویات آن را تمام کاربران اینستاگرام میتوانند مشاهده کنند و دسترس داشته باشند.
  4. به دلیل تبلیغات و پست کردن و استوری کردن محتوا های تبلیغاتی پروفایل کاربری شما تغییراتی خواهد داشت و ممکن است افرادی که وارد پیج شما میشوند یا دنبال کننده شما هستند از پروفایل شما خارج شوند.

جمع بندی

در این مطلب طریقه بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام را آموزش دادیم و گفتیم که بیزینس پروفایل اینستاگرام برای کاربرانی میتواند مفید واقع شود که قصد دارند از اینستاگرام کسب درآمد داشته باشند، روش های که میتواند کمک کند تا کسب و کار و تجارتی که دارید از طریق اینستاگرام گسترش پیدا کند، را توضیح دادیم. برای بهینه کردن اکانت بیزینسی باید به الگوریتم های اینستاگرام توجه کرد، تجزیه و تحلیل سبب افزایش نرخ تعامل با دنبال کنندگان پیج و... خواهد شد.

کاربران گرامی از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید بسیار سپاس گذاریم.

بیزینس پروفایل اینستاگرام



چطور بیزینس پروفایل اینستاگرام بسازیم؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 22 شهریور, 1402
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن