چگونه یک لایو اینستاگرام خوب داشته باشیم؟
16 شهریور, 1402 توسط
چگونه یک لایو اینستاگرام خوب داشته باشیم؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

امروزه اپلیکیشن و لایو اینستاگرام یکی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه اجتماعی در سراسر جهان است در دنیای امروزه بیشتر اشخاص در این اپلیکیشن اینستاگرام حساب کاربری دارند و اشخاصی هم که ندارند با اسم اینستاگرام آشنایی دارند در این مطلب ما می خواهیم با یکی از سرویس های این شبکه اجتماعی به نام لایو بپردازیم. 

لایو اینستاگرام 

در اپلیکیشن اینستاگرام برای ارتباط زنده و همزمان با مخاطبین و دنبال کنندگان می توان از این امکان اینستاگرامی استفاده نمود. با استفاده از این امکان اپلیکیشن اینستاگرام شما می توانید به صورت زنده با تصویر و صدا با کاربران خود ارتباط برقرار نمایید. در لایو اینستاگرامی میتوانید به سوالات مخاطبین خود پاسخگو باشید. بعد از شیوع کرونا لایو اینستاگرام جایگاه ویژه ای پیدا کرد. اشخاص برای حساب کسب و کار خود و یا حساب شخصی خود میتوانند از این سرویس شبکه اینستاگرام استفاده نمایند. یعنی فرقی نخواهد کرد چه نوع حسابی در اینستاگرام داشته باشند بلکه امکان برگزاری لایو برای تمامی اشخاص کاربرد خواهد داشت.

امکانات لایو اینستاگرامی چیست؟

  • ۱. دسترسی سریع به مخاطبان 
  • ۲. برگزاری لایو دونفره یا چند نفره 
  • ۳. برگزاری آسان یک رویداد آنلاین
  • ۴. شرکت کنندگان نامحدود

دسترسی سریع به مخاطبان 

بهترین انتخاب برای دسترسی به تمامی مخاطبین برگزار کردن یک لایو خواهد بود اگر برگزار کننده لایو پیجش خصوصی باشد تنها اشخاصی که جزو فالورهای آن باشد می توانند در آن لایو شرکت کنند که معمولا با اجرای لایو خود اینستاگرام به همه فالوورها اطلاع خواهد داد و آن ها برای شرکت در لایو میتوانند تصمیم بگیرند شرکت کنند یا نه.

برای برگزاری لایو دونفره و یا چند نفره

در اپلیکیشن اینستاگرام این قابلیت وجود دارد که ما با مخاطبان خود لایو اشتراکی برگزار کنیم. در واقع شما شروع کننده لایو می توانید با دوستان خود که تصاویر و صدا آن ها نیز نشان داده شود امکان برگزاری لایو مشترک تا ۴ نفر را انجام دهید و همچنین این امکان نیز در اپلیکیشن اینستاگرام برای شخصی که شروع کننده لایو است نیز فراهم شده که می تواند به عنوان صاحب اصلی لایو دیگران را از لایو مشترکشان حذف نمایئد.

برگزاری لایو دونفره برای کسب وکارها در شبکه اجتماعی موثر خواهد بود.

امکانات لایو اینستاگرامی چیست؟

برگزاری آسان یک رویداد زنده 

اینستاگرام برای برگزاری یک رویداد زنده بدون دردسر برای ما شرایط مناسب را فراهم کرده است .با یک حساب کاربری در اینستاگرام این امکان به ما خواهد داده شد که یک رویداد زنده و انلاین را بتوانیم برگزار کنیم. برای برگزاری یک رویداد زنده کار کردن با این سرویس اپلیکیشن اینستاگرام خیلی آسان و راحت است که با کمترین هزینه و به بهترین نحو و سریع ترین  روش این رویداد زنده خود را با لایو اینستاگرامی اجرا کنید.

شرکت کنندگان نامحدود

لایو اینستاگرام این مزیت را دارا است که شما با تعداد نامحدودی لایو خود را برگزار نمایید. هیچ محدودیتی در تعداد اشخاص شرکت کننده نخواهد داشت. اشخاص که در لایو شرکت نموده اند می توانند برای برقرار کردن ارتباط با شخص اجرا کننده لایو از طریق کامنت ارتباط برقرار نمایند. لایو اینستاگرام قابلیتی جذاب است که با استفاده از آن میتوانید رویدادهای زنده خود را بدون هیچ محدودیتی در تعداد درست و اصولی برگزار نمایید اشخاص معروف  توانستند در اینستاگرام لایو هایی با شرکت کننده میلیونی برگزار کنند.

چگونه میتوانیم لایو اینستاگرام را فعال کنیم؟

ابتدا باید اپلیکشن اینستاگرام خود را باز کنید و‌ وارد بخش استوری های خود شوید و روی آیکون دوربین کلیک نمایید و سپس با زدن دکمه لایو، لایو شما آغاز خواهد شد و شما با مخاطبین خود میتوانید به صورت زنده ارتباط برقرار نمایید.

معرفی ابزارهای لایو اینستاگرام

شما برای برگزاری لایو در اینستاگرام به یک گوشی هوشمند احتیاج دارید.

چگونه یک لایو حرفه ای برگزار کنیم؟

برای برگزاری یک لایو حرفه ای و با کیفیت باید قصد خود از برگزاری لایو و نوع حساب کاربری که عمومی برای کسب و کار خود و یا خصوصی است را بدانید و بعد ارتباط خود با مخاطبین را شروع کنید. 

وضوح تصویر 

برای کیفیت بالای لایو باید از اینترنت قوی و اتصال مستقیم استفاده کنید. قبل از برگزاری لایو از تمیزی دوربین گوشی خود اطلاع داشته باشید. دوربین را روی یک سطح پایدار قرار دهید میتوانید از پایه ها مخصوص سه پایه کوتاه استفاده کنید.

نور تصویر

برای بهتر شدن لایو خود باید محیط نور کافی داشته باشد سعی کنید از نور طبیعی استفاده کنید نور مصنوعی در داخل محیط بسته معمولا رنگ ها را به شکل طبیعی نشان نمیدهد.

کیفیت صدا

صدا یکی از مهم ترین فاکتورها کیفیت لایو است. برای کیفیت خوب صدا از یک هدفون استفاده نمایید تا صداهای محیط باعث حواس پرتی نشود.

به مخاطبین خود اطلاع رسانی کنید

به اشخاص اجازه دهید که قبل از برگزاری لایو اینستاگرامی مطلع باشند و اینگونه میزان حضور را افزایش دهید اینستاگرام خود زمان اجرا لایو به مخاطبین اطلاع خواهد داد اما شما برای حضور بیشتر افراد میتوانید چند روز قبل آن ها را از زمان برگزاری لایو مطلع کنید.

چطور لایو را سیو کنیم و به اشتراک بگذاریم؟

 زمانی که لایو شما به اتمام رسید شما میتوانید یکی از گزینه های زیر را انتخاب نمایید اینستاگرام به شما اجازه می دهد که لایو را به مدت ۲۴ ساعت بر روی حساب کاربری خود در دسترس مخاطبین قرار دهید یا آن را به مدت طولانی به صورت ویدیو در حساب کاربری خود ذخیره نمایید

چگونه در لایو اینستاگرام عکس و لوگو بگذاریم؟

قرار دادن لوگو در اینستاگرام کار بسیار پرکاربردی برای بهتر کردن لایو خود است. برای گذاشتن یک عکس در حین اجرای لایو اینستاگرام، ابتدا باید در قسمت بالای صفحه سمت راست آیکون مربوط به تصویر را کلیک کنید تا عکس و یا لوگوی خود را با مخاطبین به اشتراک بگذارید.

راحل های رفع مشکل احتمالی لایو اینستاگرام

همیشه اولین راه حل برای گوشی ریستارت کردن خواهد بود. گوشی خود را خاموش و دوباره روشن نمایید. اقدامات بعدی اپلیکیشن اینستاگرام خود را بروز رسانی کنید. بخاطر کمبود حافظه ذخیره سازی ممکن است لایو اینستاگرام باز نشود بهتر است حافظه گوشی خود را نیز خالی نمایید. شاید بخاطر منطقه جغرافیایی شما احتیاج خواهد بود فیلتر شکن خود را نیز خاموش و روشن نمایید. و یک احتمال مهم دیگر بخاطر کیفیت اینترنت شما است درصورت نیاز اینترنت خود را عوض کنید.

راحل های رفع مشکل احتمالی لایو اینستاگرام


چگونه یک لایو اینستاگرام خوب داشته باشیم؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 16 شهریور, 1402
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن