صفر تا صد بازاریابی برای پوشاک و لباس
17 تیر, 1402 توسط
صفر تا صد بازاریابی برای پوشاک و لباس
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

بازاریابی برای پوشاک و لباس. به همان گونه که مطلع هستید در صنعت مد و پوشاک کشور ما طرفداران بسیاری دارد که هر کدام از این نفرات به صورت دسته بندی مدل های خاصی را می پسندند. امروزه با توجه به وجود کسب و کار های اینترنتی شما احتمالا تبلیغ و بازاریابی در این زمینه را بسیار دیده اید. باید بگوییم یک را درست برای پیدا کردن مشتریان بیشتر و جذب آن ها در زمینه پوشاک همین است! صاحبان این کسب و کار ها می توانند با استفاده از پیاده کردن روش های اصولی در فضای مجازی به درآمد بسیار بالایی برسند. فراموش نکنید که عمده‌ ترین دلیل جهت موفقیت این مجموعه‌ ها، استفاده لازم از روش های نوین مشاوره و بازاریابی فروش توسط مدیران این کسب‌ و کار است. اگر شما نیز به فکر راه اندازی کسب و کار در این زمینه هستید و یا صاحب کسب‌ و کار این چنینی هستید باید بدانید که بازاریابی برای پوشاک، مهم‌ ترین راه افزایش فروش پوشاک شما محسوب می‌ گردد.      

با وجود این مسئله که فروش لباس ها در بین خانوم ها بیشتر است اما نحوه بازاریابی برای پوشاک و در حالت کلی استراتژی بازاریابی برای پوشاک با سایر محصولات دیگر بسیار مغایرت دارد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا از کلیه روش ها مخصوصا به روز ترین راه ها برای جذب مشتری بیشتر در زمینه پوشاک مطلع گردید.

بازاریابی برای پوشاک و لباس

در متن بالا به این امر اشاره نمودیم که نحوه بازاریابی برای پوشاک با سایر محصولات تفاوت‌ هایی دارد. در حال حاضر روش‌ های قدیمی که در گذشته در زمینه جذب مخاطبان پوشاک استفاده می گردید دیگر کارایی ندارد و به طوری باید گفت که این روش ها دیگر منسوخ شده است و جای خود را به روش‌ های بازاریابی نوین داده‌ است. باید موارد مهم اعم از توجه به اینکه صنعت مد و پوشاک بیشتر در بین جوانان محبوبیت دارد را در نظر گرفت و اینگونه اندیشید که امروزه هر یک از جوانان حداقل یک گوشی موبایل در اختیار دارند و می توانند به راحتی به سایت های مختلف دسترسی پیدا کنند و اکثر این افراد نیز با فضای مجازی آشنا و در این فضا حضور دارند پس این چنین باید نتیجه گرفت که بازاریابی پوشاک از طریق اینترنت به وسیله ابزار دیجیتال مارکتینگ در صدر روش‌ های بازاریابی پوشاک قرار گرفته است. صاحبان کسب‌ و کار ها نیز با دانستن این امر می خواهند در استفاده از ابزار فضای مجازی به ایجاد برندینگ پوشاک خود کمک کرده و مشتریان مجموعه خود را دائمی کنند.  

همان طور که می‌ دانید، بیشتر مشاغل در زمینه پوشاک از روش ساخت صفحه در شبکه‌ های مجازی مختلف و داشتن یک وبسایت، می خواهند برند خود را تبلیغ کرده و لباس های خود را به فروش بگذارند. با این وجود، روش‌ های سنتی هم هنوز در مقیاس کوچک‌ تری کاربرد دارند. در خصوص راه و روش های به روز امروزی می توانیم اینگونه شرح دهیم که روش‌ های بازاریابی لباس به دو حالت آنلاین و افلاین طبقه‌ بندی کرده که هر کدام از آن ها مزایای خاص خود را به همراه دارند.


چالش‌ های بازاریابی اینترنتی پوشاک

مهم‌ ترین مسئله در این زمینه، این است که در  زمینه بازاریابی برای پوشاک و جذب مشتری، اکثر مشتریان به دنبال پرو لباس ها هستند و می خواهند با دیدن لباس و اطمینان خاطر از سایز آن در تن خود لباس را خرید نمایند، با توجه به وجود این مشکل بزرگ، تا به امروز یک راه‌ حل کاربردی برای آن ارائه نشده است و کسب‌ و کار ها باید حس اعتماد را به روش‌ های دیگری در مشتریان خود ایجاد کنند. به طوری که مشتری این عوامل را نادیده گرفته و پوشاک مورد نظر خود را خریداری نماید، هرچند ذکر این نکته نیز ضروری است که بعضی از مجموعه ها و مشاغل که در زمینه مد و پوشاک در خارج از کشور فعالیت می‌ کنند، اقدام به طراحی نرم‌ افزار های مخصوصی نموده اند که مشتریان با وجود این روش می توانند پوشاک انتخابی خود را به شکل مجازی در بدن خود شبیه‌ سازی کنند و از متناسب‌ بودن سایز و دیگر ویژگی‌ های آن اطمینان حاصل کنند. هرچند از این بستر ها فعلا در کشور ما استفاده نمی‌ گردد اما با ا

آوردن این نوع بستر در زمینه پوشاک می توان به صاحبان این کسب و کار ها یک درآمد بالا را تضمین نمود

بهترین روش‌ های بازاریابی پوشاک

با وجود محدودیت های موجود در زمینه بازاریابی لباس و افزایش فروش پوشاک که همه ما از آن مطلع هستیم، اما کسب‌ و کار های بزرگ از روش‌ های متنوع و خاص تری استفاده می‌ کنند که موجب  می شود تا به سود بیشتری از طریق فروش محصولات خود دست یابند در ادامه به این موارد اشاره کرده ایم؛

  1. استفاده از اس ام اس مارکتینگ در اطلاع از تخفیفات به مشتریانی که خرید قبلی داشته اند.
  2. داشتن وب سایت و جذب مخاطبان از این طریق به شرط اینکه در این روش وقت کافی گذاشته و تولید محتوا های جذابی داشته باشید.
  3. استفاده از شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام که یک شبکه محبوب و پر بیننده است در این زمینه می تواند تاثیر فراوانی داشته باشد.
  4. استفاده از بازاریابی محتوایی جهت تبلیغ از کسب و کار شما یک روش عالی است.

استراتژی بازاریابی پوشاک و لباس

همان گونه که اشاره کردیم، تعیین سیاست گذاری مناسب برای بازاریابی پوشاک اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کار ها دارد تا بتوانند به بیشتر شدن فروش پوشاک خود بپردازند. حتی تعیین استراتژی برای انواع خاص پوشاک و انواع رده‌ های سنی می تواند با یکدیگر متفاوت باشد. برای مثال اگر شما هدف تان این است که به بازاریابی لباس کودک بپردازید، باید ذهنیت مناسبی از کسب‌ و کارتان در ذهن والدین کودکان ایجاد نمایید و با نحوه ی خوشایندی با جامعه هدف تان که والدین کودکان هستند، ارتباط برقرار کنید. هم‌چنین در مدت زمان تعیین استراتژی بازاریابی پوشاک، باید جامعه هدف و میزان رقابت را به همراه نقاط مثبت و منفی رقبا شناسایی کنید تا بتوانید درک درستی از چگونگی ورود تان به بازار داشته باشید. 

 کاربران گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه یا ثبت درخواست های خود با ما ارتباط بگیرید.

استراتژی بازاریابی پوشاک و لباس


صفر تا صد بازاریابی برای پوشاک و لباس
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 17 تیر, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن