روشهای ساده بازاریابی برای کسب و کار های کوچک
3 تیر, 1402 توسط
روشهای ساده بازاریابی برای کسب و کار های کوچک
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

بازاریابی برای کسب و کار های کوچک. کلیه مشاغل و کسب‌ و کار ها و بیشتر کسب و کار های نوپا در بازار باید از بهترین و متنوع ترین و همچنین به‌ روز‌ترین روش‌ های بازاریابی و فروش محصولات و خدمات در کسب‌ و کار خود استفاده نمایند تا در بازار سخت و پر رقیب به موفقیت دست یابند. در غیر این صورت ممکن است در یک زمان کوتاهی از سایر رقبای خود عقب مانده و کنار زده شوند.

بازاریابی در مشاغل های  کوچک هنگامی پر اهمیت است که متوجه این امر شوید که طبق تحقیقات گوناگون، استفاده از محصولات و خدمات مجموعه‌ های نوپا، ارتباط زیادی به نوع و ارزش محصولاتشان ندارد و حتی کسب و کار های بسیاری بوده اند که ایده‌ های بکر و جدید داشته اما به دلیل نبود استراتژی بازاریابی درست، از رقابت حذف گردیده اند. در اصل حتی هنگامی که شما این قصد را داشته باشید تا در کسب‌ و کار جدید خود ارزشمند ترین محصول همانند طلا را نیز به فروش برسانید، تا موقعی که شما یک برنامه درست برای بازاریابی نداشته باشید، کلیه زحمات شما در این مسیر از بین می رود.

بازاریابی برای کسب و کار های کوچک

در ابتدا لازم است قبل از هر چیزی بدانید که با توجه به اینکه بازاریابی برای کسب و کار های کوچک به منابع مالی و خدماتی مانند کسب و کار های بزرگ دسترسی ندارند و همانند آن ها نمی توانند از این منابع بهر لازم را ببرند باید به فکر یک استراتژی مناسب و درست برای کسب و کار خود باشند، اما باید بگوییم که کسب و کار های بزرگ و کوچک در کنار یکدیگر کامل می گردند و در کنار یک دیگر چرخه‌ ای برای اقتصاد کشور محسوب می گردند و این امری بسیار با ارزش است. پس نباید به هیچ گونه ای کسب‌ و کار خود را دست‌ کم بگیرید. سعی کنید برای موفقیت و پیشرفت خود و همچنین موفقیت کسب و کار خود همانند یک فرصت به شغل خود نگاه کرده و برای موفقیت بیشتر تمام تلاش خود را بکار گیرید این امر با نگاه کردن از دید مشتری به شغل خود ممکن است یعنی کلیه نیاز ها و انتظاراتی که مشتری از دید خود به یک مجموعه دارد را برطرف نمایید و اینگونه مشتری را راضی و با حس مثبت بدرقه کنید. باید بدانید که یک کسب و کار کوچک در شرایط های مختلف بسیار حساس است و اگر مدیران این مجموعه ها از برنامه ها و تکنیک‌ های مناسبی استفاده نکنند، خیلی زود به بن‌بست می‌ خورند و سرمايه آن‌ ها بيهوده از بین می‌ رود.    

بازاریابی برای کسب و کار های کوچک

اما اگر بازاریابی برای کسب و کار های کوچک به شکل حرفه ای و اصولی پیش برود بسیار تاثیر گذار و با پیشرفت فوق العاده ای روبرو خواهد شد.

چالش های بازاریابی برای کسب و کار های کوچک

همان طور که گفتیم بسیاری از مشاغل کوچک و نوپا بسیار آسیب‌ پذیر و شکننده هستند. به آن صورت که مدیران این کسب‌ و کار ها بعد از مدتی از نبود هیچ نوع موفقیت و نتیجه‌ گیری مثبتی ممکن است شرایط را جهت ادامه مسیر مناسب ندانند و حتی اقدام به تعطیلی کسب‌ و کار خود کنند. ویژگی شخصیتی مدیران مجموعه، از دیگر عوامل موثر در تداوم کسب‌ و کار های نوپا است. طبق تحقیقات موجود در اکثر مدیران مشاغل کوچک آینده‌ نگری زیادی برای کسب‌ و کار خود ندارند و فقط به بهبود وضعیت حال خود اکتفا می‌ کنند. در این حالت ها بهترین تصمیم این است که به وضعیت و شرایط مشاغل بزرگ رسیدگی نماییم و با بررسی کامل در خصوص وضعیت کسب و کار ها به ویژگی های حرفه ای آن ها و همچنین خصوصیت شخصیتی مدیران آن‌ ها بپردازيم.     

پس، برنامه هایی که به منظور بازاریابی برای کسب و کار های کوچک در پیش گرفته می‌ شوند، باید به نحوی باشند که رونق کسب‌ و کار و افزایش مشتریان را در طولانی مدت تا حد زیادی تضمین نمایند. با توجه به این موارد باید گفت که مشاغل های نوپا و کوچک با چالش های بسیاری روبرو هستند که به شرح زیر است:

  1. – افزایش تعامل با مشتریان جدید و ارتباط با مخاطبین
  2. – به کارگیری نیرونی انسانی مناسب و استخدام افراد متخصص
  3. – افزایش فروش محصولات و خدمات و سود ناشی از آن       
  4. – ایجاد فضای مناسب در محیط کار بین کارکنان جدید

بهترین روش های بازاریابی برای کسب ‌و کارهای نوپا

ممکن است که به این نتیجه رسیده باشید که بازاریابی در کسب وکارهای کوچک، تفاوت‌ های مشخصی با دیگر بازاریابی ها برای کسب‌ و کارهای دیگر دارند. در این خصوص به چند مورد مهم در متن زیر اشاره نموده ایم:

– شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و توئیتر

هیچ فردی نمی‌ تواند از این واقعیت چشم پوشی نماید که ارتباط گرفتن و رسیدن به موفقیت های بسیار در شبکه‌ های اجتماعی یک راه حل راحت‌ و یک روش مناسب به حساب می‌ آید که البته چالش‌ های خاص خود را نیز دارد. به هر حال، باید اینگونه گفت که کلیه کسب‌ و کار های کوچک و نوپا می بایست از انواع شبکه‌ های اجتماعی به عنوان ابزاری جهت بازاریابی کسب و کار های کوچک بهره بگیرند و جهت گسترش فعالیت‌ های خود از این طریق برنامه‌ ریزی لازم را انجام دهند. 

موارد دیگر از داشتن وب سایت و جذب ترافیک از گوگل، بازاریابی محتوایی، اس ام اس مارکتینگ و... است.

علاوه بر این موارد، چند مورد اثر گذار دیگری نیز است که برای بازاریابی کسب و کار های کوچک استفاده می گردد این موارد نیز به شرح زیر است 

  1. – فعالیت مشترک با سازمان ها و مجموعه های غیرانتفاعی.
  2.  – ارسال رایگان محصولات و خدمات   
  3. – همکاری با سازمان های دیگر 
  4. – کشف نیاز مخاطبین و تلاش برای رفع آنها    
  5. – تبلیغات اصولی و درست در حد گسترده

کاربران گرامی از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم همچنین اگر شما نیز در حال حاضر به دنبال پیشرفته تر کردن فضای کاری خود و داشتن امکانات در شآن کسب و کارتان هستید می توانید با چیتاک ارتباط بگیرید و پس از مشاوره  کامل توسط مشاوران متخصص چیتاک محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

بهترین روش های بازاریابی برای کسب ‌و کارهای نوپا


روشهای ساده بازاریابی برای کسب و کار های کوچک
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 3 تیر, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن