روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی
26 اردیبهشت, 1403 توسط
روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است


در این قسمت از مقاله می خواهیم به توضیح روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی بپردازیم؛

اگر به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستید یا یک فروشگاه اینترنتی دارید باید تا زمانی که فروشگاه شما در بین عموم محبوب گردیده و تلاش هایتان نتیجه دهد در هزینه های خود دقت کنید و با صرف هزینه های کمتر کالا ها را برای افراد ارسال نمایید تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا با این روش ها آشنا گردید.

فروش اینترنتی یک کار راحت و ساده نیست چرا که تلاش بسیاری نیاز است تا یک فردی که شما را نمی شناسد و فقط از طریق مجازی با شما ارتباط گرفته به شما اعتماد نماید و از فروشگاه شما خرید کند، تلاش هایی که یک مجموعه در زمان جذب مشتری می کند عواملی است نظیر: ارسال ایمیل، چت های پی در پی، پشتیبانی تلفنی و پیگیری های لازم و...

شما با انجام دادن این امور فقط می خواهید به فروش برسید.
پس باید دقت خود را بسیار نموده تا در این امر موفق شوید چرا که کوچک ترین کوتاهی، اشتباه و نا آگاهی می‌تواند تمام تلاش های شما را هدر دهد ممکن است سوال برایتان پیش بیاید که چرا؟
باید بگوییم به این دلیل که تنها در همین مواقع است که مشتری تجربه لازم از محصولات و مجموعه شما را دریافت نموده و با توجه به رفتار های شما اعتماد آن ها بیشتر شده یا به طور کامل از بین می رود. پس بهتر است عمیق فکر کرده و با ایجاد کردن یک حس  و تجربه خوب در ذهن مشتریان ماندگار شویم و با بهترین نحوه ممکن آن ها را از مجموعه بدرقه نماییم تا در موارد بعدی خود نیز به سمت ما بیایند و هر برند معروف کنونی در بازار کلیه این عوامل را به خوبی در مجموعه خود پیاده سازی نموده است.

از این بابت بهتر است شما بهترین روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی را برای مجموعه خود برگزیده و به هر طریقی که شده مشتریان را راضی نگه دارید.

اما چگونه باید با هزینه پایین و همچنین جلب رضایت مشتریان کار خود را پیش برده و  ارسال کالا ها را انجام دهیم؟ در این مقاله همین عنوان برای شما بازگو شده است جهت اطلاع کامل از این روش ها تا انتهای مطلب را مطالعه نمایید:

بهترین روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی

این را دیگر همه ما می دانیم که هر مجموعه ای برای ارسال محصولات خود به دست مشتریانش روش های خاص و ویژه ای را انتخاب کرده و از آن طریق مرسولات خود را برای کاربران خود ارسال می کند در این ارسالی ها هر مجموعه نسبت به حوزه کاری خود عواملی را نیز در نظر می گیرد. جهت توضیح بیشتر باید با ذکر مثال هایی این چنین شرح دهیم که یک فروشگاه که لوازم آن شکستنی بوده و برای ارسال کالا به دست مشتری به دنبال راه و چاره است ابتدا باید در نظر بگیرد که لوازم صحیح و سالم و با دقت بالا در پست و بیمه ارسال شود و همچنین مجموعه هایی که فروش اینترنتی بسیاری دارند نیز باید مواردی از قبیل نظم و مدیریت نمودن زمان را باید دقت کنند.
طبق همین موارد شرکت‌ های پستی از روش های مختلف جهت ارسال کالا ها استفاده می کنند تا تنوع برای ارسال همه نوع کالا باشد. هرچند، می‌ توان از نظر اجرا همه آن‌ ها را در دو دسته جای داد:

  1. در روش اول مواردی هستند که بسته را پست می‌ کنند

    در روش بعدی نیز بسیاری از مجموعه ها از طریق پیک محصولات خود را ارسال می کنند

لازم به ذکر است که تفاوت سرویس ها را نیز عنوان بداریم و بر اساس حوزه کاری باید بگوییم که سرویس‌ ها در جزئیات و قابلیت‌ که در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌دهند، با هم تفاوت دارند و هر یک قسمتی از نیاز های لجستیکی آن‌ ها را می پوشانند.

روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی
در متن زیر به معرفی ۵ شرکت‌ پستی مهم و بهترین سرویس های آن‌ ها می پردازیم:

شرکت ملی پست

بدون هیچ تردیدی باید گفت که در هر لحظه سخن از نوع ارسال محصولات باشد پست کردن در ذهن افراد می نشیند. جهت استفاده از این روش ابتدا باید محصولات خود را به دفاتر پیشخوان دولت برده و محصولات را به صورت بسته بندی مرتب آماده کرده و نوع ارسال را انتخاب کرده و برای انجام آن اقدام می کنید. جالب است بدانید که از طریق این شرکت شما می توانید به ۳ حالت بسته خود را برای ارسال آماده کرده و به دست مشتری برسانید.

پست سفارشی

یک روش محبوب و پر استفاده برای روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی پست سفارشی است. با انتخاب این نوع ارسال شما می توانید به مشتری اطمینان دهید که تا پنج یا یک هفته آینده بسته خود را  تحویل می‌ گیرد در این نوع ارسال محصول حداکثر وزن بار باید تا 40 کیلوگرم بوده و با اینکه یک هفته زمان می برد تا محصولی به دست به مشتری برسد اما هزینه‌ پایینی نسبت به سایر روش های دیگر دارد.

پست پیشتاز

در این نوع روش ارسال شما می توانید با سرعت بیشتر و در مدت زمان کوتاه تری بسته مشتریان را به آن ها برسانید این نوع ارسال هزینه مناسبی داشته و از این رو استقبال کننده های آن نیز کم نیستند. در این روش مقدار وزن بار تا 25 کیلوگرم بوده و فقط در یک الی سه روز بسته مورد نظر شما به مقصد می‌ رسد. تفاوت این نوع ارسال با پست سفارشی در مدت زمان آن و هزینه بوده همچنین مقدار حداکثر بار پذیرفته شده نیز کمتر است اما به دلیل همان مدت زمان تحویل بسته می توان جهت رضایت و اعتماد مشتریان از این مورد استفاده نمود.

پست ویژه

پست ویژه؛ در این نوع روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی نیز ما با یک مدت زمان کوتاه می توانیم محصولات خود را به دست مشتریان خود برسانیم مدت زمان این نوع پست از دو روش بالا بسیار کوتاه تر بوده و فرد در ده الی یک روز بسته خود را دریافت می کند  اما به مراتب هزینه این نوع پست نیز نسبت به دو روش بالا بیشتر است. بسیاری از افراد از این نوع پست در شرایط ضروری است استفاده می کنند.
نکته خوب ماجرا اینجا است که شرکت پست با توجه به ارزش واقعی محصول ارسال شده آن را بیمه نموده و بر اساس نوع پست ارسالی و وزن محصول و همچنین مسافت طی شده مبلغ را به شما اعلام می کند.

ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی

تیپاکس

جهت استفاده از خدمات تیپاکس، می بایست ابتدا با نزدیک ترین نمایندگی از این شرکت ارتباط گرفته و موسولات خود را به آن ها ابلاغ بدارید. همچنین شما قادر هستید تا درخواست های خود را از طریق اپلیکیشن مای تیپاکس نیز به ثبت برسانید. با این امر شما فردی را به قسمت تعیین شده کشانده و بسته خود را در آن سپرده تا پس از بسته بندی کامل آن را به دست فرد گیرنده برساند.

در این نوع روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی باید ابتدا مسافت سنجیده شود و پس از بررسی فاصله در بین مبدأ و مقصد مبلغ برای شما اعلام می شود رسیدن محصولات به دست مشتریان نیز در این روش بین یک تا چهار روز زمان می برد، اما خصوصیت خوبی که این نوع روش دارد آن است که مدام پس از طی شدن یک مسافت وضعیت بار به‌ فرستنده و گیرنده اعلام می‌ شود.
یک مورد دیگر که از عوامل مهم تیپاکس ها است این بوده که شرکت تیپاکس با مجموعه های شرکتی قرارداد بسته و پلتفـــرم Tipax-e را در اختیار آن ها می گذارد. از این رو یک مجموعه قادر خواهد بود تا سفارشات خود را به صورت یک جا ارسال کند و اینگونه بتواند آن‌ ها را هم‌ زمان در پنل خود مدیریت نماید.
همچنین باید بدانید که تیپاکس نیز بسته به ارزش یک محصول آن را بیمه نموده و هر نوع آسیب و خسارتی را نیز می پذیرد. در خصوص هزینه این روش باید بگوییم که یک عدد ثابت وجود ندارد و این مبلغ بسته به مسافت و وزن کالا ابلاغ می گردد.

اما نکته قابل توجه در خصوص نوع ارسال محصولات توسط تیپاکس این است که شما اجازه دارید تا پرداخت نهایی را به مقصد واگذار نموده و از این بابت راحت هستید چرا که بعضی از مشتریان می خواهند پس از دریافت محصول مبلغ را بپردازد پس شما می‌ توانید روی این قابلیت نیز حساب باز کنید.

الو پیک

الو پیک نیز دیگر روشی از روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی است که شما قادر هستید تا با این روش محصولات خود را از طریق وسایل نقلیه نظیر: موتور یا وانت به مقصد برسانید. همچنین شما می توانید با این روش ارسال محصولات خود را در دیگر شهر ها نیز به انجام برسانید. جهت استفاده از این نوع روش می‌ توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن این شرکت اقدام کرده و ثبت درخواست خود را به انجام برسانید. الو پیک بسته را تحویل گرفته و به شما امکان می دهد تا به شکل لحظه‌ ای، محل آن را در گوگل‌ مپ رصد نمایید تا اینگونه با اطمینان خاطر بیشتر متوجه رسیدن زمان محصول به دست مشتری باشید.
همچنین شما می توانید در الو پیک به‌ شکل  هم‌ زمان چندین مقصد را برگزیده و پس از تحویل بسته های خود وضعیت کلی همه آن‌ ها را ببینید. علاوه بر موارد بالا شما قادر هستید تا با انتخاب این روش روز و ساعت مورد نظر خود را برای ارسال محصولات رزرو نموده و بر این اساس به بخش ارسال مرسولات خود نظم بیشتری بخشیده اید.
الو پیک برای شما پشتیبانی 24 داشته و
این شرکت از طریق سه روش زیر بسته های شما را می تواند به دست مشتریان تان بسپارد. سه روش مورد نظر به شرح زیر هستند؛

سرویس الو پست

با این سرویس از روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی می توانید کالا های خود را برای مشتریانی که در شهرستان‌ ها  هستند بفرستید و همچنین این ارسال با توجه به وزن محصول با  موتور یا وانت انجام می شود.

سرویس الو پیک

در این نوع از ارسال شما می توانید هر نوع محصولی را در درون‌ شهر در تهران برای افراد بفرستید این ارسال با موتور صورت گرفته و باید  بار شما تا حدود عرض و طول، حداکثر 45 سانتی‌ متر و در وزن، حداکثر ۲۵ کیلوگرم باشد.

سرویس الو وانت 

از نام این سرویس پیداست که می توان سفارشات با وزن های بالا را جابجا نمود حداکثر وزن سفارشات در این سرویس 150 کیلوگرم هستند.
پس اگر سفارشات بالایی دارید می توانید از این نوع سرویس ها کمک گرفته و آن ها را به مقصد برسانید. اکثر مجموعه ها الو وانت را انتخاب می کنند تا کلیه مرسوله‌ های خود را به صورت یک جا ارسال نمایند این نوع سرویس با تعرفه مناسبی نیز روبرو است. همچنین لازم به ذکر است که بدانید قابلیت بیمه بار در کلیه روش‌ ها موجود بوده و هزینه آن برای بسته‌ هایی با ارزش زیر یک‌ میلیون تومان رایگان و برای بسته‌ های با ارزش‌ تر، معادل 2 درصد ارزش آن بوده است.

در کل باید بدانید هزینه‌ های پستی الو پیک بر اساس نوع وسیله که مشخص می گردد و وزن بار و همچنین نوع بسته بندی آن تعیین می‌ شود بهتر است بدانید وضعیت آب و هوا و همچنین ترافیک نیز در این هزینه ها تاثیر دارد.

ارسال کالا در فروشگاه آنلاین

اسنپ‌‌ باکس

شما می توانید با برقراری ارتباط با شرکت اسنپ از پیک موتوری این شرکت در ارسال مرسولات در درون شهر تهران استفاده کرده و کالا های خود را از این طریق به مشتریان خود برسانید. بهتر است بدانید خدمات این شرکت به‌ صورت درون‌ شهری در شهر های؛ تهران، مشهد، اصفهان، قم، شیراز، کرج، تبریز، اهواز، کرمان و یزد است.
با ثبت درخواست از پیک موتوری فرد مامور در محل حاضر شده و بسته مربوطه را از شما دریافت نموده و با موتور یا خودرو به مقصد می رساند. امکان ثبت این درخواست در طول شبانه روز را می توان دید علاوه بر آن شما می توانید پس از تحویل بسته پیک را تا مقصد به شکل لحظه ای ببینید در هر زمانی که بسته به گیرنده تحویل داده شد پیامی برای شما در همین خصوص ارسال می گردد.

سرویس‌ هایی که اسنپ‌ باکس ارائه می‌ دهد، به شرح زیر هستند:

موتور بدون جعبه 

این موتور های همان طور که از نام آن ها مشخص است بدون جعبه بوده و به همین دلیل کالا هایی تا وزن ۲۵ کیلوگرم را در شهر جا به جا می کنند.

موتور با جعبه

اگر شما برای ارسال سفارشات خود به باکس نیاز دارید از این موتور ها می توانید استفاده کنید.

وانت‌ سبک و وانت سنگین 

هنگامی که کالا های شما بسیار و با وزن بالای ۲۵ کیلو گرم بودند می توانید این سرویس ها را انتخاب کرده و به راحتی حمل بار خود را انجام دهید همچنین شما عزیزان می توانید در زمان انتخاب وانت سبک یا سنگین امکان درخواست کمک‌ راننده جهت جا به‌جایی بار را نیز داشته باشید.

فروش کالا

یک مورد مهم در خصوص روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی این است که شما بتوانید با دریافت مبلغ پس از تحویل کالا رضایت فرد گیرنده را جلب نموده و آن فرد به شما اطمینان بیشتری پیدا کند در این زمینه می توانید از سرویس فروش کالا استفاده کرده و در قبال محصول فروخته‌ شده بعد از تحویل به مشتری وجه را از آن دریافت نمایید بهتر است تنها این نکته را بدانید که این عمل پس از تحویل بلافاصله انجام نمی شود و باید یک روز بعد مبلغ دریافتی را در حساب خود داشته باشید.

نوع هزینه ها در اسنپ‌ باکس طبق انتخاب سرویس مد نظر، ترافیک های آن محدوده از مبدا تا مقصد، ساعت ارسال مرسولات، آب‌ و هوا و همچنین مسافت بین فرستنده و گیرنده تعیین می گردد.

چاپار 

این شرکت در ایران معروف، بسیار قدیمی و کار بلد بوده و شما عزیزان می توانید از خدمات این شرکت در سراسر کشور استفاده نمایید لازم به ذکر است تا بگوییم که نوع ثبت سفارش در این شرکت به‌ شکل تلفنی انجام می گیرد و پس از تحویل بسته به مامور در اولین فرصت، بسته به دست مشتری می رسد.
همچنین شما می توانید به طور حضوری نیز در دفاتر مربوط به حمل بار نیز بسته های خود را تحویل داده و برای ارسال آن اقدام نمایید. بهتر است بدانید که درخواست و دریافت بسته در روز های شنبه تا چهارشنبه، حداکثر تا ساعت 14 و در روز های پنجشنبه، تا ساعت 11 انجام می گیرد.

مبلغ ارسال بسته های شما در این شرکت نیز با توجه به مسافت طی شده تعیین می شود. علاوه بر آن باید بگوییم که این شرکت در صورت تمایل می تواند بسته های شما را با توجه به ارزش های آن ها تحت پوشش بیمه آسیا قرار دهد.

مورد دیگر در خصوص چاپار این است که این شرکت بسته‌ بندی سفارشات را طبق موارد زیر انجام می دهد:

  1. بسته‌ بندی با کارتن

    شیرینگ با نایلون ضخیم

    بسته‌ بندی برای وسایلی که حساس هستند لوازم شکستنی و لوازم از این قبلی که نباید به آن ها آسیبی وارد شود با نایلون‌ های حباب دار و بالشتک‌ های هوا انجام می گیرد

    بسته‌ بندی چوبی جهت ارسال وسیله های بسیار سنگین.

چاپار اکسپرس

با انتخاب ازن نوع روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی می توانید بسته مورد نظر را در ظرف یک الی دو روز به دست گیرنده برسانید، اما به دلیل سرعت بالا این روش در ارسال بسته هزینه آن نیز به مراتب بیشتر است.

چاپار پلاس

با انتخاب این سرویس شما قادر خواهید بود تا خودتان زمان ارسال و تحویل کالا را تعیین نموده و بسیار دقیق مشخص نمایید که چه زمانی کالا از محل مورد نظر تحویل گرفته شود و در چه زمانی نیز به دست فرد گیرنده برسد. جهت تحویل به‌ روز بسته‌ ها در تهران، از پیک‌ موتوری استفاده می‌ شود.

تجارت الکترونیک

شما می توانید از این نوع سرویس در زمانی که به انبار یا بسته‌ بندی کالا های خود نیاز دارید استفاده کنید. بسیاری از کسب و کار ها وجود دارند که با کمبود جا برای کالا های خود مواجه شده اند و از این رو انبار های لجستیکی چاپار به جهت تأمین کردن جا و نگهداری و همچنین ارسال کالا ها به مشتریان در اختیار آن‌ ها قرار می‌ گیرد.

لازم به ذکر است تا بدانید که برای کلیه کالا هایی که در انبار قرار نگه داری می شوند بیمه صادر می‌ گردد. علاوه بر آن شما می توانید در هر لحظه موجودی خود را چک کرده و همچنین بسته‌بندی، فرستادن سفارش به مشتری و فعال‌کردن امکان پرداخت در محل را هم از پنل انجام دهید.

پرداخت در محل (COD)

از نام این سرویس مشخص است که پس از تحویل کالا برای مشتری مبلغ کالا را می توانید دریافت نمایید.

اما کم هزینه ترین روش ارسال کدام روش ها هستند؟

بسیاری از کسب و کار ها خصوصا مشاغل نوپا و کوچک برای ارسال محصولات به دنبال وسیله های با هزینه کم هستند شما باید برای اینکه هزینه کمتری را بپردازید بازد عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  1. وزن بسته

    شیوه پستی

    میزان مسافت

    درون‌ شهری یا برو‌ن‌ شهری بودن

    حمل‌ و نقل

    انتخاب نوع پیک

    انتخاب گزینه پرداخت در محل.
  2. روش های ارسال کالا در فروشگاه آنلاین


روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 26 اردیبهشت, 1403
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن