نکات استفاده از تبلیغات ریتارگتینگ به بیان ساده
23 مهر, 1402 توسط
نکات استفاده از تبلیغات ریتارگتینگ به بیان ساده
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟ اکثر ما از این موضوع به خوبی آگاه هستیم که مراحل جذب یک مشتری و متقاعد ساختن او برای خرید یک محصول به چه میزان سخت است. اگر بخواهیم مثبت ترین نگرش برای این موضوع را در نظر بگیریم باید این چنین فرض نماییم که یک مخاطب با اولین حضور خود در وب سایت شما و گذران وقت خود در وب سایت با مطالعه مطالب شما به محصولات و خدمات این سایت علاقمند شده و با مشاوران بخش فروش ارتباط بگیرد و ثبت سفارش خود را به انجام برساند و پس از انجام خرید با رضایت کامل وب‌سایت شما را ترک کند. اما حال باید این چنین ذکر نمود که این فقط یک حالت عالی از خرید یک مشتری بدون هیچ تلاشی بود که بسیار این موارد کمتر هستند و در دنیای واقعی فرآیند خرید مشتری، خطی و پیوسته نیست.

براساس آمار های موجود، باید بگوییم که از صد درصد افراد بازدیدکننده فقط یک درصد آن ها اینگونه بی دردسر خرید خود را کرده و تبدیل به مشتری شما می شوند اما ۹۹ درصد دیگر را چطور می توان جذب نمود؟ شما می توانید با تبلیغات ریتارگتینگ ۹۹ درصد دیگر را نیز به وب‌ سایت‌ خود بازگردانید. تبلیغات ریتارگتینگ می توانند با شناسایی کامل افرادی که ابتدا به سایت شما آمده اند و به مشتری تبدیل نشده اند در سایت های دیگر آن ها دا شناسایی نموده و  تبلیغات هدفمند شما را به آن‌ ها نمایش دهند تا افراد به وب‌ سایت شما برگشته و در نهایت مشتری شما شوند. پس با این اوصاف می توان به راحتی تعریف ریتارگتینگ چیست را ذکر نمود، تبلیغات ریتارگتینگ یا همان هدف‌ گیری مجدد، یک ابزار مفید و بسیار ضروری برای تمامی مشاغلی است که می خواهند مشتریان بسیاری را برای خود جذب نمایند.

تبلیغات ریتارگتینگ چگونه کار می‌ کند؟

در متن بالا به این موضوع اشاره نمودیم اما به طور کلی این مطلب را در ادامه ذکر نموده ایم: هنگامی که یک مشتری بالقوه در سایت شما حضور پیدا می کند یک کوکی در مرورگر او ثبت می گردد. این کوکی ذخیره شده می تواند این کمک را به ما نماید که همان مشتری زمانی که به وب سایت دیگری برود سریع شناسایی گردد و تبلیغی در خصوص او و با توجه به محصول یا خدمتی که در وب‌ سایت شما دیده به آن کاربر نمایش داده می شود.

تبلیغات ریتارگتینگ چگونه ک​ار می‌ کند؟

چرا ریتارگتینگ تاثیر گذارترین روش تبلیغات آنلاین است؟

کاربرد تبلیغات ریتارگتینگ زمانی است که یک کاربرحداقل یک بار وارد وب‌ سایت شما شد باشد و با ورود خود به سایت و گذراندن زمان خود در متن ها این مورد را نشان داده است که به خدمات و محصولات شما علاقه دارد. این کاربر برای اطمینان بیشتر پس از بررسی سایت شما در خصوص محصول مد نظر خود به سایت های دیگر جهت مقایسه کلی می رود این موارد در زمانی که کالاها و خدمات شما میانگین قیمت بالاتری دارند، بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.

از ریتارگتینگ برای چه اهدافی استفاده می‌ شود؟

حال که به این موضوع پرداخته ایم که ریتارگتینگ یعنی چه و کارایی آن به چه صورت است، لازم است که به این مهم پرداخته شود که که تبلیغات ریتارگتینگ را برای چه هدف هایی استفاده نمایید. کمپین‌ های ریتارگتینگ به طور معمول با دو هدف اصلی «آگاهی‌ بخشی» و «تبدیل» اجرا می‌ گردد.

آگاهی‌ بخشی

کمیپن‌ های آگاهی‌ بخش ریتارگتینگ هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که شما در نظر دارید تا وب سایت خود را با سایت دوباره درگیر نمایید. طبق این امر شما قادر خواهید بود تا از کمپین‌ های لازم جهت آگاهی و اطلاع‌ رسانی کافی و همچنین تبلیغ محصولات مشابه، سرویس‌ های جدید و… استفاده نمایید. هرچند که باید گفت این موارد از کمپین‌ ها بیشتر یک پیش‌ نیاز و مقدمه‌ جهت کارآمدتر بودن کمپین‌ های ریتارگتینگ اجرا می گردد.

تبدیل (Conversion)

هدف از تبدیل در اینجا فرآیندی است که طی آن مشتری پس از کلیک بر روی تبلیغات شما، فعالیتی را انجام می‌دهد که هدف شما از آن کمپین است. این هدف می‌تواند خرید یک محصول، ثبت‌نام برای یک سرویس، پر کردن یک فرم در یک صفحه فرود و… باشد. در طراحی این کمپین‌ها، اساسی ترین مسئله این است که قیف خرید یک مشتری را بررسی کنید و برای هر مرحله از فرایند خرید برنامه‌ریزی کنید.

بهترین روش‌های استفاده از تبلیغات ریتارگتینگ

برای نتیجه گیری بهتر از تبلیغات ریتارگتینگ نکات زیر را رعایت کنید:

۱. دسته بندی کنید: مخاطبان خود را به دسته‌بندی‌ های گوناگون تقسیم کنید (مثلا مخاطبانی که صفحات لباس زنانه را بازدیدکرده‌اند یا مخاطبانی که صفحات خودرو را بازدید کرده‌اند و …). بعد از این تقسیم‌‌ بندی، می‌توانید به هر دسته تبلیغات مرتبط با آن دسته را نمایش دهید یا تصمیم بگیرید که به یک دسته خاص ( مثلاً کسانی که خرید موفق داشته‌اند و به صفحه تشکر از پرداخت وارد شده‌اند) تبلیغ خود را نمایش ندهید.

۲. اقدام به عمل (call to action) مناسب داشته باشید:‌ مناسب ترین تبلیغات ریتارگتینگ، دکمه فراخوان (CTA) مشخصی دارند و پیشنهاد خاصی را به مخاطب عرضه می‌کنند. یک مثال موفق از کمپین‌ تبلیغاتی ریتارگتینگ هدفمند را می‌توانید در تبلیغات ریتارگتینگ بنری تخفیفان ببینید که با ریتارگت کردن کاربرانی که محصول را به سبد خرید خود افزوده اند، اما هنوز خرید خود را نهایی نکرده‌اند، به آن‌ها درصد تخفیفی هر چند خیلی کم هدیه می‌شود تا ترغیب به تکمیل کردن خرید خود شوند.

۳. لازم است تا به بازه‌ های زمانی توجه کاملتری داشته باشد:‌ یکی از موارد بسیار مهم در این موضوع این امر است که کاربران می بایست محصولات لازم مختلف را در بازه‌ های زمانی متفاوت ریتارگت نمایند. برای فهم بیشتر این موضوع به سراغ یک مثال مشابه می رویم، در هنگام سفر به یک نقطه مد نظر یک کاربر ابتدا به دنبال بلیط آن سفر است که از یک روز مشخص تا زمان معین به دنبال ریتارگت است، حال کاربرانی که فقط به دنبال محصولات لوکس‌ و گران‌ قیمت هستند برای این دسته از افراد این مورد بهتر است که بعد از چند روز با همان محصول و محصولات مشابه ریتارگت گردند.

یک مورد از بهترین مدل های ریتارگتینگ را می توان همان ریتارگتینگ محصول نام برد. در این مورد شما قادر هستید تا مخاطبینی که محصولات به خصوصی را مشاهده نموده اند ریتارگت کنید و اینگونه در وب‌ سایت‌های دیگر، محصول شبیه به آن و یا همان محصول را برای آن ها به نمایش بگذارید. بر اساس این موضوع  که در این کمپین‌ ها انجام تبلیغات به شکل شخصی‌ به مشتریان نشان داده می شود کلیه هزینه های لازم برای هر سفارش مشتری می‌ تواند تا ۵۰ درصد کاهش داشته باشد.

بهترین روش‌های استفاده از تبلیغات ریتارگتینگ


نکات استفاده از تبلیغات ریتارگتینگ به بیان ساده
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 23 مهر, 1402
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن