نکات مهمی که در راه اندازی کمپین فروش
9 آبان, 1401 توسط
نکات مهمی که در راه اندازی کمپین فروش
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

در این یادداشت به بررسی کمپین فروش و مراحل مربوط به آن در این قسمت پرداخته ایم.

امروزه استفاده از کمپین های فروش جهت فروش محصولات در کسب و کار ها بسیار مشهود است برای تعریف و بررسی کمپین های فروش می توان این چنین عنوان کرد که یک کمپین بازاریابی و فروش این امکان را می دهد تا محصولات خود را با چند برابر افزایش فروش روبرو سازید. به دنبال این تعریف به موارد مربوط در خصوص راه اندازی یک کمپین بازاریابی در متن زیر می پردازیم.

اقدامات کمپین فروش

جهت راه اندازی یک کمپین بازاریابی و فروش موفق باید در کنار آن همزمان یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید تا به خواسته های خود در این خصوص برسید ایجاد کمپین تبلیغاتی بعلاوه کمپین فروش به صورت همزمان در معرفی محصولات و خدمات یک کسب و کار کمک بسیاری می کند.

کمپین فروش چیست؟

بهتر است جهت مدیریت تیم فروش به فکر پیشنهادات جذاب برای کمپین بازاریابی و فروش باشید به طور واضح تر می توان این چنین مثال زد که در کنار تمام وظایفی که بر عهده شما است باید هدایا و تخفیفاتی را نیز در نظر بگیرید که برای مخاطب بسیار جذاب و خاص است تا یک مشتری برای رسیدن به یک امتیاز مشخص در کمپین فروش و دریافت هدایا خرید های مجددی را نیز انجام دهد با انجام این روش توانسته اید یک مشتری را به مجموعه خود وفادار ساخته، فروش محصولات را بیشتر نموده و کمپین بازاریابی و فروش خود را نیز مدیریت کرده اید. پس همانطور که ذکر شد می توان با یک ترفند هوشمندانه چند هدف را با یک پیشنهاد عالی پیش برد. در قسمت های بعدی نیز باید به ساخت محتوا مناسب و در خور بپردازید و با توضیح کامل در خصوص تمام مراحل مشتری را در نرم افزار بازاریابی همراهی نمایید به طوری که زمانی مشتری درخواستی برای خرید دارد مرحله به مرحله آن را همراه شده و سعی کنید این مراحل را ساده و راحت برگزینید تا هیچ مشکلی جهت انجام خرید ها و در خواست های یک مشتری پیش نیاید.

کدام راهکار ها باعث موفقیت در کمپین های فروش می شوند؟

تخفیفات مناسب:

این مورد یکی از مهم ترین موارد موجود در یک کمپین فروش است چرا که هر کاربری ترجیح می دهد تخفیف در خرید جایگزین یک هر عاملی باشد و یک مسئله جذاب برای مشتریان است. حال بهتر است بدانید این تخفیف در چه زمانی مناسب است که باید بگوییم هر تخفیفی که در فروش محصولات و یا خدمات گران قیمت رخ دهد بسیار با ارزش و مناسب تر است.

زمان دار بودن کمپین فروش

این مورد از موارد مهمی است که باید بسیار به آن پرداخته شود منظور از زمان دار بودن یک کمپین بازاریابی و فروش این است که یک زمان کوتاه و محدود را در نظر گرفت و کمپین خود را به اجرا درآوردید مثال یک کمپین فروش را فقط در یک هفته گذاشته و تمدید آن به صورت ساعتی در روز و یا یک روز کامل باشد.

کمپین فروش

هدیه

هدیه دادن از طریق کمپین های فروش را برای مشتریانی که فروش بالا و مجدد داشته اند در نظر بگیرید و این مورد را نیز به موارد بالا اضافه نمایید هدیه های کوچک، جذاب و خاصی را برای خرید یک محصول گران قیمت در نظر بگیرید منظور از هدیه کوچک شی بی ارزش نیست فقط ارزش او از محصول خریداری شده کمتر است. 

افزایش کانال های فروش 

افزایش کانال های فروش نیز از عوامل دیگر در فروش بیشتر در یک مجموعه است پس بهتر است این راه را نیز برای فروش بیشتر محصولات خود امتحان کنید. با اضافه کردن فروش محصولات در انواع مختلف فروش های ( حضوری، اینترنتی، شبکه های مجازی و...) چند برابر کنید.

تبلیغات در فروش 

تبلیغات در فروش یک مسئله حیاتی و مهم است به طوری که می توان آن را یک قسمت جدا نشدنی از فروش دانست. زمانی که یک کسب و کار در ابتدای راه است و نیاز دارد تا به دیگران معرفی شود و با معرفی کیفیت محصولات و یا قیمت های مناسب به یک کسب و کار جا افتاده و پر فروش تبدیل شود ابتدا برای حمایت لازم است تا برای تبلیغات تلاش کند این عمل همانند مثالی است که یک بذر را در یک باغ کاشته و منتظر سبز شدن او هستید نتایج فروش در  بسیار در محصولات و یا ارائه خدمات نیز انجام تبلیغات اصولی و تاثیر گذار است. با این سخن باید متوجه شوید که هر تبلیغی را نمی توان مناسب دانست و از آن انتظار جذب مخاطب داشت بهتر است قبل از انجام تبلیغات در حوزه های مختلف تصمیم گیری مناسب و هوشمندانه ای بر اساس نتایج نرم افزار سی ار ام داشت. به طور مثال می توان این چنین گفت که برند های محصولات کوکاکولا، نایکی، داو و... خیلی از برند های دیگر در ابتدا کار این مقدار محبوبیت و معروفیت در بین افراد را نداشته اند و از راه تبلیغات گسترده و اصولی به این جایگاه رسیده اند.

چه نوع تبلیغاتی مناسب معرفی برند مجموعه هستند؟ 

پاسخ این سوال راحت است با کمی اندیشیدن متوجه می شویم که باید تمام ابزار خود را بکار بگیرید تا در ذهن مخاطب باقی بمانید یعنی یک تبلیغ حرفه ای که با هدف اثر گذاری بر روی مخاطب انجام شود تا در یک مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی مشتری جذب مجموعه مورد نظر شود. بهتر است در این راه به مطالعه تجربه رقبا در بازار نیز نگاهی بی اندازید.

نوع تبلیغاتی مناسب برای معرفی برند مجموعه به طور معمول به عواملی مانند صنعت، محصولات یا خدمات ارائه شده، مشتریان هدف، بودجه، و اهداف کسب‌وکار بستگی دارد. در اینجا چند راهنمایی برای انتخاب نوع تبلیغاتی مناسب برای معرفی برند مجموعه آورده شده است:

  • تبلیغات رسانه‌های اجتماعی:

    • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند Facebook، Instagram، Twitter و LinkedIn برای معرفی برند به مشتریان هدف بسیار موثر است. این پلتفرم‌ها به شما امکان می‌دهند تا به دقت به مشتریان مورد نظر خود تبلیغ کنید و بازخوردهای مشتریان را دریافت کنید.

  • تبلیغات تلویزیون و رادیو:

    • تبلیغات در رسانه‌های تلویزیون و رادیو برای دسترسی به یک جمعیت گسترده و متنوع از مخاطبان مناسب است. این نوع تبلیغات به ویژه برای برندهای معروف و بزرگتر مناسب است.

  • تبلیغات آنلاین:

    • تبلیغات در وبسایت‌ها، وبلاگ‌ها، و بنرهای تبلیغاتی آنلاین نیز می‌توانند کارآمد باشند. از این روش می‌توانید ترافیک واقعی به وبسایت خود جلب کنید و برند خود را به دقت به مشتریان هدف نمایش دهید.

  • تبلیغات تحت محتوا:

    • تولید محتوای مرتبط با برند و محصولات یا خدمات ارائه شده و سپس انتشار آن در وبسایت، وبلاگ، و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا به روشی آموزشی و جذاب برند خود را معرفی کنید.

  • تبلیغات تلفن همراه (موبایل):

    • تبلیغات در محیط‌های موبایل، از جمله تبلیغات در اپلیکیشن‌ها و پیامک‌ها، به شما اجازه می‌دهند تا به مخاطبان در حرکت دسترسی داشته باشید. این نوع تبلیغات به خصوص برای برندهای محلی و کسب‌وکارهای محلی مناسب است.

  • تبلیغات تجارت الکترونیک:

    • اگر کسب‌وکار شما محصولات یا خدمات را آنلاین به مشتریان عرضه می‌کند، تبلیغات تجارت الکترونیک مانند Google Ads و تبلیغات PPC (Pay-Per-Click) می‌تواند کمک کند تا بهتر دیده شوید و فروش آنلاینتان را افزایش دهید.

  • رویدادهای تبلیغاتی و نمایشگاه‌ها:

    • شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای تبلیغاتی مشهور می‌تواند فرصت عالیی برای معرفی برند و محصولاتتان به جمعیت معنی‌داری از مخاطبان باشد.

  • تبلیغات از طریق ایمیل:

    • ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی به مشتریان و مشتریان بالقوه نیز می‌تواند موثر باشد. با توجه به اهداف تبلیغاتی، می‌توانید ایمیل‌های تبلیغاتی به شکل روزمره یا کمپین‌های خاص ایجاد کنید.

  • تبلیغات محلی:

    • اگر کسب‌وکار شما در مکان‌های محدود فعالیت می‌کند، تبلیغات محلی مانند تبلیغات در رسانه‌های محلی، پوسترها، و تبلیغات در معابر عمومی می‌تواند مفید باشد.

همچنین، توجه به اختلافات مدیریت تبلیغاتی آنلاین و آفلاین، تست و اندازه‌گیری عملکرد تبلیغات، و برنامه‌ریزی دقیق کمک می‌کند تا نوع تبلیغاتی مناسب برای برند شما را انتخاب کنید. برنامه‌ریزی و استراتژی دقیق تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار است

ذکر این نکته ضروری است که برای فروش محصولات خود در کنار نام برند محصول یک شعار جذاب همانند برن های معروف دنیا که در ذهن مخاطب ماندگار شود نیز لازم است انتخاب نمایید.

سخن پایانی

با انجام تمامی مراحل و نکات این مطلب می توانید به اهداف خود در فروش و تبلیغات کسب و کار تان برسید، راه اندازی کمپین فروش سود دهی در یک مجموعه با انجام ترفند های اصولی بسیار راحت است و نتایج مثبت و موفقیت آمیزی را نیز برای هر کسب و کاری به ارمغان می آورد. به همین دلیل تاکید بر انجام این کار در این مقاله بسیار بود.

کاربران عزیز از اینکه ما را تا انتهای این مقاله همراهی نموده اید از شما سپاس گذاریم جهت ثبت درخواست های خود و خرید محصولات می توانید با مشاوران متخصص چیتاک ارتباط بگیرید و بهترین مسیر را برای کسب و کار خود برگزینید.

چه نوع تبلیغاتی مناسب معرفی برند مجموعه هستند؟

نکات مهمی که در راه اندازی کمپین فروش
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 9 آبان, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن