دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده به همراه مزایای آن
28 تیر, 1402 توسط
دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده به همراه مزایای آن
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

همه چیز در خصوص دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده را در این قسمت از مقاله ما بخوانید.

این روزها با پیشرفت تکنولوژی، طیف زیادی از روش های بازایابی به وجود آمده است که نداشتن آگاهی درست از آن ها می‌تواند باعث شکست کسب و کارهای زیادی شود. به طور معمول افرادی در حوزه‌ کسب و کار موفق هستند که بدانند مشتری دقیقا چه می خواهد و با دانستن از علایق آن اقدام به تبلیغات و جذب مشتری کنند. دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده دقیقا همان چیزی است که صاحبان کسب و کار به آن نیاز دارند چراکه روش های سنتی دیگر پاسخگوی نیاز کسب و کارها نبوده و حتی شرکت‌هایی که دارای بازاریابی سنتی قوی هستند، باید برای رقابت با سایر کسب و کارهای جدید از بازاریابی‌ های مدرن و دیجیتال استفاده کنند. بازاریابی دیجیتال شامل تمام روش های تبلیغاتی و بازاریابی است که در آن از ابزار های الکترونیکی نظیر پیامک، ایمیل، سایت و غیره استفاده می شود.

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

شاید اگر به 10 سال قبل برگردیم و به روش های خرید افراد از اینترنت نگاهی بی اندازیم، متوجه می شویم که آن ها بدون هیچ اطلاع قبلی از جزئیات و کیفیت یک محصول به بازار رفته و ارزان‌ ترین آن را انتخاب می کردند. تنها مرجع اطلاعاتی آن ها نیز تبلیغات تلویزیونی و پرس و جو از کسانی بود که از این محصول قبلا استفاده کرده باشند. اما امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث تغییر تفکر افراد و مشتریان به خرید محصول شده به صورتی که آن ها قبل از ورود به بازار از اینترنت اطلاعات جمع کرده و حداقل یک مقاله راجع ‌به محصولی که قصد خرید آن را دارد، می ‌خواند. از این رو دیجیتال مارکتینگ یک فاکتور مهم در جذب مشتری و اطلاع رسانی به او دارد. ما در ادامه انواع ترفند های بازاریابی دیجیتال را به شما معرفی می نماییم.

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

روش های اصلی دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

این روزها دیگر روش های سنتی بازاریابی جواب نداده و تنها استخدام کردن یک فروشنده خبره که بتواند مشتریان را وادار به خرید محصول کند، نتیجه خاصی به دنبال ندارد. ما در ادامه به انواع روش های بازاریابی نوین اشاره می کنیم.

بازاریابی محتوا

همانطور که گفتیم با تغییر نحوه خرید مشتریان و اینکه آن‌ ها قبل از خرید تمایل به کسب اطلاعات دارند، ابتدا به وب سایت های اینترنتی مراجعه می کنند. سپس با جستجوی محصول خود اولین صفحه‌ ای که در رنکینگ گوگل بالا می آید را باز می‌ کنند. بعد با مراجعه به سایت اطلاعات خود را کسب کرده و اقدام به خرید می کنند.

چقدر خوب  می شد اگر وب سایت متعلق به خود شما بود و شما نیز با معرفی نمودن محصولات خود، مشتریان خود را نیز وادار به خرید آن می‌ کردید. به همان شکل که عنوان نمودیم انجام امور تولید محتوا برای به اشتراک گذاشتن یک محتوا جذاب یکی از مهم ترین روش‌ های دیجیتال مارکتینگ است. به این مورد توجه کامل داشته باشید، جهت اینکه سایت شما در رنکینگ گوگل جز اولین ها شود نیاز به یک کیفیت بالا و سئو مناسب دارد. محتوا مورد نظر می‌ تواند نظیر محتوای متنی یا چند رسانه‌ ای باشد و انواع مختلفی از مقاله گرفته تا پادکست و موشن گرافی دارد.

بازاریابی در انجام محتوا یک بازاریابی غیر تهاجمی یا درونگرا است. به طور کلی باید گفت که در این روش، شما هیچ نقشی برای معرفی محصول و یا تبلیغ آن به صورت کلی ندارید و به جای شما این مشتریان هستند که شما را پیدا می‌ کنند و به همین علت است که اثر بخشی بالایی دارد. بازاریابی در محتوا مراحل بسیاری به همراه دارد این مراحل را می توان از مرحله انجام تحقیقات کلمات کلیدی و انتخاب بهترین آن‌ ها مثال زد تا منتشر ساختن منظم محتوای سئو شده بر اساس تقویم تولید محتوا.

روش های اصلی دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

در همین چند سال گذشته موارد بسیاری جهت انجام این نوع بازاریابی ایجاد شده‌ است که یک مورد از آن‌ ها افزونه قدرتمند سئوی متن در وردپرس به نام یوست سئو است.

سئو و بازاریابی محتوایی یک ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با هم دارند که در بخش بعدی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

سئو (SEO)

اگر اینگونه می اندیشید که تنها شما دارای یک وب سایت برای فروش هستید و با تولید محتوای متنی قصد فروش محصولات خود را دارید، باید بگوییم که کاملا این ذهنیت شما اشتباه است. ممکن است در زمینه کسب‌ و کار شما سایت های بسیاری وجود داشته باشند که با انجام تولید محتوای متنی بخواهند محصولات خود را به تعداد بالایی به فروش برسانند. پس اگر می‌ خواهید در رقابت با دیگر سایت‌ ها موفق باشید  باید با بهینه‌ سازی محتوای خود بر اساس استاندارد های یوست و گوگل، در جایگاه نخست نتیجه های جستجوی کاربران قرار بگیرید. چرا که مخاطبان بیشتر اولین صفحه گوگل را بررسی می‌ نمایند اما اگر این چنین نشود و وب سایت شما در اواسط و یا آخرین موارد جدول قرار گیرند شما شانسی برای خودنمایی ندارید. سئو به این معنا است که محتوا ها را بهینه‌ سازی می کنید تا موتور های جستجو آن را سریع‌ تر بیابید.

به طور کلی باید گفت که اگر در دنیای کسب و کار ها اینترنتی تازه وارد هستید، این موارد به میزانی برای شما پیچیده بوده‌ اند. به طور حتم جهت ورود به هر یک از موارد مورد نیاز به یک مشاور متخصص در آن زمینه نیاز دارید و این روش‌ های بازاریابی تخصصی هم از این قاعده مستثنی نیستند.

سئو (SEO)

بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی

این روز ها با گسترش شبکه‌ های اجتماعی همانند شبکه های اینستاگرام و تلگرام که موجب گردیده است تا صاحبان بسیاری از کسب و کار ها از ظرفیت این شبکه‌ ها استفاده کنند.دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده به آن معنا است که در جایی حضور داشته باشید که مخاطبان بسیاری در آن فضا حضور داشته باشند. شما می‌ توانید با همکاری افرادی که صفحات خود را با تعداد دنبال کنندگان بیشتری پیش می برند محصولات خود را از این صفحات به مخاطبان معرفی کرده و آن ها را به نمایش بگذارید و فروش بالایی از این طریق داشته باشید علاوه بر این ممکن است بسیاری از این مخاطبان با توجه به رضایت از محصولات شما برای همیشه مشتری شما شوند و به مجموعه شما وفادار بمانند، همچنین، خواهید توانست تا از ربات‌ های معتبر اینستاگرام و تلگرام استفاده کرده و مخاطبین بیشتری را نیز برای صفحه خود جذب کنید. یک مورد مهم در این زمینه این امر است که شما باید محصولات خود را در صفحات و کانال‌ های تبلیغ کنید که حوزه‌ کاری آن‌ ها با کسب و کار شما مرتبط باشد.

از آنجایی که استفاده از روش‌ های نادرست نه‌ فقط به نفع شما نیست بلکه ممکن است باعث از دست‌ رفتن مخاطبین یا تاثیر منفی تر آن یعنی اسپمی شدن صفحات شما در شبکه‌ های اجتماعی شود، پس بهترین مورد این است که قبل از انجام بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید مشاوران ما می توانند در این زمینه به شما کمک بسیاری نمایند جهت کسب اطلاعات بیشتر باید موارد لازم در حیطه کاری خود را به طور کامل با مشاوران ما در میان بگذارید تا بهترین راه را برای شما برگزینند.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ باید بگوییم این روش یکی از قدیمی‌ ترین و مهم ترین روش‌ های دیجیتال مارکتینگ است. همه ما می دانیم که افراد از پیامک‌ ها و ایمیل‌ های تبلیغاتی بسیار ناراحت هستند، پس نیاز است که از روش‌ های صحیح و مناسب با محتوا های مفید و خاص استفاده کنیم تا توجه همگان را به سوی خود را جلب نماییم. باید این نکته را نیز مورد توجه قرار دهیم که در حال حاضر این روز ها بیشتر تمرکز ایمیل مارکتینگ ها بر روی حفظ مشتریان قبلی است نه پیدا کردن مشتریان جدید. این امر به این معنی است که می بایست فقط به کاربرانی ایمیل ارسال شود که از قبل، از سایت شما خرید داشته اند و ایمیل خود را نیز در اختیار شما قرار داده‌ اند. ایمیل مارکتینگ به چنین لیستی از مشتریان باعث می‌ شود که آن‌ها را به طور مجدد به خرید محصولات قبلی ترغیب یا به خرید محصولات جدید تشویق شوند.

تبلیغات کلیکی (PPC)

تبلیغات کلیکی، تبلیغاتی هستند که بیشتر در وب سایت‌ ها و نتیجه های ابتدایی در جستجوی کاربران گوگل قرار گرفته و کاربران با کلیک کردن بر روی آن‌ ها وارد سایت هدف می‌ گردند. جهت این کار کافی است تا با یک سایت پر بازدید و یا خود شرکت گوگل قرارداد امضا نموده و تبلیغات خود را همانند یک بنر یا لینک بر روی وب سایت‌ ها قرار داد. به ازای هر کلیک، مبلغی از حساب سایت هدف یا صاحب کسب و کار مربوطه کسر می گردد. بهترین مکان جهت تبلیغات کلیکی، استفاده از تبلیغات کلیکی خود شرکت گوگل است چرا که آن‌ ها با داشتن اطلاعات کافی از جستجو گران و کاربران، می‌ دانند که این تبلیغات را در کجا قرار دهند که کاربران بیشتری روی آن کلیک کنند.

در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و گسترده شدن شبکه های اجتماعی و روی کار آمدن  سایت‌ های اینترنتی بسیار، نوع و نحوه‌ تبلیغات و جذب مشتریان نیز تا حد بسیاری تغییر کرده است. دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده را می توان همانند یک راه نوین بازاریابی برای صاحبان کسب و کار دید که به وجود آمده است تا به این مشاغل کمک کند که مشتریان بیشتری جذب کنند و به طور فوق العاده ای در حیطه کاری خود با توسعه و موفقیت بیشتری روبرو شوند.

کاربران گرامی از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم همچنین اگر شما نیز در حال حاضر به دنبال پیشرفته تر کردن فضای کاری خود و داشتن امکانات در شآن کسب و کارتان هستید می توانید با چیتاک ارتباط بگیرید و پس از مشاوره  کامل توسط مشاوران متخصص چیتاک محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

تبلیغات کلیکی (PPC)


دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده به همراه مزایای آن
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 28 تیر, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن