پایگاه دانش (راهنما)
ایجاد مخاطب
برای ایجاد مخاطب در پرونده مخاطبان چیتاک از دو نوع قالب متفاوت شخص و کسب و کار استفاده می شود که ثبت نام و ساختار هر کدام کاملا متفاوت است.
برای ایجاد مخاطب ابتدا گزینه ایجاد را در پنجره مخاطبان انتخاب کنید تا پنجره جدیدی در مقابل شما باز شود. یک مخاطب جدید می تواند به عنوان یک شرکت یا فرد ایجاد شود.
کسب و کار
درصورتیکه مخاطب مورد نظر یک شرکت باشد لازم است اطلاعات خاصی برای مشخص سازی قالب شرکت وارد شود. پس از انتخاب گزینه کسب و کار، فیلدهای جدیدی برای دریافت اطلاعات ارائه می شوند که در تصویر زیر نمایش داده می شود.
با فعال کردن گزینه کسب و کار، ابتدا مجموعه اطلاعاتی از جمله تصویر پروفایل، آدرس، شماره (های) تماس، ایمیل، آدرس اکانت در سوشال مدیاهای متفاوت را وارد می کنیم.
دقت فرمایید که درصورت داشتن شرکتی که ثبت بین المللی شده باشد دو فیلد Company National Id و Company Register Number را تکمیل نمایید. همچنین با توجه به داشتن کد مالیاتی برای تمام شرکت ها، لازم است تا شناسه مالیاتی را نیز وارد کنید.
درصورتیکه این شرکت دارای زیرمجموعه هایی باشد می توانید از طریق بخش اطلاعات تماس مرتبط اقدام به ساخت مخاطبان جدیدی که زیرمجموعه این شرکت هستند، نمایید.
با انتخاب گزینه افزودن پنجره ای به شکل زیر باز می شود.
این مخاطبان می توانند از نوع مخاطب فردی، آدرس فاکتور، آدرس تحویل، سایر آدرسها یا آدرس خصوصی باشند.
پس از انتخاب نوع مخاطب، فیلدهای خواسته شده را مطابق با عنوان پر کرده و اطلاعات را ذخیره نمایید.
ایجاد مخاطب شخص
درصورتیکه مخاطب مورد نظر یک فرد باشد با انتخاب گزینه شخص در صفحه ایجاد مخاطب، فیلدهای متفاوتی به شما نمایش داده می شود.
پس از تعیین نام مخاطب، فیلدی پایین آن قرار دارد که تعیین می کند آیا این یک مخاطب مستقل است یا عضو از یک شرکت است. درصورت مورد دوم بودن با کلیک بر روی نوار جستجو در فیلد نام کسب و کار، از بین کسب و کار های ارائه شده، شرکت را انتخاب کنید.
با تعیین مستقل یا زیر مجموعه شرکتی بودنِ مخاطب، به سراغ تکمیل فیلدهای بعدی می روید که شامل عکس پروفایل، کد ملی، اطلاعات تماس، ایمیل، آدرس اکانت در سوشال مدیاها می شود.