مزایای ویدیو مارکتینگ چیست؟
5 فروردین, 1403 توسط
مزایای ویدیو مارکتینگ چیست؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

مزایای ویدیو مارکتینگ و مقایسه 15 تا از انواع ویدیو مارکتینگ موثر برای کسب و کارها را در این مقاله بیان خواهیم کرد؛ تقریبا تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک برای فعالیت های  بازاریابی خود از ویدیو استفاده می کنند. ما می خواهیم از 15 نوع ویدیو رایج برای کسب و کارها به همراه مزایای ویدیو مارکتینگ را در این مقاله به شما معرفی کنیم و از اهمیت استفاده ویدیو در کسب و کار را به شما بگوییم.

15 نوع ویدیوی کارساز در ویدیو مارکتینگ؛

ویدیو ها انواع و اقسام مختلفی دارند که هر کدام برای هر بخشی مناسب تر عمل می کنند به عنوان مثال ویدیو آموزشی بیشتر برای کاربران و دنبال کنندگان قدیمی بکار می آید ولی ویدیو های تبلیغاتی برای جذب مشتری و دنبال کنندگان جدید استفاده می شود.

15 نوع از انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی را با هم بررسی می کنیم.

1. دمو (نسخه نمایشی)

به ویدیو های دمو نسخه نمایشی نیز می گویند که این نوع ویدیو ها بیشتر برای افرادی ساخته می شود که مسیر زیادی را طی کرده باشند و حال قصد خرید دارند. دمو نحوه عملکرد یک محصول را در یک ویدیو کوتاه به شما نمایش می دهد که معمولا این نوع ویدیو در انتهای قیف بازاریابی قرار دارد.

2. معرفی برند؛

از این نوع ویدیو برای آشنا کردن افراد با یک برند ساخته می شود. در ساخت این ویدیو شما باید چگونگی انجام کار، شفاف و بدون ابهام توضیح دهید لذا شما باید همه این موارد را به گونه ای ارائه دهید که افراد بیشتر مشتاق شوند اطلاعات بیشتری به دست بیاورند.

3. آموزشی؛ 

از این نوع ویدیو برای آموزش یک موضوع خاص به کاربران استفاده می کنند. که یکی از پرطرفدارترین انواع محتوای ویدیویی همین ویدیو آموزشی است. شما می توانید برای جذب مخاطب بیشتر علاوه بر سایت خود ویدیو آموزشی را روی یوتیوب و آپارات هم آپلود کنید. شما برای ساخت این نوع ویدیو باید به سراغ آموزشی بروید که در حیطه فعالیتی خودتان باشد و با محتوای کاری شما یکی باشد.

4. توضیحی؛

این نوع ویدیو به شما کمک می کند که نرخ تبدیل بیشتری را شاهد باشید. در این نوع ویدیو شما باید برای کاربران خود محتواهای کوتاهی بسازید که محصول خود را در آن برای بیننده تشریح کنید. حال این نوع ویدیو بیشتر در صفحه اصلی سایت یا صفحات محصولات قرار می گیرد. لازم است بدانید که ویدیوهای توضیحی 4 نوع دارند.

  • لایو اکشن (ویدیویی است که محصولات شما را به بیننده توضیح می دهد).
  • ویدیو لایو در شبکه های اجتماعی 
  • انیمیشن
  • وایت بورد (این نوع ویدیو بسیار به صرفه و راحت است به طوری که شما می توانید با کشیدن تصاویر روی وایت بورد مفهوم خود را به کاربران توضیح دهید).

اما یکی از جذاب ترین ویدیوی توضیحی محتوای Airbnb است که کاربران را به گشت و گذار در جهان تشویق می کند.

5. تبلیغاتی؛

این نوع ویدیو برای تبلیغات محصولات استفاده می شود که به عملکرد کسب و کار نیز بسیار کمک می کند و یکی از رایج ترین انواع ویدیوهای محتوا است. ویدیو تبلیغاتی از فواید بیشتری نیز برخوردار است به عنوان مثال افزایش تعداد اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، دیده شدن برند در سطحی وسیع، گرفتن رتبه بهتر در نتایج گوگل می توان اشاره کرد. نمونه های زیادی برای این نوع محتوا وجود دارد. مثل ویدیوی تبلیغاتی برند یک کفش ورزشی که به شما می گوید با بدنتان طوری رفتار کنید که شایسته یک عمر زندگی انسان است.

مزایای ویدیو مارکتینگ چیست؟

6. معرفی فرهنگ سازمانی؛

در این نوع ویدیو نشان داده می شود که یک روز کاری در مجموعه شما چگونه است. از این نوع ویدیو بیشتر برای نمایش وجهه انسانی برندها تمرکز دارد که به زبان ساده تر فرهنگ سازمانی برندتان به مخاطبان نمایش داده می شود. شما می توانید در این ویدیو چند مصاحبه کوتاه با کارکنان و تفریحات داخل و خارج از شرکت استفاده کنید.

7. ویدیو های زنده (لایو)؛

شما می توانید از این نوع ویدیو های زنده بیشتر برای مصاحبه ها و پرسش و پاسخ استفاده کنید. این نوع ویدیو ها بیشتر در شبکه های اجتماعی و پلتفرم هایی مثل آپارات که قابلیت پخش زنده را برای کاربران خود فراهم کرده است. از این نوع ویدیو می توانید برای درگیر کردن مخاطب در لحظه استفاده کنید که بسیار نیز برای کسب و کار مفید است.

8. ایونت ها و وبینارها؛

وبینار رویداد چیزهای جدیدی نیستند ولی هنوز هم یکی از اثر گذارترین انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی است که بسیار نیز مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید برای بهبود نرخ تبدیل کسب و کار خود ایونت آنلاین و وبینارها استفاده کنید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. 

9. مصاحبه ها؛

قدیمی ترین نوع ویدیویی محتوایی مصاحبه است. در این نوع ویدیویی تبلیغاتی مصاحبه بین دو یا چند نفر شکل می گیرد. در این ویدیو افراد حاضر می توانند از کارکنان و نمایندگان شرکت خودتان باشند که به سوالات کاربران پاسخ دهند و محصول و خدمات شرکت خود را برای مخاطبان ارائه دهند به عنوان مثال می توان نمونه این نوع محتوا را که مصاحبه دیجی کالا با یکی از اعضای عالی رتبه مجموعه خودشان است اشاره کرد.

10. تستیمونیال؛

در این نوع ویدیو یک مشتری از کسب و کار تعریف می کند لذا مشتری باید توضیح دهد که چرا استفاده از این نوع محصول یا برند بهترین راه حل برای یک مشکل به خصوص است. و همچنین راجع به چگونگی پیدا کردن مجموعه صحبت کند از آنجایی که این نوع ویدیو توسط مشتری مطرح می شود می تواند از اعتبار بیشتری برخوردار باشد و افراد زیادی به محصول اعتماد کنند.

11. انیمیشن و موشن گرافیک؛

موشن گرافیک نوع خاصی از انیمیشن است که در گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در بین انواع مختلف بازاریابی ویدیویی این نوع تاثیر زیادی در افزایش نرخ تبدیل و در نهایت فروش دارد برای اجرای موشن گرافیک شما اول به متن نیاز دارید و پس از آن گرافیستی باید کار را نهایی کند. یکی از نمونه های  پربازدید برای موشن گرافیک ویدیوی 202 مثل غذای خانگی که محبوب ترین ویدیو نیز شناخته شده است.

مزایای ویدیو مارکتینگ

12. ویدیو های شخصی سازی شده؛

ویدیو های شخصی سازی شده فقط مختص یک فرد خاص ساخته شده است. امروزه اکثر مردم نگاه بسیار منفی به تبلیغات عموم دارند ویدیو های شخصی سازی شده باعث شده مردم اعتماد کنند. اما این را بدانید که این نوع ویدیو ها قابل استفاده در همه جا نیستند ولی می توانیم از آن ها در ایمیل مارکتینگ ، ارائه خدمات پشتیبانی استفاده کنیم. لذا این نوع ویدیو ها هزینه زیادی نیز برای اجرا نیاز دارند ویدیو از محتوا که برای مصرف کننده شخصی سازی شده باعث می شود تا مشتری حس ارزشمند بودن کند و همین دلیل باعث می شود مخاطبان را به مشتری ثابت تبدیل کند.

13. ویدیو های کوتاه شبکه های اجتماعی؛

این نوع ویدیو ها همانطور که از اسم آن ها مشخص است کوتاه هستند و خیلی جذاب ساخته می شوند باعث سرگرم شدن مخاطبان می شوند به عنوان مثال ریلز ایستاگرام. لذا محبوبیت های این نوع ویدیو ها باعث شده تا جایگاه ویژه ای میان انواع ویدیو های مارکتینگ داشته باشند. این را نیز بدانید که این نوع ویدیو ها براساس ترند های داغ روز ساخته می شوند و برخلاف ویدیو های دیگر که ماندگاری بالایی دارند.

14. ویدیو های تولید شده توسط کاربر؛

این نوع ویدیو ها توسط کاربران ساخته می شود که بسیار نیز ارزشمند هستند. ویدیو هایی نیز وجود دارند که توسط مشتریان ساخته می شوند آن ها نیز به همان اندازه ارزش دارند. این نوع ویدیو ها هزینه ای ندارند نه از نظر مالی نه از نظر زمانی ولی شما باید کاربران و مشتریان را به ساخت این نوع ویدیو ها تشویق کنید.

15. ویدیو های پرسش و پاسخ؛

آخرین مدل این نوع ویدیو ها در بازاریابی پرسش و پاسخ است که در این مدل ویدیو ها نماینده های از برندتان جلو دوربین قرار می گیرند و به سوالات پرتکرار مخاطبان پاسخ می دهند. شما می توانید این نوع ویدیو ها هم به صورت زنده و هم مجازی پخش کنید.

3 دلیل برای اثبات مزایای ویدیو مارکتینگ

مزایای ویدیو مارکتینگ بسیار زیاد هستند که می تواند به ما بسیار در پیشرفت کسب و کار نیز کمک کند ما قصد داریم 3 دلیل مهم از مزایای ویدیو مارکتینگ در ادامه برای شما بازگو کنیم.

  • آمار هیچ وقت دروغ نمی گوید؛

استفاده از انواع بازاریابی ویدیویی یکی از اصلی ترین راهکارهای 86 درصد کسب و کارها در جذب ترافیک و مخاطب است. اکثر مردمی که سراغ این نوع ویدیو ها رفته اند می گویند اینکار باعث شده تا مردم بیشتر با خدمات و محصولات آشنا شوند. از این رو نیز میل به محتوای ویدیویی بسیار زیاد شده و باعث شده اکثر مردم علاقه زیادی به دیدن این نوع ویدیو ها داشته باشند و بخواهند بیشتر از برند محبوب خود ویدیو ببینند و 88 درصد مارکتر ها نسبت به ROI یا نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی ویدیویی ابراز رضایت کرده اند. لذا همه این اعداد و ارقام نشان می دهد که ویدیو های مارکتینگ از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

2. تحریک احساسات با ویدیو راحت تر است

یکی از مزایای این نوع ویدیو ها این است که باعث می شود احساسات مخاطبان زیادی را تحریک کرد. در این نوع ویدیوها شما می توانید خیلی راحت نوع بیان و تصویر برندتان را به مخاطبان خود انتقال دهید. مارکترها خوب می دانند که Emotional Marketing چقدر می تواند در پیشبرد اهداف شان کارساز باشد. 

3. نرخ تعامل با ویدیو ها به میزان چشمگیری بیشتر است

امروزه همه مخاطبان به دنبال محتواهای ویدیویی هستند و علاقه زیادی به دیدن ویدیو تبلیغاتی دارند همانطور که بالاتر در مورد آمار آن گفته ایم به همین دلیل نرخ تعامل ویدیو ها نسبت به بقیه محتواها بسیار بیشتر است. اکثر ویدیوهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی پخش می شوند و اگر در بازاریابی ویدیویی برنامه های بیشتر و حرفه ای نیز داشته باشید باعث می شوند خیلی بیشتر دیده شوید و مخاطبان زیادی را جذب کنید.

استراتژی ویدیو مارکتینگ

قبل از ساخت ویدیو شما باید بدانید که چه انتظاری از این ویدیو دارید زیرا انواع مختلف این نوع ویدیو ها هر کدام از کاربردی خاص برخوردار هستند 3 هدف اصلی از مزایای ویدیو مارکتینگ عبارتند از؛ 

  • افزایش آگاهی داشتن از برند
  • گرفتن تعامل از کاربر
  • آموزش

شما قبل از ساخت ویدیو باید بدانید که قرار است چه ارزشی ایجاد کنید همین کار را برای تان خیلی راحت می کند به عنوان مثال ویدیویی که برای آگاهی از برندتان ساخته می شود باید سعی کنید تا توجه مخاطبان را جلب کنید زیرا بهتر است که سراغ ویدیو های تبلیغاتی دمو بروید لذا این نوع ویدیو ها باعث می شود بیشتر در ذهن مردم ماندگار شود و می توانید بیشتر به اشتراک بگذارید. اما اگر قرار است که مخاطبان خود را ترغیب به تعامل بیشتر کنید باید احساسات آن ها تحریک کنید تا به هدف خود که لایک و کامنت است برسید. ولی در ویدیو های آموزشی ما باید وسواس بیشتری داشته باشیم تا تاثیر زیادی روی مخاطبان ایجاد کنیم اگر ویدیو های آموزشی شما برای آگاهی از برندتان باشد باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و باعث شود مشتریان زیادی جذب شوند. 

این نکته را نیز فراموش نکنید که امروزه بسیاری از افراد تایم خود برای گذاشتن ویدیوهای تبلیغاتی می گذارند پس باید ویدیوهایی جذاب بسازید لذا به یاد داشته باشید که شما می توانید همیشه استراتژی محتوایی خود را بررسی کنید و اگر نیاز به گذاشتن ویدیو جدید بود آن را بسازید و در پلتفرم های مناسب خود انتشار دهید. مزایای ویدیو مارکتینگ تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت کسب و کار دارد که برای افراد زیادی نیز تاثیر گذار است.

استراتژی ویدیو مارکتینگ



مزایای ویدیو مارکتینگ چیست؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 5 فروردین, 1403
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن