راهنمای تبلیغات و بازاریابی اپلیکیشن
8 آبان, 1402 توسط
راهنمای تبلیغات و بازاریابی اپلیکیشن
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

در این قسمت از مقاله به اجرا و چگونگی روش های بازاریابی اپلیکیشن به روش صحیح پرداخته ایم و کلیه نکات در خصوص این عنوان را در این بخش بازگو نموده ایم، جهت کسب اطلاعات لازم با ما همراه شوید.

بازاریابی اپلیکیشن

ابتدا معروف ترین و پر کاربرد ترین نوع بازاریابی را عنوان می نماییم به این صورت باید گفت که از بین کلیه روش‌ های بازاریابی که تعداد اندکی نیز نیستند، بازاریابی اپلیکیشن یا اپلیکیشن مارکتینگ به این جهت که مخاطبان امروزی بیشتر با گوشی های تلفن همراه سر و کار دارند این مورد را می توان یکی از بهترین و اثر بخش ترین روش های بازاریابی دانست. همه ما از این موضوع آگاه هستیم که استفاده کردن از گوشی تلفن همراه روز به روز افزایش پیدا کرده و افراد دیگر به جای یک الی دو ساعت بخش زیادی از اوقات خود را در این قسمت صرف می کنند این امر بیشتر به این دلیل بوده است که افراد زیادی استفاده مکرر از تلفن همراه در یک روز را اوقات فراغت دانسته و گوشی های موبایل توانسته اند هم‌ نشین وقت های بیکاری آن ها باشند، حتی باید در این خصوص به جرات بگوییم که دیگر استفاده کردن از تلفن همراه آمار بسیار بیشتری نسبت به استفاده از کامپیوتر دارد. 

در خصوص کلیه خصوصیاتی که یک تلفن همراه قادر به ارائه آن است باید موارد زیر را مثال بزنیم؛ مواردی نظیر استفاده از شبکه های اجتماعی تلفن های همراه که با موضوعات بسیاری امروزه همراه است و می تواند با غرق کردت یک کاربر در خصوص این موضوعات وقت بسیار زیادی را از او در یک روز بگیرد مورد بعدی کار کردن با برنامه های مختلف است که هر کدام از آن ها نیز به طور جداگانه ویژگی های به خصوصی دارند، پس می توان بستر تلفن همراه را همانند یک محیط بسیار مناسب جهت انجام بازاریابی محصولات و یا ارائه خدمات دانست. تا این قسمت از پاراگراف به طور کامل و واضح کلیه نکات را شرح داده ایم اگر شما در خصوص این عنوان و یا موارد مربوط سوالی در ذهن دارید می توانید با مشاوران ما ارتباط بگیرید، ادامه این مقاله نیز به همین روش به طور کامل شرح داده شده است.

چطور می توان از بازاریابی اپلیکیشن نتیجه گرفت؟

اگر قصد این مورد را داشته باشیم تا بازاریابی اپلیکیشن را فقط در یک جمله عنوان نماییم باید اینگونه بازگو کنیم که بازاریابی اپلیکیشن فرآیند ایجاد کمپین‌ های بازاریابی جهت دسترسی پیدا کردن به مشتریان در هر بخش از قیف بازاریابی است تا اینگونه توانسته باشند با اپلیکیشن شما ارتباط گرفته و از خدمات آن بهره لازم را ببرند.

به بیان دیگر اینگونه می گوییم که:

  • بازاریابی اپلیکیشن را می توان یک فرآیند لحاظ نمود که توانایی این را دارد که مخاطب را درگیر کند و اینگونه دسترسی آن مخاطب به شما بیشتر باشد.
  • اپلیکیشن شما به راحتی در دسترس همگان قرار گیرد.
  • به دانلود کردن آن مخاطب بپردازد.
  • کار کردن با اپلیکیشن شما را یاد بگیرند.
  • و در آخر نیز بخش مهم این مراحل آن است که نسبت به اپلیکیشن شما وفادار بمانند و با آن تعاملی دائمی برقرار کنند.

چطور می توان از بازاریابی اپلیکیشن نتیجه گرفت؟

معروف ترین و با ارزش ترین روش‌ های بازاریابی اپلیکیشن کدامند؟

جهت انجام طراحی برای یک اپلیکیشن مارکتینگ کاربردی با هدف یک بازید فوق العاده باید از روش های زیر بهرمندی کامل را بگیرید:

راجب مشتریان خود تحقیقات تان را کامل کنید

با توجه به تحقیقات در خصوص مشتریان و پیش بردن کلیه مراحل با سلایق و نظرات آن ها علاوه بر جذب آن مخاطب در وفادار بودن آن نیز تاثیر فراوانی خواهید داشت با این روش بازدید های شما بیشتر شده و افراد را نیز برای خرید محصول تشویق نموده اید.

در مورد رقیبان تحقیق کنید

از رقیبان خود در بازار کسب کارتان اطلاعات کافی داشته باشید تا اینگونه بتوانید کلیه رفتار های مثبت و منفی آن ها را آنالیز کرده و بر تجربیات خود نیز اضافه نمایید و در انجام ارتباطات با سایر مخاطبان هر کدام به یک روش تجربه بسیاری کسب نموده باشید.

یک لندینگ پیج خوب طراحی کنید

با ساخت یک لندینگ پیج خوب با روش های جدید و خلاقانه می توانید کاربران خود را شگفت زده کرده و اینگونه علاوه بر جذب مخاطب می توان به سود بیشتر نیز اندیشید. موارد مهمی که بیشتر باید به آن‌ ها توجه گردد عبارت‌ اند از:

  • نام اپلیکیشن
  • خصوصیات
  • درخواست جهت اقدام واضح
  • کلیپ های تبلیغاتی
  • اپلیکیشن خود را در گوگل پلی و بازار های ایرانی قرار دهید

با انجام این عمل می توانید در بهینه‌ سازی اپلیکیشن‌ های تلفن همراه خود جهت آنکه رتبه خود را ارتقا داده و به یک عدد فوق العاده در سرچ گوگل برسانید کمک بسیاری کرده اید، تنها باید با درخواست رای دادن مخاطبان به شما رتبه خود را افزایش دهید، لازم است یادآوری گردد که به هر میزانی که رای های شما بیشتر شوند در سرچ های گوگل شما جز نفرات بالا با رتبه فوق العاده ای قرار می گیرید و با این حالت دیگر بیشتر از همیشه در معرض دید و توجه مخاطبان هستید و باید انتظار یک فروش عالی داشته باشید.

در این خصوص به موارد زیر توجه لازم را داشته باشید:

  • عنوان، این قسمت باید خوانا بوده و اپلیکیشن مورد نظر به طور واضح برای کاربران شرح داده شود.
  • توضیحات، استفاده کردن از کلید واژه‌ ها و توضیح کامل در خصوص آنکه بگویید چه هر کدام چه نیاز هایی را رفع می‌ کنند.
  • آیکون، تنها بر یک عنصر تمرکز داشته باشید. این عنصر می بایست عصاره‌ ای از اپلیکیشن شما باشد.
  • اسکرین‌ شات، لازم است تا تعدادی از اسکرین‌ شات ها را از موثر ترین عملکرد ها و کاربرد های اپلیکیشن خود تهیه نمایید.
  • به وسیله شبکه‌ های اجتماعی، اپلیکیشن بازاریابی خود را تبلیغ کنید.

با استفاده کردن از شبکه‌ های اجتماعی قادر خواهید بود تا دسترسی راحت به مشتریان هدف خود داشته باشید و تعداد دانلود اپلیکیشن را افزایش دهید. 

معروف ترین و با ارزش ترین روش‌ های بازاریابی اپلیکیشن کدامند؟

چگونه عملکرد بازاریابی اپلیکیشن را اندازه‌ گیری کنیم؟

جهت انجام بررسی های کامل در خصوص اینکه مشاده نمایید تا عملکرد اپلیکیشن مارکتینگ شما به چه صورت است و شما چه میزان توانسته اید برای رسیدن به هدف های خود پیش بروید باید از  شاخص KPI استفاده کنید. KPI  را می توان مخفف عبارت Key Performance Indicator دانست که به معنای شاخص‌ های کلیدی عملکرد است.

جهت استفاده کردن از شاخص KPI می بایست کلیه موارد در خصوص نوع دسترسی به هدف نهایی را در طول مدت زمان  مشخص اندازه گیری کرد و بعد از آن مقدار هر دوره را با دوره قبلی مقایسه نمایید. به طور مثال شما می توانید در یک دوره سه ماهه فصل میزان اثر گذاری اپلیکیشن در بازاریابی را با سه ماه بعد مقایسه کرده و از این مقایسه به نتیجه گیری روند کاری خود پی ببرید.

برنامه های برتر بازاریابی اپلیکیشن موبایل چیست؟

جهت افزایش میزان موفقیت بازاریابی اپلیکیشن موبایلی که طراحی می‌ کنید، برنامه های زیر را در پیاده سازی اپلیکیشن ها پیشنهاد می کنیم:

  • تمرکز کافی بر KPI داشته باشید
  • لازم است تا در مقایسه با جذب مشتریان در هر یک از بازه‌ های زمانی، یک هدف دیگر برای یک تایم مشخص در نظر بگیرید.
  • از منابع های مناسب برای اپلیکیشن خود استفاده کنید

بیشتر اوقات، بازاریاب‌ ها از اثر گذاری تبلیغ ها از طریق تلفن های همراه غافل می شونند و یا آن ها را دست پایین می بینند اما این یک اشتباه است چرا که همانطور در متن بالا بازگو نمودیم ما هم اکنون در عصر موبایل هستیم و باید بگوییم هر فرد در جامعه یک تلفن همراه را دارد و بیشتر اوقات خود را نیز در آنجا می گذراند پس نباید بازاریابی از طریق تلفن همراه را کم اهمیت دانست و بیشتر بازاریابی های خود را از این طریق باید ثبت کرد فراموش نکنید که:

اگر این کار را با استفاده از منابع مناسب و به بهترین وجه انجام دهید می توانید با یک نتیجه درخشان روبرو شوید و در کسب کار خود تجربه شیرینی داشته باشید.

اسیر دستور گرفتن از چند نفر نشوید

این مورد بسیار دیده می شود که در شرکت های کار با تلفن همراه کلیات به طور کامل واضح و مشخص نیست به همین جهت موجب شده تا چند دپارتمان کار شما را زیر مجموعه خود دانسته و از هر طرف یک دستور صادر گردد.

در این حالت پیشنهاد می کنیم که تمام افراد را در یک زمان مشخص گرد هم آورید و طی یک جلسه کلیه کار ها و وظایف را مشخص نمایید تا اینگونه هر یک از افراد سردرگم نشوند.

تجربه را بازاریابی کنید نه اپلیکیشن را

احتمال دارد تا در این راه از هدف خود کمی فاصله بگیرید، با یک مثال به شرح این مورد می پردازیم فرض کنید در یک بازی با هدف آموزش کار با نرم افزار خود ساخته اید جهت اینکه هر کاربر با انجام این بازی به خرید آن محصول رغبت پیدا کند بسیار است و اینگونه شما می توانید به تعداد بالایی از آن محصول فروش انجام دهید. در این حالت احتمال می رود که ما از هدف نهایی خود فاصله گرفته و به نحوی اسیر اپلیکیشن شویم و اینگونه می بینیم که ما فقط برای اپلیکیشن بازاریابی می کنیم.

پس نباید یادتان برود که ما با ساخت اپلیکیشن، بازاریابی برای محصولات را انجام می دهیم نه بازاریابی برای خود اپلیکیشن. اگر به این نقطه برسید که افراد فقط علاقه به اپلیکیشن شما دارند و آن را یک عامل سرگرم‌ کننده می‌ دانند و هیچ تاثیری این عمل بر روی فروش نداشته باید به این نتیجه برسید که کاربران شما اسیر اپلیکیشن شده اند.

نحوه نگه داشتن کاربران در اپلیکیشن چگونه است؟

شاید ممکن باشد که تعداد زیادی از کاربران اپلیکیشن را از گوگل پلی دانلود و نصب کرده باشند، اما اگر خیلی زمان زیادی را در اپلیکیشن فعال نباشند، هیچ موفقیتی به دست نمی آید.

هرچند تعداد دانلودها بسیار اهمیت دارد؛ اما شما زمان زیادی برای طراحی اپلیکیشن و رساندن آن به دست کاربران کشیده اید؛ نباید اجازه خروج زود هنگام به کاربران داده شود و به طوری کاربر درگیر فضای اپلیکیشن باشد. کاربر وفادار کاربری است که بعد از دانلود اپلیکیشن و نصب آن، تا انتهای آنچه هدف ما از طراحی اپ بوده می رود و آن را به برگشت سرمایه تبدیل می‌کند.

این در صورتی است که تعداد زیادی از کاربران بعد از دانلود یک اپلیکیشن، بیشتر از یکی دو بار از آن استفاده نمی‌کنند. پس باید کارکرد کاربران را مانیتور کنید و اگر کاربر وفادار جذب نمی کنید، مشکل را پیدا کنید. شاید مشکلی که سبب جذب کاربر وفادار نمیشود در طراحی ظاهری اپ باشد.

جمع بندی

وجود موبایل برای بازاریابی دیجیتال کاملا برای همه کاربران به صورت شفاف و روشن است، تاثیری که اپلیکیشن موبایل میتواند بر بزرگ تر شدن برند و افزایش درآمد و ترافیک فروشگاه داشته باشد باور کردنی نخواهد بود.

بهترین بازاریاب ها افرادی هستند که وقت، سرمایه و تلاش زیادی برای اپلیکیشن مارکتینگ گذاشته اند و محصولی با کیفیت بالا را که کاربران به خوبی آن را میشناسند، به مشتریان پیشنهاد می دهند.

نحوه نگه داشتن کاربران در اپلیکیشن چگونه است؟



راهنمای تبلیغات و بازاریابی اپلیکیشن
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 8 آبان, 1402
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن