پانزده گام اساسی جهت جذب فالوور در اینستاگرام
7 مرداد, 1402 توسط
پانزده گام اساسی جهت جذب فالوور در اینستاگرام
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

آشنا شدن با پانزده گام مهم و اساسی جهت جذب فالوور در اینستاگرام. همه ما می دانیم که امروزه فرصت‌ های بازاریابی در شبکه های مجازی بسیار بالا گرفته است این مورد در اینستاگرام نیز به سرعت در حال رشد است. از این رو می خواهیم شما را با پانزده گام مهم و اساسی برای جذب فالوور در اینستاگرام آشنا نماییم. به طور تقریبی می توان گفت که کل کاربران فعال در اینستاگرام از یک میلیارد نیز بیشتر هستند این عدد یک عدد فوق العاده است که می توان بر روی آن ها سرمایه گذاری نمود. هرچند این نکته وجود دارد که اینستاگرام هیچ گاه تعداد کاربران تجاری خود در این سال ها را گزارش نکرده است و براساس یک گزارش، این شبکه اجتماعی در سال های گذشته یعنی حدودا در 2017 میزبان بیش از 25 میلیون از این حساب‌ ها بود.

با اضافه شدن کاربران به این شبکه اجتماعی و بالا گرفتن تعداد آن ها خصوصیات و ویژگی‌ های بسیاری نیز در آن به وجود می آید یعنی این شبکه اجتماعی یک روند کامل تری را ایجاد می کنند، به طور مثال؛ استوری‌ های اینستاگرام، کسب و کار ها با یک روند همیشگی و مرتب از این خصوصیت به عنوان ابزاری جهت برند سازی، استخدام، نمایش محصولات، جذب مشتری و ایجاد مشاغل جدید استفاده می‌ کنند. اما در این بین یک مورد موجود است که آن هم این است که اگر به میزان کافی معروف نباشید برای جذب فالوور در اینستاگرام باید تلاش خود را مضاعف کنید.

می توان گفت که خوشبختانه، چند مورد از نکات وجود دارد که قادر خواهید بود تا پس از ساخت یک صفحه در اینستاگرام چه شخصی یا تجاری انجام دهید تا اینگونه بتوانید حداقل 1000 فالوور با کیفیت را برای خود جمع آوری نمایید و پس از مطالعه و انجام این پانزده گام مهم و اساسی برای جذب فالوور در اینستاگرام به راحتی خواهید توانست فالوور های  بسیاری را برای خود به شکل تصاعدی افزایش دهید. این امر تنها با رعایت این نکات و همچنین نیاز به زمان، دقت و پشتکار شکل می گیرد.

 1. ایجاد پروفایل و بهینه سازی آن برای جذب فالوور در اینستاگرام

جهت جذب مخاطب در اینستاگرام می بایست در قدم اول پروفایل خود در اینستاگرام را سفارشی کنید تا ظاهر خوبی پیدا کند. با انجام این امر مخاطبان متوجه می شوند که شما چه کسی هستید و به آن ها یک دلیل جهت دنبال نمودن صفحه خود می دهید. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟

پانزده گام اساسی جهت جذب فالوور در اینستاگرام

باید این مورد را نیز قابل توجه قرار دهید که برای نام کاربری خود یک نامی را برگزینید که قابل شناسایی بوده و به راحتی نیز قابل جستجو است به عنوان مثال اگر صفحه برای کسب و کار شما است، سعی کنید نام کسب و کار خود را به عنوان اولین قسمت از نام کاربری خود نگاه دارید تا اینگونه اشخاصی که به دنبال این کسب و کار هستند و در صفحه جستجو خود این کسب و کار را سرچ می کنند شما را به راحتی بیابند و به شما مراجعه کنند.

نحوه تنظیم حساب کاربری و پروفایل

جهت انجام بهینه سازی پروفایل های خود باید این نکات را به طور کامل و با دقت بالا دنبال کنید:

مرحله اول

اطمینان حاصل نمایید که در قسمت "گزینه‌ ها" نام تجاری خود را به قسمت "Name" اضافه نموده اید. جهت جستجو "گزینه ها"‌ روی سه خط در قسمت کناری صفحه در سمت راست بالای در آیفون ضربه بزنید، و به دنبال "تنظیمات" که در انتهای صفحه در کنار یک چرخ دنده ظاهر می شود باشید. اگر تلفن همراه شما اندرویدی است، باید بر روی سه نقطه قسمت کناری ضربه بزنید. نام تجاری یا نام در زیر عکس پروفایل شما ظاهر می گردد.

مرحله دوم

مطمئن شوید که صفحه عمومی است. جهت عمومی شدن صفحه اینستاگرام را باز کرده و به قسمت "گزینه‌ ها" بروید از این قسمت مطمئن شوید که گزینه حساب کاربری صفحه شما، پرایوت یا همان خصوصی غیر فعال است.

مرحله سوم

جهت انجام کسب و کار آنلاین این امر مهم است که حتما تصویر نمایه پروفایل شما با سایر شبکه های اجتماعی به شکل یکسان انتخاب گردد.

مرحله چهارم

ممکن است دیده یا شنیده باشید که در صفحه های اینستاگرام ما یک قسمت به نام بیو نیز داریم که می توانیم از آن جهت گذاشتن اطلاعاتی لذت بخش، عملی و آموزنده در خصوص برند خود استفاده نماییم. اطلاعاتی از این موارد به شما این امکان را می‌ دهد تا افراد بدانند که در چه مواردی فعال هستید و دلیلی قانع کننده جهت جذب فالوور در اینستاگرام است.

مرحله پنجم

می توانید با انتخاب یک پیوند به بیوگرافی خود این امر را برای خود ایجاد نمایید که افراد در صورت تمایل به شکل مستقیم از اینستاگرام به وب سایت شما بروند. فضایی که برای URL ها اختصاص داده شده واقعاً با ارزش است.

بهتر است این نکته را نیز در نظر بگیرید که زمانی که ده هزار دنبال کننده برای صفحه خود داشته باشید، می‌ توانید پیوند های زیادی را به استوری خود بیافزایید. تا آن زمان، بیوگرافی شما تنها مکانی در اینستاگرام است که می توانید یک لینک قابل کلیک را در آن بگذارید، پس بهتر است از این مورد عاقلانه استفاده نمود. توصیه ما به شما این است که از لینک کوتاه شده و شخصی شده به کمک وب سایت هایی مانند bitly استفاده کنید تا کلیک بیشتری شود. کار با بیتلی نیز بسیار آسان است کافی است لینک را در کادری که در این سایت است نیز کپی کرده و استارت را بزنید، لینک کوتاه می‌ شود و قابل کپی کردن و استفاده خواهد بود.

مرحله ششم

در آخر، باید اعلان ها را فعال کرده تا هنگامی که کاربران  پست‌ های شما به اشتراک قرار می دهند یا نظر می‌ دهند بتوانید سریع تر با آن ها درگیر تعامل گردید. جهت فعال کردن اعلان ها، به "گزینه ها" و سپس "تنظیمات اعلان " بروید. گزینه " همه" را برای هر گروه برگزینید.

نکته: ما هیچ گاه این مورد را نمی گوییم که حساب اینستاگرام خود را به توییتر و فیس بوک متصل نمایید تا پست‌ های اینستاگرام شما به شکل خودکار در آن ها منتشر گردد زیرا هر کدام استراتژی خاص خود را می‌ طلبد.

2. یک نفر جهت مدیریت پیج خود استخدام کنید

به مانند دیگر صفحات شبکه‌ های اجتماعی شما که یک یا دو نفر آن را مدیریت می‌ کنند، باید در این مورد نیز همان یک یا دو نفر صفحه اینستاگرام شما را مدیریت نمایند.

یک نفر جهت مدیریت پیج خود استخدام کنید

3. در انجام عکس های منتشر شده و ویرایش آن ها بهترین روش را به کار ببرید

این یک امر مهم است که باید رعایت گردد کیفیت ، واضح و شفاف‌ بودن تصاویر و کلیپ ها در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام بسیار مهم است. چرا که با این رعایت موارد می توان به تعداد دنبال کنندگان خود بی افزایید. هیچ گاه مجبور نیستید که برای انجام این نکات با دقت کامل یک دوره عکاسی بروید چرا که نیاز به تمرین و استفاده از ابزار های خوب در این کار دارید. جهت اینکه بتوانید مخاطبان بسیاری را برای صفحه خود جمع آوری نمایید باید قبل از شروع کار خود در پیج تمرین کنید و با کلیه نکته های اساسی عکاسی و برنامه‌ های ویرایش عکس آشنا شوید. استفاده نمودن از تصاویری که با گوشی هوشمند گرفته می‌ شود جهت هوش مصنوعی اینستاگرام و اثبات اصالت پیج دارای اهمیت بخش است.

در این قسمت از متن چند مورد از نکات برجسته برای عکاسی بهتر را شرح داده ایم:

  • در هر زمان بر یک سوژه متمرکز شوید.
  • چشم انداز ها، سوژه های خاص و جالب را پیدا کنید.
  • مهم است که به دنبال تقارن باشید.
  • کلیه نکات ب خصوص جزئیات کوچک را ضبط کنید.
  • لبخند آوردن بر روی لب فالوور های خود را فراموش نکنید.
  • قبل از ارسال عکس ها را ویرایش کنید.

اینستاگرام خود از قابلیت های اساسی برای ویرایش تصاویر ها برخوردار است، اما در اکثر اوقات، آن ها برای ویرایش یک عکس واقعاً بسیار عالی و به اندازه نیستند. بیشتر عکس های شما باید قبل از ارسال در اینستاگرام ویرایش گردد.

لازم است تا حداقل یک مورد یا دو مورد از برنامه های ویرایش عکس ها را بر روی گوشی خود نصب داشته باشید.

4. جهت جذب فالوور های بیشتر در اینستاگرام یک برنامه برای‌ ارسال منظم پست‌ های خود تنظیم کنید

زمانی که شما پروفایل خود را ایجاد نموده و آن را بهینه سازی کردید و فردی را برای مدیریت صفحه خود انتخاب نمودید، همچنین در خصوص عکس گرفتن و ویرایش عکس ها با تلفن همراه دانش کافی و اطلاعات لازم را کسب نمودید آنگاه  می توان گفت که زمان آن رسیده است که‌ پست های خود را با توجه به سلیقه ای که دارید با اشتراک بگذارید. این مورد نیز قابل ذکر است که شما جهت انجام شروع رسمی صفحه خود و همچنین جذب کردن تعداد دنبال کنندگان بیشتر  در اینستاگرام بهتر است که صفحه خود را  با حداقل 15 پست مدیریت کنید و بعد از آن پست‌ ها با زمان‌ بندی مرتب ارسال گردند. این مورد بیشتر به این دلیل است که هنگانی که افراد از  صفحه شما بازدید می کنند، به جای یک پیج خالی حداقل تعدادی پست برای آشنایی با شما را می بینند

همچنین برای شروع ارسال پست در اینستاگرام یک تقویم برای خود تهیه نموده تا اینگونه بتوانید مدیریت صفحه خود را در ایامی چون تعطیلات یا آخر هفته‌‌ ها راحت‌ تر کنید.

جهت جذب فالوور های بیشتر در اینستاگرام یک برنامه برای‌ ارسال منظم پست‌ های خود تنظیم کنید

بهتر است این موارد را نیز بدانید که چه پستی در چه زمانی باعث بازدید های بیشتر و بازخورد های بسیار است. این مورد نیز وابسته به عوانلی همچون سن، منطقه سکونت، جنسیت مخاطبان شما دارد و شما می توانید اندک اندک و با مرور زمان و همچنین انجام آزمون خطا به این مهم دست یابید که برای ارسال یک پست بهترین زمان چه موقع خواهد بود و بعد لازم است که طبق یک برنامه و هر روز در همان ساعات اقدام به ارسال پست نمایید.

5-‌ امکان آرشیو و تغییر برخی مطالب برای پست کردن در اینستاگرام را فراهم کنید

 در متن بالا به این مورد اشاره نمودیم که بهتر است مدیریت صفحه ما به یک یا دو نفر سپرده شود اما موردی که در این قسمت با آن رو برو هستیم این است که گاهی وسعت زیادی از مطالب وجود دارد که می خواهید در اینستاگرام منتشر سازید و‌ یک نفر به تنهایی نمی تواند کلیه این مطالب را  پیگیری کند حال باید به دنبال یک چاره برای این امر باشیم؟

بهترین راه حل! یک سیستم ایجاد نمایید که قادر باشد تا تصاویر و متن ها را از  افراد تیم خود آرشیو نماید. چندین مسیر جهت پیش رفتن این امر وجود دارد. مورد اول ساخت آدرس ایمیل خاص برای کارمندان جهت ارسال عکس‌ های خود، فیلم‌ های کوتاه و غیره است. اما بهتر است که تنها اشخاص را در این مسیر تشویق کنید که موضوع را در این ایمیل‌ ها درج کنند تا بتوانید با راحتی و اسانی بیشتر عکس‌ های ارسال شده را مرتب کنید. همچنین اگر شما یک حساب Box یا Dropbox نیز دارید، قادر خواهید بود با ساخت یک پوشه اشتراکی این امکان را به افراد بدهید که بتوانند به طور خودکار عکس‌ ها و فیلم‌ های خود را در آن آپلود کنند.

این کار ها چندین مزییت به همراه دارند که مهم ترین آن ها عبارتند از: وجود یک آرشیو مرتب جهت ارسال پست در تایم خود بدون هیچ گونه سردرگمی و صرف زمان زیاد. مدیریت بهتر مطالب و نظارت بهتر بر عکس‌ ها و فیلم‌ هایی که قرار است در اینستاگرام ارسال گردد. امکان تغییر دادن پست‌ ها در صورت اشتباه بودن و نیاز به ادیت داشتن. انسجام بخشیدن به پیج شما.

6. از شخصیت و صدای برند خاص جهت جذب مخاطبان در اینستاگرام خود استفاده کنید

صدای برند، ابزاری است که می تواند شما را در جذب مخاطبان یاری کند به این صورت که برای ارتباط اولیه هر شرکت با مشتریان خود، چگونگی گفتگو ها با آن ها و دیدگاهی که در این بین وجود دارد مشتریان از شما پیدا می‌ کنند. در اصل این امر یکی از مهم‌ ترین عنصر ها در ایجاد یک برند مشهور یا همان شخصی سازی برند خود است. به همین دلیل با وجود یک صدای خاص و قوی که به سرعت شنیده شود و برای مخاطب منحصر به فرد و یونیک باشد و فقط هم مخصوص شما دارای اهمیت است.

با این صدای برند می توانید کلیه کلماتی که در این صفحه منتشر می سازید و یا تصویر و کلیپ هایی که وجود دارد در ذهن مخاطب با همان لحن و صدا برآورد گردد جالب است بدانید که رعایت این نکته و اصولی پیش بردن آن در جذب فالوور در اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است.

از شخصیت و صدای برند خاص جهت جذب مخاطبان در اینستاگرام خود استفاده کنید

بهتر است بدانید که تصاویر ها و فیلم ها ممکن است که مهم ترین قسمت از ارسال های اینستاگرام شما باشند، اما در مقابل انتشار دادن متن ها و همچنین پاسخ دهی به نظرات و متن‌ ها نیز باید به شکلی باشد که شما را معتبر و قابل اعتماد نشان داده و به جذب فالوور در اینستاگرام کمک کند. در این گام نیز صدای برند‌ و شخصیت خاص شما به یاری شما آمده و جهت جلب توجه مخاطب کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

برای برند خود در تعاملات اینستاگرام، پاسخ دادن به کامنت‌ ها، ارسال پست و … یک شخصیت جذاب و منحصر به فرد ایجاد کنید.

7. برای جذب فالوور در اینستاگرام کپشن‌ های جذاب بنویسید

با منتشر ساختن تصاویر های واضح و شفاف تا حدودی راه اصولی را پیموده اید اما متن های جذاب و منتشر ساختن آن ها به همراه تصاویر های منحصر به فرد نیز قسمتی  از استراتژی‌ مهم بازاریابی دیجیتال و جلب مخاطب به سمت صفحات شما هستند. با انتشار کپشن های متنوع و خاص می توانید برای شخصی سازی برند خود، برنده شدن در مقابل پیروان و ایجاد محتوای خاص و بالا بردن احتمال به اشتراک پست‌ ها نیز کمک نمایید و با این روش در دید مخاطب جذاب باشید.

در این قسمت چند مورد وجود دارد که امکان دارد آن ها را در یک نوشته برتر اینستاگرام مشاهده کنید:

·  نظرات هوشمندانه

استفاده کردن از شکلک های مربوطه، افزودن تنها چند شکلک مرتبط این امر را برای شما و شخصیت پست های شما خاص تر می سازد. همچنین می تواند آن ها را در فید اینستاگرام مورد توجه قرار دهد.

  1. · هشتگ‌ ها
  2. · روایت مند بودن در نوشتن کپشن
  3. · منتشر ساختن نوشته های زیرکانه همراه با طنز و  شوخی‌ های مناسب برای شخصی سازی بیشتر‌ برند خود در اینستاگرام

8- برای جذب فالوور در اینستاگرام پست‌ های خود را با هشتگ مربوطه بهینه کنید

هشتگ ها در دیده شدن پست ها بسیار مهم هستند به طوری که با انجام چند هشتگ در زیر نوشته های خود می توانید بازید های بیشتری را از اینستاگرام گرفته و در صفحات سرچ افراد با وجود آن هشتگ ها قرار گیرید، علاوه بر آن مهم است که بدانید در اینستاگرام، یک هشتگ گفتگو های کاربران مختلفی را که قبلاً به یک جریان واحد متصل نمی گردند را به یک دیگر وصل می کند. اما در هر متن و پستی باید از هشتگ های مربوطه استفاده کنید، اینگونه می توانید پست های خود را به دیگران که شما را دنبال نمی کردند و اما این موارد برای آن ها جذاب و به آن علاقه دارند ارسال گردد و به راحتی شما را بیابند و دنبال کننده شما باشند این امر به معنای دیده شدن پست ها در معرض مخاطبان گسترده تری قرار گرفتن است. 

9. از طریق فالو، لایک و اظهار نظر با کاربران تعامل برقرار کنید

اینستاگرام را می توان به این دید نگاه کرد که بسیار شبیه یک جامعه واقعی است و یکی از روش های کامل جهت شرکت در این جامعه‌ و جذب مخاطبان بیشتر در اینستاگرام جستجو به دنبال افراد با سلایق و تفکرات شما است و یافتن این افراد و برقراری ارتباط و فالو کردن آن ها برابر است با موفقیت و رسیدن به هدف نهایی، افرادی که برای شما نظرات خود را کامنت می‌ گذارند یا پست‌ های شما را به اشتراک می‌ گذارند.‌ در واقع طرفداران شما هستند و تلاش می کنند تا شما برای همیشه در این جامعه حضور داشته باشید پس نوع رفتار و برقراری ارتباط با اینگونه از مخاطبان و همچنین اهمیت دادن به آن ها از موارد مهم است که باید در نظر داشته باشید. این یک مورد طبیعی‌ و یک راه حل جهت جلب توجه کاربران به حساب کاربری شما در اینستاگرام است.

این‌ نکته ها دو کار را برای شما انجام می‌ دهد: یک، هنگامی که شما یک اعلان را که از کسی که فالو کرده‌ اید دریافت می‌ کنید و لایک می‌ کنید و نظر خود را برای آن ها می‌ گذارید؛ ممکن است این موارد در آن فرد اثر گذاشته و فرد ترغیب شود تا پیج شما را بررسی کند و در آخر تصمیم بگیرد که آیا شما را دنبال نماید یا خیر.

از طریق فالو، لایک و اظهار نظر با کاربران تعامل برقرار کنید

مورد دوم، این بدان معناست که‌ پست‌ های آخر آن ها را در فید خود مشاهده می‌ کنید، پس قادر خواهید بود که در هنگام انتخاب، با آن ها تعامل برقرار کنید. با جواب دادن کامنت‌ ها در زیر پست های خود هم از کاربران را از علاقه به برقراری ارتباط و تعامل دو طرفه با خبر می‌ کنید.

10. بهتر است برای جمع آوری مخاطبان بیشتر در صفحه اینستاگرام خود با صفحاتی که کاربرانی شبیه به مخاطبین شما دارند، تبلیغات و تبادل کنید

جهت بالا بردن فالور های خود در اینستاگرام، می توانید با دنبال حساب‌ های کاربری باشید که همانند صفحه شما در حال فعالیت هستند و به کسب و کار شما نیز بسیار نزدیک هستند علاوه بر این موارد مخاطبان یکسانی با علایق و سلیقه های مشترک نیز دارید. از آن ها بخواهید که پیج شما را تبلیغ کنند و در مقابل شما نیز این کار را برای آن ها انجام دهید. این امر در صورتی است که حداقل تعداد فالور های شما با آن پیج برابری کرده و مخاطبان شما حداقل از هزار فالور به بالا باشد در غیر این صورت نمی توان تبادل انجام داد و باید به دنبال روش دیگری باشید که آن روش نیز این است که بتوانید یک صفحه پیج معتبر با تعداد فالور های بالایی پیدا کرده که فااور های آن نیز فعال باشند تا بتوانید با انجام هزینه لازم از آن ها بخواهید که پست یا استوری‌ های خود پیج شما را تبلیغ نمایند.‌ اسپانسر شدن برای تهیه یک کلیپ و نام بردن از شما در کپشن آن هم یک مدل تبلیغات موثر است.

در انتخاب صفحات جهت تبلیغ علاوه بر طیف مخاطب باید، میزان نرخ تعامل، بازدید‌ ها و لایک را نیز مورد توجه قرار دهید تا با هزینه ای که پرداخت می کنید یک نتیجه درخشانی کسب نمایید.

11. برای جذب مخاطب در اینستاگرام، مسابقاتی را اجرا کنید

روش مناسب و عالی دیگر جهت افزایش و جذب دنبال کنندگان در اینستاگرام، اجرای مسابقات در صفحات است. به طور مثال از افراد بخواهید تا وارد صفحه شما گردند و در مورد تصاویر و کلیپ هایی که پست نموده اید اظهار نظر کرده و کامنت بگذارند. همچنین می توانید از یک عنصر UGC (محتوای ایجاد شده توسط کاربر) در مسابقه‌ خود استفاده کنید. به این شکل که از مخاطبان خود این تقاضا را داشته باشید که در خصوص یک مسئله خاص عکس گرفته و برای شما بفرستند و آن عکس‌ ها را به حالت مسابقه به نمایش در بیاورید و به افرادی که در این مسابقه لایک بالاتری داشته اند جایزه ای بدهید این مورد یک امر زیرکانه در بالا بردن تعداد فالور های صفحات شما است چرا که هر فرد برای رسیدن به آن جایزه به دنبال لایک بیشتر است و صفحه شما را برای افراد بسیاری ارسال می کند  و افراد نیز اینگونه صفحات شما را بازیدی کرده و شما را فالو می کنند

12. از استوری‌ ها برای جذب فالوور در اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام این امر را برای همگان فراهم نموده است تا تصاویر خاص،  زیبا و منعطف را برای نشان دادن برند خود ارائه کنند. با این حال، به جز پست نمی‌ توان از پتانسیل استوری هم غافل شد، این حالت وجود دارد که شما از محصولات خود و برند خود چندین عکس داشته باشید که برای پست به نظر خودتان مناسب نیستند و فقط جهت معرفی بیشتر می توان آن ها را استوری نمود چرا که حالت رسمی ندارند. این جا است که نمی توان از قدرت استوری و فعال بودن پیج خود از این طریق چشم پوشی نمود.

با انجام یک نگاه به محبوبیت اسنپ چت می توان گفت که کاربران رسانه‌ های اجتماعی به وضوح به عکس‌ های زودگذر و اشتراک گذاری ویدیو کوتاه تمایل فراوانی دارند. استوری‌ های اینستاگرام نیز همین خصوصیات را دارند چرا که آن ها هم به برند ها اجازه می دهد تا با روش‌ های مختلفی جهت پرورش وفاداری و جذابیت برند، با کاربران درگیر شوند. اگرچه اسنپ چت پیشگام این ویژگی بود، اما اکنون اینستاگرام استوری بیش از 400 میلیون کاربر روزانه دارد که دو برابر تعداد کاربر اسنپ چت است.

از استوری‌ ها برای جذب فالوور در اینستاگرام استفاده کنید

با قابلیت های به اشتراک گذاری کلیپ‌ های ویدئویی کوتاه و همچنین منتشر ساختن عکس های خاص و جذاب از  طریق استوری اینستاگرام، مخاطبان آن ها می‌ توانند از خصوصیت های تعاملی نظیر نظرسنجی جهت جلب توجه بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان اینستاگرام خود و جذب فالوور در اینستاگرام استفاده کنند. پس از تأیید یک کاربر یا داشتن بیش از 10000 فالوور، شما به راحتی قادر به این کار خواهید بود که از لینکدهی به وب سایت خود در استوری را انجام دهید.

برای جذب فالوور در اینستاگرام از استوری استفاده کنید

این مورد را اکثر افراد می دانند که یک استوری‌ در  اینستاگرام بعد از انتشار فقط 24 ساعت قابل دید است و پس از آن ناپدید می‌ شوند، مگر آنکه به عنوان "هایلایت" آن ها را در صفحه خود قرار دهیم. اما استوری‌ های هایلات شده در قسمت بالایی صفحه ما در میان پست و بیوگرافی شما ظاهر می‌ شوند. با این کار می‌ توانید موارد مهم در انتشار استوری های خود را به شکل های منظم دسته بندی و آن ها را به حالت هایلایت مشخص سازید تا مخاطب نیز به راحتی به این موارد مهم دسترسی پیدا کند

برای مثال میتوان راشل براتن (yoga_girl) که یک معلم یوگا در کشور خارج است را نام برد که از استوری‌ های پیج خود جهت مستند سازی‌ پشت صحنه یوگا و به نوعی زندگی شخصی خودش استفاده می‌ کند. و به نوعی کلیه تولید محتوا های مفید خود را به حالت استوری قرار داده و در قسمت پست های خود در صفحه اش نیز  عکس‌ ها و فیلم‌ های زیبا، حرفه‌ ای و ویدئویی از یوگا را به نمایش گذاشته است، اما استوری‌ های او امور شخصی و قابل نمایشش است که نظیر نمایش دادن سگ خود که به همراه آن زندگی می کند و یا رنگ کردن محل کار خود برای ورزش یوگا است.

در ادامه متن به نکاتی جهت استفاده بهتر از استوری جهت جذب فالوور در اینستاگرام برای برند شما اشاره کرده ایم:

سعی کنید از موارد مختلف طنز های اتفاق افتاده یا صحنه های غمگین و تصاویر منحصر به فرد، از عکس‌ ها و فیلم‌ های معتبری در استوری های خود جهت جذب فالوور در اینستاگرام استفاده کنید. گالری عکس شما جایی است که محتوا می‌ تواند کاملاً معتبر و خاص خود شما باشد. به پشت صحنه کار خود بروید.. به فالور ها نشان دهید که چه روندی در برنامه ریزی یک رویداد یا راه اندازی یک محصول طی می‌ گردد و آن را سرگرم کننده می‌ کند.

از استوری برای تولید محتوا و اضافه کردن دانش به فالوور های خود استفاده کنید و بعضی از آن ها حالت آموزشی داشته باشد.

به همان شکل که در قسمت بالا ذکر نمودیم  اینستاگرام به شما این توانایی را می دهد که استیکر های تعاملی را به استوری خود بی افزایید. به عنوان مثال، شما می توانید از روش های پاسخ و پرسش، یعنی از مخاطبان خود بخواهید که در یک نظرسنجی رای دهند یا سوالات خود برای شما را ارسال کنند. این ویژگی ها ممکن است به شما کمک کند علاوه بر جمع آوری مخاطب در خصوص روحیات، نیاز ها و علاقه های مخاطبان خود نیز نکات مهمی را برآورد سازید.

13. از ویژگی لایو برای جذب فالوور در اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام همچنین به کاربران امکان می دهد فیلم‌های لایو را ضبط و به اشتراک بگذارند. هرچند این قالب ثابت شده که سایر شبکه های اجتماعی بسیار محبوب است اما نکاتی در مورد فیلم‌ های لایو در اینستاگرام وجود دارد که آنها را خاص می‌کند:

لایو زمانی که کاربران فیلمبرداری را متوقف می‌کنند ناپدید می‌شوند. این تجربه دارای اهمییت و از دو سو به برندها اجازه می‌دهد تا محصولات جدید و در حال تکمیل خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارند و با استفاده از نظرات آنها برای ویرایش و تکمیل آن استفاده کنند.

از زمان اجرای ویژگی لایو، اینستاگرام ویژگی های بیشتری را نیز اضافه کرده است که باعث تعامل بیشتر بینندگان می‌گردد و به جذب فالوور در اینستاگرام کمک می‌کند. به عنوان مثال، کاربران اکنون می‌توانند ویدیوی زنده Q& As را راه اندازی کنند یا موسیقی را به پخش مستقیم اضافه کنند.‌ لایو یک روند رو به رشد را برای جذب فالوور در اینستاگرام فراهم میکند بنابراین اگر اتفاق جالبی رخ می دهد بدون درنگ لایو را شروع کنید. ممکن است یک جشن تولد در محل کار باشد، یک جلسه دورهمی با اعضای تیم باشد. 

14. لینک پروفایل خود را در سایت و رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اینستاگرام را در صفحه اصلی وب سایت خود، صفحه درباره ما و سایر مکان‌ های دیگر تبلیغ کنید و برای این کار از آیکون که مستقیماً با کلیک بر روی آن به پیج شما می‌رسد استفاده کنید.

اگر برند تجاری و کسب و کار شما دارای شماره تماس، آدرس و ایمیل است آن را به بخش تماس با ما‌ اینستاگرام اضافه کنید این کار سبب اعتماد سازی شده و به بیشتر شدن فالوور در اینستاگرام کمک می‌کند. همچنین، حتماً حساب کاربری اینستاگرام خود را در سایر حساب‌ های شبکه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنید. احتمال وجود دارد، کسانی که از قبل شما را در فیس بوک و توییتر دنبال می‌کنند، ندانند که شما پیجی در اینستاگرام هم دارید. با پیوند دادن به حساب اینستاگرام خود در بیوگرافی و پست‌های خود در دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید این کار را انجام دهید.

اگر در شبکه‌های دیگر حساب کاربری ندارید بهتر است همین الان دست به کار شوید و صفحات خود را بسازید. لینک دادن به پیج اینستاگرام را نیز در آنها فراموش نکنید. شاید این کار باعث بیشتر شدن فالوور در اینستاگرام به شکل یکباره تعداد زیاد نشود اما تأثیرات طولانی مدت آن را خواهید دید.

15. درخواست تیک آبی بدهید

 هنگامی که یک حساب کاربری در اینستاگرام تأیید می‌شود، دارای یک تیک آبی است در کنار نام کاربری به نمایش در می‌آید. هنگامی که کاربر دیگری با این نمایه روبرو شد یا نام کاربری تأیید شده را در جستجوی خود پیدا کرد، تیکه آبی به آنها القا می‌کند که حساب کاربری‌ فردی یا برندی که می‌بینند معتبر است و مجبور به فالو کردن می‌شوند.

در واقع تیک آبی نوعی تأییدیه رسمی برای شخص یا برند خاصی است و از این نظر برای اغلب کاربران حرفه‌ای در این فضا اهمیت دارد که حتماً تیک آبی خود را دریافت کنند.

در حالی که اینستاگرام لیستی از شرایط لازم برای اعطای نشان را دارد، این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد برای یکی از مواردی که در این لیست آمده است، درخواست تیک آبی کنند. می‌توانید در مرکز راهنمایی اینستاگرام اطلاعات بیشتری در مورد این فرآیند کسب کنید و برای این کار اقدام نمایید. تیک آبی برای جذب فالوور در اینستاگرام مهم است.

جمع‌بندی

اینستاگرام بستری بصری است و به همین دلیل قدرت فراوانی دارد. روزانه میلیون‌ ها کاربر از مطالب منتشر شده در این فضا استفاده می‌کنند و با توجه به سلیقه خود اقدام به فالو کردن پیج‌ های متفاوت می‌کنند. به همین دلیل است که تعداد‌ بالای فالوور نوعی اعتبار در این شبکه اجتماعی است. البته با هدف جذب فالوور در اینستاگرام نباید به فکر راه‌ ها و استراتژی‌ های نادرست افتاد زیرا همین امر ممکن است به مرگ پیج شما ختم شود.

برخی از اشتباهات در مورد جذب فالوور در اینستاگرام شامل خرید و تزریق فالوور فیک به صفحه است که در طولانی مدت نرخ تعامل پیج شما را پایین آورده به ضرر شما تمام خواهد شد. استفاده از هشتگ‌ های نا مرتبط و بسیار زیاد نیز یکی دیگر از این اشتباهات رایج است و موارد دیگری از این دست. اینستاگرامی‌ ها اصطلاحی به نام شدوبند دارند که به مرگ در سایه نیز معروف است و اگر پیجی با سیاست غلط به این حالت دچار شود به مخاطب نمایش داده نشده و مرگ آن صفحه را به همراه خواهد داشت.

برای جذب فالوور در اینستاگرام بیشتر رعایت قدم به قدم تمام مواردی که گفته شد برای داشتن یک پروفایل بهینه شده، یک پیج فراوان و استفاده از ابزار های این فضا برای جذب فالوور در اینستاگرام بسیاری مهم خواهد بود.

در حقیقت این 15 گام مهم و ضروری برای جذب فالوور در اینستاگرام نیاز به کمی حوصله و زمان گذاشتن دارند تا نتایج مناسب و خوبی را به همراه داشته باشد.

کاربران گرامی از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم همچنین اگر شما نیز در حال حاضر به دنبال پیشرفته تر کردن فضای کاری خود و داشتن امکانات در شآن کسب و کارتان هستید می توانید با چیتاک ارتباط بگیرید و پس از مشاوره  کامل توسط مشاوران متخصص چیتاک محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

درخواست تیک آبی بدهید



پانزده گام اساسی جهت جذب فالوور در اینستاگرام
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 7 مرداد, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن