واینر ، بلاگر و اینفلوئنسر چه کسانی هستند؟
31 تیر, 1402 توسط
واینر ، بلاگر و اینفلوئنسر چه کسانی هستند؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

اگر شما نیز در اینستاگرام و یا دیگر شبکه های اجتماعی فعال باشید، حتماً با بلاگر، واینر و اینفلوئنسر آشنا هستید، در این قسمت از مقاله ما می خواهیم که کلیه موارد لازم برای آشنایی کامل با این افراد را به شما بگوییم جهت دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

واینر ها چه افرادی هستند؟

واینر ها، به اشخاصی گویند که در فضا های مجازی مانند اینستاگرام، کلیپ های طنز با موضوعات اجتماعی ساخته و به صورت روزانه آن ها را به اشتراک می گذارند، فعال بودن این افراد و روبرو شدن با موضوعات طنز اجتماعی موجب محبوبیت آن ها در بین مردم می شوند و این افراد را با نام واینر شناخته می شوند.

تاریخچه تولید واین

باید بگوییم که تاریخچه واین در ایران به چند سال گذشته بر میگردد اما در دیگر کشور ها این تاریخچه ممکن است طولانی باشد به طور مثال در کشور آمریکا استفاده کردن از چهره‌ های شناخته شده یا همان سلبریتی ها، سابقه بیشتری  دارد و این امر نیز تنها به شبکه های اجتماعی محدود نمی شود. بسیاری از افراد برای رسیدن به آرزو های خود جهت معروفیت و سلبریتی شدن از مدرسه و کلاس های درسی انصراف داده اند و این کار را برای علاقه و معروفیت و همچنین مهمترین آن ها رسیدن به درآمد بالا انجام می دهند. بسیاری از این افراد در این راه به این موفقیت می رسیدند و آرزوی خود را برآورده می ساختند و اما بسیاری دیگر نیز به این مهم دست نمی یافتن اما حال با وجود فضای مجازی این راه برای جوانان هموار تر شده و می توانن  از طریق  شبکه‌ های اجتماعی به معروفیت و درآمد بالا برسند

در ایران نیز این موارد بسیار به چشم می خورد چرا که با وجود زیاد شدن طرفداران اینستاگرام، و همچنین افزایش تعداد بلاگر ها انواع مختلفی از صفحات سرگرم کننده نیز به وجود آمده اند. ممکن است اگر چند سال گذشته این مورد از ویدیو ها را مشاهده می کردید چند لحظه ای فقط سرگرم می‌ شدید و هرگز فکر نمی کردید که پشت صحنه این ویدیو های طنز، ممکن است تجارتی به وجود آید. شاید همه ما این مورد از کلیپ ها را فقط صرف آن که سرگرمی است نگاه نی کردبم و هیچگاه به این نمی اندیشیدیم که تولید‌ کنندگان آن‌ ها از همین طریق کسب درآمد می کنند.

واینر ها چه افرادی هستند؟

موضوع ویدیو های واینر‌ ها

واینر‌ ها در خصوص همه موارد کلیپ می‌سازند. اما به روز بودن و تقلید نکردن این موارد از روی دیگری باعث محبوبیت بیشتر آن ها می شود، بیشتر این ویدیو ها با کمترین امکانات ساخته می‌ شوند. موضاعات آن ها اجتماعی و روزمره هستند که با طنز بیشتر باعث شده اند دنبال کننده های فراوانی جذب نمایند، چند نورد از موضاعات در این خصوص: از دعوا‌ های عادی با پدر و مادر‌ ها، موضوع گرانی، قبول شدن در دانشگاه، کمبود آب و دیگر سوژه ها هستند. 

بلاگر ها چه کسانی هستند؟

باید این چنین گفت که با وجود پیشرفت و تکنولوژی در حال حاضر بسیاری توانسته اند به درآمد بلاگری دست پیدا کنند، از سال‌ ها قبل افرادی صاحب نظر در وبلاگ ها یا وب سایت های محبوب و یا در قالب مجلات چاپی، موضوعات مختلف را به نقد می کشیدند. هرچند این موارد با پیشرفت بیشتری روبرو شد و دیگر صاحبان کسب و کار ها امکانات مورد نظر خود را در اختیار این افراد قرار می‌ دادند تا یک نظر واقعی در خصوص کالا یا خدمت آن‌ ها به مخاطبین وفادار آن بلاگر داده شود که در شرایط های گوناگون اثر گذاری های مختلف نیز داشت.

بلاگر ها به اشخاصی گویند که با تخصص و مهارت در تولید محتوا در قالب هر موضوعی می توانند افراد را به سمت خود جذب کرده و نگاه های زیادی را با خود همراه کنند. بلاگر ها با انجام فعالیت های زیاد می توانند تبلیغات دیگر کسب و کار ها اعم از پزشکی گرفته تا ماکنیکی، آرایشگری و… را انجام دهند و برعکس واینر ها که تنها در زمینه طنز اجتماعی فعالیت می‌ کنند زمینه های وسیع تری را شامل می شوند.

فشن بلاگر کیست؟

فشن بلاگر، بلاگری را گویند که به دنیای مد و لباس علاقمند است و تلاش بسیار دارو تا از قدرت رسانه های دیجیتالی استفاده کند و در این زمینه به تولید محتوای متنی،‌ تصویری و ویدیویی اقدام نمایند. فشن بلاگر ها، به افرادی گویند که به شکلی با دنیای فشن آمیخته گردیده اند و تلاش می کنند تا مخاطبان خود را هر روز با برند ها و طرح ها و اتفاقات گوناگون این دنیای رنگارنگ آشنا نمایند.

به بیان دیگر، می توان اینگونه ذکر کرد که فشن بلاگر یک رسانه تبلیغاتی غیر رسمی جهت برند های مطرح و غیر مطرح است. فشن بلاگر ها به طور معمول فارغ التحصیل دانشکده های مد و لباس و هنر های زیبا و... نیستند.

فشن بلاگر کیست؟

 اینفلوئنسر کیست؟

کلمه اینفلوئنسر در لغات به معنای تاثیرگذار است. اما در دنیای فضای مجازی به افرادی گویند که در یک یا چند شبکه اجتماعی شناخته گردیده اند. اینفلوئنسر ها در اصل سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی هستند. در حالی که شاید خارج از آن شبکه اجتماعی زندگی کاملا عادی داشته باشند و آنچنان شناخته شده نباشند.

به عبارتی دیگر، اینفلوئنسر به افرادی گفته می شود که دارای دنبال کننده های بسیار بالایی هستند و این دنبال کننده ها می توانند از رفتار و صحبت های شخص اینفلوئنسر تاثیر بگیرند و رفتار و شخصیت او را تایید و دنبال کنند. در نتیجه اینفلوئنسر یعنی تاثیر گذاری و هر فردی که بتواند با صحبت و رفتارش روی افراد زیادی تاثیر بگذارد، اینفلوئنسر گفته می شود.

ویژگی‌های اساسی یک اینفلوئنسر

از آنجایی که هنوز این حرفه نو است، هنوز آداب و قوانین زیادی برای آن تعریف نشده است و تا حد زیادی بستگی به این دارد که هر اینفلوئنسر خودش برای صفحه‌اش چه تصمیمی بگیرد و شخصا چه خصوصیت هایی داشته باشد. اما در یک اساس کلی، صداقت یکی از خصوصیت هایی است که به دلیل داشتن مخاطبان زیاد، از اینفلوئنسرها انتظار می‌رود داشته باشند. در کشورهای مختلف قوانینی برای برخورد با اینفلوئنسر هایی که از دروغ و فریب استفاده می‌کنند گذاشته شده است. اینستاگرام هم خود قوانینی مشخص کرده که از این کار ها جلوگیری کند. مثلا از اینفلوئنسرها می‌خواهد تبلیغات شان را پنهان نکنند و از ربات‌ ها برای افزایش فالوور و اینگیجمنت استفاده نکنند. اینستاگرام با فعالیت‌هایی مثل بن کردن و مسدود کردن صفحات یا اکشن بلاک کردن تا حدی توانسته قوانین مورد نظرش را عملیاتی کند. حالا اینفلوئنسرهایی که اقدام به خرید فالوور و لایک فیک می‌کنند یا تبلیغاتشان را پنهان می‌کنند با خطر مسدود شدن صفحه‌شان مواجه می‌شوند.

اما بی نیاز از قانون و مقررات، بعضی وظایف و ویژگی‌های اخلاقی هم برای اینفلوئنسرها تعریف شده است که مانند به قوانین نانوشته هستند و مسئوولیت اجتماعی آن‌ها را مشخص می‌کنند. مثلا این‌که اینفلوئنسرها نباید مخاطبانشان را به کارهای خطرناک راغب کنند یا همزمان با بحران‌های اجتماعی با مردم همراه شوند و با آنها ابراز همدردی کنند. ویژگی‌هایی از این دست به آنها کمک می‌کند محبوبیت خود را افزایش بدهند و ارزش صفحه خود را حفظ کنند.

همچنین خلاقیت نیز یکی دیگر از ویژگی‌ هایی است که اینفلوئنسرها باید آن را در خود تقویت کنند تا بتوانند رشد کنند و مخاطبان خود را حفظ کنند. در شرایطی که فعالان فضای مجازی روز به روز بیشتر می‌شوند و این شغل جذاب هر روز پرطرفدار تر شده است، نو آوری لازمه اینفلوئنسر شدن و اینفلوئنسر باقی ماندن است چرا که محتوای غیر نو آورانه به راحتی می‌تواند میان دریایی از محتواها غرق و فراموش شود.

ویژگی‌های اساسی یک اینفلوئنسر



واینر ، بلاگر و اینفلوئنسر چه کسانی هستند؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 31 تیر, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن