۱۸ مورد جملات مشتری پسند برای فروش بیشتر!
13 دی, 1402 توسط
۱۸ مورد جملات مشتری پسند برای فروش بیشتر!
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

جملات مشتری پسند برای افزایش فروش شامل چه موضوعاتی می شود؟ ممکن است برای شما نیز از این اتفاقات رخ داده باشد که به دلیل نحوه نادرست در بیان و یا رفتار یک فروشنده از خرید خود صرف نظر کرده باشید و یا در مواقعی قصد خرید کالایی را نداشته باشید اما به دلیل نوع برخورد و رفتار درست یک فروشنده کالا را خریداری کرده و مشتری ثابت آن ها شوید.

پس باید به این نکته توجه زیادی داشت که با جملات درست و به جا می توان نظر یک فرد را تا صد و هشتاد درجه در انتخاب و تصمیمش تغییر داد

با ما تا انتهای این مقاله پر بار همراه شوید تا از چگونگی رفتار برای تغییر نظرات مشتریان و جملات مشتری پسند آگاه شوید. کلیه موارد در متن زیر با انجام بررسی های علمی و عینی در اخلاق و رفتار فروشندگان و مشتریان بوده است که کمک بسیار بزرگی به شما در زمینه فروش محصولات خود می کند.

جملات مشتری پسند

بر اساس آمار های موجود  در خصوص این عنوان نیمی بیشتر از مشتریان یعنی حدود ۶۰ درصد از آن ها که رقم کمی نیز نیست پس از یک تجربه نا امید کننده و بد در برخورد با یک پرسنل برند برای همیشه از آن ها دوری می کنند.

این جمله را به خاطر بسپارید که کلمات و جملات نقش بسیار مهمی دارند پس در برخورد با یک مشتری از جملاتی که فکر می کنید برای آن ها بسیار خوشایند است استفاده کنید مهم ترین ابزار و اصلی‌ ترین عنصر جهت تعامل با مشتری نیز همان جمله هایی است که شما از آن ها استفاده می کنید مخصوصا اگر اولین ارتباط با مشتری باشد می توانید با بکار بردن جملات درست آن را برای همیشه در کسب و کار خود حفظ کرده و یا با استفاده از کلمات نادرست و برخورد سطحی مشتری را برای همیشه از دست بدهید. زمانی کسب و کار شما حرفه ای و کار بلد از دید مشتری خواهد بود که شما بتوانید نظر اکثر مشتریان خود را مثبت نگه داشته و از جمله های مشتری پسند و متقاعد کننده در ارتباط با آن ها استفاده نمایید.

پیش از هر چیزی توجه شما را به متن زیر جلب می کنیم؛

برای استفاده از جملات مشتری پسند شما ابتدا باید با موقعیت شناسی و نوع گویش آشنا شوید و بدانید با توجه به نوع جایگاه و محلی که حضور دارید به صورت عامیانه یا رسمی سخت بگویید. 

۱۸ مورد جملات مشتری پسند برای فروش بیشتر!

این مورد سلیقه ای است و بیشتر بر اساس جایی که حضور دارید تعیین می گردد اینکه شما به صورت تلفنی فروش دارید و یا به صورت حضوری این مورد نیز در نوع انتخاب شما باید اثر گذار باشد اما در بسیاری از موارد اینگونه دیده می شود که افراد نوع دوم را انتخاب می کنند چرا که ارتباط صمیمی با یک مشتری بسیار تاثیر گذار تر از ارتباط خشک و عادی است.

۱. احساس بسیار خوبی دارم که می توانم به شما کمک کنم

با بکار بردن این جمله شما به مشتریان می فهمانید که حل شدن مشکل آن ها چقدر برای شما مهم است و برای حل مشکل آن ها در محل حضور دارید و فقط به‌ دنبال فروختن چیزی نیستید.

نیاز است که تمام تجربیات و سعی خود را بکار ببرید تا به مشتریان خدماتی را که می خواهند ارائه دهید تا در زمان ترک محل با رضایت کامل بروند.

شما با استفاده از جملات مثبت با لحن صمیمی در انتهای خرید آن ها می توانید به خرید های بعدی آن فرد از مجموعه خود فکر کنید استفاده از جملاتی نظیر من از اینکه می توانم به شما کمک کنم بسیار خرسندم و اگر چیز دیگری نیز نیاز دارید من در خدمتم.

برنامه باشگاه مشتریان را از دست ندهید

شما با انتقال یک حس مثبت و فوق العاده به مشتریان خود رضایت صد درصدی آن ها را جلب کرده و به این طریق صداقت خود در کمک به آن ها را نیز فراهم آورده اید مشتریان برای تجربه مجدد احساس رضایت به شما مراجعه می کنند و خرید های خود را از مجموعه شما انجام می دهند که بدین معناست شما توانسته اید آن ها را برای همیشه حفظ کنید و این بسیار ارزشمند و فوق العاده است.

۲. نمی‌ دانم! اجازه دهید بپرسم شما را مطلع خواهم کرد

شاید جواب سوالات مشتریان همیشه در ذهن شما نباشد مشکلی هم ایجاد نمی کند در مواردی که شما اطلاعی از جواب به سوال مشتری ندارید می توانید با او صادق باشید و بگویید پس از پرس و جو از همکاران به آن ها اطلاع می دهید این مورد برای مشتریان نیز خوشایند است که شما برای  پیدا کردن سوالات آن ها ارزش قاعلید و از زمان خود برای این امر استفاده می کنید این امر بسیار بهتر از آن است که شما مشتریان را به اشتباه راهنمایی کرده و آن ها متوجه این موضوع شده و از نوع برخورد شما ناراحت شوند.

۳. چگونه می‌ توانم به شما کمک کنم؟

در ادامه جملات مشتری پسند این سوال برای مشتریان چه به صورت حضوری و چه تلفنی یا آنلاین بکار برده می شود و یک جمله مهم در ارتباط گیری با آن ها است

شما با بکار بردن اینگونه از جملات می توانید به آن ها بفهمانید که آماده شنیدن خواسته ها و نیاز های آن ها هستید و برای حل این موارد در آن جا حضور دارید پس تمام تلاش خود را برای رفع نیاز های آن ها بکار می برید و آن ها با اطلاع از این امر بسیار خرسند و راضی می شوند.

۴. من متوجه این امر هستم که شما با یک مشکلی مواجه هستید و برای رفع آن در اینجا حضور پیدا کرده ام

زمانی که حرف های مشتریان را به خوبی گوش داده اید می توانید مجدد آن ها را تکرار نمایید این عمل می تواند به مشتری چنین حسی منتقل سازد که شما به سخنان مشتری به خوبی گوش می دادید اگر شما یک قسمت از حرف های او را به اشتباه متوجه شده اید آن را اصلاح نمایید و با تکرار دوباره سخنان مشتری ممکن است او مشتاق شود موارد دیگری را با جزئیات برای شما اضافه نماید.

۵. متوجه هستم که به چه میزان اذیت کننده و سخت است

ارتباط گرفتن با مشتریان خاص با اخلاق های تند و یا مشتریانی که فکر می کنند حق آن ها پایمال شده و عصبانی و نا راضی هستند کار بسیار مهمی است پس باید کلیه تلاش خود برای تغییر نظرات آن ها و آرام کردن آن ها را بکار ببرید در این ارتباط گیری باید حواستان به چنین موضوعاتی باشد که شما با یک کوتاهی و استفاده هز یک جمله نادرست می توانید خشم آن ها را بیشتر کرده و برای همیشه آن مشتری را از دست بدهید پس لازم است در برخورد با این افراد از ظرافت بسیاری در نوع برخورد و بیان خود استفاده کنید. در چنین لحظاتی شما نباید به دنبال استدلال باشید چرا که باید با مشتری عصبانی همدردی کرده و به آن ها بفهمانید شما از طرف او هستید و به او حق می دهید.

۱۸ مورد جملات مشتری پسند برای فروش بیشتر! خدمات

بکار بردن جملات این چنینی که من متوجه هستم که شما چقدر ناراحت هستید و من نیز اگر به جای شما بودم همانند شما ناراحت میشدم می تواند از خشم مشتری بکاهد و او در برابر گاردی که به شما داشته است کوتاه بیاید علاوه بر این موارد می توان با چنین سخنانی اتفاق های رخ داده را پوشانده و نظر آن را برای خرید های بعدی و ارتباط با خود جلب نمود.

۶. از اینکه با شما آشنا شده ام بسیار خوشحالم

بکار بردن از این نوع جملات مشتری پسند با طرز بیان صمیمی در هر نوع ارتباط گیری حضوری، آنلاین و یا تلفنی بسیتر تاثیر گذار است و فواید زیر را به دنبال خواهد داشت:

به صحبت هایی که بین شما و مشتری بوده است ارزش می دهد.

این حس به مشتری القا می شود که یک ارتباط فوق العاده و صمیمی در بین شما رخ داده است پس برای حل مشکلات خود شما را انتخاب می کند تا همانند یک دوست از شما یاری بخواهد

موجب می گردد تا یک رابطه طولانی و گیرا با مشتریان داشته باشید.

۷. به‌ موقع تحویل شما می‌ دهیم 

یک راه حل دیگر جهت بدست آوردن اعتماد مشتریان و حفظ آن ها برای مجموعه خود این امر است که شما در بین حرف های خود به آن ها یک زمان دقیق برای حل مشکل مشتری به آن ها ارائه دهید.

به این موارد توجه نمایید:

ما تلاش خود را برای رساندن سریع بسته شما انجام می دهیم و تا دو روز آینده حتما بسته شما به دستتان خواهد رسید، نگران نباشید در وقت تعیین شده بسته شما برایتان ارسال شده و می توانید آن را فردا تحویل بگیرید

مشتریان خیالشان راحت می شود که شما تلاش خود را برای ارسال سریع به کار گرفته و یک زمان مشخص برای رسیدن بسته خود دارند پس انتظار زیادی نمی کشند و همچنین شما نیز یک فرد بد قول و بی اعتبار نخواهید بود تلاش خود را برای اینکه پیش مشتریان حرفتان بی ارزش نشود بکار بگیرید.

۸. می‌ توانم مشکل شما را با پیگیری های لازم حل کنم

شما باید بدانید در چه مواقعی جملات مشتری پسند را بکار بگیرید در هنگامی که می خواهید جمله بالا را بکار ببرید نیز باید موقعیت شناسی خوبی داشته و برای درک حل نیاز های مشتریان از این جمله استفاده نمایید

با ذکر چنین عباراتی مشتری متوجه خواهد شد که شما فقط با قصد و نیت کمک به حل مشکلات او اقداماتی را انجام داده اید و اینگونه حس خوشایندی به او دست خواهد داد که پیش شما ارزش داشته و فقط به دنبال فروش محصولات خود به آن ها نبوده اید.

اعتماد مشتری به شما در چنین مواقعی بیشتر شده و کلیه مشکلات خود با جزئیات کامل جهت حل آن ها به شما ارائه می کند.

۹. آیا می‌ توانید چند لحظه پشت خط بمانید؟

در تماس‌ های تلفنی، اگر مشتری با مشکلی روبرو بود که باید بررسی های بیشتری برای حل آن ها داشته باشید بهتر است از او زمان بخواهید و این مورد را اینگونه بیان کنید که چند دقیقه باید پشت خط منتظر بمانید تا شما بهترین راه حل را به او ارائه دهید

بهتر است از مشتری در چنین مواردی اجازه بگیرید و به گونه ای این مورد را مطرح کنید که به آن ها با زبان بی‌ زبانی گفته باشید زمان شما بسیار مهم است و برای این ارتباط پیش آمده بسیار ارزش قائل هستید به مشتری می گویید که اما در مواقعی که فرد نتواند در پشت خط منتظر بماند باید بگویید که من تا چند دقیقه دیگر مجدد با شما تماس خواهم گرفت.

۱۰. صبر کنید تا شما را به بخش مدیر مربوطه متصل نمایم

بکار بردن از این جملات در زمانی است که:

شما برای جواب دادن به سوالات آن ها اطلاعات کافی ندارید و یا یک بخش معین برای پاسخ دهی چنین مواردی موجود است‌.

زمانی که شما نمی توانید مشکلات مشتریان را آنگونه که می خواهند حل نمایید باید آن ها را به بخش های دیگری ارجاع دهید تا این چنین هم آن ها مشکلات خود را به طور کامل حل کنند و هم شما زیر سوال نروید و رضایت مشتری از مجموعه شما نیز جلب شود.

۱۸ مورد جملات مشتری پسند برای فروش بیشتر بازاریابی

۱۱. به‌ دلیل اتفاقی که رخ داده عذرخواهی می‌ کنم

یک مورد بسیار مهم و حیاتی جهت استفاده در روابط با مشتریان پوزش خواستن از آن ها در مواقع نیاز است این مورد علاوه بر برطرف کردن سو تفاهمات در مواقع ناراحتی خشم مشتری را نیز کم کرده و به او حق داده اید.

حتی زمانی که شما به صورت صد در صدی مقصر نبودید نیز لازم است با عذر خواهی‌ کردن احساسات آن ها را کنترل کرده و همه چیز را به شکل دیگری تغییر دهید

درک کردن مشتریان و همسو بودن با آن ها می تواند نشان دهنده این باشد که شما با مشتریان خود همدل هستید و اشتباهات خود پذیرفته و به آن ها حق می دهید  و آن ها به شما اطمینان می کنند که مشکلاتشان به خوبی و به طور کامل برطرف می شود پس تاثیر این جملات در روابط خود را دست کم نگیرید.

۱۲. از اینکه این موضوع را به ما گوش زد کردید، ممنونیم

این یک جمله فوق العاده برای منتقل کردن حس مثبت در مشتریان است و می توانید با بکار بردن این جمله زیبا از او تشکر کنید و به او اینگونه نشان دهید که نقش مهمی در مجموعه داشته تا کار ها به خوبی پیش برود و یک مورد بسیار مهمی را برای ما گوش زد نموده است این چنین مشتری بسیار خرسند و خشنود مجموعه را با حس مثبت ترک خواهد نمود.

۱۳. درک می‌ کنم که چرا چنین چیزی می‌ خواهید اما…

هنگامی که مشتریان نیاز ها و درخواست های خود را به شما منتقل می کنند اما این موارد جز چیز هایی نبوده است که شما قادر باشید به شکل مستقیم به آن ها جواب منفی دهید به طور مثال شما یک رستوران دارید و مشتری از شما می خواهد که یک فضا به او در محیط بیرونی رستوران بدهید اما هیچ میزی در بیرون رستوران خالی نیست باید در چنین مواقعی که نمی توان خواسته مشتری را برآورده کرد از این جمله استفاده کنید که من متوجه ام که شما دوست دارید در فضای بیرونی رستوران بنشینید اما اکنون نمی توانیم این درخواست را به انجام برسانیم اما کنار پنجره در محیط داخل فضایی را در اختیارتان قرار می دهیم. 

با ذکر چنین موردی می توانید هم مشتری را جذب کرده و هم رضایت او را کسب نمایید پس از این رو است که می گوییم استفاده از جملات درست می تواند تا چه حد مهم باشد.

۱۴. مورد بعدی جملات مشتری پسند این است که شما باید به مشتری از جمله خوشحال می شوم تا بیشتر درباره موضوع بدانم در مواقعی که احساس می کنید مشتری مشکل خود را به شکل سر بسته عنوان نموده و لازم است اطلاعات بیشتری داشته باشید استفاده کنید و به آن ها نشان دهید که می خواهید به طور جدی به آن ها کمک کنید و هر چه در خصوص جزئیات بیشتر بدانید برای خودتان نیز بهتر است چرا که می توانید بیشتر در جریان موضوع قرار گرفته و کمک بیشتری به آن ها کنید.

۱۵. به مشتریان اطمینان دهید تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل آن ها را حل می کنید و برای حل مشکلات آن ها از هیچ چیزی دریغ نمی کنید و با به کار بردن جمله پیگیری می کنم تا مشکلات شما را در کوتاه ترین زمان حل شود خیال او را راحت کنید.

۱۶. ما قطعا در این زمینه به شما می کنیم

شما با بازی کلمات اعتماد مشتریان را می توانید بدست آورید و با گفتن کلماتی اطمینان بخش و قطعی همانند؛ حتما، قطعا و... اعتماد به نفس خود را نشان می دهید که از پس کارهایتان بر می آید و به آن ها کمک بسیاری می کنید.

۱۷. کاملا بر اساس خواسته شما انجام می شود 

لطفا به جای مشتریان حرف نزنید، به آن ها احترام گذاشته و هر جور که می خواهند کارشان را پیش ببرید و نظر خود را برای آن ها دیکته نکنید.

۱۸. تشکر و قدردانی از مشتریان بسیار مهم است

بهتر است برای اینکه ارتباط شما با مشتریان محکم تر شود و به گونه ای نقش آن ها را در کسب و کار خود برایشان مهم جلوه دهید لازم است تا از آن ها تشکر و قدر دانی کنید مشتریان باید به این مهم برسند که شما برای نظرات منفی و مثبت آن ها ارزش قائل هستید و جملاتی نظیر:

  1. از اینکه با ما ارتباط گرفتید از شما تشکر می کنیم
  2. از شما ممنون هستیم که با نظرات خود ما را نسبت به همه چیز آگاه می کنید
  3. از شما مچکریم که مقالات ما را مطالعه نمودید
  4. از این انرژی شما نسبت به مجموعه خود تشکر می کنیم
  5. از شما ممنون هستیم که ما را برای خرید خود انتخاب می کنید
  6. از اینکه به ما اعتماد دارید از شما مچکریم 
  7. و...

کلیه جملات بالا از همان جملات مشتری پسند هستند که بکار بردن آن ها بسیار مهم و تاثیر گذار است.

نظرات مثبت مشتریان برای یک مجموعه باید حیاتی ترین مسئله آن مجموعه باشد پس تمام سعی خود را برای جلب رضایت آن ها و کسب نظرات مثبت در خصوص برند خود بکار ببرید.

کاربران گرامی از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم همچنین اگر شما نیز در حال حاضر به دنبال پیشرفته تر کردن فضای کاری خود و داشتن امکانات در شآن کسب و کارتان هستید می توانید با چیتاک ارتباط بگیرید و پس از مشاوره  کامل توسط مشاوران متخصص چیتاک محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

۱۸ مورد جملات مشتری پسند برای فروش بیشتر


۱۸ مورد جملات مشتری پسند برای فروش بیشتر!
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 13 دی, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن