مزایای کار با نرم افزار صندوق فروشگاهی
23 شهریور, 1401 توسط
مزایای کار با نرم افزار صندوق فروشگاهی
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

نرم افزار صندوق فروشگاهی رایگان یا غیر رایگان به سیستم های که از ادغام نرم افزاری و سخت افزاری یکپارچه ترکیب شده شکل گرفته اند که کارایی و قابلیت های مختلفی برای کلیه مشاغل به همراه دارند، نرم افزارهای صندوق فروشگاهی جدید از یک مانیتور جهت صندوق داری و از یک مانیتور دیگر برای مشتری استفاده می کنند. امکانات پیشرفته دیگر این نرم افزار وجود دستگاه های بارکد خوان، کارت خوان، پرینتر فاکتور و نرم افزار حسابداری است.

ویژگی های نرم افزار صندوق فروشگاهی 

برای اطلاع از خصوصیات بهترین نرم افزار صندوق باشگاهی به ویژگی های مهم آن اشاره نموده ایم؛

  • رابط کاربری آسان و افزایش سرعت
  • امکان مدیریت و کنترل کردن سفارشات مشتری
  • انجام دسته بندی کالا ها در صندوق
  • یکپارچگی کامل با قسمت انبار داری
  • توانایی متصل شدن به کارت خوان
  • قابلیت متصل شدن به بارکد خوان
  • اتصال به کالر
  • قابلیت اتصال به ترازو
  • قابلیت پرداخت از انواع روش های مختلف
  • امکان گزارش گیری لحظه ای
  • توانایی انجام تخفیفات و نمایش مبلغی و درصدی بر روی فاکتور ها
  • انجام تعریف محصولات به آسانی و ورود اطلاعات دیگر
  • ویژگی های نرم افزار صندوق فروشگاهی

مزایای نرم افزارهای صندوق فروشگاهی

استفاده از نرم‌افزار صندوق فروشگاهی (Point of Sale - POS) برای فروشگاه‌ها و مغازه‌ها اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی در بهبود عملکرد و مدیریت این کسب و کارها داشته باشد. در زیر به برخی از مزایای استفاده از نرم‌افزار POS اشاره می‌شود:

  • انجام تراکنش‌های سریع‌تر: نرم‌افزار POS به صورت اتوماتیک و سریع مبالغ فاکتورها و تراکنش‌های مشتریان را محاسبه و ثبت می‌کند. این کار باعث کاهش زمان مصرفی در انجام تراکنش‌ها و صدور فاکتورها می‌شود.

  • دقت در محاسبات مالی: با استفاده از نرم‌افزار POS، خطاهای محاسباتی که ممکن است در فرآیند دستی انجام شوند، به حداقل می‌رسند. این امر منجر به دقت بیشتر در محاسبه قیمت‌ها، تخفیف‌ها و مالیات‌ها می‌شود.

  • مدیریت موجودی بهتر: نرم‌افزار POS به کمک اسکن بارکد و ثبت محصولات موجود در انبار، به مدیران فروشگاه کمک می‌کند تا موجودی محصولات را به صورت دقیق و به‌روز رصد کنند. این امر به جلوگیری از نقص محصولات و کمک به مدیریت بهتر انبار می‌شود.

  • گزارش‌دهی و تحلیل داده‌ها: نرم‌افزار POS امکان گزارش‌دهی و تحلیل داده‌های مرتبط با فروشگاه را فراهم می‌کند. از جمله اطلاعاتی که می‌توان از طریق گزارش‌ها به دست آورد عبارتند از: میزان فروش، محصولات پرفروش، تراکنش‌های مشتریان، بازده موجودی و ...

  • مدیریت ارتباط با مشتریان: نرم‌افزار POS می‌تواند به عنوان ابزاری کمک‌کننده در مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) نیز عمل کند. اطلاعات مشتریان را در نرم‌افزار ثبت کرده و می‌توان از این اطلاعات برای فراهم آوردن تجربه بهتری برای مشتریان و ارسال پیام‌ها و تخفیف‌های هدفمند استفاده کرد.

  • افزایش امنیت مالی: با استفاده از نرم‌افزار POS و پرداخت‌های الکترونیکی، امنیت مالی فروشگاه افزایش می‌یابد. ریسک نقدی و امکان جرقه‌ای کردن محاسبات کاهش می‌یابد و همچنین قابلیت پیگیری و کنترل مالی ارتقاء می‌یابد.

  • سهولت مدیریت فروشگاه اینترنتی: نرم‌افزار POS با ارتباط به فروشگاه‌های اینترنتی هماهنگی بیشتری ایجاد می‌کند و فرآیند فروش و مدیریت اینترنتی را بهبود می‌بخشد.

به طور کلی، استفاده از نرم‌افزار صندوق فروشگاهی بهبود کارایی، دقت مالی، مدیریت بهتر موجودی و مشتریان، و افزایش امنیت مالی را در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها فراهم می‌کند. این ابزار باعث بهبود کلی مدیریت کسب و کار می‌شود و در پیش‌برد رشد و موفقیت آن مؤثر است.

و...

ضرورت استفاده از صندوق فروشگاهی

در گذشته سیستم‌ های الکترونیکی و پیشرفته حسابداری انجام امور حسابداری فروشگاه‌ ها از راه دفتر حسابداری انجام می گرفت و از طریق راه های سنتی به انجام بررسی امور حسابداری می پرداختند. اما با روی کار آمدن سیستم های پیشرفته الکترونیکی حسابداری استفاده روش های قدیمی کم رنگ تر شدن و دیگر اداره مالیات جهت بررسی به دفاتر فروشگاه‌ ها مراجعه نمی کند چرا که در روش جدید از مدیران می خواهند در فروشگاه ها از سیستم های مکانیزه فروش استفاده نمایند.

نرم افزار صندوق فروشگاهی رایگان

طراحی بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی 

شرکت‌ های نرم افزاری که تولید محصول حسابداری کار آن ها است به دو نوع روش طراحی محصولات حسابداری را انجام میدهند که این دو نوع روش برای، کاربران متخصص و کاربران غیر متخصص است.

اما صندوق‌ های مدرن فروشگاهی با توجه به طراحی های خاص خود قابلیت استفاده برای هر دو کاربر (کاربر متخصص، کاربر غیر متخصص) را دارد. جهت استفاده افراد غیر متخصص از این دستگاه‌ ها، باید رابط‌ های کاربری را بکار گرفت. افراد غیر متخصص با این روش استفاده می توانند انواع امکانات سیستم‌ های حسابداری مدرن را در سطح های گوناگون به مشتریان خود ارائه دهند.

کدام مشاغل می توانند از نرم افزار صندوق فروشگاهی استفاده نمایند؟

در این قسمت به فهرستی از کسب و کار های که می توانند از نرم افزار صندوق فروشگاهی برای فعالیت های خود استفاده نمایند اشاره می کنیم؛

مشاغلی که مراکز اقامتی دارند مانند کلیه هتل‌ ها، هتل آپارتمان‌ ها، مهمان‌ پذیران، مهمان سرا، مهمان‌ خانه‌ ها، مسافر خانه‌ ها، باغ و ویلا، کلیه مراکز اقامتی مسیر ها و...

تمامی نمایشگاه‌ ها و فروشگاه‌ های مربوط به وسایل نقلیه موتوری

آرایشگاه ‎ها

کسب و کار های که مشاغل آزاد هستند اعم از آجیل و خشکبار فروشی ‎ها، وارد کننده گان، قنادی ‌‎ها آب میوه، بستنی فروشی ها

مشاغل بازاری نظیر میوه و تره بار ها که در یک گوشه از شهر مستقر هستند سبزی فروشی ها، بار فروشی های میوه، مغازه های میوه فروشی‎ و...

  1. کلیه مجموعه های فرهنگی و ورزشی
  2. مغازه های لوازم تحریر
  3. بازی‎های رایانه ای و کافی‎نت ها
  4. دفاتر خدمات ارتباطی
  5. دفاتر خدمات الکترونیکی

و...

تمامی این مواردی که در قسمت بالا نام بردیم کسب و کارهای هستند که طبق قوانین جدید مالیاتی باید از صندوق فروشگاهی کنند.

سخن پایانی

همانطور که پیش تر گفتیم صندوق فروشگاهی به دستگاهی گویند که مشتریان در فروشگاه‌ ها برای پرداخت هزینه های خرید خود در مقابل آن قرار می‌گیرند. به بیان ساده تر می توان گفت صندوق فروشگاهی همان نقطه ای است که فروش و پرداخت پول در آن نقطه صورت می گیرد. بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی سیستم یکپارچه و پیشرفته نرم افزار حسابداری برای فروش است. این چنین نیز می شود بیان کرد که بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی باید یک سامانه کامل باشد که قادر است تا تمامی محاسبات فروشگاه را در محل فروش انجام دهد. در حال حاضر اکثر کسب و کار ها از طریق قانونی باید از این دستگاه استفاده نمایند استفاده از صندوق فروشگاهی مکانیزه جهت شفاف سازی مالیاتی است.

کاربران عزیز از شما بسیار سپاس گزاریم که وقت خود را برای مطالعه این مقاله‌ صرف نمودید و تا انتهای آن ما را همراهی کردید تلاش چیتاک بر این بود که بهترین موضوعات را جهت عنوان نرم افزار صندوق فروشگاهی شرح دهد تا به خوبی با این نرم افزار پر کاربرد آشنایی پیدا کنید جهت ثبت درخواست و یا کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

کدام مشاغل می توانند از نرم افزار صندوق فروشگاهی استفاده نمایند؟



مزایای کار با نرم افزار صندوق فروشگاهی
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 23 شهریور, 1401
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن