منظور از تماس سرد در crm چیست؟
3 دی, 1401 توسط
منظور از تماس سرد در crm چیست؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

تعریف تماس سرد در crm چیست؟

  1. مزایا و کاربرد های تماس سرد در crm چیست؟
  2. تفاوت تماس سرد و تماس گرم در crm چیست؟
  3. عناوینی که در این مقاله به آن ها پرداخته شده است. جهت اطلاع بیشتر ما را تا انتهای مقاله همراهی نمایید.

تعریف تماس سرد

تماس سرد را می توان به عنوان یک تکنیک بازاریابی دانست به طوری که فرد بازاریاب یا همان فرد برگزیده یک شرکت، برقراری تماس با مشتری را جهت اجرای زمینه فروش محصولات شرکت آغاز می کند. بر اساس تفاوت هایی که این نوع تماس با تماس های گرم دارد و به صورت نا خواسته و بدون هماهنگی صورت می گیرد نمی توان پیش بینی نمود که فرد پاسخگو چه نوع واکنشی در مقابل این تماس دارد.

باید این نکته را نیز یاد آور شویم که این تماس برای هر کسب و کاری پیشنهاد نمی شود اما در صورت برقراری این تماس و اجرای آن در یک کسب و کار چالش برانگیز است. حال در نقطه مقابل نیز می تواند بسیار مفید باشد.

تماس سرد در بازاریابی به فرآیند تبلیغات و فروش اجناس یا خدمات به افراد یا شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که قبلاً اظهار تقاضا یا علاقه به محصول یا خدمات مرتبط نکرده‌اند. در این روش، بازاریابان یا فروشندگان، به صورت فعال و بدون اینکه مشتریان مستقیماً به آن‌ها مراجعه کرده باشند، تلاش می‌کنند تا از طریق تماس تلفنی یا مدیریت تعاملات مستقیم با افراد، فروش محصولات یا خدمات را افزایش دهند.

تماس سرد ممکن است از طریق تماس تلفنی، ایمیل، پیامک یا حتی حضوری صورت بگیرد. این روش معمولاً بر روی لیست‌های افرادی تمرکز دارد که اطلاعات آن‌ها از منابع مختلف به دست آمده است. به عبارت دیگر، این افراد ممکن است از طریق تبلیغات، سایت‌های اینترنتی، نمایشگاه‌ها یا سایر روش‌های جمع‌آوری اطلاعات به عنوان افرادی که قابلیت خرید دارند، شناسایی شده باشند.

اهداف تماس سرد در بازاریابی ممکن است شامل مواردی مانند اطلاع‌رسانی در مورد محصول یا خدمات، تشویق به خرید، ارتقاء برند، جذب مشتریان جدید و یا انجام تحقیقات بازاریابی برای شناخت نیازها و ترجیحات مشتریان باشد. واکنش مشتریان نسبت به تماس سرد ممکن است متنوع باشد و ممکن است بر اساس ارتباط یا محتوای ارائه شده در طول تماس متغیر باشد.

تماس سرد در crm چیست

تماس سرد در crm چیست؟ 

همان طور که قسمت بالا نیز اشاره نمودیم تماس سرد یک نوع بازاریابی برای کسب و کار ها است در این تماس فرد بازاریاب تلاش می کند تا نظر مشتریان را برای فروش محصولات به صورت تلفنی جلب نماید.

 تماس‌ سرد، به تماسی می گویند که بی هیچ اطلاعی برقرار می شود یعنی در این تماس شما مشتری را نمی شناسید و از او هیچ اطلاعاتی ندارید همچنین مشتری نیز از برقراری این تماس بی اطلاع است.

پس به دلیل اینکه شما در تماس با مشتری از آن اطلاعاتی ندارید باید یک مهارت فوق العاده در خصوص متقاعد نمودن آن داشته باشید و پس از آن اطلاعات شخصی مشتری را دریافت نموده و محصولات را عرضه نمایید تا اینگونه یک برقراری ارتباط سرد و موفق را ایجاد کرده باشید.

crm چیست

همان طور که می دانید امروزه فناوری پیشرفت بسیاری داشته است و به دنبال این قضیه بسیاری از افراد با این نوع برقراری ارتباط یعنی همان تماس سرد موافق نیستند چرا که می گویند یک بازاریابی سخت با نتیجه موفق نیست اما در مقابل متخصصان نیز این گونه عنوان می کنند که  تماس سرد یک نوع بازاریابی اثر بخش است که قادر است یک نقش حیاتی جهت تبلیغات کالا ها و کسب و کار ها داشته باشد.

این گونه از مکالمه ها در مواقعی فقط با هدف انبوهی از اشخاص بازار و تبدیل کردن یک فرد به خریدار واقعی برقرار می شود.

تماس گرم در crm چیست؟

تماس گرم نقطه مقابل تماس سرد ایستاده است و به این معنی است که در برقراری ارتباط و تماس با مشتری، مشتری مورد نظر از این تماس آگاه است و هرگز تماس غیر منتظره اتفاق نمی افتد تماس گرم را می توان اینگونه شرح داد که؛

فرد بازاریاب در LinkedIn با مشتری خود کانکت شده یا توانسته باشد یک ارتباط عالی از مسیر رسانه‌ های اجتماعی برقرار نماید.

یا پیش از آن که اقدامی برای فروش محصولات نموده باشید یک فرد رابط یا آشنا شما را به یکدیگر معرفی نموده باشد.

یا مشتری با توجه به نوع نیاز خود و با خواست و تمایل خود فرم مورد نظر در وبسایت یا نرم افزار crm را پر می کند.

در مواقعی نیز ممکن است خود مشتری با مجموعه شما ارتباط تلفنی برقرار نماید

در اصل می توان اینگونه بازگو نمود که تماس گرم یک استراتژی عالی جهت یافتن موارد زیر است؛

سازگار بودن: به این معنی است که با اطمینان خاطر می توان سرنخ‌ های تازه ای را ایجاد نماید.

هدف: در این مورد می تواند با چشم انداز های مناسب بسیاری روبرو سازد.

نرم افزار crm چیست؟

تفاوت‌ تماس سرد و تماس گرم در چه چیزی است؟

با توجه به مطالعه این مطلب تا این قسمت با بسیاری از تفاوت های این دو تماس آشنا شده اید:

در تماس گرم برقراری ارتباط با توجه به هماهنگی قبلی انجام می شود و مشتری از برقراری این تماس آگاه است.

اما در تماس سرد بازاریاب هیچ اطلاعاتی از فرد مقابل ندارد و مشتری نیز علاوه بر نا آشنا بودن از برقراری تماس نیز اطلاعی ندارد

مزیت های تماس سرد کدامند؟

این مورد کاملا صحیح است که تماس سرد یک روش بازاریابی قدیمی است اما این روش با نتایج و اثرات درخشانی در تبلیغ محصولات یا خدمات شما می تواند ظاهر شود.

با این روش قادر خواهید بود که با مشتریان جدیدی ارتباط برقرار نمایید

اگر مشتری نتواند به هر دلیلی به مجموعه شما و وب سایتتان دسترسی پیدا کند باید شما آن را پیدا کنید با برقراری یک تماس سرد، می توان با مشتری که به دنبال خرید محصولات این چنینی بوده تماس بگیرید و آن ها را به سمت مجموعه خود جذب نموده و کلیه خدمات ارائه شده توسط مجموعه و کالا ها را به آن ها معرفی نمایید‌.

می توانید در خصوص فروش محصولات و کار خود مهارت بیشتری کسب کنید

تماس سرد یک مورد عالی برای افراد تازه وارد به صورت آموزشی نیز است که با توجه به این نوع برقراری علاوه بر کسب تجربه و مهارت می توان تعداد زیادی از مشتریان را به سمت مجموعه خود جذب نمایید.

در برقراری این نوع تماس لازم است تا یک اعتماد به نفس بالا و راحتی کامل در سخنان شما توسط مشتری حس شود و مشتری قبل از هر چیزی به شما و سخنانتان اطمینان پیدا کند این عمل فقط با نوع بیان و تسلط کامل ممکن است.

می توان اطلاعات شخصی مورد نظر را یافته و سپس ارتباط انسانی برقرار نمایید

تماس سرد یک مسیر فوق العاده در برقراری ارتباط و یافتن اطلاعات مربوطه از مشتریان و همچنین ایجاد ارتباط انسانی با مشتری بالقوه است.

زمانی که شما از مسیر ایمیل زدن اولین ارتباط را با مشتری خود برقرار می سازید به او فرصت داده اید که قبل از پاسخگو بودن تماس شما پاسخ خود را سنجیده باشد و یا ایمیل های شما را به صورت بی پاسخ نادیده بگیرد.

اما اگر زمانی که ما با مشتری ارتباط می گیریم و او هیج اطلاعی از این تماس ندارد نتایج بهتری رقم می خورد و در این تماس ممکن است تمایل بیشتری از سمت مشتری برای خرید محصولات دیده شود.

همچنین در مواردی نیز پس از شناخت و کسب اطلاعات هر مشتری قادر خواهید بود که در طول تماس با یک دیگر ارتباط انسانی ایجاد نموده و حس شوخ طبعی و شخصیت مشتری را بررسی نمایید که اینگونه از موارد با ارتباط از طریق ایمیل هرگز آشکار و قابل درک نخواهند بود.

کاربرد نرم افزار CRM در تماس سرد

استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می‌تواند در بهبود و بهینه‌سازی فرآیند بازاریابی تماس سرد بسیار مفید باشد. در زیر چند راهکار برای پیشبرد بازاریابی تماس سرد با استفاده از نرم‌افزار CRM آورده شده‌اند:

  • مدیریت اطلاعات مشتری:

    • نرم‌افزار CRM به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات جامعی از مشتریان خود داشته باشید. این اطلاعات می‌توانند شامل اطلاعات تماس، تاریخچه تعاملات، نیازها و ترجیحات مشتریان و حتی توضیحاتی از تماس‌های گذشته باشد.

  • لحاظ کردن دقیق تر نیازها و علایق:

    • با تحلیل اطلاعات مشتریان در CRM، می‌توانید نیازها و علایق آن‌ها را به دقت بیشتری درک کنید. این اطلاعات می‌توانند به بازاریابان کمک کنند تا پیشنهادها و پیشنهادهای متناسب با نیازهای هر مشتری ارائه دهند.

  • زمانبندی و پیگیری:

    • نرم‌افزارهای CRM به شما امکان می‌دهند تا فعالیت‌ها و تماس‌های تماس سرد را زمانبندی کرده و آن‌ها را پیگیری کنید. این امکان به بازاریابان کمک می‌کند تا فرآیند ارتباط با مشتریان را بهبود بخشند و از دست دادن فرصت‌های مهم را کاهش دهند.

  • انجام تحلیل داده:

    • با تحلیل داده‌ها در CRM، می‌توانید عملکرد فرآیند بازاریابی تماس سرد را ارزیابی کنید. این تحلیلات می‌توانند به شما کمک کنند تا بهبودهای لازم را در فرآیند اعمال کنید و استراتژی‌های بهتری را اجرا کنید.

  • اتوماسیون فرآیندها:

    • با استفاده از نرم‌افزارهای CRM می‌توانید فرآیندهای بازاریابی تماس سرد را به صورت اتوماتیک سازی کنید. این اتوماسیون می‌تواند در ارسال ایمیل‌ها، ایجاد وظایف پیگیری، و انجام دیگر فعالیت‌ها کمک کند.

  • ادغام با سایر ابزارها:

    • نرم‌افزار CRM را می‌توان با سایر ابزارهای بازاریابی یا ابزارهای ارتباطی مانند ایمیل مارکتینگ یا ابزارهای اتوماسیون مرتبط کرد. این ادغام به بهبود هماهنگی بین ابزارها و بهینه‌سازی فرآیندهای کاری کمک می‌کند.

استفاده از نرم‌افزار CRM در بازاریابی تماس سرد نه تنها به بهبود ارتباط با مشتریان کمک می‌کند بلکه به افزایش بهره‌وری و افزایش فرصت‌های فروش نیز کمک می‌کند.

کاربرد نرم افزار CRM در تماس سرد



منظور از تماس سرد در crm چیست؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 3 دی, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن