۱۰ روش کاربردی بازاریابی محتوا در ایران
11 آبان, 1402 توسط
۱۰ روش کاربردی بازاریابی محتوا در ایران
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

بازاریابی محتوا در ایران چگونه است؟ امروزه به دلیل اینکه تلفن همراه باعث شده است که افراد به راحتی کلیه نیاز های خود را با آن به حداقل برسانند کلیه کسب و کار ها به صورت آنلاین و حضوری شکل گرفته است یعنی دیگر مانند گذشته فقط خرید مردم از طریق مراجعه حضوری آن ها انجام نمی پذیرد و علاوه بر این روش آن ها می توانند به صورت آنلاین نیز خرید های خود را انجام دهند، هر فروش اینترنتی نیاز به تبلیغ و جذب مخاطب دارد و در قدم اول برای جذب افراد باید بازاریابی درست و اصولی انجام دهیم بهتر است در این زمینه شما بازاریابی دیجیتال را جدی بگیرید. با ما همراه شوید تا با معرفی ده روش فوق العاده در این بخش از مقاله به کیفیت بهتر بازاریابی محتوا در ایران بپردازید.

بازاریابی محتوا در ایران چگونه است؟

هر فردی که ابتدا به ایجاد سایت و راه اندازی آن فکر می کند باید به فکر افزایش ترافیک سایت و جذب مخاطبان نیز باشد و علاوه بر آن با بازدید های زیاد خرید های بسیاری را نیز به ثمر بنشاند چرا که اگر ما یک سایت با بازدید بالا اما بدون خرید قابل انتظار داشته باشیم نیز به این معناست که در این مسئله با شکست مواجه شده ایم پس بهتر است به کلیه این نکات در ابتدای راه اندازی سایت اینترنتی توجه کنیم.

سوال پیش آمده در این قسمت از متن این است که چرا بازاریابی محتوا در ایران موجب افزایش نرخ تبدیل می‌ گردد؟ پاسخ این سوال با کمی اندیشیدن در ذهن نقش می بنند و آن این است که افراد از طریق تولید محتواها با یک دیگر ارتباط برقرار می کنند و شما از این طریق متوجه تمایل آن ها به بودن یا نبودن در سایت شما می شوید. قابل ذکر این که بگوییم اگر در این مورد شما بتوانید به خوبی ارتباط برقرار سازید و مشتریان خود را راضی و خشنود نگه دارید می توانید برای همیشه از آن ها انتظار وفاداری داشته باشید با رخ دادن چنین مسئله ای شما یک قدم بزرگ به سمت موفقیت برداشته اید.

روش‌ های شروع بازاریابی محتوا در ایران

1_ کار خود را با یک نوع محتوا شروع کنید

بهتر است با یک برنامه موفق به سوی تولید محتوا قدم بردارید و در این راه به زمان خود توجه ویژه داشته باشید تا با حداقل زمان سپری شده، انرژی کم و همچنین پرداخت هزینه مناسب تولید محتوای خود را به بهترین نحوه ممکن پیش ببرید. توجه داشته باشید که یک راه فوری برای آغاز نمودن مراحل بازاریابی محتوایی، تمرکز نمودن بر روی یک نوع محتوا و یک پلتفرم است. از کجا بدانیم که چه نوع محتوا و پلتفرمی بهترین نتیجه را برای ما به ارمغان می آورد؟ جواب این سوال بسیار ساده است شما با توجه به محصولاتی که دارید و نوع خدمات ارائه شده خود و همچنین مطابق با سلایق و علاقه مشتریانتان می توانید این مسیر را پیش ببرید. 

۲. برای مشتری‌ های خود راهنمای استفاده از محصولات یا خدمات تهیه کنید

قسمتی از تمرکز شما برای انجام یک تصمیم در خصوص نوع بارگذاری محتوای نوشته شده صرف می گردد، اما می بایست شما تنها بر روی این مورد تاکید نداشته و به این مسئله نیز بی اندیشید که چه نوع مطلبی را باید به اشتراک‌ بگذارید.

یک راه حل راحت! شما می توانید با راهنمایی های لازم در صفحه خود به کاربرانتان لطف بزرگی کرده و اینگونه در زمان سر درگمی آن ها به کمکشان رفته باشید.

لازم است بگوییم که اهمیت بازاریابی محتوا در ایران به قدری زیاد است که می تواند فردی را که دو دل به خرید است را متقاعد و آماده برای خرید کردن نماید پس لازم است به این مسئله به گونه ای دیگر نگاه کرد. همچنین باید کلیه اطلاعات لازم در خصوص به روزرسانی نمودن محصولات سایت خود را با مشتریان در میان گذاشته و آن ها را از این قضیه مطلع نمایید، با دید مشتریان اگر به این قضایا نگاه کنید خواهید دید که با قرار دادن کلیه اطلاعات در خصوص محصولات و انجام موارد لازم در آینده می توانید اعتماد آن ها را جلب کرده و به خود وفادار نگاه دارید، بهتر است به مشتریان خود بفهمانید که هدف از اطلاعات لازم در صفحه خود فقط جلوگیری از صرف زمان آن ها و گرفتن یک تصمیم درست در خصوص خرید هایشان است اینگونه مشتریان با شوق بیشتری در سایت شما ظاهر گردیده و رضایت کامل از شما را عنوان می دارند.

استفاده کردن از تصاویر، کلیپ ها یا متن های اطلاعاتی در قسمت راهنمای صفحه به شفافیت راهنمایی کردن کمک کرده و موجب فهم سریع مخاطب می گردد که این مورد نیز با رضایت بالا مخاطبان برابر است.

۳. کلیپ هایی را جهت نمایش دادن خدمات و محصولاتی که ارائه می‌ کنید، تهیه نمایید

استفاده نمودن از عکس ها و کلیپ ها موجب جلب توجه قرار گرفتن سایت توسط افراد می گردد پس بهتر است به فکر یک کلیپ واضح و کامل بدون هیچ کم و کسری باشید، شیوه های بسیاری موجود است که شما می توانید از طریق آن ها از بازاریابی به وسیله ویدیو استفاده نمایید.


در ساخت کلیپ ها باید به موارد زیر توجه کافی داشت؛

ابتدا باید طول ویدیو را لحاظ کرد و به گونه ای آن را اندازه گیری کرد که طولانی یا بسیار کوتاه و بدون مفهوم نباشد، مورد بعدی این است که باید کمپین تبلیغاتی که توسط شما در یک کلیپ آماده می شود به میزان کافی خاص و از جذابیت زیادی برخوردار باشد.

۴. تهیه جزوه‌ های اطلاعاتی و سؤالات متداول

باید در حوزه کسب و کار خود به کلیات و جزئیات اطلاعاتی اهمیت ویژه ای بدهید به طوری که یک جدول در خصوص سایز های مختلف، نوع و ابزار آلات لازم داشته باشید به بیان دیگر اگر کار شما فروش لباس است جدول شما مطابق با سایز بندی ها نوع پارچه و... تنظیم گردد اما اگر کار شما فروش لوازم منزل است باید به نوع استفاده شده چوب و یا دیگر لوازم پرداخته و علاوه بر آن اندازه کلیه موارد را نیز تعیین نمایید. چرا که یک فرد در هنگام خرید با سوال های متعددی همراه است نظیر اینکه:

  1. این محصول به چه کارم می آید؟ 
  2. آیا این محصول برای خودروی من اندازه است؟ 
  3. آیا این لباس مناسب با سایز من است؟
  4. آیا اندازه محصول در حدی که انتظارش را دارم است؟

جهت رسیدگی به چنین سوالات مهمی که در ذهن مخاطبان نقش بسته است و به صورت تکراری هر کدام سوال های مشابه ای را دارند بهتر است قبل از سردرگمی آن ها کلیه موارد را در محتوای خود ذکر نموده و آن ها را از اینکه انتظار برای جواب پاسخ خود داشته باشند رها سازید با تنظیم یک محتوای عالی کلیه موارد را برای مشتریان و همچنین مواردی نظیر ارسال محصولات، مدت زمان ارسال تا تحویل، بازگشت محصول، آسیب دیدگی یک محصول در طول مسیر و.... را آشکار سازید.

۵. به‌ اشتراک‌ گذاری داستان‌ های مرتبط با خرید مشتری‌ ها

بهتر است مشتریانی را که از شما محصولاتی را خرید کرده و از این خرید خود احساس رضایت دارند را به مخاطبان خود نشان دهید این کار با به اشتراک گذاری پیام های رضایتمند آن ها در خصوص نوع محصول، کیفیت، نحوه ارسال و... می تواند باشد که بهتر است تمامی این موارد که هیچ زمان زیادی را از شما نیز نمی گیرد را برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارید این مورد می تواند شما را در دید سایر مخاطبان مورد اعتماد، قابل اطمینان، کار درست و با حس مثبت نشان دهد، نشان دادن این مورد که افراد از شما رضایت کامل دارند می تواند یک اسم محبوب و معروف از شما بر سر زبان ها انداخته و افراد بسیاری به همین واسطه جذب محصولات شما شده و اینگونه به تعداد مشتریان خود و همچنین افزایش فروش خود فکر کنید لازم است این را نیز بگوییم که به طوری نیز کلیه نوارد محتوا این چنین با این حرکت توسط مشتریان صورت  می‌ گیرد.

همچنین قسمت جذاب و هیجان انگیز این موارد از زبان مشتریان و رضایت داشتن آن ها موجب می شود که مشتریان بعدی به راحتی اعتماد کنند چرا که دیگر از ساختگی بودن در خصوص این مورد شک نداشته و متوجه واقعی بودن آن هستند، همچنین شما باید هزینه بسیار اندک و بدون صرف انرژی و زحمت فقط با اشتراک گذاری رضایت مندی آن ها مخاطبان بسیاری برای خود جذب می کنید که این مسئله شما را یک گام به سمت موفقیت نزدیکتر می کند و نباید به راحتی از این مورد چشم پوشی کرد، پس اگر اهمیت این روش بسیار بالا است هرگز نباید آن را فراموش کرده و توجه کمی به آن داشت. این مورد با ارتباط گرفتن با مشتریانی که رضایت کامل دارند می تواند بیشتر نیز شود به طوری که شما در ارتباطی که با آن ها برقرار ساخته اید از آن ها بخواهید توضیحات کامل در خصوص محصول و رضایت خودشان بدهند و بعد از آن با در میان گذاشتن مورد با همان مشتری آن پیام ها را به اشتراک گذاشته و ط برقرار کنید و از آنها به کسب و کار خود کمک بسیاری نمایید بخواهید توضیح بیشتری در این باره بدهند.

همچنین شما قادر هستید تا با استفاده از برنامه‌ های رقابتی، مشتری‌ های خود را به گونه ای به سمت داستان‌ ها، تصویر ها و کلیپ های مرتبط با خرید شان تشویق کرده و از آن ها بخواهید که از شما حمایت کرده و با یک بازاریابی درست طرفداران بسیاری پیدا کنید.

به‌ اشتراک‌ گذاری داستان‌ های مرتبط با خرید مشتری‌ ها

۶. فراهم کردن مطالعه‌ های موردی که نشانگر کارایی محصول یا خدمات شما برای مشتری‌ ها باشد

واقعا یک محصول با کارایی بالا است و به کار من می آید؟ این یک مورد از سوالات بی شمار در بین مشتریان قبل از خرید یک محصول است که مخاطب پس از انجام تصمیم گیری می خواهد جواب این سوال خود را بدهد. شما باید با داشتن اطلاعات بالا و همچنین آماده بودن در خصوص سوالات آنی مشتریان از پس آن ها بر آمده و یک پاسخ درست، منطقی و متقاعد کننده ای به آن ها بدهید تا هیچ شکی برای خرید خود نداشته و با اطمینان کافی آن محصول را خریداری نمایند. بهتر است در این مواقع با یک فلش بک به گذشته مواردی را به خاطر آورید که مشتریان در گذشته با آن ها مواجه بوده اند و شما با پاسخ های سریع به آن ها اعتماد کافی را در خرید برای آن ها ایجاد نموده اید. هنگامی که افراد دیگری با نیاز های مشابه با مشتری‌ های قبلی به سراغتان می آیند باید آن ها را به طور کامل راهنمایی کرده و جواب سوالات آن ها را بدون هیچ مکثی بدهید.

۷. به‌ اشتراک‌ گذاری ایده‌ ها و توصیه‌ های خلاقانه استفاده از محصولات

ایده‌ ها و توصیه‌ های خلاقانه، با یک ذهن فعال و بکار گرفتن از روش های خاص و جذاب مشتریان خود را چند برابر کرده و آن ها را در نوع ارائه خدمات غافل گیر کنید اما توجه داشته باشید که اینگونه ایده ها به مرز های باریک با کار های عجیب کشانده نشود، تمام تلاش شما برای جلب توجه مخاطبان باید روش های درست و اصولی باشد که آن ها به دلیل خاص بودن و کامل بودن آن مسیر رضایت کامل داشته و انتخاب آن ها نیز همین دلیل باشد.

۸. ارائه اطلاعات شخصی با ارزش به مشتری‌ ها و مخاطبان

یک روش فوق العاد و اثر بخش به‌ اشتراک‌ گذاری اطلاعات شخصی است که با بکار بردن این روش در کسب و کار خود شما قادر خواهید بود تا اعتماد کلیه مشتریان را به سمت خود کشانده و یک ارتباط موفق و فوق العاده با آن ها برقرار نمایید. به بیان راحت تر اینگونه بگوییم که شما با یک داستان سرایی واضح در خصوص نوع ساخت مجموعه خود و گذر از پیچ و خم های مشکلاتی که در این مسیر داشتید آن ها را به طرف خود سوق دهید. با انجام چنین مراحلی مشتریان می توانند با تصویر سازی کامل در ذهن خود یک تصویر مثبت با یک مجموعه موفق در ذهن های خود ثبت نمایند همچنین با سخن گفتن در خصوص مشکلات خود و رسیدن به جایگاهی که دارید می توانید نظر آن ها در خصوص خرید کردن از محصولات به منظور کیفیت و پی بردن به هدف شما که فقط رفع نیاز آن ها و همچنین موفقیت خودتان است را مثبت کرده و با برقراری یک ارتباط نزدیک با مشتریان از این طریق به کسب و کار خود نیز کمک بزرگی نمایید.

۹. استفاده کردن از نویسنده‌ های مهمان جهت بازاریابی محتوا در ایران

اگر آن قدر سرتان شلوغ است که نمی توانید محتوا های خود را انجام دهید بهتر است از افرادی که در این زمینه مهارت و دانش بیشتری دارند کمک بگیرید این کار را انجام دهید اما هرگز از آن صرف نظر نکنید، با انجام ذکر کلیه موارد به فرد مورد نظر و فراهم کردن کلیه عوامل برای قرار دادن مطالب نوشته شده توسط او در سایت خود به کسب و کار خودتان کمک نمایید، بهتر است برای پیش رفتن کلیه موارد مطابق با اصول و رعایت کامل نکات لازم در خصوص یک متن و همچنین حوزه کاری شما یک نویسنده موفق با دانش برای خود برگزینید تا اطمینان داشته باشید مطالبی که در سایت شما بارگذاری می گردند با خلاقیت و به صورت شفاف و کامل هستند و خواندن این مطلب ذهن مخاطب را آشفته نمی سازد و برعکس آن را به طور کامل راهنمایی کرده و در قدم بعدی با کسب رضایت آن می تواند با محتواهای مناسب و درخور آن ها را تشویق به خرید نمایند، اگر هزینه کافی برای انجام محتوا نویسی در نظر گرفته اید بهتر است از طریق روش های زیر محتواهای خود را منتشر سازید.

شما می توانید توسط اشخاص تأثیر گذار مطالب مهمی را نشر دهید این افراد کسانی هستند که از دید مردم بسیار محبوب هستند و با بازدیدکنندگان زیادی که دارند می توانند شما را معرفی کرده و افراد بسیاری از این طریق به شما ملحق گردند، بهتر است در این مسئله نیز محتاط رفتار کنید یعنی افرادی که در این بخش ها می توانند شما را کمک کنند را به صورت لیست آماده بنویسید و بر روی لیست نوشته شده به خوبی تمرکز نمایید و پس از تفکر کامل در خصوص این لیست فرد لایق که از نظر شما اثر بخشی فوق العاده بر روی کسب و کارتان از طریق او پیدا می کنید را انتخاب کرده و با او در خصوص این امر ارتباط بگیرید.

نویسندگان

نوع دیگر وجود یک نویسنده یا یک وبلاگ‌ نویس است. که می تواند با ذهن فعال و خلاقیتی که دارد به شما در بازاریابی محتوا در ایرا کمک فراوانی کرده تا اینگونه شما از سایر رقبا نیز پیشی گرفته و در بازار حرف اول در خصوص اطلاعات کامل و ارائه خدمات بدهید، بهتر است در انتخاب نویسنده دقت کافی داشته باشید و تنها بر این موارد بسنده نکنید که یک نویسنده با یک دستمزد پایین را بکار بگیرید چرا که این مورد کیفیت کار شما را پایین آورده و آن چیزی که شما می خواهید را در نتیجه مشاهده نخواهید کرد.

۱۰. در نظر گرفتن تبلیغات برای محتوای تولید شده

لازم است بدانید که با منتشر کردن یک محتوا نباید منتظر معجزه بود چرا که نشد تولید محتوا فقط یک قسمت از فعالیت‌ های مرتبط با بازاریابی است و پس از آن لازم است تا تبلیغات خود را بر روی محتوای منتشر شده انجام دهید و سپس منتظر نتیجه شوید  اگر این چنین عمل نکنید باید منتظر یک شکست باشید پس هرگز این مورد را دست کم نگیرید که تبلیغ محتوا به اندازه تولید دارای اهمیت است.

از چند طریق می توانید با کانال های ارتباطی موجود تبلیغات خود را انجام دهید:

۱. شبکه‌ های اجتماعی: می‌ توانید با وجود شبکه‌ های اجتماعی که امروز حرف اول را از نظر بازدیدکنندگان دارند تبلیغات خود را پیش ببرید شبکه هایی همانند اینستاگرام، تلگرام و... .

۲. تبلیغات همسان: شما همچنین می توانید با انجام یک پرداختی از سایر سایت هایی که بازدید بسیاری دارند بخواهید تبلیغات شما را انجام دهند.

بازاریابی محتوا در ایران برای فروشگاه های اینترنتی را هرچه سریع تر آغاز نمایید

بهتر است در این زمینه با افراد مجرب و با تجربه بالا کمک بخواهید و تمام تلاش خود را برای بهتر شدن بازدید سایت خود انجام دهید، در این مسیر می توانید از نویسندگان، وبلاگ نویسان و افراد تاثیر گذار نهایت استفاده را ببرید، این مورد را نیز در ذهن خود نگه دارید که تبلیغات شما باید اثر بخش و فوری انجام شوند، پس از موفقیت در این موارد شما نی توانید کسب و کار خود را هر روز بزرگ و بزرگ تر کرده و به یک مجموعه موفق در کشور تبدیل شوید که بر سر زبان همه افراد است و هیچ چیز بهتر از این نیز برای یک کسب و کار نیست.

کاربران گرامی از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم همچنین اگر شما نیز در حال حاضر به دنبال پیشرفته تر کردن فضای کاری خود و داشتن امکانات در شآن کسب و کارتان هستید می توانید با چیتاک ارتباط بگیرید و پس از مشاوره  کامل توسط مشاوران متخصص چیتاک محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

بازاریابی محتوا در ایران برای فروشگاه های اینترنتی


۱۰ روش کاربردی بازاریابی محتوا در ایران
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 11 آبان, 1402
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن