افزایش فروش در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
7 دی, 1401 توسط
افزایش فروش در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

همان طور که می دانید کسب و کار ها با برند های مختلف در بازار با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری متنوع مشغول به رقابت با یکدیگر  هستند اما این عامل بسیار مهم است که از یک روش درست برای رقابت استفاده کرد.

اقیانوس آبی

اقیانوس آبی به تکنیکی گفته می شود که به یک کسب‌ و کار کمک می کند تا در رقابت با سایر برند ها موفق عمل کند در واقع این تکنیک فوق العاده می تواند با تمرکز کامل بر مشکلات شما آن ها حل کند و با این روند شما می توانید در بازار و میان رقبا بدرخشید.

کلیه کسب و کار ها و مدیران از این شیوه جهت ایجاد بازاری استفاده کرده و در این فضا هیچ یک از کسب و کار ها نمی توانند با یکدیگر رقابت کنند.

با توجه به نیاز های روزمره سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و تولید محصولات جدید در خصوص افزایش حق انتخاب به آن ها باید از شیوه های جدید و خلاقانه استفاده نماییم همان طور که با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن روش های مختلف بسیار نظر اغلب مردم به سمت روش های جدید جلب شده است و با یک تغییرات وسیع و چشمگیر روبرو شده ایم علاوه بر تغییرات باید اعتراف نمود که در نوع و کیفیت زندگی نیز اثر بخش بوده است. استراتژی‌ های موجود در حال حاضر نیز باعث ایجاد تغییرات وسیع در کسب‌ و کار ها نیز شده اند با ذکر این مطالب می توان به طور کامل مفهوم استراتژی اقیانوس آبی را درک نمود.

امروزه نیاز های اکثر مجموعه ها این چنین است که بتوانند به طور همزمان تفاوت ایجاد نمایند و این گونه موفق به کاهش هزینه‌ ها نیز شده باشند. این همان چیزی است که نوآوری ارزشمند نامیده شده و به عنوان یک پایه اصلی از استراتژی بازاریابی اقیانوس آبی یاد می شود.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

در بیان اقیانوس آبی، کسب‌ و کارها را به عنوان یک عضو از اقیانوس سرخ یاد آور شده اند. در اقیانوس سرخ نیز کسب و کار ها برای رقابت با یکدیگر و موفق عمل کردن از حرکات استراتژیک کمک می گیرند تا این چنین بتوانند نظر مشتریان را به خود جلب نمایند و به راحتی سود آوری خود را چند برابر کنند.

با این تفاسیر می توان اینگونه نتیجه گرفت که به جای اقیانوس سرخ از اقیانوس آبی استفاده کرد چرا که در این فضای رقابتی نیازی به ساخت یک محصول جدید و تلاش جهت معرفی کردن آن وجود ندارد و کسب و کار ها می توانند در یک بازار جدید (اقیانوس آبی) محصولات و برند خود را تبلیغ نمایند.

باید این نکات را بدانید که در اقیانوس آبی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری محصولات شما و همچنین خدمات ارائه دهنده توسط مجموعه خود جهت تبلیغ به عنوان اولین ها یاد می شود به طوری که دیگر رقابت نمودن با آن ها دشوار باشد. می توان فضای این بازار را به یک اقیانوس نا شناخته تشبیه کرد و این موارد را در نظر گرفت که هیچ قانون کامل و مشخصی ندارد اما در مقابل با توجه به پتانسیل بالا به توسعه مجموعه شما کمک بسیاری می کند و سود آوری مجموعه را چندین برابر می نماید.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بازاریابی

همچنین باید بدانید که اقیانوس آبی بر نوآوری تمرکز می کند. هدف این نوع رقابت این است که بتوانید به راحتی از مرحله ساخت و تولید محصولات عبور کرده و وارد یک بازار جدید با تقاضای بالا شوید.

تفاوت های اصلی میان اقیانوس آبی و اقیانوس سرخ در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

حضور داشتن در حال حاضر در یک بازار جهت رقابت و یا حضور داشتن در یک بازار جدید و بی رقیب: با استفاده نمودن از اقیانوس سرخ می توان فقط در یک محیط کامل و شناخته شده که  کسب‌ و کار های فراوانی نیز حضور دارند شروع به تبلیغات و فعالیت نمود و با اقیانوس آبی، یک کسب و کار قادر است تا در یک بازار جدید و بی رقیب برای کسب‌ و کار خود به‌ فعالیت بپردازد.

رقابت کردن در مقابل نوآوری:  بیشتر می توان این چنین ذکر نمود که با اقیانوس سرخ یک کسب و کار می تواند جهت شکست رقبا و سود آوری تمرکز کند اما با استفاده از استراتژی اقیانوس آبی می توانید بر نوآوری تمرکز کنید.

تفاوت اصلی دیگر میان این دو استراتژی تمرکز کردن بر تقاضا های فعلی در مقابل تمرکز کردن بر تقاضا های جدید است: با توجه به شواهد موجود می توان استراتژی اقیانوس سرخ را با تقاضا های فعلی مرتبط دانست در مقابل می توان با توجه به استفاده کردن از استراتژی اقیانوس آبی تقاضا های جدیدی را به وجود آورد.

علاوه بر آن بهتر است این نکته را نیز بدانید که برند هایی که در اقیانوس سرخ موجود هستند می توانند جهت رسیدن به سود بالا از شیوه خاصی استفاده نمایند که اینگونه در بین ارزش و هزینه خود فاصله ایجاد می شود، به بیان راحت تر باید با یک برند با ارزش بالا و هزینه های بالا فعالیت نمایند و با یک برند با هزینه های پایین و ارزش کمتر فعالیت کرد اما این مورد در اقیانوس آبی دیده نمی شود چرا که در این فضا هیچ کسب و کاری مجبور نیست که به این استراتژی پایبند باشد.

استفاده از استراتژی اقیانوس آبی در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

استراتژی اقیانوس آبی یک الگوی استراتژیک است که به ایجاد بازارهای جدید و بی‌رقابت (به عبارت دیگر، اقیانوس آبی) با ترکیبی از نوآوری، ارزش‌آفرینی، و کاهش هزینه تاکید دارد. برای به کار بردن استراتژی اقیانوس آبی در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تجزیه و تحلیل محصولات و خدمات فعلی:

    • ابتدا، محصولات و خدمات فعلی خود را به دقت بررسی کنید.

    • شناسایی ویژگی‌ها و خصوصیاتی که ممکن است به عنوان قابل تفکیک در بازار شناخته شوند.

  • شناخت مشتریان و نیازها:

    • تحلیل نیازها و ترجیحات مشتریان را به عنوان مبنای اصلی استراتژی در اقیانوس آبی در نظر بگیرید.

    • بازخورد مشتریان را به دقت بررسی و تحلیل کنید تا نیازهای آنها را به خوبی درک کنید.

  • نوآوری در محصولات یا خدمات:

    • ایجاد نوآوری در محصولات یا خدمات به گونه‌ای که تفاوت معناداری نسبت به رقبا ایجاد شود.

    • ترکیب ویژگی‌ها و خصوصیات جدید بر اساس نیازها و ترجیحات مشتریان.

  • کاهش هزینه:

    • بررسی روش‌ها و فرآیندهای داخلی و کاهش هزینه‌ها به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای مشتریان.

    • بهینه‌سازی فرآیندهای CRM به منظور کاهش هزینه‌ها و بهبود کارایی.

  • تعامل با مشتریان در مراحل زنجیره ارزش:

    • توسعه روابط برند و تعامل مستقیم با مشتریان در تمام مراحل زنجیره ارزش، از تحقیق و توسعه تا تولید و فروش.

    • ارتقاء تجربه مشتری در هر مرحله.

  • ایجاد استراتژی بازاریابی:

    • ایجاد یک استراتژی بازاریابی تاکید بر ارزش و تفاوت‌های مثبت نسبت به رقبا داشته باشد.

    • استفاده از ابزارهای بازاریابی مختلف به منظور جذب مشتریان جدید.

  • پیگیری و ارزیابی:

    • مداومت در پیگیری نتایج استراتژی اقیانوس آبی و ارزیابی تأثیرات و تغییرات.

    • اصلاح استراتژی بر اساس بازخوردها و تجربیات به دست آمده.

استراتژی اقیانوس آبی باید به دقت بازرسی شود و به تجربه و نیازهای مشتریان متمرکز شود. توسعه محصولات و خدماتی که باعث تفاوت معناداری می‌شوند و همچنین ارتقاء تجربه مشتری در تمام مراحل زنجیره ارزش، از اصول اصلی این استراتژی است.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری فروش



افزایش فروش در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 7 دی, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن