۷ ایده قابل اجرا در نرم افزار باشگاه مشتریان
6 آذر, 1401 توسط
۷ ایده قابل اجرا در نرم افزار باشگاه مشتریان
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

اکثر کسب و کار های شناخته شده و معروف از تکنیک اشانتیون در نرم افزار باشگاه مشتریان استفاده می‌ کنند چرا که می توان با خرید چند کالا یک محصول کوچک را نیز به مشتری ارائه داد که با ارائه آن می توان تاثیر بی نظیری در افزایش فروش کالا ها دید پس وجود انشانتیون در نرم افزار باشگاه مشتریان برای خرید بیشتر مشتریان بسیار موثر است. همانطور که می دانید وفادار ساختن یک مشتری برای هر کسب و کاری بسیار اهمیت بخش است که این امر فقط با جلب رضایت مشتریان در نوع محصول ارائه شده، کیفیت محصولات و توجه به مشتری امکان پذیر است. ارائه اشانتیون در نرم افزار باشگاه مشتریان نیز همان توجه به مشتری محسوب می شود که در جلب رضایت و خشنودی مشتریان بی تاثیر نیست.    

بهتر است تلاش کنید انگیزه بالایی برای مشتریان باشید تا آن ها با اشتیاق به سمت خرید از شما بیایند این امر یک مدل از بازاریابی در وفاداری، هر فرد محسوب می شود

راه‌ و روش های بسیاری جهت وفادار ساختن یک مشتری به مجموعه موجود است که یکی از این راه های بی نظیر ارائه اشانتیون به مشتری است. با استفاده از این شیوه و ارائه اشانتیون و هدایای تبلیغاتی قادر خواهید بود که به هدف خودتان نزدیک شده و همچنین مشتری را خرسند بدرقه نمایید.

بهتر است هر چند وقت به مشتریان خود هدایای کوچکی بدهید

با این ترفند می توانید مشتریان زیادی را به مجموعه خود وفادار سازید، هرگز این روش را دست کم نگیرید و از امکان استفاده محصولات و خدمات به‌ صورت محدود برای یک دسته از مشتریان غافل نشوید با این کار مشتریان شما احساس بهتری خواهند داشت و حس می کنند که شما به آن ها بسیار اهمیت داده اید و اینگونه وسوسه شده و برای خرید همان محصولات به شما مراجعه می کنند.

محصولات آزمایشی

زمانی که قیمت یک محصول یا ارائه یک خدمات بسیار بالا است می توانید آن را به مشتریان خود به صورت آزمایشی با یک زمان مشخص ارائه دهید با این کار توانسته اید نیمی از اعتماد مشتری را برای کیفیت و پرداخت هزینه برای محصولات گران قیمت جلب نماید و همچنین این امر یک ریسک پایین‌ برای مشتریان دارد که از محصول شناخت بیشتری پیدا کنند.

 نرم افزار باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان VIP در نرم افزار باشگاه مشتریان

در مقالات قبلی به راه‌ اندازی یک باشگاه مشتریان، مناسب پرداختیم و اهمیت ویژه این باشگاه را شرح دادیم باید در این قسمت نیز عنوان کنیم که وجود باشگاه مشتریان چه احساس خوب و مثبتی به مشتریان می‌ دهد. با وجود این باشگاه مشتریان حس می‌ کنند که همانند یک عضو مهم از مجموعه شما هستند  که همانطور نیز است و با این دید می توانند تمام خرید های خود را فقط از مجموعه شما انجام دهند. نکته مهمی که در باشگاه مشتریان باید رعایت شود این است که یادتان باشد که عضو شدن در آن باید حتما رایگان باشد و قانون های سخت و پیچیده ای را هم بکار نباید گرفت.

اشانتیون بدهید

یک روش اثر بخش ک مهم جهت اشتیاق خرید های مشتریان در نرم افزار باشگاه مشتریان هدیه دادن یا اشانتیون است یعنی اگر محصولی را که تعیین نموده اید مشتری بخرد می تواند از اشانتیون آن محصول نیز دریافت نماید، اشانتیون (هدیه دادن یک محصول در قبال خرید محصول تعیین شده است).

نظرسنجی برای مشتریان را بهتر است انجام دهید

با این روند می توانید متوجه احساس مشتری انتقادات و یا نظرات آن ها شوید، اگر خواسته های یک مشتری به طور کامل را متوجه شوید راه بسیار زیادی را در خصوص رفع نیاز های هر فرد بدون وقفه طی نموده اید، بهتر است پس از انجام نظرسنجی از نتایج آن نیز جهت تغییر استراتژی‌ ها استفاده نمایید. توجه به مشتری امری مهم است که باید در نظر سنجی ها این نکته را فراموش نکرد چرا که یک مشتری علاقمند به این موضوع است که به نظر او توجه نمایید.

به‌ روزرسانی رایگان

این گزینه بیشتر برای افرادی است که در زمینه های مختلف تولید نرم‌ افزار فعالیت دارند، و می توانند به جای استفاده از روش های بالا از این راهکار در جهت افزایش مشتری استفاده نمایند تا اینگونه یک مشتری توانسته باشد که خرید مورد نیاز خود را انجام داده و جهت بروز رسانی نرم افزار نیز مشکلی ندارد و به روز رسانی های آن به طور منظم انجام می پذیرد، با این امر بسیاری از کسب و کار ها توانسته اند که نرم افزارهای خود را به مشتریان زیادی بفروشند و یک راه اثر بخش است.

تبریک گفتن به مشتری در روز های خاص را فراموش نکنید

می توانید با توجه به تهیه نرم افزار بی نظیر و پر کاربرد نرم افزار crm یک اطلاعات کامل و دقیق از مشتریان خود داشته باشید و با این اطلاعات در سال روز های خاص تولد، سالگرد ازدواج و... پیام های تبریک ارسال نموده مشتری را خوشحال کنید. پس از انجام این کار دیگر هرگز از ذهن یک مشتری نخواهید رفت و همیشه برای هر خریدی مشتری ابتدا اولین جای که به ذهن خود می رسد  شرکت شما است.

جهت بکار گرفتن از اشانتیون بهتر است فقط به مشتریان قدیمی خود بسنده نکنید. هدف ما جذب مشتریان بیشتر و جدید است، پس بهتر است فراموش نکنید که این روش ها در جذب کردن مشتریان جدید اثر بخشی بی نظیری دارد.

بهتر است در زمینه انتخاب محصولات اشانتیون یک محصولی را انتخاب کنید که هزینه بالایی در بر نداشته باشد تا بتوانید با کمترین هزینه به هدف خود برسید (فروش بیشتر در برابر پرداخت هزینه های کم).

چند داستان موفقیت کسب و کارهای مطرح با استفاده از برنامه باشگاه مشتریان

در زیر، تعدادی از داستان‌های موفقیت کسب‌وکارها با استفاده از برنامه‌های باشگاه مشتریان آورده شده است:
  • Starbucks Rewards: شرکت Starbucks یکی از معروف‌ترین برندهای قهوه در جهان است. آنها برنامه "Starbucks Rewards" را راه‌اندازی کردند که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با هر خرید امتیاز کسب کنند و در نهایت این امتیازها را برای تخفیف‌ها و جوایز استفاده کنند. این برنامه باعث افزایش وفاداری مشتریان شده و به Starbucks کمک کرده تا بازار قهوه‌فروشی را تسلط کند.

  • Amazon Prime: برنامه عضویت "Amazon Prime" شرکت Amazon یکی از موفق‌ترین برنامه‌های باشگاه مشتریان در دنیا است. این برنامه به اعضا ارسال رایگان در یک روزه، دسترسی به کتاب‌های Kindle، ویدئوهای آمازون پرایم و جوایز دیگر ارائه می‌دهد. این برنامه باعث افزایش فروش آنلاین و وفاداری مشتریان به Amazon شده است.

  • Loyalty Program of Sephora: شرکت Sephora، برند مشهوری در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی، یک برنامه وفاداری مشتریان بسیار موفق دارد. این برنامه به نام "Beauty Insider" به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با هر خرید امتیاز کسب کنند و به تخفیف‌ها و محصولات رایگان دسترسی پیدا کنند. این برنامه باعث ایجاد جامعه‌ای از مشتریان وفادار به برند Sephora شده است.

  • Delta SkyMiles: شرکت هواپیمایی Delta با برنامه "SkyMiles" خود، به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا با هر پرواز امتیاز جمع کنند که می‌توانند برای خرید بلیط‌های هواپیما در آینده استفاده کنند. این برنامه باعث جلب مشتریان جدید و نگه‌داشتن مشتریان فعلی شده و در صنعت هواپیمایی به عنوان یکی از برنامه‌های وفاداری مشتریان موفق شناخته می‌شود.

  • Hilton Honors: شرکت هتل‌های Hilton با برنامه "Hilton Honors" خود، به مشتریان خود امکان می‌دهد تا با اقامت در هتل‌های Hilton امتیاز جمع کنند و از تخفیف‌ها، اتاق‌های اضافی و خدمات ویژه بهره‌مند شوند. این برنامه باعث جلب مسافران مکرر و افزایش فروش برای شرکت می‌شود.

  • T-Mobile Tuesdays: شرکت مخابراتی T-Mobile در ایالات متحده برنامه "T-Mobile Tuesdays" را راه‌اندازی کرده است که به مشتریان خود امکان می‌دهد هر هفته از جوایز ویژه، تخفیف‌ها و ارائه‌های ویژه بهره‌مند شوند. این برنامه باعث افزایش رضایت مشتریان و انگیزه برای باقی‌ماندن در این شبکه مخابراتی می‌شود.

  • Panera Bread MyPanera: شرکت رستوران‌های سریع‌تر خوراکی Panera Bread برنامه "MyPanera" را راه‌اندازی کرده است. این برنامه به مشتریان امکان می‌دهد تا با هر خرید امتیاز کسب کنند و از تخفیف‌ها و غذاهای رایگان بهره‌مند شوند. این برنامه باعث افزایش تعداد مشتریان و سفارشات ماهیانه در رستوران‌های Panera Bread شده است.

  • Macy's Star Rewards: شرکت خرده‌فروشی Macy's برنامه "Star Rewards" را راه‌اندازی کرده است که به مشتریان امکان می‌دهد تا با هر خرید امتیاز جمع کنند و از تخفیف‌ها و جوایز خرید بهره‌مند شوند. این برنامه باعث افزایش وفاداری مشتریان به Macy's و افزایش فروش در این فروشگاه‌ها شده است.

  • Dunkin' DD Perks: شبکه رستوران‌های Dunkin' Donuts با برنامه "DD Perks" خود، به مشتریان امکان می‌دهد تا با هر سفارش امتیاز جمع کنند و از جوایزی نظیر قهوه رایگان و تخفیف‌ها بهره‌مند شوند. این برنامه باعث افزایش تعداد مشتریان مکرر و افزایش فروش Dunkin' Donuts شده است.

این داستان‌ها نمونه‌هایی از کسب‌وکارهایی هستند که با استفاده از برنامه‌های باشگاه مشتریان، موفقیت‌آمیز تر شده‌اند. این برنامه‌ها به ایجاد وفاداری مشتریان، افزایش فروش، و توسعه روابط مثبت با مشتریان کمک کرده‌اند.

سخن آخر

یک ذهن خلاق می توانید ایده پردازی های بسیاری برای کسب‌ و کار خود ایجاد نمایید‌ فقط کافی است که نکات ذکر شده در این مقاله را هرگز فراموش نکنید بعلاوه می توانید در هر زمینه ای برای رفع نیاز های شرکت خود از ما نیز کمک بگیرید مشاوران متخصص چیتاک جهت پاسخگویی به شما کاربران گرامی و ثبت در خواست های شما پاسخگو خواهند بود.

استفاده از برنامه باشگاه مشتریان



۷ ایده قابل اجرا در نرم افزار باشگاه مشتریان
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 6 آذر, 1401
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن