معرفی نرم افزار انبارداری در برنامه مدیریت سازمان
6 آذر, 1401 توسط
معرفی نرم افزار انبارداری در برنامه مدیریت سازمان
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

توجه به میزان موجودی محصولات در برنامه مدیریت مشتریان ، چیدمان آن ها در نقاط مختلف یک انبار، بسته ‌بندی کردن محصولات و حمل و نقل کردن آن ها را مدیریت انبار می گویند. در این حوزه باید فردی استخدام شود که در حوزه انبارداری موفق و قابل اطمینان است چرا که یک بخش مهم در هر مجموعه انبار است به بیان دیگر می توان اینگونه گفت که همه چیز وابسته به این بخش است.

کاربرد های انبار داری برنامه مدیریت مشتریان 

همانطور که پیش تر نیز اشاره نمودیم انبار یک مکان مهم در هر مجموعه برای تامین محصولات است، این بخش در جهت نگهداری از مواد اولیه یا محصولات ایجاد شده است.

نرم افزارwms

مخفف عبارت warehouse management system (سیستم مدیریت انبار در برنامه مدیریت مشتریان ) همان WMS است، که با توجه به استفاده از این نرم افزار می توان به صورت بهینه و به آسانی امور انبارداری برنامه مدیریت مشتریان را مدیریت و کنترل نمود. علاوه بر راحت تر کردن کار های انبار با این نرم افزار می توانیم هزینه های موجود جهت امور انبار داری را نیز کمتر کنیم. همچنین با این سامانه قادر خواهید بود کلیه مرحله های مدیریت انبار اعم از تأمین کردن یک محصول و یا محصولات، تحویل درخواست های موجود در خصوص محصولات به دست هر فرد را به صورت کامل مدیریت کنید.

نرم‌افزار WMS قابلیت‌های متنوعی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

مدیریت موجودی: این سیستم به شما امکان می‌دهد موجودی کالاها را در انبارها مدیریت کنید، شامل دریافت کالا، تخلیه کالا، انتقال کالا بین انبارها و غیره.

پیگیری و ردیابی: با استفاده از سیستم WMS، می‌توانید حرکت کالاها را در سیستم ردیابی کنید. این امکان شما را قادر می‌سازد تا به دقت بفهمید که کدام کالا در کدام انبار و در چه مرحله‌ای از فرآیند قرار دارد.

مدیریت سفارشات: سیستم WMS به شما کمک می‌کند تا فرآیند سفارش‌ها را مدیریت کنید. این شامل پردازش سفارشات، تخصیص موجودی، ترتیب بندی سفارشات و غیره است.

بهینه‌سازی فضا: این سیستم به شما کمک می‌کند تا فضای انبار را بهینه‌سازی کنید. با توزیع مناسب کالا در انبار و استفاده از روش‌های بهینه بارگیری و تخلیه، می‌توانید بهبود قابل توجهی در استفاده از فضای انبار داشته باشید.

گزارش‌دهی و آمارها: سیستم WMS به شما امکان می‌دهد گزارش‌های مربوط به عملکرد انبار و جریان کالاها تهیه کنید. این گزارش‌ها و آمارها به شما کمک می‌کنند تا عملکرد انبار را ارزیابی کنید و بهبودهای لازم را اعمال کنید.

نرم‌افزارهای WMS معمولاً با استفاده از فناوری‌های اتوماسیونی مانند بارکد، RFID و سیستم‌های صوتی کار می‌کنند. این نرم‌افزارها می‌توانند به صورت مستقل عمل کنند یا به سیستم‌های ERP (Enterprise Resource Planning) متتمام شد.

کاربرد های انبار داری برنامه مدیریت مشتریان

انبارداری یعنی چه؟

انبار به یک ساختمان یا یک فضای تقریبا بزرگ تجاری گویند که تمام موارد لازم جهت نگهداری از انواع محصولات بازرگانی، صنعتی، مواد اولیه یا فرآورده‌ های مختلف، در آن موجود است.

اگر بخواهیم یک تعریف کامل از انبار داری را شرح دهیم باید اینگونه گفت که انبار داری، عبارت است از تحویل اجناس و محصولات لازم برای شرکت از خارج از شرکت و نگهداری آن ها بر اساس قواعد و قوانین، در اصل وجود انبار برای رساندن به موقع و سریع هر محصول در صورت نیاز است.

می توان طبقه بندی یک انبار را بر این نوع دانست که با توجه به نوع ساختمان، نحوه انجام فعالیت، چگونگی و ماهیت عمل، انواع محصولات و... تشکیل می شود.

انبار ها را می توان در انواع مختلفی دید یک محوطه سر پوشیده بزرگ، یک فضای سر باز بزرگ، یک زیر زمین و...

انبار ها در بیشترین حالت در داخل و یا کنار فروشگاه ها، شرکت ها و... هستند و در بعضی از موارد نیز دور تر از محل مورد نظر هستند، بهترین حالت وجود انبار در درون خود شرکت است که بتوان در مدت زمان کوتاه تمامی موارد را چک کرد و یا از موجودی های خود اطمینان حاصل کرد اما در مواردی که نیاز به یک انبار بسیار بزرگ جهت نگهداری از محصولات داریم و درون ساختمان یک فضای بزرگ موجود نیست بهتر است در نزدیکی شرکت انبار خود را تشکیل دهید. تمام این عوامل در جهت رساندن سریع و راحت محصولات و حمل نقل آسان آن ها است که  در تأمین مواد اولیه ضروری و لازم دچار هیچ وقفه ای نشوید.

در حالت صحیح و درست باید انبارداری بر اساس یک طبقه بندی کامل و مناسب بدون هیچگونه خطا و مشکلی ایجاد گردد و به نحوه احسن از محصولات نگه داری نماید.

 پس با توجه به سخنان بالا نتیجه می گیریم که وجود انبار یک نیاز اساسی است که در روند کاری بسیار موثر نیز است، و هدف از تشکیل یک انبار در هر ارگان و سازمانی (بخش های خصوصی و یا غیر خصوصی) تامین کردن محصولات موجود و نگهداری از آن ها است تا در اسرع وقت به سرعت کالا های مورد نظر را به دست مشتریان برسانند.

برنامه مدیریت مشتریان

هدف از ایجاد یک انبار در برنامه مدیریت مشتریان چیست؟

هدف از ایجاد انبارها، در کلیه سازمان ها تأمین کردن کالا های مخصوص و ضروری، نگهداری و در دسترس قرار دادن کلیه محصولات بر اساس نیاز یک شرکت یا فروشگاه است تا در زمان نیاز بتوانید به آسانی کالای مورد نظر را پیدا کرده و  در زمان کوتاهی به آن دسترسی پیدا کرد با این کار می توان از وقفه های بی مورد در جهت تامین کالا ها جلوگیری نمود و کار ها را به سرعت پیش برد چرا که در کار های سازمانی و فروشگاهی وقت طلاست و با رساندن یک کالا در مدت زمان کوتاه در مشتری نیز حس خوشایند و رضایت ایجاد می گردد. نکته مهم در خصوص شکل گیری انبار در یک جای مناسب این است که ساختمان انبار ها اگر مقدور است حتما در داخل شرکت و یا نزدیک شرکت تشکیل دهید تا شاهد هیچ گونه هرج و مرج و اتلاف زمان نشوید. همچنین در حمل نقل ها نیز خصوصا در اجسام سنگین راحت تر عمل کنید و هزینه های بالایی جهت یک حمل نقل نپردازید. با نبود یک موجودی مواد اولیه جهت ساخت یک محصول هر شرکت با وقفه های زیان آوری روبرو می شود که می توان با تولید آن ها در کمترین زمان از این ضرر و زیان ها جلوگیری نموده و به کسب و کار خود کمک کرد.

موجودی های انبار از چه نوع محصولاتی تشکیل می شود؟

موجودی های یک انبار می تواند از مواد خام یا مواد اولیه که جهت تولید محصولات بکار گرفته می شود باشد.

می تواند از لوازم مصرفی نظیر کاغذ، مداد و....

محصولات بسته بندی شده و... باشد

اجناس بسته بندی و یا جداگانه که به صورت عمده خریداری شده باشد.

مراحل مهم و اصلی انبارداری کدامند؟

مرحله اول پذیرش کالا، مرحله دوم انتخاب جا گذاری مناسب و جابجایی کالا، مرحله سوم انتخاب و گردآوری کالا جهت خروج آن از انبار، مرحله آخر بسته‌ بندی مناسب و تحویل کالا در انبار.

کاربران گرامی از اینکه تا انتهای این مطلب ما را همراهی نمودید از شما سپاس گذاریم جهت اطلاعات بیشتر و یا ثبت درخواست های خود می توانید با چیتاک ارتباط بگیرید.

برنامه مدیریت مشتریان



معرفی نرم افزار انبارداری در برنامه مدیریت سازمان
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 6 آذر, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن