فرم پرسشنامه رضایت در نرم افزار ارتباط با مشتری یک نمونه پر کاربرد در میان فرم های کنترل کیفی یک شرکت است. دلیل بکار گرفتن از این فرم ها توجه به مشتری و رضایت او است با این عمل می توان موارد ضعف یا قوت یک سازمان را از دید مشتریان در نرم افزار ارتباط با مشتری نیز بهبود بخشید.
فرم های پرسشنامه نظرسنجی رضایت مشتریان یکی از راه های یافتن دیدگاه مشتریان است و بهتر است بنا به پیشنهاد استاندارد بین المللی ایزو 10004 از شیوه های متفاوت و ترکیب آن ها استفاده کرد.
پرسشنامه رضایت مشتریان در نرم افزار crm یک راه مستقیم سنجیدن رضایت مشتریان است که توسط سوالاتی ایجاد می شود.
سوالات فرم های پرسشنامه در نرم افزار ارتباط با مشتری
- خاصیت های محصول یا خدمات که موارد چگونگی، بعدها، پشتیبانی و ... است
- ویژگی های واگذاری که حاوی مواضع است که در واگذاری کالا یا خدمات وجود دارد، مانند دوره واگذاری، روال واگذاری، چگونگی واگذاری و ....
خصوصیت های سازمانی که در این خصوصیت ها عامل اقدام کارکنان بسیار مهم است. همچنین در این قسمت روش سازمانی به توضیح دادن سوالات مشتریان و ... نیز مهم است و می تواند به عنوان سوال مورد توجه قرار گیرد.
سوالات پرسشنامه را می توان برای مشتری فرستاد و یا به صورت تلفنی آن ها را کامل کرد. پس از کامل کردن باید به رسیدگی فرم ها پرداخت و درصد رضایت هر فرم، تمام مشتریان و همچنین هر گزینه را حساب نمود. برای بررسی می توان به پاسخ ها نمره داد.
با این نمره ها می توان به هر سوال نمره داد و حد خرسندی را مورد پیمایش قرار داد.
فروش کالا تنها قسمتی از روند فروش است و قسمت اصلی جذب مشتریان جدید است. اما سوال اساسی این است که به چه صورت؟
حتما این یک فرمایش آشکار است که اگر به دنبال جذب مشتری جدید هستیم اول باید مشتریان قدیمی را پایدار نگه داریم و رضایت آنها را کسب کرد. چرا که اگر مشتریان قدیمی تر رضایت کافی از کالا نداشته باشند، نه تنها خودشان دیگر به پیگیر خرید آن کالا نمیشوند بلکه دیگران را هم از خرید آن پشیمان می کنند. بنابراین یکی از راه های اساسی برای آگهی کالا کسب رضایت مشتریان است. و یکی از راه هایی که می توان از اندازه رضایت مشتری اگاه شد، نمونه فرم سنجیدن رضایت در نرم افزار ارتباط با مشتری است. به همین هدف ما تلاش داریم تا در محتوای زیر دادهای لازم در این اساس را در اختیار شما قرار دهیم.
چطور میتوان خرسندی مشتریان را به دست آورد؟ چرا باید رضایت مشتری را به دست آورد؟ و از آن مهمتر اینکه چطور می توان خرسندی مشتری را به دست آورد؟
شاید بسیاری از افراد غیر کارشناس در زمینه فروش فکر کنند که مهمترین مساله فروش یک کالا است و بعد از آن همه چیز تمام شده است. اما این حقیقتا یک تفکر کاملا اشتباه است و باید دانست که روند اساسی فروش تازه بعد از اینکه یک کالا توسط مشتری خریداری شد، شروع می شود. چراکه اگر آن مشتری خرسند باشد افراد دیگری را نیز تحریک می کند که از کالا شما خریداری کند. و این یک آگهی بدون صرف هزینه های بزرگ است. شما با کسب رضایت از مشتریان قدیمی می توانید یک آگهی کاملا همراه با سود و ضمانت شده داشته باشید.
اما شاید سوال شود که چگونه می توان رضایت مشتری را کسب کرد؟
اول شما باید بدانید که چه مواردی باعث نا خرسندی مشتری می شود؟ بعد از فهمیدن این موارد شما اول باید تلاش در جلوگیری داشته باشید یعنی قبل از این که موارد خلق کننده ناخرسندی به وجود بیایند شما آن را دور اندیشی کنید و از به وجود آمدن آنها جلوگیری کنید. یکی راه هایی که به شما کمک می کند تا از این موارد را شناخت پیدا کنید، فرم های نظر سنجی در نرم افزار ارتباط با مشتری هستند. شما در این فرم ها از مشتریان می خواهید تا خواسته و دلخواه خود را شرح دهند و شما با استفاده از این نظریات به عنوان یک مدیر باهوش به شیوه ای برنامه ریزی می کنید که فروش کالا های خود را در امتداد رضایت مشتری انجام دهید. بطور مثال:
قیمت کالا را تا مقدار کافی مقرون به صرفه کنید. چرا که تعداد زیادی از افراد به دنبال کالا با قیمت مناسب و کیفیت مساعد هستند.
کالای شما باید همیشه در معرض باشد و نبود کالا موجب نارضایتی مشتری نشود.
ارائه کالا باید به آسانی انجام شود و مشتریان در کوتاه ترین زمان به آن دسترسی پیدا کنند.
فرم پرسشنامه برای مشتریان در نرم افزار ارتباط با مشتری
فرم های پرسشنامه انواع گوناگونی دارند که این گوناگونی مربوط به نوع کالا یا کاری است که شما ارایه می دهید. فرم های پرسش نامه همچنین به صورت های مختلف در اختیار مشتریان یا کسانی که از کالا یا کار شما استفاده کرده اند قرار می گیرد. به طور مثال برخی پرسش نامه ها به صورت دوره ای در اختیار مشتریان قرار می گیرد. این نوع پرسش نامه ها به مدیر این توانایی را می دهد که نواقص کاری خود را به صورت دوره ای رفع کند و به یک تعامل همیشگی با مشتری برسد و مشتری این احساس را پیدا می کند که شما همواره به دنبال کسب رضایت مشتری هستید و این موضوع مشتری را بیشتر به خرید کالای شما تحریک می کند.
فرم های پرسش نامه شامل سوالات و بخش های مختلف است شما در این پرسش ها باید به شیوه ای عمل کنید که مشتری احساس کند که شما همواره به کسب رضایت از او اهمیت می دهید نه به سود و منفعت شخصی خود، در این پرسشنامه ها بهتر است به صورت فیلد سوالات خود را مطرح کنید و با این امر در گزارش گیری دستتان باز تر است. شما با این فرم ها می توانید به افزایش جذب مشتری بپردازید و باید بدانید که همواره بهترین راه آگهی برای فروش یک کالا، کسب رضایت از مشتریان است.
نمونه فرم پرسشنامه مشتریان نرم افزار
پرسشنامههای مشتریان برای نرمافزارهای ارتباط با مشتری میتوانند برای جمعآوری بازخورد و اطلاعات از مشتریان بسیار مفید باشند. در زیر، یک فرم پرسشنامه ابتدایی برای مشتریان نمونهای از نرمافزار ارتباط با مشتری ارائه شده است. این پرسشنامه میتواند برای شروع استفاده شود و شما میتوانید آن را با توجه به نیازهای خاص خود تغییر دهید:
**پرسشنامه بازخورد مشتریان**
**لطفاً به ما کمک کنید با ارائه بازخورد خود، به بهبود نرمافزار ارتباط با مشتری کمک کنید. این نظرات بسیار ارزشمند برای ما هستند.**
**اطلاعات شما:**
نام: __________________________
نام خانوادگی: ____________________
شماره تماس: ____________________
آدرس ایمیل: ____________________
**سوالات:**
1. لطفاً از تجربه خود با نرمافزار ارتباط با مشتری ما بگویید. آیا تجربه شما مثبت بوده است؟
[ ] بله
[ ] خیر
2. لطفاً نقاط قوت نرمافزار ما را بیان کنید:
______________________________
3. لطفاً نقاط ضعف نرمافزار ما را بیان کنید:
______________________________
4. آیا از ویژگیها و امکانات موجود در نرمافزار ما راضی هستید؟
[ ] بله
[ ] خیر
5. چه اقتراحاتی برای بهبود نرمافزار ما دارید؟
______________________________
6. آیا از خدمات پشتیبانی و مشاوره ما راضی هستید؟
[ ] بله
[ ] خیر
7. آیا تاکنون با مشکلاتی در استفاده از نرمافزار ما مواجه شدهاید؟
[ ] بله
[ ] خیر
اگر بله، لطفاً مشکلات خود را توضیح دهید:
______________________________
8. آیا ما به درخواستها و نیازهای شما پاسخ دادهایم؟
[ ] بله
[ ] خیر
9. آیا توانستهاید به راحتی با نرمافزار ما ارتباط برقرار کنید؟
[ ] بله
[ ] خیر
10. آیا ما میتوانیم در ارتقاء خدماتمان به شما به چه شکل بهتری به شما کمک کنیم؟
______________________________
11. آیا شما تاکنون به دوستان یا همکاران خود در مورد نرمافزار ما پیشنهاد دادهاید؟
[ ] بله
[ ] خیر
اگر بله، لطفاً توضیح دهید:
______________________________
12. آیا شما تمایل دارید به لیست ارتباطات ما بپیوندید تا از بهروزرسانیها و اخبار مربوط به نرمافزار ما مطلع شوید؟
[ ] بله
[ ] خیر
**با تشکر از شما برای زمانی که برای تکمیل این پرسشنامه گذاشتهاید. نظرات شما به ما در بهبود نرمافزار ارتباط با مشتری کمک میکنند.**
این پرسشنامه یک پایهای است و میتوانید آن را با توجه به نیازهای خاص نرمافزار و سازمان خود تغییر دهید. همچنین، میتوانید از پلتفرمهای آنلاین برای جمعآوری و تحلیل پاسخهای مشتریان استفاده کنید.
نمونه فرم پرسشنامه مشتریان رستوران
در زیر، یک فرم پرسشنامه نمونه برای جمعآوری بازخورد مشتریان درباره رستوران ارائه شده است. این پرسشنامه میتواند برای مشتریان به منظور ارائه نظرات و تجربیات خود در مورد رستوران استفاده شود:
**پرسشنامه بازخورد مشتری درباره رستوران ما**
**لطفاً به ما کمک کنید با ارائه بازخورد خود، به بهبود خدمات رستوران ما کمک کنید. نظرات شما برای ما بسیار ارزشمند هستند.**
**اطلاعات شما:**
نام: __________________________
نام خانوادگی: ____________________
شماره تماس: ____________________
آدرس ایمیل: ____________________
**1. تاریخ و ساعت مراجعه به رستوران:**
تاریخ: ___________
ساعت: ___________
**2. چه نوع وعده غذایی در رستوران ما مصرف کردهاید؟**
[ ] صبحانه
[ ] ناهار
[ ] شام
**3. انتخاب شما برای نوع غذا چی بود؟**
______________________________
**4. تجربه خود از کیفیت غذا را به اندازه 1 تا 5 ارزیابی کنید (1 نسبت بهترین و 5 نسبت به بدترین):**
[ ] 1
[ ] 2
[ ] 3
[ ] 4
[ ] 5
**5. تجربه خود از خدمات پرسنل را به اندازه 1 تا 5 ارزیابی کنید (1 نسبت بهترین و 5 نسبت به بدترین):**
[ ] 1
[ ] 2
[ ] 3
[ ] 4
[ ] 5
**6. آیا شما در خدمات پرسنل رستوران راضی بودهاید؟**
[ ] بله
[ ] خیر
**7. نظرات و پیشنهادات شما در مورد بهبود کیفیت غذا و خدمات رستوران چیست؟**
______________________________
**8. آیا شما قصد دارید دوباره به رستوران ما مراجعه کنید؟**
[ ] بله
[ ] خیر
**9. آیا شما رستوران ما را به دوستان یا خانواده خود پیشنهاد میدهید؟**
[ ] بله
[ ] خیر
**10. اگر توجهی به تاکسی سرویس دهی در رستوران ما داشتهاید، نظرات خود را ارائه دهید:**
______________________________
**11. اگر توجهی به پارکینگ در رستوران ما داشتهاید، نظرات خود را ارائه دهید:**
______________________________
**12. آیا شما از تاکسی گرفتن در رستوران ما استفاده کردهاید؟**
[ ] بله
[ ] خیر
**با تشکر از شما برای زمانی که برای تکمیل این پرسشنامه گذاشتهاید. نظرات شما به ما در بهبود خدمات رستوران ما کمک میکنند.**
این پرسشنامه میتواند به عنوان ابزاری مفید برای جمعآوری نظرات مشتریان درباره رستوران شما مورد استفاده قرار گیرد. برای بهبود آن، میتوانید به سوالات دیگری اضافه کنید یا طراحی آن را با توجه به نیازهای خاص رستوران خود تغییر دهید
نمونه فرم پرسشنامه برای مشتریان آژانس مسافرتی
در زیر، یک فرم پرسشنامه نمونه برای جمعآوری بازخورد مشتریان درباره آژانس مسافرتی ارائه شده است. این پرسشنامه میتواند برای مشتریان به منظور ارائه نظرات و تجربیات خود درباره آژانس مسافرتی استفاده شود:
**پرسشنامه بازخورد مشتری درباره آژانس مسافرتی ما**
**لطفاً به ما کمک کنید با ارائه بازخورد خود، به بهبود خدمات آژانس مسافرتی ما کمک کنید. نظرات شما برای ما بسیار ارزشمند هستند.**
**اطلاعات شما:**
نام: __________________________
نام خانوادگی: ____________________
شماره تماس: ____________________
آدرس ایمیل: ____________________
**1. تاریخ و ساعت رزرو و خدمات آژانس مسافرتی ما:**
تاریخ: ___________
ساعت: ___________
**2. نوع خدمات مسافرتی مورد نیاز:**
[ ] رزرو بلیط هواپیما
[ ] رزرو هتل
[ ] تور گردشگری
[ ] خدمات ویزا
[ ] بیمه مسافرتی
[ ] خدمات انتقال
**3. نام مقصد مسافرتی:**
______________________________
**4. تجربه شما از کیفیت خدمات آژانس مسافرتی ما را به اندازه 1 تا 5 ارزیابی کنید (1 نسبت بهترین و 5 نسبت به بدترین):**
[ ] 1
[ ] 2
[ ] 3
[ ] 4
[ ] 5
**5. تجربه شما از تعامل با کارشناسان مسافرتی آژانس را به اندازه 1 تا 5 ارزیابی کنید (1 نسبت بهترین و 5 نسبت به بدترین):**
[ ] 1
[ ] 2
[ ] 3
[ ] 4
[ ] 5
**6. آیا شما در انتخاب مقصد و خدمات مسافرتی راضی بودهاید؟**
[ ] بله
[ ] خیر
**7. نظرات و پیشنهادات شما در مورد بهبود خدمات آژانس مسافرتی ما چیست؟**
______________________________
**8. آیا شما قصد دارید دوباره از خدمات آژانس مسافرتی ما استفاده کنید؟**
[ ] بله
[ ] خیر
**9. آیا شما آژانس مسافرتی ما را به دوستان یا خانواده خود پیشنهاد میدهید؟**
[ ] بله
[ ] خیر
**10. آیا شما از خدمات رزرو آنلاین ما استفاده کردهاید؟**
[ ] بله
[ ] خیر
**11. اگر توجهی به برگزاری تورهای گروهی یا آفرهای ویژه داشتهاید، نظرات خود را ارائه دهید:**
______________________________
**با تشکر از شما برای زمانی که برای تکمیل این پرسشنامه گذاشتهاید. نظرات شما به ما در بهبود خدمات آژانس مسافرتی ما کمک میکنند.**
این پرسشنامه میتواند به عنوان ابزاری مفید برای جمعآوری نظرات مشتریان درباره آژانس مسافرتی شما مورد استفاده قرار گیرد. برای بهبود آن، میتوانید به سوالات دیگری اضافه کنید یا طراحی آن را با توجه به نیازهای خاص آژانس خود تغییر دهید.
نمونه فرم پرسشنامه برای مشتریان کلینیک پزشکی
در زیر، یک فرم پرسشنامه نمونه برای جمعآوری بازخورد مشتریان درباره کلینیک پزشکی ارائه شده است. این پرسشنامه میتواند برای مشتریان به منظور ارائه نظرات و تجربیات خود درباره کلینیک پزشکی استفاده شود:
**پرسشنامه بازخورد مشتری درباره کلینیک پزشکی ما**
**لطفاً به ما کمک کنید با ارائه بازخورد خود، به بهبود خدمات کلینیک پزشکی ما کمک کنید. نظرات شما برای ما بسیار ارزشمند هستند.**
**اطلاعات شما:**
نام: __________________________
نام خانوادگی: ____________________
شماره تماس: ____________________
آدرس ایمیل: ____________________
**1. تاریخ و ساعت مراجعه به کلینیک پزشکی:**
تاریخ: ___________
ساعت: ___________
**2. نوع خدمات پزشکی مورد نیاز:**
[ ] معاینه عمومی
[ ] مشاوره پزشکی
[ ] آزمایشات آزمایشگاهی
[ ] دارونامه و درمان
**3. کارکرد پزشک مورد نظر:**
______________________________
**4. تجربه شما از کیفیت خدمات پزشکی را به اندازه 1 تا 5 ارزیابی کنید (1 نسبت بهترین و 5 نسبت به بدترین):**
[ ] 1
[ ] 2
[ ] 3
[ ] 4
[ ] 5
**5. تجربه شما از برخورد پرسنل کلینیک پزشکی را به اندازه 1 تا 5 ارزیابی کنید (1 نسبت بهترین و 5 نسبت به بدترین):**
[ ] 1
[ ] 2
[ ] 3
[ ] 4
[ ] 5
**6. آیا شما در انتخاب پزشک و تیم پزشکی راضی بودهاید؟**
[ ] بله
[ ] خیر
**7. نظرات و پیشنهادات شما در مورد بهبود خدمات پزشکی کلینیک پزشکی چیست؟**
______________________________
**8. آیا شما قصد دارید دوباره به کلینیک پزشکی ما مراجعه کنید؟**
[ ] بله
[ ] خیر
**9. آیا شما کلینیک پزشکی ما را به دوستان یا خانواده خود پیشنهاد میدهید؟**
[ ] بله
[ ] خیر
**10. آیا شما دریافت خدمات اورژانسی در کلینیک پزشکی ما داشتهاید؟**
[ ] بله
[ ] خیر
**11. اگر توجهی به توانایی رزرو وقت آنلاین در کلینیک پزشکی داشتهاید، نظرات خود را ارائه دهید:**
______________________________
**با تشکر از شما برای زمانی که برای تکمیل این پرسشنامه گذاشتهاید. نظرات شما به ما در بهبود خدمات کلینیک پزشکی ما کمک میکنند.**
این پرسشنامه میتواند به عنوان ابزاری مفید برای جمعآوری نظرات مشتریان درباره کلینیک پزشکی شما مورد استفاده قرار گیرد. برای بهبود آن، میتوانید به سوالات دیگری اضافه کنید یا طراحی آن را با توجه به نیازهای خاص کلینیک خود تغییر دهید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت درخواست های خود با ما ارتباط بگیرید.
طراحی پرسشنامه در نرم افزار ارتباط با مشتری