تفاوت های erp با crm برای کسب و کارها کدام است؟
16 مهر, 1401 توسط
تفاوت های erp با crm برای کسب و کارها کدام است؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

برای درک تفاوت های erp با crm باید بدانیم از آن جایی که crm و erp دو نرم افزار قوی و قدرتمند برای کسب و کار هستند استفاده زیادی از آن ها در سازمان ها می شود. همچنین crm و erp برای رشد و توسعه یک مجموعه بسیار موثر است. اما باید عنوان کرد که تفاوت های erp با crm در برخی موارد نیاز به شناسایی دارد که در ادامه به طور کلی به آن ها پرداخته ایم.

تفاوت های erp با crm در سودآوری آن ها است. سازمان ها اکنون در جهت انتخاب یکی از این نرم افزار های پر کاربرد تردید دارند و نمی دانند کدام یک از این دو نرم افزار بیشتر برای کسب و کارشان موثرتر است.

همانطور که عنوان نمودیم تفاوت های erp با crm وجود دارد که در این مقاله به توضیح آن ها می پردازیم، قبل از هر چیزی یک تعریف کلی از هر دو نرم افزار را عنوان کرده ایم تا برای درک بیشتر و انتخاب درست سازمان ها موثر باشد.

تعریف نرم افزار ERP

نرم افزار ERP  قادر است تا به سازمان ها امکان جمع آوری و یکپارچه ساختن اطلاعات و ذخیره کردن آن ها را دهد. جمع آوری و ثبت کلیه اطلاعات در این نرم افزار به انجام امور مدیریتی کمک بسیاری می کند. این نرم افزار با قابلیت هایی که دارد می تواند با ذخیره اطلاعات تصمیمات درست و به موقعی را برای سازمان ها بگیرد.

قابلیت دیگر این نرم افزار پر کاربرد بررسی کامل بخش های مختلف با توجه به ادغام کلیه  اطلاعات است. از آنجایی که تمام افراد می دانند جمع آوری داده ها در یک شرکت کار ساده ای نخواهد بود و اما erp قادر به انجام چنین کاری است این مورد از مزیت های مهم این نرم افزار به حساب می آید.

تعریف نرم افزار CRM

کمی قبل با نرم افزار erp و مزیت های آن آشنا شدید حال بهتر است تعریف crm را نیز مطالعه کنید.

نرم افزار CRM نیز در انجام امور مدیریتی بسیار پر کاربرد است و تمام فعالیت های کاری را برای کارکنان و مدیران یک مجموعه راحت می سازد. علاوه بر آن با نرم افزار crm می توان تمام امور را به دقت و سرعت بالا انجام داد پس سرعت بخشی در امور و جلوگیری از اتلاف وقت یک مزیت مهم crm است که بسیاری از مدیران امروزه به دنبال یک نرم افزار با این قابلیت هستند. نرم افزار crm و erp خدمات بسیاری دارند در قسمت تعریف erp سعی کردیم تا خدمات مهم آن را عنوان کنیم در این قسمت نیز به خدمات مهم crm می پردازیم.

نرم افزار crm با توجه به قابلیتی که دارد در مدیریت ارتباط با مشتری بسیار توانا عمل می کند و با این کار قادر است تا مشتریان زیادی را جذب و حفظ نماید که این عمل در سود آوری و موفقیت یک مجموعه موثر است. همچنین باید بدانید که نرم افزار crm در انجام کار های بازاریابی نیز به خوبی عمل می کند و مشتریان جدید بسیاری را جذب مجموعه می کند. اگر می خواهید از crm بیشتر بدانید می توانید در سایت چیتاک به دنبال مقاله crm و کاربرد های آن باشید و بد از کلیک بر روی آن مقاله مورد نظر را مطالعه کنید و یا اگر تا این قسمت از مقاله پرسشی در این خصوص دارید می توانید از طریق ارتباط گرفتن با مشاوران متخصص ما در این زمینه بحث و گفتگو کنید.

تفاوت های erp با crm

تفاوت های erp با crm

با توجه به تعریف های ابتدایی در خصوص این دو نرم افزار و آشنایی با آن ها می توانید اکنون با اطلاعاتی که دارید درک بیشتری از این تفاوت ها داشته باشید.

همانطور که در قسمت تعریف نرم افزار ERP گفتیم این نرم افزار با استفاده از جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات یک سازمان به بهینه سازی آن سازمان کمک بسیاری می کند. پس نتیجه می گیریم که این نرم افزار برای جمع آوری و ادغام نمودن اطلاعات یک سازمان از بخش های مختلف آن و بررسی به آن ها در مواقع لزوم متمرکز است. اما در مقابل نرم افزار CRM به طور عملیاتی کلیه فعالیت های یک سازمان را نظم می بخشد و اینگونه باعث بهینه سازی در یک مجموعه می شود.

با نرم افزار ERP می توان به راحتی کلیه اطلاعات را جمع آوری نمود و پس از بررسی کامل و  تجزیه و تحلیل کردن آن ها یک تصمیم مناسب با توجه به شرایط اخذ نمود اما در مقابل با استفاده از نرم افزار CRM قادر هستید تا راهکار های انتخاب شده را اجرا کنید. پس در این قسمت باید متوجه شوید که هر دو نرم افزار جهت رشد یک مجموعه الزامی هستند و یا به بیان دیگر می توان گفت که هر دو نرم افزار به گونه ای مکمل یکدیگر هستند.

اما اگر می خواهید یکی از این دو نرم افزار را انتخاب نمایید باید نیاز مجموعه خود را ابتدا در نظر بگیرید و اگر متوجه شدید که نیاز به جمع آوری کلیه اطلاعات و تحلیل آن ها دارید به سراغ استفاده از ERP بروید اما اگر کار های شما به سرعت و دقیق انجام نمی شود می توانید از نرم افزار crm کمک بگیرید.

با استفاده از نرم افزار سی آر ام سازمان شما در افزایش فروش، بهبود حفظ مشتری و برقراری ارتباط با مشتری به طور موثر موفق عمل خواهد کرد. در مقابل نرم افزار ERP بر کاهش هزینه های سنگین نیز تاثیر دارد.

نرم افزار CRM با توجه به توانایی در فروش بیشتر و جذب مشتریان برای سود آوری بیشتر یک مجموعه فعالیت می کند، همچنین مشتریان وفادار بسیاری را برای مجموعه بدست می آورد.

اما باید به طور واضح عنوان کرد که کدام یک از دو نرم افزار برای مجموعه ما مناسب تر است؟

اگر تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید فقط از یکی از این نرم افزار ها استفاده کنید باید از این موضوع اطمینان پیدا کنید که این نرم افزار انتخابی از سوی شما در آینده نیز می تواند برای مجموعه مناسب باشد و کدام قابلیت ها بیشتر به کار مجموعه ما می آید اگر در پاسخ دادن تردید دارید می توانید موضوع خود را با مشاوران چیتاک در میان بگذارید و از آن ها بخواهید یکی از این دو نرم افزار را با توجه به شرایط کسب و کار شما برایتان انتخاب کنند.

 آشکار سازید که مجموعه شما از یک نرم افزار چه می خواهد؟ اگر برای کمک به کسب و کار خود دنبال یک راه حل می گردید و می خواهید فعالیت های تجاری شما به درستی در یک روند کامل انجام شوند چیتاک به شما erp را پیشنهاد می کند.

اما اگر به دنبال توسعه بخشی در قسمت های فروش و بازاریابی هستید crm به شما توصیه می شود.

توجه کنید که راه اندازی نرم افزار ERP چالش برانگیز تر از راه اندازی نرم افزار CRM است.

در نظر بگیرید که کدام ابزار برای شروع استفاده می کنید اگر به دنبال یک ابزار با اجرای راحت تر هستید crm به شما پیشنهاد می شود.

در انتهای مطلب باید بگوییم که هیچ چیز را قبل از بررسی شرایط کسب و کار خود انتخاب نکنید و در ابتدا لازم است حتما شرایط خود را در نظر گرفته و بودجه لازم را در استفاده از نرم افزار و تهیه آن بررسی کنید. مطالعه در خصوص هر دو نرم افزار کمک بسیاری به انتخاب شما برای مجموعه خود می کند پس این موضوع نیز به شما پیشنهاد می شود تا برای انتخاب هرچه بهتر اطلاعات لازم را ابتدا کسب نمایید.

سخن آخر

انتخاب درست یک نرم افزار و بکارگیری آن در کسب و کار خود باعث می شود تا در طولانی مدت از زمان خود صرفه جویی کنید و هزینه های کمتری را در کل بپردازید در کار ها درست تصمیم بگیرید و به رشد و توسعه مجموعه خود این چنین کمک کنید.

جهت ثبت درخواست های خود با چیتاک ارتباط برقرار نمایید.

تفاوت های erp با crm



تفاوت های erp با crm برای کسب و کارها کدام است؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 16 مهر, 1401
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن