برنامه سایت ساز و مدیریت محتوا چه امکاناتی دارد؟
14 مهر, 1401 توسط
برنامه سایت ساز و مدیریت محتوا چه امکاناتی دارد؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

اکثر افراد برای راه اندازی سایت مجموعه خود تا کنون با روش های زیادی برخورد کرده اند و برای تحقیق کردن در این زمینه وقت زیادی گذاشته اند اما می توان فقط با چند دقیقه مطالعه این مقاله تصمیم خود را جهت راه اندازی سایت بگیرید. در ادامه به تعریف برنامه سایت ساز و مزیت های آن پرداخته ایم.

 منظور از برنامه سایت ساز چیست؟

در اصل برنامه سایت ساز به ابزاری گویند که در ساخت، مدیریت درست سایت و همچنین امکان ویرایش بدون نیاز به دانش برنامه نویسی به شما کمک می کند. با این نرم افزار می توان یک سایت عالی در مدت زمان کوتاهی طراحی نمود و دیگر اینگونه نیاز به هزینه بالا و یا نیاز به دانش سایت برای طراحی ندارید. علاوه برا آن باید گفت برنامه سایت ساز به گونه ای طراحی شده است که یک مجموعه هر انتظاری را که از یک سایت حرفه ای دارد را برآورده می سازد. مواردی از قبیل بهینه سازی جهت کار کردن با گوشی تلفن همراه، بهینه سازی برای گوگل و سایر شبکه های اجتماعی از موارد دسترسی به برنامه سایت ساز است. هدف اصلی این برنامه آسان و راحت ساختن فعالیت ها برای افراد است و از طریق این برنامه می توان به آسانی سایت مورد نظر خود را طراحی نموده و مدیریت کنید.

ترجیح اکثر افراد در استفاده از این برنامه بیشتر برای هدر نرفتن زمان و همچنین هزینه های بالا در طراحی یک سایت است با سایت ساز بدون هیچ محدودیتی می توان ویرایش های دلخواه خود را در بهش های مختلف سایت تان انجام دهید.

نرم افزار سایت ساز برای کدام افراد مناسب است؟

بهتر است به صورت کلی به این موضوع و برنامه نگاه انداخت و با این دید پاسخ داد که این برنامه با توجه به قابلیت هایی که دارد می تواند برای همه افراد که به دنبال ساخت و طراحی سایت هستند مناسب باشد اما اگر بخواهیم به صورت جزئی کسب و کار هایی که نرم افزار سایت ساز برای آن ها مناسب است را توضیح دهیم می توان گفت کسب و کار هایی که در متن زیر هستند می توانند از این برنامه بهره مندی کافی را داشته باشند؛

  1. نرم افزار سایت ساز برای افرادی که در مدت زمان کوتاه می خواند سایت خود را راه اندازی کنند مناسب است.
  2. افرادی که مهارت های فنی ندارند و نمی توانند برای یادگیری مهارت های فنی نیز زمان بگذارند.
  3. افرادی که می خواهند هزینه کمی برای طراحی سایت کنند.
  4. افرادی که بیشتر دوست دارند خودشان به ویرایش قسمت های مختلف بپردازند.

ویژگی های مهم یک برنامه سایت ساز وجود تعدادی زیادی قالب برای وبلاگ، کسب و کار و... است همچنین بتوان ویرایش های لازم را در هر زمان در سایت بدون هیچ محدودیتی انجام داد.

برنامه سایت ساز

مقایسه سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا

این مشکل وجود دارد که اکثر عموم این دو را با یک دیگر اشتباه می گیرند اما بهتر است بدانید تفاوت های زیادی در بین آن ها وجود دارد. به این صورت که در سیستم های مدیریت محتوی می توان فقط تغییر در محتوی و قرار دادن محتوی را انجام داد و برای ویرایش در سایت با ظاهر جدید  نمی توانید کاری انجام دهید در مقابل در نرم افزار سایت ساز می توان به راحتی طراحی خود را به دلخواه انجام داد و تغییر کلی در ظاهر سایت نیز انجام دهید.

مزیت های اصلی برنامه سایت ساز را در متن زیر بازگو نموده ایم:

برنامه‌های سایت‌سازها (Website Builders) ابزارهایی هستند که به افراد و کسب‌وکارها امکان می‌دهند تا به سرعت و به سادگی وب‌سایت‌های خود را بسازند و مدیریت کنند. مزایای اصلی استفاده از برنامه‌های سایت‌ساز عبارتند از:

  • سهولت استفاده: برنامه‌های سایت‌ساز عموماً بسیار ساده و کاربرپسند هستند. شما بدون نیاز به دانش فنی یا توانایی برنامه‌نویسی می‌توانید وب‌سایت خود را بسازید و مدیریت کنید.

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه: از طریق استفاده از برنامه‌های سایت‌ساز، می‌توانید به سرعت وب‌سایت خود را بسازید و نیازی به استخدام یک تیم توسعه‌دهنده و طراح ندارید. همچنین هزینه‌ها نسبت به ایجاد وب‌سایت از ابتدا کاهش می‌یابد.

  • انعطاف‌پذیری: برخی از برنامه‌های سایت‌ساز امکانات سفارشی‌سازی بسیاری را فراهم می‌کنند. این به شما امکان می‌دهد تا طراحی و عملکرد وب‌سایت خود را به تطابق با نیازها و سلیقه‌های خود تنظیم کنید.

  • استفاده از قالب‌های آماده: برنامه‌های سایت‌ساز اغلب قالب‌های آماده و طراحی‌های حرفه‌ای را ارائه می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها برای شروع به کار استفاده کنید. این قالب‌ها اغلب زیبا و واکنش‌گرا هستند.

  • پشتیبانی فنی: بسیاری از برنامه‌های سایت‌ساز پشتیبانی فنی قوی دارند و شما می‌توانید در صورت بروز مشکلات به آن‌ها اعتماد کنید.

  • به‌روزرسانی‌های خودکار: برنامه‌های سایت‌ساز به‌روزرسانی‌های خودکار ارائه می‌دهند تا امنیت و عملکرد وب‌سایت شما را حفظ کنند.

  • هاستینگ داخلی: بسیاری از برنامه‌های سایت‌ساز همچنین خدمات هاستینگ را ارائه می‌دهند، بنابراین نیازی به انتخاب و پیکربندی خدمات هاستینگ جداگانه ندارید.

  • بهینه شده برای SEO: بسیاری از برنامه‌های سایت‌ساز ابزارها و ویژگی‌هایی دارند که به بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) کمک می‌کنند وب‌سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بهتر دیده شود.

در مجموع، برنامه‌های سایت‌ساز می‌توانند یک ابزار قدرتمند برای ساخت و مدیریت وب‌سایت‌های ساده و یا حتی پیچیده‌تر باشند و به کاربران امکان دهند تا بدون دانش تخصصی در زمینه توسعه وب و طراحی وب به سرعت وب‌سایت‌های خود را راه‌اندازی کنند.

کارایی نرم افزار سایت ساز به چه شکل است؟

در قدم اول شما به یک آدرس اینترنتی نیاز دارید اگر چنانچه از قبل این آدرس را دارید می توانید از آن نیز استفاده کنید اما اگر ندارید باید برای آدرس جدید اقدام کرده و آن را ثبت کنید.

در مرحله بعدی جهت ساخت سایت نیاز به تهیه هاست دارید که در اکثر سایت ساز ها وجود هاست رایگان است.

و در قسمت آخر می توانید با این برنامه سایت خود را به دلخواه طراحی کنید و با نیاز های خود آن را آماده کنید.

امکانات برنامه سایت ساز به شرح زیر است:

قالب های متفاوت زیاد، این برنامه با داشتن قالب های متنوعی که دارند می توانند به برای همه کسب و کار ها در قالب های مناسب طراحی شوند.

صفحه ها و بخش ها متنوع، شما می توانید با وجود صفحات متنوع در داخل سایت ساز ها باعث می شود که هر کسب و کار با توجه به نیاز خود صفحات و بخش های مختلف را انتخاب کند و سایت خود را کامل کند.

همچنین سایت ساز ها می توانند به طور خودکار سایت را برای گوگل بهینه کنند با این کار می توان بدون انجام هیچ تبلیغ و هزینه ای مشتریان زیادی داشته باشید.

چند نمونه از بهترین سایت ساز ها را نام ببرید؟

اگر شناخت کمی از مدل های سایت ساز داشته باشید حتما به گوشتان نام سایت سازهای ویکس و اسکوئراسپیس خورده است. این دو نرم افزار سایت ساز از بهترین ها در میان سایر سایت ساز ها هستند اما به دلیل پشتیبانی نکردن از زبان فارسی کار با آن ها راحت نیست.

نرم افزار سایت ساز چیتاک انتخاب هوشمندانه

در میان نرم افزارهای سایت ساز موجود، نرم افزار سایت ساز چیتاک به دلیل سهولت در استفاده، وجود قالب های متنوع، برخورداری از منو و زبان فارسی، امکان استفاده از تقویم شمسی و میلادی، امکان ایجاد فروشگاه اینترنتی، انجمن، آموزش الکترونیک و بلاگ و بسیاری دیگر از امکانات بهترین گزینه برای کسب و کارهای موجود به شمار می رود.

از اینکه ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید از شما سپاس گذاریم، جهت اطلاع بیشتر و یا ثبت درخواست های خود می توانید با سایت چیتاک ارتباط بگیرید و با توجه به مشاوره های رایگان و کامل توسط مشاوران متخصص ما بهترین نوع محصول را برای کسب و کار های خود انتخاب نمایید.

نرم افزار سایت ساز



برنامه سایت ساز و مدیریت محتوا چه امکاناتی دارد؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 14 مهر, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن