کمپین ایمیل مارکتینگ نرم افزار CRM چیست؟ CRM به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می گویند. به منظور اینکه شرکت های تجاری برای بهبود بخشیدن روابط خود با مشتریان و داشتن تجارت بهتر و تعاملات مثبت از این نرم افزار استفاده می کنند. هدف اصلی کمپین مارکتینگ با نرم افزار CRM که بتواند تاثیری بهتر بر روی مشتریان خود بگذارد. مثالی ک می توان از این کمپین اشاره کرد شامل مشتریان B2B می شود که در سال های 2011 و2014 برای بازاریابی بهتر از پلت فرم های B2B استفاده کرد که 11برابر افزایش یافت و باعث شد 60درصد درآمد برای کسب و کارها داشته باشد. لذا کمپین CRM بیشترین تمرکز خود را بر روی شرکت های واقعی یا اشخاص می گذارد به این دلیل که افراد باعث می شوند تا یک سازمان جهت گیری درست خود را پیدا کند.
مزایای کمپین ایمیل مارکتینگ نرم افزار CRM
این کمپین حالت تهاجمی کمتری دارد لذا این کمپین سفارشی سازی شده برای ایمیل مارکتینگ که می تواند نیازهای مشتریان را رفع کند و به روابط بهتر شرکت ها کمک می کند. لذا هدف اصلی این کمپین انگیزه کسب و کارها برای روابط بلند مدت با مشتریان و بهره مندی دوطرفه است. با این کار شرکت ها می توانند کاربران خود را بشناسند و با نیازهای خرید آنها آشنا شوند و نرم افزار ایمیل مارکتینگ کمک می کند تا ارتباط و علاقه های مشتری را بهتر پیش بینی کنند. کمپین های ایمیل مارکتینگ این امکان را به وجود آورده تا شرکت ها بتوانند هدف گیری دقیق تری برای فروشندگان داشته باشند.
بازاریابی ایمیل از طریق بانک اطلاعاتی CRM قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و نرخ بازگشت سرمایه را به کاربران ارائه می دهد.
با استفاده از نرم افزار CRM و کمپین های ایمیل مارکتینگ هر 1000 تومان سرمایه گذاری می تواند تقریبا برای کسب و کارها 40 برابر بازگشت سرمایه داشته باشد. انتخاب ارائه دهنده خدمات مناسب برای کمپین های ایمیل مارکتینگ برای موفقیت در تجارت بسیار مهم است. یک بازاریابی کارآمد باید همه چیز را لذا از کمپین های ساده گرفته تا مجموعه داده های یکپارچه را به صورت کامل ارائه دهد. اگر شما از کمپین ایمیل مارکتینگ و نرم افزار CRM استفاده کنید باعث می شود که وقت کارشناسان فروش شما آزاد تر باشد و بتوانند وقت خود را به سایر جنبه های کسب و کار اختصاص دهند لذا این کمپین به شما کمک می کند تا طیف وسیعی از کسب و کار را به مشتریان خود ارائه دهید.
مشخص بودن تمام مراحل کمپین ایمیل مارکتینگ
در این کمپین سابقه ای از تعاملات با کاربر ایجاد می شود که مانند هربار باز کردن ایمیل، کلیک و لغو دستور عمل را شامل می شود لذا با این کار تیم های بازاریابی می توانند علاقه های مشتری را بهتر بشناسند همین عمل باعث می شود سطح تعامل با مشتری افزایش پیدا کند.
آنالیز نرخ بازگشت سرمایه کمپین ایمیل مارکتینگ در نرم افزار CRM
برای اندازه گیری و گزارش راحت تر بازگشت سرمایه کمپین ایمیل مارکتینگ از نرم افزار CRM استفاده کنید. اهمیت بالا در انتخاب یک نرم افزار CRM خوب را نمی توان نادیده گرفت.
بهبود هماهنگی در بین تیم فروش و تیم بازاریابی
با تجزیه و تحلیل و همچنین بررسی های متعدد کمپین های ایمیل مارکتینگ CRM می توانید سرنخ هایی که به این فعالیت ها واکنش مثبت نشان می دهند و با آنها درگیر می شوند را مشخص کنید.
رتبه بندی در مشتریان احتمالی با نمره دهی به آن ها ممکن است. از این قابلیت می توان در میان تیم های فروش و بازاریابی جهت امور بازاریابی تلفنی، شناسایی مشتریان احتمالی آماده برای فروش و ممکن ساختن مدیران جهت مشخص شدن نقطه های ضعف و قوت در کمپین های بازاریابی و تعیین فرصت هایی که مستقیم از روش کمپین های کمپین های ایمیل مارکتینگ به دست آمده است به اشتراک گذاشته شود.
درک بهتر روابط
بهتر است پس از ارسال ایمیل به کاربران با رفتار های حرفه ای آن ها را مجاب کنید تا جزئیات بیشتری را خصوص خود به اشتراک بگذارند. با این ترفند درک شما در روابط بسیار بیشتر می شود همچنین می توانید از این اطلاعات برای شخصی سازی پیام های بازاریابی استفاده کنید.
ارسال ایمیل های خودکار و زمان بندی شده توسط نرم افزار CRM
ارسال پیام های شخصی سازی شده در بازه های زمانی معین با کمپین های بازاریابی ایمیلی CRM پیش ببرید.
یک ویژگی عالی در نرم افزار CRM این بوده که بعد از ایجاد یک رکورد، تغییر یک فیلد و یا رسیدن به یک مرحله مشخص، برای افراد یک ایمیل یا مجموعه ای از ایمیل ها نیز ارسال می شود.
بدین صورت قادر هستید تا کمپین های پرورش سرنخ، نظر سنجی و بازخورد و اطلاع رسانی را انجام دهید.
بهبود کیفیت لیست داده ها
جهت بررسی کیفیت لیست داده ها، از داده های کمپین ایمیلی سابق استفاده کنید و لیست های کمپین های ایمیل مارکتینگ سی آر ام هدفمند نیز ایجاد کنید.
پس از بررسی کامل نرم افزار CRM به این مهم می رسید که چه میزان از اعضای لیست بازاریابی مشارکت داشته اند همچنین اینکه در چند روز گذشته یک ایمیل خاص توسط آنها باز شده است یا خیر.
از این طریق می توان به راحتی دریافت کنندگانی که توجه ای به ایمیل ها ندارند را کنار گذاشت، یا تعاملات بیشتر با اشخاص جهت بهبود معیارهای کمپین و حمایت از انطباق با آیین نامه حفاظت از داده های عمومی (GDPR) را انجام داد.
رعایت حریم خصوصی داده ها
کمپین ایمیل مارکتینگ در CRM به ما این تضمین را می دهد که هر دستورالعمل اشتراکی و غیر اشتراکی به شکل خودکار در CRM با هدف پیشتیبانی از انطباق با قوانین مربوط به حریم خصوصی از جمله GDPR اعمال و دنبال می گردد.
عملکردهای پشتیبانی نظیر فرآیندهای انتخاب دوگانه و کاهش لغو اشتراک به شکل خودکار هستند. هر یک از عملکرد ها طبق زمان و تاریخ مشخص شده است و تمامی داده ها توسط مجوزهای امنیتی پیشرفته محافظت می گردند.
افزایش نرخ کلیک در کمپین ایمیل مارکتینگ نرم افزار CRM
از داده های به دست آمده از کمپین بازاریابی ایمیلی CRM جهت تطابق محتوای ایمیل با مخاطبان طبق آنچه در خصوص آن ها می دانید برای مدیریت کلیک های ایمیلی افزایش یافته استفاده کنید و نرخ کلیک ها را پایش و اندازه گیری کنید.
اطلاعات بدست آمده نظیر: جنسیت، محل سکونت، گروه سنی، عنوان شغلی، سرگرمی ها و محصولات سفارش داده شده را می توان به عنوان پایه ای جهت محتوای ایمیلی پویا مورد استفاده قرار داد.
از این طریق می توانید از پیام های بسیار شخصی سازی شده که منجر به تعامل عالی با دریافت کننده و معیارهای کمپینی می شود را ارسال کنید.
کمپین ایمیل مارکتینگ نرم افزار CRM چیست؟