۹ اشتباه استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ
10 مهر, 1402 توسط
۹ اشتباه استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

بهتر است این نکته را ابتدای متن بدانید که دیجیتال مارکتر ها برای سرویس ایمیل مارکتینگ زحمت‌ های بسیار و هزینه‌ های زیادی را متقبل می شوند. باید بدانید که بدترین چیز ممکن این است که سرویس ایمیل مارکتینگ یک سایت مشاهده کند که مشترکان ایمیل مارکتینگ آن ها در حال لغو اشتراک هستند چرا که نرخ لغو اشتراک ایمیل شما یک رابطه مستقیم با هدر رفتن سرمایه و به نابودی رفتن کسب و کارتان دارد. این مورد یعنی چه؟ به این معنی است که دیگر ما نباید ایمیل بفرستیم؟ خیر این چنین نیست! بسیاری از مردم برای این عمل اینگونه می اندیشند که هر چقدر کمتر ایمیل بزنند اشتراک آن ها با لغو کمتری روبرو خواهد شد. اما این نکته را باید بدانید که اگر ارسال ایمیل های شما در یک مدت زمان طولانی ارسال گردد و فاصله آن تا ایمیل بعدی بسیار باشد نتیجه عکس داده و لغو بیشتری صورت می گیرد و این عمل خود قسمتی از مشکل است. بهتر است لحاظ نمایید که لغو اشتراک به میزان کم یک امر طبیعی است که باید انتظار این عمل را از سوی برخی کاربران داشت جهت انجام لغو کمتر اشتراک ها نکاتی را در این بخش از مقاله آورده ایم با ما همراه شوید تا از این موارد اطلاعات لازم را کسب نمایید.

اشتباهات رایج سرویس ایمیل مارکتینگ

اشتباه ایمیل مارکتینگ شماره ۱: فهرست شما کاملا غیر فعال است

یک اشتباه همگانی که در اکثر کسب و کار ها در مرحله های ابتدایی قابل دید است و باید آن را برای بهتر شدن اصلاح نمود چرا که رعایت کلیه این نکات در کسب و کار ها به نتیجه دلخواه  و رسیدن به موفقیت بستگی دارد. تمرکز بالا و دقت کامل بر روی سنجه‌ های پوچ. سنجه‌ های پوچ یعنی چه؟ به سنجه‌ هایی که قابل‌ اندازه‌ گیری هستند اما هیچ معنای خاصی ندارند گویند. به طور مثال، ترافیک وب‌ سایت تا حد زیادی یک سنجه پوچ است. ترافیک وب‌ سایت صرفا فقط با هدف بازید های بیشتر فایده ندارد و این عمل ممکن است دیده شود که شما بازدید کننده بسیاری دارید و یک ترافیک بالا در وب سایتتان دیده می شود اما از این میزان بازدید سودی نبرده و خریدی نداشته باشند پس اینجا است که متوجه می شویم چیزی که مهم است مشارکت بازدید کنندگان است. یا نوع دیگر از سنجه ها را می توان رنک الکسا دانست.

میزان مواردی که در لغو اشتراک فهرست ها که فعالیتی ندارد بیشتر از فهرستی است که با وب‌ سایت تعامل دارند. چرا؟ باید دلیل این مورد را اینگونه شرح دهیم که آن ها هیچ علاقه ای به نظرات و پیشنهادهای شما نشان نمی دهند پس بهتر است قبل از هر چیزی به این نکته توجه کرده و اینگونه نتیجه گیری نمایید که اگر کاربری در فهرست سرویس ایمیل مارکتینگ شما حضور دارد یعنی حتما به پیشنهاد های شما علاقه دارند، باید به به این مورد بی اندیشید که به چه صورت مشترکین را به دست آوردید.

لازم است بدانید که اگر ما از یک جا یک لیست جهت ایمیل برای خودمان تهیه نموده ایم و با یک مورد بی کیفیت و سطح پایین روبرو شده ایم در چنین حالتی باید انتظار داشته باشیم که نرخ لغو با تعداد زیادی روبرو شود. اما اگر کاربران ایمیل خود را با رضایت کامل به شما داده باشند باید بررسی های لازم برای علت آن نیز انجام گردد و متوجه شوید که آن ها با چه انگیزه‌ ای ایمیل‌ شان را در اختیار شما گذاشته اند. آیا این عمل به دلیل علاقه آن‌ ها در زمین کاری شما بوده است یا خیر ؟ به طور مثال اگر شما با مطرح نمودن یک جایزه خاص و کوچک و مرتبط با کسب و کار خود توانسته باشید افراد زیادی را برای کسب و کار خود جذب نمایید این یک راهبرد خوبی است، اما اگر چنین حالتی با یک جایزه بزرگ که بیشتر افراد دوست دارند آن را داشته باشند مطرح سازید باید بدانید که پس از تعلق آن جایزه خیلی از افراد را از دست خواهید داد و با یک لغو اشتراک بسیار روبرو می شوید. چرا که این کاربران فقط برای بدست آوردن آن جایزه به سایت شما آمده و جز مشترکین شده اند و پس از  اعلام برنده آن جایزه این افراد نیز شما را ترک کرده و به دلیل نبود هیچ علاقه ای به سایت شما دیگر مشترک شما نخواهند بود. بهرای همین علت است که بعد از مدت زمانی که ایمیل ارسال می شود تعدادی از این مشترکین لغو اشتراک می‌ کنند. به بیان راحت تر شما برای فهرست ایمیلی هزینه می‌ کنید که درآمد چندانی از آن نخواهید داشت.

اشتباهات رایج سرویس ایمیل مارکتینگ

بهتر است بدانید که این عمل ممکن است حتی با مشکل و دردسر برای شما همراه باشد به این علت که نگه‌ داشتن مشترکین ایمیلی برای شما هزینه هایی را نیز دارد. چرا که جهت سرویس ایمیل مارکتینگ به هر تعداد زیادی که ایمیل داشته باشید می بایست پول بیشتری را نیز پرداخت نمایید. اگر در این حالت ها برای کاربرانی که هیچ تعاملی با شما برقرار نمی‌ کنند هزینه نمایید در حقیقت پولتان را نیز بیهوده خرج کرده اید.

با نهایت تاسف باید بگوییم که در این خصوص رها شدن از چنین فهرستی همراه با مشکل است. شما می بایست این اجازه را به کاربران داده که سایت را ترک نمایند. در این حالت شما می توانید به موارد مثبت و انگیزه دهنده آن فکر کنید و آن این است که دیگر یک فهرست کامل از افرادی دارید که مجبور نیستید برای برقراری ارتباط با آن ها هزینه کنید پس بهتر است فقط کاربرانی را در فهرست خود نگه دارید که ارزش داشته باشند و به زمینه های کسب و کار شما علاقه بسیاری نشان دهند.

راه‌ حل

بهتر است فهرستی را که دارید از مشترکین رضایتمند پر کنید و برای آن هایی که علاقه ای ندارند و ارتباطی نیز نمی گیرند هزینه ای پرداخت نکرده و بیشتر تشویق نمایید تا لغو اشتراک نمایند در این حالت فقط باید برای این دسته ایمیلی ارسال کرده و از آن ها بخواهید که این کار را انجام دهند. درست است که با این کار یک قسمت بزرگی از مشترکین خود را از دست می دهید و این یک مسئله ناراحت کننده است  اما مطمئن باشید که این عمل برایتان سودآور خواهد بود چرا که هیچ عملی وحشت ناک تر از این نیست که در یک چشم برهم‌ زدن نیمی از مشترکینی را که با تلاش و زحمت به دست آورده‌ اید را از دست بدهید. با این‌ حال، شما می توانید مشترکین واقعی خود را نیز بشناسید.

اشتباه شماره ۲: خیلی طبیعی اشتباه می‌ کنید

به طور حتم شما این ضرب المثل را شنیده اید که کوزه‌ گر از کوزه شکسته آب می‌ خورد. به این معناست که برخی از این افراد حرفه‌ ای، با دشواری می‌ توانند مهارت‌ هایشان را در زندگی شخصی و کسب‌ و کارشان بکار گیرند. این مورد برای همگان از جمله نویسنده ها صدق می‌ کند. این افراد برای ویرایش نوشته های خود با مشکلات و دشواری های بسیار روبرو می شوند. در این حالت اگر چندین بار نیز یک ایمیل را ویرایش نمایید ممکن است باز هم غلط های املایی و یا جملات اشتباه وجود داشته باشد.

سرویس ایمیل مارکتینگ سایت

در این مواقع ممکن است با یک حجم انبوهی از لغو اشتراک مواجهه شوید چرا که در بسیاری از موارد مردم سخت می بخشند و به سرعت با یک اشتباه شما را کنار می گذارند اما عده ای نیز اینگونه می اندیشند که اشتباهات ممکن است برای همگان رخ دهد و از اینگونه موارد چشم پوشی می کنند اما در هر صورت ما باید بهترین نحوه ممکن باشیم چرا که عده ای از مردم که می بخشند کمتر از افرادی است که نمی توانند این عمل را نادیده بگیرند.

راه‌ حل

اگر خطاهای شما بسیار بزرگ است به طور مثال اگر دو ایمیل را با یک مضمون مشابه و یا یک تاریخ اشتباه انجام داده اید فقط باید برای تصحیح آن زمان گذاشته و از افراد عذر خواهی نمایید.

همچنین مورد دیگر نیز وجود یک هم گروهی خوب است. به این معنی که گروهی از دوستان قابل‌ اعتماد را برای خود جمع کرده و با مطالعه نوشته های یکدیگر به تصحیح جملات بپردازید و  نظرات‌ خود را در خصوص نوشته ها بیان کنید تا اینگونه اشتباهات به خوبی رفع شود.

اشتباه شماره ۳: ایمیل‌ های شما غیر مرتبط هستند

میزان اشخاصی که به طور کل به یک موضوع علاقه‌ مند باشند بسیار کم است. اگر بخواهیم بهترین نوع موضوعات را برای افراد در نظر گرفته و آن ها را برای آن ها ایمیل کنیم بهتر است مواردی را انتخاب کنیم که تا میزانی عمومی باشد و اکثریت مشتریان به آن ها علاقه نشان دهند. اگر صرفا تنها محتوا های را در زمینه بازاریابی محتوایی ارسال کنیم ممکن است بعضی از مشترکان را ناراحت کنیم. گزینه دیگر نیز دسته‌ بندی کردن است.

راه‌ حل

دسته بندی کنید. دسته‌ بندی به این معنا است که فهرست مشترکین ایمیل‌ تان را طبق علاقه‌ های آنان دسته‌ بندی کرده و ایمیل‌ هایی را با مطالب های مرتبط برای هر یک از دست ها ارسال نمایید. این امر بسیار مفید تر از آن است که بخواهید با در اختیار داشتن یک فهرست بلند بالا تمامی افراد را با سلیقه‌ های مختلف در آن قرار داده و آن ها مجبور به خواندن مطالبی باشند که علاقه هی به آن ندارند. به طور مثال اگر کسب‌ و کار شما در خصوص غذا است و دستور العمل غذایی سالم را پیشنهاد می‌ کنید، بهتر است کلیه کاربران آن را در فهرست «سلامت» خود قرار دهید و فقط محتوایی را برایشان ارسال کنید که مرتبط با سلامتی باشد نه مخاطبان غذا های چرب و چیلی.

اشتباه شماره ۴: ایمیل شما چالش‌ بر انگیز و کمی توهین‌ آمیز است

بحث راه‌ انداختن و یا حرف زدن در خصوص مطالبی که با چالش های بسیار روبرو است یک کار ریسک پذیر است. درست است که با این کار احساسات و عواطف را در مخاطبان می توان به صورت تحریک شده دید و با انجام این عمل می توان میزان افزایش اشتراک‌ گذاری و احتمال منتشر شدنِ مطالب به صورت بالا را شاهد بود اما  این عمل ها در حالت هایی نیز برابر است با  افزایش نرخ لغو اشتراک‌ ها. به خصوص در زمانی که ایمیل‌ های تان را به‌ شکل توهین‌ آمیز طراحی کنید.

درست است، در برخی موارد آن افرادی که  اشتراک‌ های خود را لغو می‌ سازند اصلا نیازی نباشد که در وب سایت تان باشند، اما هدف ما لغو اشتراک ها به میزان حداقلی است و با این هدف بهتر است به نوع و نحوه انتقال پیام‌ ها به خوبی دقت نمود و از موارد چالش بر انگیز دوری کرد. هر چند موارد استثنا هم وجود دارد. اگر مباحثه قسمتی از هویت برند شما است و دلیل اصلی اشتراک افراد از ابتدا نیز وجود چنین خصوصیاتی بوده نمی‌ توانید دیگر به آسانی صرفا برای  کاهش نرخ لغو اشتراک‌ ها این کار را متوقف نمایید. اما اگر شغل شما بر طبق مباحثه و چالش بنا نشده است، از این موارد پرهیز نمایید و عواملی نظیر بحث‌ های سیاسی یا قومیتی و مذهبی و حتی شاید فوتبالی و … را انجام دهید تا با مشکلات در این زمینه روبرو نشوید

راه‌ حل

تنها با این گفت و گو که بحث های نامربوط و چالش ها موجب لغو اشتراک می‌ شود نمی‌ توانید به طور کامل آن ها را نادیده بگیرید و از آن ها استفاده نکنید. برای خودتان این مورد را به صورت جداگانه بررسی کنید و تمامی جوانب را در این خصوص بسنجید که آیا مطالب چالش‌ برانگیز در ایمیل تان ارزش از دست دادن مخاطب را دارد یا خیر!

اگر این جمله (چالش‌ برانگیز) به طور دقیق فقط در خط عنوان ایمیل قرار داده شود این عمل را افزایش می دهد که بسیاری از افراد به سرعت ایمیل های خود را باز کرده و آن را بخوانند اما زمانی که همین مطلب در متن ایمیل قرار داشته باشد کارایی زیادی نخواهد داشت. عنوان های توهین‌ آمیز در هر صورتی مورد پسند واقع نمی شوند و آن ها در هر حالتی نیز استثنا ندارند.

اشتباه شماره ۵: زیاد ایمیل ارسال می‌ کنید

به طور روزانه ایمیل‌ ها را بررسی کرده و مشاهده می کنیم که از یک کسب و کار چندین متن ایمیلی برای ما ارسال شده است که ما هیچ کدام از آن ها را نیز توانسته ایم باز کنیم و اگر چند روز اینباکس ایمیل را چک نکنیم آن را پر شده خواهیم یافت. پس با طور حتم افراد بسیاری از این وضع خسته شده و این اشتراک را لغو می کنند. استثنا این است که بعضی برند ها می‌ توانند هر روز ایمیل ارسال کنند مشابه سایت‌ های خبری اما اکثریت کسب‌ و کار ها قصد مخابره خبر ندارند.

راه‌ حل

جایگزین ارسال هر روزه ایمیل، را برای همگان می توانید با ارسال ایمیل به طور روزانه فقط برای افرادی که با ایمیل‌ ها تعامل برقرار می‌ کنند انجام داده و فقط به آن ها ایمیل بفرستید. می توانید با توجه به آماری که سرویس ایمیل مارکتینگ به شما می‌ دهد استفاده کنید و اینگونه بتوانید روز هایی را که اکثرا ایمیل‌ ها باز شده و بعد از آن کلیک می‌ شوند و پسندیده می‌ شوند را مشخص ساخته و این چنین در همان روز ها ایمیل های خود را ارسال کنید.

سرویس ایمیل مارکتینگ فروش

در اول کار می بایست به میزان دفعات بیشتری به کاربران خود ایمیل ارسال کنید. این کار به «اثر قرارگیری در معرض دید» معروف است که موجب می‌ گردد کاربران در اول راه از شما شناخت داشته و آشنا شوند. اما پس از یک تا دو هفته ابتدایی دیگر نباید ارسال ایمیل ها را به شکل روزانه انجام دهید و فقط باید در هفته چند بار اکتفا کنید.

اشتباه شماره ۶: سال به سال به فهرست‌ تان دست نمی‌ زنید

در زمان لغو اشتراک ایمیل به شکل معمول سرویس ایمیل مارکتینگ از لغو کننده علت این کار را می پرسند. ممکن است در این مواقع ببینید که بعضی از آن ها اینگونه پاسخ داده اند که من به یاد ندارم که ایمیل خودم را به این سایت داده باشم  و این پاسخ  شما را متعجب زده نماید.

چرا که شما هرگز آدرس ایمیل شخصی او را سرقت نکرده‌ اید تا آن را در فهرست سرویس ایمیل خود قرار داده و برای آن ها ایمیل ارسال نمایید چرا که آن ها در بین فهرست های ایمیل شما حضور داشته اند و اکنون این مورد را فقط به یاد نمی آورند. پس این مورد را در نظر داشته باشید که اگر آدرس‌ های فهرست ایمیل‌ خود را از جایی نظیر خدمات رایگان یا پست مهمان جمع‌ آوری نموده اید و فقط یک تماس با آن مشترک داشته اید و بعد از آن ارتباط خود را با آن ها قطع کرده‌ اید، طبیعی است که مردم شما را فراموش کنند. چون شما این اجازه را داده‌ اید که فهرست‌ تان خاک بخورد. بعضی از مواقع یک دلیل منطقی  برای این کار وجود دارد. به طور مثال، ممکن است تصمیم گرفته باشید کمی از کسب‌ و کار آنلاین‌ تان فاصله بگیرید یا یک چرخش ایجاد کنید و بر موضوع جدید تری تمرکز کنید. ممکن است اصلا به فکر یک ایمیل جدید برای فروش محصولات خود باشید و یا شاید هم به دنبال راه اندازی محصولات جدید هستید. دلیلش هرچه که باشد، تنها منجر به تعداد لغو اشتراک بیشتری خواهد شد.

راه‌ حل

فهرست شما به این علت حالت قدیمی به خود گرفته است که ارسال ایمیل به آن ها را متوقف کرده بودید و به طوری با آن ها قطع ارتباط کرده بودید. جهت نوشتن یک ایمیل و ارسال آن برا مخاطبان خود صرفا نباید هر هفته پشت میز نشسته و برای نوشتن این عمل فکر کنید. چرا که به داحتی می توانید با تنظیم کردن خودکار ایمیل هایتان را در زمان مشخصی برای مخاطبان خود ارسال نمایید و وقت خود را به جای صرف این عمل برای قسمت مهم تر دیگری بگذارید و انرژی خود را صرفا برای چنین امری کم نکنید با یک برنامه ریزی دقیق و معین می توانید کار های خود را به خوبی پیش ببرید.

اشتباه شماره ۷: ایمیل‌ های شما زیادی خشونت‌ آمیز هستند

اگر در ابتدای کار و اولین ایمیل ارسالی از یک مشترک بخواهید که از شما خریدی داشته باشند و هیچ شناختی از خود به آن ها ندهید ممکن است آن ها از این رفتار سرد شده و لغو اشتراک نمایند.

راه‌ حل

لازم به ذکر است این نکته را یاد آور شویم که برخی از افراد فقط به این علت لغو اشتراک می‌ کنند که شما تنها برای فروش محصولی با آن ها ارتباط برقرار نموده اید. این مورد هیچ گاه مهم نیست که شما در گذشته به چه میزان به آن ها ارزش قائل شده اید چرا که اکنون به این نتیجه رسیده اید که لغو اشتراک آن ها با این مضمون به ما فهماند که اصلا ما نیاز به اینگونه افراد در لیست خود نداریم، اما اگر بدون ایجاد ارتباط با مردم از آن ها بخواهید کاری بکنند (فروش)، بیشتر آن ها را سردرگم و دیوانه کرده اید و این عمل نیز با لغو اشتراک همراه خواهد بود. پس قبل از اینکه ایمیل فروش را برای کاربران خود ارسال کنید ابتدا باید با آن ها ارتباط برقرار کنید. این کار را با ایمیل‌ های با ارزش و بدون هیچ ضمیمه‌ ای انجام دهید. ایمیل‌ های که مورد اعتماد هستند و موجب افزایش اعتماد نیز می شوند و همچنین ارزش زیادی ارائه می‌ دهند ایمیل ارسال کنید. این کار را پیش از اینکه نگران فروش باشید یا کاری را از مشترکین بخواهید انجام دهید.

اشتباه شماره ۸: ایمیل‌ های شما با تلفن‌ همراه سازگار نیست

چنین ایمیلی احتمالا صفحه نمایش تلفن را کِش می آورد، تصاویر آهسته آپلود می شوند یا اصلا نمی شوند و دکمه ها غیر قابل کلیک هستند. این واقعه کم پیش نمیاید. اگر قالب ایمیلی را انتخاب کردید که کلمات شما را با هم ترکیب می کند و باعث می شود که خواندن آن در تلفن‌ همراه سخت باشد، هیچ‌ کس آن را نمی خواهد. از آنجایی‌ که ۵۳% از ایمیل‌ ها در تلفن همراه باز می شود، این بی توجه ای شما را می رساند که ایمیل‌ هایتان در تلفن همراه باز نشوند.

راه حل

قبل از برنامه ریزی برای منتشر کردن یا فشردن دکمه ارسال، یکی را برای امتحان به خودتان بفرستید. آنگاه آن را در تلفن همراه تان بررسی کنید. آیا خوب به نظر می رسد؟ بعد می توانید آن را ارسال کنید. آیا ضعیف است؟ قالب را تغییر دهید، برخی تصاویر را حذف کنید یا تغییرات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید خوب انجام می شود.

اگر از سرویس ایمیل مارکتینگ معروفی مثل میلرلایت استفاده می کنید نگران این موضوع نباشید چرا که خود به خود برای تلفن همراه نیز تنظیم می شوند.

اشتباه شماره ۹: شما از گزینه تأیید تمایل به اشتراک کاربران (double opt-in) استفاده نمی‌کنید

کدام یک بهتر است؟ داشتن ایمیل‌ های غیر فعال در فهرست‌ تان و هزینه کردن برای آنها تا وقتی که آنها را از دست بدهید یا اینکه اصلا از ابتدا ایمیل غیر فعالی نداشته باشید؟ اگر به‌ شکل خودکار و بدون اینکه نیاز به تأیید آدرس ایمیل باشد مشترکین جدید را به فهرست ایمیل‌ تان اضافه می کنید، نرخ لغو اشتراک را به راحتی افزایش می دهید. تأیید آدرس ایمیل مشترکین قبل از اضافه شدن به فهرست شما «تأیید تمایل به اشتراک از کاربران یا دابل آپت-این (double opt-in) نامیده می شود. این یعنی زمانی که فردی ثبت‌ نام می کند، شما باید ایمیل تأیید آدرس را برای او بفرستید و او پس از تأیید مشترک شما خواهد شد.

با این کار از حقیقی بودن ایمیل کاربر اعتماد حاصل می کنید. اگر کسی:

  1. آدرس ایمیل جعلی بفرستد یا
  2. اشتباه تایپی در آدرس ایمیلش داشته باشد یا
  3. یکی از اعضای خانواده یا دوستانش را بدون اجازه او ثبت نام کند

ایمیل تأیید را دریافت نمی کند و لذا نمی تواند اشتراک بگیرد. این افراد هرگز به فهرست شما وارد نمی‌شوند. زمانی که ایمیل بعدی را ارسال می کنید، کسانی‌ که به‌ نحوه پیش فرض از فرایند تمایل به اشتراک تکی به فهرست شما اضافه شده‌اند، توسط ارائه‌ دهنده خدمات ایمیل لغو اشتراک می شوند، زیرا ایمیل لغو خواهد شد.

راه‌حل

قطعا تأیید تمایل به اشتراک را فعال کنید. هزار دلیل برای این کار وجود دارد. البته اگر شرکت بزرگی نیستید شاید نیازی به انجام این کار نداشته باشید. اگر تا الان تنظیمات این بخش را انجام نداده اید  اکنون زمان آن است که انجامش دهید. اکثر ارائه‌ دهندگان خدمات ایمیل این تنظیمات را به طور پیش‌ فرض در خودشان دارند.

دیگر برای مشترکین ایمیل با ارزش‌ تان شامل هزینه نشوید

درست است که تعدادی لغو اشتراک ها پیشگیری ناپذیر هستند، اما بیشتر باید مراقب باشید تا به‌ دلیل اشتباهات‌ تان افرادی را که احتمالا بسیار ارزشمند خواهند بود و می توانند برای شما ارزش به دست آورند را از دست ندهید. اگر بعد از خواندن این اشتباهات هنوز هم نمی دانید چطور شروع کنید، به چند نکته زیر توجه کنید:

  1. قدم اول: مطمن شوید که گزینه تأیید تمایل به اشتراک را برای تأیید آدرس ایمیل مشترکین فعال کرده اید.
  2. قدم دوم: یک ایمیل راهنما یا کمکی آسان بنویسید و آن را به ایمیل خودکار اضافه کنید.
  3. قدم سوم: متناوب بودن ارسال ایمیل‌ تان را بررسی کنید. اگر چند بار در هفته یا هر چند هفته یک بار ایمیل می فرستید، بررسی کنید مشترکین در چه روز هایی بیشتر ایمیل‌ شان را باز می کنند و هرچند وقت یک بار این کار را انجام می دهند. متناوب بودن ارسال ایمیل تان را بر اساس این‌ ها تنظیم کنید.
  4. قدم چهارم: اگر به این سه مورد بالا رسیدگی کنید، قطعا باقی مشکلات را به راحتی حل خواهید کرد. شروع به استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ کنید و از سود آن استفاده کنید.

کاربران گرامی از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم همچنین اگر شما نیز در حال حاضر به دنبال پیشرفته تر کردن فضای کاری خود و داشتن امکانات در شآن کسب و کارتان هستید می توانید با چیتاک ارتباط بگیرید و پس از مشاوره  کامل توسط مشاوران متخصص چیتاک محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

سرویس ایمیل مارکتینگ بازاریابی

۹ اشتباه استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 10 مهر, 1402
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن