سیر تا پیاز مزایا و معایب تبلیغات محیطی !
27 اردیبهشت, 1402 توسط
سیر تا پیاز مزایا و معایب تبلیغات محیطی !
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

تبلیغات محیطی یا نام دیگر آن که تبلیغات در فضای باز است، به تبلیغاتی گفته می شود که مخاطب در خارج از محیط منزل خود و یا به شکل آفلاین در معرض آن قرار می‌ گیرد. این نمونه از تبلیغات را می توان در هر نقطه مشاهده نمود و اثر بخشی فوق العاده این سبک را نیز نباید هرگز دست کم گرفت.

چرا که هر یک از کاربران در هنگام مواجه با این مورد از تبلیغات نمی توانند آن ها را نادیده گرفته و از کنار آن ها بدون توجه گذر نمایند. این موارد در مقایسه با موارد در گذشته که تبلیغات فضای باز فقط مخصوص به مجموعه ها و کسب و کار های بزرگ بود، در حال حاضر یک گزینه کاملا ارزان جهت تبلیغات هستند که کسب ‌و کار های کوچک نیز از آن بهره می­‌ برند.

تبلیغات محیطی چیست؟

بیشتر اشخاص قسمت زیاد و قابل‌ توجهی از مدت زمان زندگی روزانه خود را در محیط خارج از منزل می گذرانند. با توجه به این امر هدف تبلیغات محیطی این است که از این مورد به نحوه احسن استفاده شود و در مدت زمانی که افراد در خارج از منزل خود هستند تبلیغات محصولات و خدمات مورد نظر انجام پذیرد. دیگر هدف های تبلیغات فضای باز نیز عوامل زیر هستند:

  1. افزایش برند آگاهی
  2. افزایش ارتباط با مشتری
  3. هدف گذاری یک منطقه جغرافیایی خاص
  4. اطلاع‌ رسانی کامل در خصوص محصولات و خدمات متنوع و عوامل جدید

اثر بخشی تبلیغات بر اساس محیطی از راه های تحت­ تاثیر گذاشتن دو حس بینایی و شنوایی افراد در محیط ها انجام می پذیرد.

تبلیغات محیطی چه مزایا و معایبی دارند؟

اثر بخشی این مورد از تبلیغ ها بسیار زیاد است. با توجه به بررسی موارد مطالعاتی در کشور آمریکا محققان مربوطه به این نتیجه دست یافته اند که اکثر افراد که درصد کمی نیز نیستند در خرید های خود، تحت­ تاثیر تبلیغات به روش محیطی پیش می روند. از دیگر مزایای این مورد از تبلیغات می‌توان به هزینه های پایین آن همچنین موثر بودن آن در یک مدت زمان کم اشاره نمود. در مقابل این امور معایبی نیز هر یک از روش ها دارند که این روش نیز از این عوامل مستثنی نیست و معایب این استراتژی به شرح زیر هستند:

  1. غیرقابل تضمین بودن
  2. عدم امکان هدف‌ گذاری دقیق
  3. سخت و مشکل بودن در به­ ثبت اطلاعات برای مخاطب
  4. دشواری برآورد نتیجه های حاصل از تبلیغ
  5. کم منعطف بودن
  6. تبلیغات محیطی چیست؟

انواع تبلیغات محیطی

می‌ توان اینگونه گفت که در هر محیط بازی می‌ توان تبلیغات محیطی را به نحوی انجام داد. با این‌ حال، با توجه به اصول تبلیغات محیطی بعضی از محیط ها توجه بیشتری را به خود جلب نموده و این چنین است که برای این کار مناسب‌ تر هستند. در این قسمت مهم‌ ترین آن‌ ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

تبلیغات بیلبوردی

بیلبورد ها پوستر های غول‌ پیکری هستند که بیشتر در قسمت هایی از شهر مورد استفاده قرار می گیرند که محل پر رفت‌ و آمدی باشد.

تبلیغات پوستری

این روش از تبلیغات بیشتر در مکان‌ های بیرونی اما بسته نظیر مترو، اتوبوس، ویترین مغازه‌ ها و... بکار برد.

تبلیغات دیواری

همان‌ طور که از نام این روش پیداست، این نوع تبلیغات بر روی دیوار های مخصوص شهر انجام می گیرد به هر میزانی که دیوار مورد نظر و انتخاب شده فضای کافی و دید بهتری داشته باشد، بازدهی آن نیز به همان مقدار بر روی تبلیغات محیطی بیشتر خواهد بود. بهتر است این مورد را نیز بیان نماییم که در تبلیغات دیواری می‌ توان با از بنر و پوستر ها مورد نظر و یا نقاشی استفاده نمود.

تبلیغات دیواری

تبلیغات ترانزیتی

این مورد تبلیغ به استفاده از بدنه وسایل حمل‌ و نقل عمومی نظیر اتوبوس، مترو و تاکسی تکیه دارد. تبلیغات ترانزیتی یکی از عوامل تبلیغات محیطی متحرک است که در سطح شهر های بزرگ نظیر پایتخت کشورمان که مورد استفاده از وسایل حمل‌ و نقل عمومی بسیار رایج است، بازدهی عالی خواهد داشت.

تبلیغات از روش نمایشگر های دیجیتالی

نمایشگر های دیجیتال، در اصل به مواردی از بیلبورد های تبلیغاتی گویند که با امکانات زیاد در پخش صدا و ویدئو کمک می کنند. مزیت مهم و  بزرگ این مورد از  تبلیغات، سرگرم‌ کننده بودن بیشتر و امکان تغییر دادن آن در ساعت های مختلف از شبانه‌ روز است.

تبلیغات مبلمان شهری

ایستگاه‌ های اتوبوس، نیمکت‌ های پارک و پیاده‌ رو، کیوسک‌ های اشتراک دوچرخه و هر محیط دیگری که در شهر قابل توجه عموم قرار می گیرد نظیر مراکز خرید یا فروشگاه‌ ها که توانسته باشیم در آن قسمت بنشینیم از موارد مبلمان شهری به حساب می آیند. این مکان‌ ها نقطه‌ ای مناسب جهت نصب تبلیغات در مقابل دید مخاطبان هستند.

تبلیغات از روش عروسک های مرتبط برای تبلیغاتی

این حالت از تبلیغ نیز یک مورد از تبلیغات محیطی متحرک به حساب می آید و به‌ طور کلی  در رابطه با محصولات و خدماتی که به کودکان مربوط می شود به کار گرفته می شوند. مواردی که ذکر نمودیم را بیشتر در  اسباب‌ بازی‌ فروشی‌ ها، شهربازی‌ ها و رستوران­ ها و... می توان مشاهده نمود.

هزینه های مورد نظر در تبلیغات محیطی به چه مواردی مربوط می شود؟

  1. نوع تبلیغ، به طور معمول باید گفت که هزینه بیلبورد ها، نمایش­گرها دیجیتال ترانزیت بیشتر است.
  2. محل تبلیغ، هرچه محل تبلیغ پر رفت و آمد باشد هزینه تبلیغ در آنجا نیز بیشتر است.
  3. فصل تبلیغ؛ در برخی فصول، تقاضا برای اشغال فضای تبلیغات شهری بیشتر است و که سبب افزایش رقابت و هزینه اجاره فضا می­شود.
  4. مدت زمان تبلیغ، به هر میزانی که مدت زمان توافق­ شده بیشتر باشد هزینه آن نیز بیشتر می شود.

تبلیغات محیطی در یک نگاه

بیشتر افراد بیست و چهار ساعت شبانه روزی در یک روز را در محیط های خارج از خانه می‌ گذرانند. کسب‌ و کار ها نیز می توانند از این مورد استفاده نموده و تبلیغات محیطی خود را پیش دیدگان آن ها قرار دهند.

و در یک مدت زمان کوتاه به یک نتیجه درخشان و دلخواه برای کسب و کار خود برسند.

کاربران گرامی می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در هر زمینه و یا ثبت درخواست های خود با مشاوران متخصص چیتاک ارتباط بگیرید و بهترین راه را برای کسب و کار خود با مشاوره کامل برگزینید

تبلیغات محیطی در یک نگاه


سیر تا پیاز مزایا و معایب تبلیغات محیطی !
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 27 اردیبهشت, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن