در نرم افزار crm بازاریابی این روش به نحوی انجام می دهد که به صورت نا متداول بر خلاقیت های متفاوت، انرژی بالا و تخیل بسیار زیاد احتیاج دارد. با بازاریابی چریکی می توان مشتریان زیادی را به صورت غافلگیرانه جذب نمود و همچنین در ذهن مشتری نیز تجربه ها و تاثیرات مثبت ثبت نمود بازاریابی چریکی را از طریق شبکه های اجتماعی، نرم افزار crm بازاریابی و تولید محتوا های مفید و اثر بخش انجام می دهند. همچنین باید گفت که این نوع بازاریابی را در زمان مقایسه با روش های دیگر خصوصا روش های سنتی بازاریابی، می توان بررسی نموده و به اثر بخشی آن پی برد. این اتفاق نیز به این دلیل رخ می دهد که اکثر کمپین های بازاریابی چریکی، در یک اثر بخشی فوری و آنی رخ می دهد.
لازم است که عنوان نماییم این نوع بازاریابی برای مشاغلی بیشتر مناسب خواهد بود که نیاز به دیده شدن دارند کسب و کار های کوچک و نوپا از این قبیل کسب و کار ها هستند. ذکر این مطلب دلیل بر آن نیست که دیگر کسب و کار ها نباید و یا نمی توانند از این نوع بازاریابی استفاده نمایند چرا که کسب کار های بزرگ زیادی هستند که هم اکنون از این نوع بازاریابی استفاده می کنند و نتایج درخشانی نیز داشته اند. با فاصله گرفتن از این مطلب می توان ذکر نمود که اکثر افراد نیز از طریق همین شیوه جهت یافتن شغل به کار می گیرند.
آنچه را که می توان درباره بازاریابی چریکی، یک مزیت مهم شمرد مقرون به صرفه بودن آن است. در اصل باید گفت که سرمایه گذاری حقیقی در این بازاریابی را یک سرمایه گذاری خلاق، ایده پرداز و عقلانی گویند. پس می توانید با ایده هایی که در ذهن خود دارید با هزینه های پایین نتایج درخشانی بگیرید.
انواع بازاریابی چریکی در نرم افزار crm بازاریابی
بازاریابی چریکی را می توان به بازاریابی چریکی خارجی، بازاریابی چریکی داخلی، بازاریابی چریکی کمین رویداد، و بازاریابی چریکی تجربی تقسیم کرد.
بازاریابی چریکی خارجی
این نوع بازاریابی، همانند گذاشتن امور هنری در کوچه و خیابان هر شهر است.
بازاریابی چریکی داخلی
این نوع بازاریابی را از دید اول می توان به مانند نوع بازاریابی خارجی دانست چرا که قرار دادن هنر ها داخل اماکن اجتماعی نظیر فروشگاه، قطار و... است و از دید دیگر نیز به دلیل جایگاه های متفاوت میتوان آن را از بازاریابی خارجی متمایز دانست. تمام نتیجه های که شما می گیرید ارتباط زیادی با ایده های مناسب شما دارند.
بازاریابی چریکی کمین رویداد
این نوع بازاریابی، در یک وقت مشخص شده، به طور اختصاصی برای اتفاق ها شروع به کار می کند یعنی می توان از این شیوه بازاریابی برای اموری نظیر برگذاری بازاریابی کنسرت ها و فروش بلیط، مسابقات و... بکار گرفت.
بازاریابی چریکی تجربی
این نوع از بازاریابی، شامل کلیه موارد بالا است که تنها نیاز آن تعامل گرفتن عمومی با برند ها است. یا به زبان دیگر می توان گفت که پیشتر از یک تماشا، تعامل و یا تجربیات شخصی، اینگونه می توان در ذهن مشتریان خود نیز باقی بمانید.
مزیت های نرم افزار crm بازاریابی چریکی
در مطالب بالا به این موارد به صورت مستقیم و غیر مستقیم در نرم افزار crm بازاریابی اشاره نمودیم که در این قسمت به طور کامل به آن ها پرداخته ایم؛
این نوع از بازاریابی را می توان با شیوه های تکراری پی در پی، با وارد نمودن شوک و غافلگیر کردن مخاطب به جذابیت و توجه کردن آن ها انجام داد. چرا که یک فرد در چنین مواقعی مشتاق ادامه مطلب و محتوا خواهد شد و برای هر چیزی که یک مخاطب وقت بگذارد به راحتی از ذهن او پاک نمی شود. هزینه این روش در نرم افزار crm بازاریابی نیز بسیار پایین است.
به طور کوتاه تر این چنین عنوان می نماییم که مزایای بازاریابی چریکی به شرح زیر است؛ هزینه پایین ، اثر بخشی فوری، به یاد نگاه داشتن در ذهن مشتری، کارایی و کاربرد بسیار، جدید بودن، خسته کننده نبودن، مفهومی بودن
یک کسب و کار بزرگ چگونه می تواند از بازاریابی چریکی استفاده کند؟
این نوع از بازاریابی یک شیوه قابل برای کسب و کار های نوپا و کسب و کار های کوچک بود تا بیشتر دیده شوند اما لازم است بدانید که این، یک مانع جهت استفاده کسب و کار های بزرگ نشد و اکنون بسیاری از سازمان ها معروف و بزرگ از این شیوه بازاریابی برای جذب مشتریان بیشتر استفاده می کنند. تعدادی از افراد مجرب در بازاریابی اینگونه می گویند که زمانی که کسب و کارهای بزرگ، از شیوه های بازاریابی چریکی بکار می گیرند نتایج آن، یک بازاریابی چریکی صحیح و مناسب نخواهد شد. علاوه بر آن کسب و کار های بزرگ دارای بودجه های زیادی برای تبلیغات و بازاریابی هستند و به راحتی می توانند روش های متنوع دیگری استفاده نمایند.
چطور کسب و کارهای کوچک از بازاریابی چریکی استفاده می کنند؟
چرا بازاریابی چریکی می تواند راهکار درستی برای کسب و کار کوچک شما باشد؟ چون هنگامی که به خوبی عمل شود، اکثرا کم هزینه است و با این وجود به مخاطبین بسیار حاصل می شود. همچنین می تواند راه خیلی خوبی برای جلب توجه، نشان دادن تفاوت در رقابت و کسب معروفیت بخاطر خوب و متفاوت بودن باشد. در مصاحبه ای با مجله کار آفرینی، چندین کارشناس آژانس بازاریابی چریکی درباره راز بازاریابی چریکی سخن گفته اند. آن ها معتقدند:
• بازاریابی چریکی، ساختار شکن، به یادماندنی و اخلاگر است.
• بازاریابی چریکی، برندی را آگهی می کند که تا میزانی غیر مجاز محسوب می شود.
• بازاریابی چریکی، یک حالت ذهنی است. یعنی اگر نظری که اجرا می کنید ارزش خبری نداشته باشد چریکی نیست.
کاربران گرامی از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران متخصص نرم افزار crm بازاریابی چیتاک ارتباط برقرار نمایید.