اجرای بازاریابی چریکی در نرم افزار CRM بازاریابی
19 آذر, 1401 توسط
اجرای بازاریابی چریکی در نرم افزار CRM بازاریابی
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

در نرم افزار CRM بازاریابی این روش به نحوی انجام می دهد که به صورت نا متداول بر خلاقیت های متفاوت، انرژی بالا و تخیل بسیار زیاد احتیاج دارد. با بازاریابی چریکی می توان مشتریان زیادی را به صورت غافلگیرانه جذب نمود و همچنین در ذهن مشتری نیز تجربه ها و تاثیرات مثبت ثبت نمود بازاریابی چریکی را از طریق شبکه های اجتماعی، نرم افزار crm بازاریابی و تولید محتوا های مفید و اثر بخش انجام می دهند. همچنین باید گفت که این نوع بازاریابی را در زمان مقایسه با روش‌ های دیگر خصوصا روش های سنتی بازاریابی، می توان بررسی نموده و به اثر بخشی آن پی برد. این اتفاق نیز به این دلیل رخ می دهد که اکثر کمپین‌ های بازاریابی چریکی، در یک اثر بخشی فوری و آنی رخ می دهد. 

بازاریابی پارتیزانی چیست؟


بازاریابی پارتیزانی یک روش بازاریابی است که در آن برند یا محصول به طور فعال با یک گروه یا جنبش خاص ارتباط برقرار می‌کند و از ارتباطات و ارزش‌های آن گروه برای تبلیغ و ترویج استفاده می‌کند. در این نوع بازاریابی، برند یا محصول به عنوان یک جزء از هویت و ارزش‌های گروه مورد نظر معرفی می‌شود تا جذب مشتریان از این گروه یا جنبش شود.

معمولاً بازاریابی پارتیزانی در زمینه‌هایی مانند فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی یا محیطی اجرا می‌شود. این روش می‌تواند از طریق همکاری با افراد، گروه‌ها، یا سازمان‌هایی که دارای تأثیر و قدرت در زمینه‌ای خاص هستند، انجام شود.

بازاریابی پارتیزانی به عنوان یک روش موثر در جلب توجه و ایجاد ارتباط با مخاطبان خاص شناخته می‌شود. با این حال، باید توجه داشت که این روش نیازمند شناخت دقیقی از گروه یا جنبش هدف است و نیاز به ارتباط معنادار و موثر با آنها دارد تا اثربخش باشد. همچنین، باید از ارزش‌ها و اهداف گروه هدف در تبلیغات و ترویج استفاده شود تا این روش موثر باشد و اعتماد مخاطبان به برند تقویت شود.

لازم است که عنوان نماییم این نوع بازاریابی برای مشاغلی بیشتر مناسب خواهد بود که نیاز به دیده شدن دارند کسب و کار های کوچک و نوپا از این قبیل کسب و کار ها هستند. ذکر این مطلب دلیل بر آن نیست که دیگر کسب و کار ها نباید و یا نمی توانند از این نوع بازاریابی استفاده نمایند چرا که کسب کار های بزرگ زیادی هستند که هم اکنون از این نوع بازاریابی استفاده می کنند و نتایج درخشانی نیز داشته اند. با فاصله گرفتن از این مطلب می توان ذکر نمود که اکثر افراد نیز از طریق همین شیوه جهت یافتن شغل به کار می‌ گیرند.  

انواع بازاریابی چریکی در نرم افزار CRM بازاریابی

آنچه را که می توان درباره بازاریابی چریکی، یک مزیت مهم شمرد مقرون به صرفه بودن آن است. در اصل باید گفت که سرمایه‌ گذاری حقیقی در این بازاریابی را یک سرمایه‌ گذاری خلاق، ایده پرداز و عقلانی گویند. پس می توانید با ایده هایی که در ذهن خود دارید با هزینه های پایین نتایج درخشانی بگیرید.

انواع بازاریابی چریکی در نرم افزار CRM بازاریابی

بازاریابی چریکی را می توان به بازاریابی چریکی خارجی، بازاریابی چریکی داخلی، بازاریابی چریکی کمین رویداد، و بازاریابی چریکی تجربی تقسیم کرد.

بازاریابی چریکی خارجی

این نوع بازاریابی، همانند گذاشتن امور هنری در کوچه و خیابان هر شهر است.

نرم افزار crm بازاریابی

بازاریابی چریکی داخلی

این نوع بازاریابی را از دید اول می توان به مانند نوع بازاریابی خارجی دانست چرا که قرار دادن هنر ها داخل اماکن اجتماعی نظیر فروشگاه، قطار و... است و از دید دیگر نیز به دلیل جایگاه های متفاوت میتوان آن را از بازاریابی خارجی متمایز دانست. تمام نتیجه های که شما می گیرید ارتباط زیادی با ایده های مناسب شما دارند.

بازاریابی چریکی کمین رویداد

این نوع بازاریابی، در یک وقت مشخص شده، به طور اختصاصی برای اتفاق ها شروع به کار می‌ کند یعنی می توان از این شیوه بازاریابی برای اموری نظیر برگذاری بازاریابی کنسرت ها و فروش بلیط، مسابقات و... بکار گرفت.

 بازاریابی چریکی تجربی

این نوع از بازاریابی، شامل کلیه موارد بالا است که تنها نیاز آن تعامل گرفتن عمومی با برند ها است. یا به زبان دیگر می توان گفت که پیشتر از یک تماشا، تعامل و یا تجربیات شخصی، اینگونه می توان در ذهن مشتریان خود نیز باقی بمانید.

چند کاربرد نرم افزار CRM بازاریابی پارتیزانی

استفاده از نرم‌افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتریان) می‌تواند به عنوان یک ابزار موثر برای اجرای استراتژی بازاریابی پارتیزانی استفاده شود. در زیر چند روش که می‌توان با استفاده از نرم‌افزار CRM بازاریابی پارتیزانی را اجرا کرد را بررسی می‌کنیم:

  • ارتباط با گروه‌ها و جنبش‌های مشتری: با استفاده از نرم‌افزار CRM، می‌توانید با گروه‌ها، جنبش‌ها یا انجمن‌هایی که دارای تأثیر و قدرت در زمینه‌ای خاص هستند، ارتباط برقرار کنید. شناسایی مشتریانی که عضو این گروه‌ها هستند و تبلیغات و ارتباطات خاصی برای آن‌ها طراحی کنید می‌تواند باعث جذب مشتریان از این گروه‌ها شود.

  • سفارشی‌سازی ارتباطات: با استفاده از داده‌های مشتری در نرم‌افزار CRM، می‌توانید ارتباطات و تبلیغات را برای هر گروه و مشتری به طور خاص سفارشی‌سازی کنید. این ارتباطات می‌توانند شامل پیام‌های ایمیل، پیام‌های متنی، تبلیغات آنلاین و غیره باشند که به ارزش‌ها و اهداف گروه مورد نظر توجه داشته باشند.

  • تحلیل داده‌ها و بازخورد: با استفاده از ابزار تحلیل داده‌های موجود در نرم‌افزار CRM، می‌توانید بازخورد مشتریان از تبلیغات و ارتباطات پارتیزانی را تحلیل کرده و استراتژی‌های خود را به‌روزرسانی کنید تا بهبودهای لازم را اعمال کنید.

  • مدیریت روابط مشتری: با استفاده از نرم‌افزار CRM، می‌توانید روابط با مشتریان پارتیزانی را به طور موثر مدیریت کنید و اطمینان حاصل کنید که ارتباطات با آنها مبتنی بر ارزش‌ها و اهداف مشترک صورت گرفته است.

با استفاده از این روش‌ها، نرم‌افزار CRM می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای اجرای استراتژی‌های بازاریابی پارتیزانی مورد استفاده قرار گیرد و به جذب و حفظ مشتریان از گروه‌ها و جنبش‌های خاص کمک کند.


یک کسب و کار بزرگ چگونه می تواند از بازاریابی چریکی استفاده کند؟ 

این نوع از بازاریابی یک شیوه قابل برای کسب و کار های نوپا و کسب و کار های کوچک بود تا بیشتر دیده شوند اما لازم است بدانید که این، یک مانع جهت استفاده کسب و کار های بزرگ نشد و اکنون بسیاری از سازمان ها معروف و بزرگ از این شیوه بازاریابی برای جذب مشتریان بیشتر استفاده می کنند. تعدادی از افراد مجرب در بازاریابی اینگونه می گویند که زمانی  که کسب و کارهای بزرگ، از شیوه های بازاریابی چریکی بکار می گیرند نتایج آن، یک بازاریابی چریکی صحیح و مناسب نخواهد شد. علاوه بر آن کسب و کار های بزرگ دارای بودجه های زیادی برای تبلیغات و بازاریابی هستند و به راحتی می توانند روش های متنوع دیگری استفاده نمایند.

چطور کسب و کارهای کوچک از بازاریابی چریکی استفاده می کنند؟ 

چرا بازاریابی چریکی می تواند راهکار درستی برای کسب و کار کوچک شما باشد؟ چون هنگامی که به خوبی عمل شود، اکثرا کم هزینه است و با این وجود به مخاطبین بسیار حاصل می شود. همچنین می تواند راه خیلی خوبی برای جلب توجه، نشان دادن تفاوت در رقابت و کسب معروفیت بخاطر خوب و متفاوت بودن باشد. در مصاحبه ای با مجله کار آفرینی، چندین کارشناس آژانس بازاریابی چریکی درباره راز بازاریابی چریکی سخن گفته اند. آن ها معتقدند:

  • • بازاریابی چریکی، ساختار شکن، به یادماندنی و اخلاگر است.
  • • بازاریابی چریکی، برندی را آگهی می کند که تا میزانی غیر مجاز محسوب می شود. 
  • • بازاریابی چریکی، یک حالت ذهنی است. یعنی اگر نظری که اجرا می کنید ارزش خبری نداشته باشد چریکی نیست. 

کاربران گرامی از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران متخصص نرم افزار crm بازاریابی چیتاک ارتباط برقرار نمایید.

چند کاربرد نرم افزار CRM بازاریابی پارتیزانی



اجرای بازاریابی چریکی در نرم افزار CRM بازاریابی
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 19 آذر, 1401
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن