روش های افزایش فروش سوپرمارکت ها
13 خرداد, 1402 توسط
روش های افزایش فروش سوپرمارکت ها
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

افزایش فروش سوپرمارکت. سوپر مارکت ها که در قدیم نام آن ها بقالی‌ یا مغازه‌ های خوار و بار فروشی بود در هر موقعیتی در یک محل باشند پرتردد ترین مغازه ‎‌های آن محل هستند. افراد یک محل در روز چند بار و یا به صورت روزانه (روزی یکبار) را به سوپر مارکت های نزدیک محل زندگی خود جهت خرید کالا های لازم سر می زنند. امروز فروش در اکثر محل ها با توجه به ظهور فروشگاه‌ های اینترنتی و سوپرمارکت ‎های آنلاین، کاهش پیدا کرده است برای حل این مشکل می بایست به صورت امروزی کسب و کار خود را پیش برد و از طریق تبلیغات و باشگاه مشتریان به صورت مدرن مشتریان بسیاری برای خود جذب نمود. روش های بسیاری جهت  فروش بیشتر موجود است که برخی از آن‌ ها بسیار ساده هستند، به طور مثال می توان نظرات مشتریان را در هنگام بسته‌ بندی کردن سفارشات بپرسید و پس از بررسی کلیه نظرات از نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوید.

روش های مهیج برای افزایش فروش سوپرمارکت

برای کالا های محبوب، از استراتژی قیمت‌ گذاری رهبری زیان استفاده کنید

یک روش مناسب و پر درآمد برای افزایش فروش سوپرمارکت استفاده کردن از  استراتژی ‎های رهبری زیان است که در فروشگاه های بزرگ بسیار دیده می شود. در این روش با یک قیمت مناسب و جذب کننده خریدار را متقاعد به خرید کنید تا در کنار خرید آن محصول، خریدار چند محصول دیگر را نیز خریداری نماید. با توجه به استفاده از این روش می توان علاوه بر فروش یک محصول، فروش محصولات دیگر را نیز در کنار آن ها افزایش داد و از این طریق سود بسیاری بدست آورد علاوه بر این موارد با فروش محصولات قیمت پایین و تبلیغات دهان به دهان مشتریان سوپر مارکت شما بسیار افزایش پیدا خواهند کرد چرا که آن ها اینگونه می اندیشند که شما منصفانه تر از سایر سوپر مارکت ها در قیمت گذاری هستید.

کالا های مکمل و هم نیاز را در یک طبقه یا بخش بگذارید

امر بسیار ضروری و حیاتی افزایش فروش سوپرمارکت ها این است که مشتری در هنگام حضور در سوپر مارکت شما به خوبی راهنمایی شود و این امر با چیدمان درست و مرتبط اتفاق می افتد و یک فرد از دیدن چیدمان های سوپر مارکت که با کالاهای مکمل در کنار یکدیگر هستند به ذوق می آید و می تواند به راحتی کلیه کالا هایی را که نیاز دارد را پیدا کند به طور مثال در قفسه چای، دمنوش‌ هایی با طعم‌ های متفاوت چیدمان کنید و در کنار آن ها نسکافه و یا قهوه قرار دهید، توجه کردن به این موارد که به طور حتم افراد طرفدار نوشیدنی های گرم نظید قهوه بسیار علاقه مندند که شیرینی ‎ها و یا شکلات‌ های خاص و تازه را هم امتحان کنند.

روش های مهیج برای افزایش فروش سوپرمارکت

شما با چینش درست و با توجه به انتخاب های مناسب می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که خریداران در کنار محصول مورد نظر خود، به سراغ مکمل‌ های آن هم خواهند رفت.

از تخفیف و تبلیغ استفاده کنید

این مورد افزایش فروش سوپرمارکت را از یاد نبرید که اثر تبلیغات محیطی، بر روی فروش هنوز هم جوابگو و یک روش عالی جهت جذب مشتری در فروشگاه‌ ها هستند؛ به خصوص در محله های که پیاده‌ رو های شلوغ دارند. ممکن است شما نیز با این مورد روبرو شده باشید که در برخی از فروشگاه ‎های بزرگ تخفیف‌ های روزانه اعمال شده کالاها را بر روی شیشه ها در پشت پنجره می‌ چسبانند، طبق روشی که برای فروش خود چیده‌ اید، از این مورد اطلاع دارید که کدام محصولات قابلیت تخفیف را دارند. پس از روی همین موارد بهتر است که هر چند وقت یکبار یک تخفیف برای هم محلی های خود بگذارید به طوری که هیچ ضرری برای شما نباشد و بلعکس با سود بالایی فروش زیاد همراه گردد و همچنین برای هم محلی های خود نیز این چنین و با جلب رضایت بالا همراه گردد.

تبلیغات خود را می توانید از روش های دیگر نظیر ارسال پیامک و یا ایمیل زدن و... به اطلاع شهروندان برسانید.

به چیدمان اجناس تنوع بدهید

مغازه‌ های که دارای چیدمان های منظم و  فکر شده هستند و تمامی کالا ها با یک تناسب بهتر همراه هستند، همیشه بیشتر از مغازه‌ های عادی مشتری دارند، حتی اگر از نوع تنوع نیز با سایر سوپر مارکت ها برابری کنند. این عمل یک امر مهمی است که جهت افزایش فروش سوپرمارکت خود باید طبق برنامه و با ایده های خلاقانه  محصولات خود را بچینید. برای انجام چیدمان های متنوع و مناسب و خلاقانه بهتر است که به جستجو بپردازید و نمونه‏ ‎های خارجی را به خوبی بررسی و مشاهده نمایید و حتی در مواقعی اگر لازم است، با یک متخصص طراحی داخلی مشورت کنید. به طور مثال در بسیاری از منابع این مورد بسیار تاکید شده است که محصولات گران ‎تر می بایست در بالای شلف‌ ها قرار بگیرند و محصولات کاربردی و محبوب در قسمت‌ هایی پایین‌ تر. استفاده از چنین نکات کوچکی، می‌ تواند در بلند مدت فروشتان را بسبار متحول کنند.

به چیدمان اجناس تنوع بدهید

برای خرید مشتریان به آن ها سبد های بزرگ تری ارائه کنید

سبد های فروشگاهی، مشتری را به پر کردن تشویق می‌ کنند و هر چه سبد بزرگ‌ تر باشد، به طور عادی فروش بالاتر می رود چرا که اینگونه یک فرد برای خرید کامل تر خود یک سبد خالی دارد که با چند کالا پر نمی شود و اینگونه طبیعتا فروش شما به عنوان صاحب سوپرمارکت بیشتر خواهد شد. پس این مورد را نیز در نظر بگیرید که یک افزایش چهل درصدی در سایز سبد مغازه، می‌ تواند به چه میزان فروش شما را بالا ببرد. پس اگر هنوز سبدی برای مجموعه خود انتخاب نکرده اید و یا در مرحله سفارش دادن سبد هستید، نمونه‌ های خیلی کوچک را کنار بگذارید.

نمونه‌ های رایگان یا کالای اشانتیون بدهید

یک مورد جذاب و هیجان انگیز، استفاده از این روش برای جذب مشتریان و فروش بیشتر است  بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که با توجه به فروش بالا تا یک سقف معین و مشخص به هر فرد یک کالای رایگان و یا یک اشانتیون تعلق می گیرد. در بسیاری از موارد بعضی از برند ها جهت لانچ محصولات جدیدشان استندهایی در فروشگاه‌ ها قرار می‏ ‎دهند و نمونه رایگان آن را عرضه می‌ کنند به طور مثال: یک ژامبون جدید یا ساندویچی با پنیر تازه. این کار افراد را به درون فروشگاه شما می‌ کِشاند و علاوه بر خرید آن محصول خاص، ممکن است بقیه محصولات را هم ببینند و در نهایت با خرید چند محصول محل را ترک نمایند.

تنوع محصولات را حفظ کنید

در یک محله، مشتریان همیشه به سراغ آن سوپرمارکت هایی می‌ روند که محصولات با تنوع بالاتری دارد. این امر بیشتر نیز در جوانان دیده می شود که بسیار به دنبال ترند های روز هستند و همیشه دوست دارند آخرین محصول برند مورد علاقه خود را خریداری نمایند. اگر یک ماست طعم‌ دار تازه به بازار آمده، حتما باید در خصوص آن تحقیق کنید.

اگر شما در حال عرضه کردن برند های خشکباری هستید که محصولاتی مشخص با تعداد بالایی دارند سعی کنید تمامی این محصولات را با همان تعداد در مجموعه خود عرضه نمایید و اینگونه با حفظ تنوع می ‎توانید برنامه‌ های بیشتری برای افزایش فروش مغازه خودتان داشته باشید.

محیط سوپرمارکت را نورپردازی کنید

نور همه چیز است، این مورد به حدی اهمیت دارد وکه در برخی از فروشگاه‌ ها برند های بزرگ، تیم‌ هایی را جهت نورپردازی بکار می گیرند تا از این نورد اطمینان حاصل نمایند که نور کافی در مجموعه دارند. جهت کسب درآمد بالا با فروش بیشتر سوپرمارکت به نورپردازی مکان آن خوب فکر کنید. نگذارید هیچ گوشه تاریکی باقی بماند، چرا که اینگونه هم برای مشتریان به شدت دافعه دارد و هم موجب خراب شدن و یا کهنه به چشم آمدن مواد غذایی می‌ شود. همچنین نورپردازی مناسب و خوب باعث می شود تا کسانی که از بیرون مغازه شما را می‌ بینند، بیشتر جذبِ داخل آن بشوند و به طوری نور آن ها را مجاب به کشاندن به داخل مغازه می شود.

محیط سوپرمارکت را نورپردازی کنید

در محدوده‌ جغرافیایی سوپرمارکت از اس ام اس مارکتینگ استفاده کنید

برای افزایش فروش سوپرمارکت تلفن همراه مشتریان می‌ تواند یک مسیر ارتباطی خوب برای تعامل و ارتباط با شما باشد، از این مسیر به خوبی استفاده لازم را ببرید. می‌ توانید کلیه موارد مختلف در سوپرمارکت نظیر، اعمال تخفیف‌ ها، محصولات جدید و… را با استفاده از پیامک به اطلاع آن ها برسانید و حتی گاهی در موارد مختلفی که از آن ها آگاه هستید یعنی روز های خاص تولد و مناسبت های دیگر برایشان تبریک و تخفیف شخصی بفرستید. اینگونه توانسته اید که به مشتریان خود حس خوب و مثبتی منتقل سازید و همیشه جایگاهشان را به عنوان یک خریدار وفادار نگاه دارید.

ارسال تلفنی یا اینترنتی را جدی بگیرید

امروزه افزایش فروش سوپرمارکت از طریق اینترنت و تلفن بسیار شده است و افراد به دلیل مشغله های کاری بالا نمی توانند به طور حضوری بیشتر مراجعه نمایند با فعال کردن این بخش برای خود فروشتان را چند برابر کنید.

مشتریانتان را خوب بشناسید

اولین اصل در پیامک های  مارکتینگ، تخفیف و البته برگزاری برنامه های گوناگون، شناخت کامل و دقیق مشتریان است که به فروشگاه شما مراجعه می کنند و از شما خرید می‌ کنند. در برخی از محلات شهر، مشتری‌ ها بیشتر دوست دارند کلیه کالا ها و وسایل روزمره خود را با تخفیف مناسب خریداری نمایند و به بیان دیگر در خرید هایی که انجام می دهند سود کنند و در برخی از محلات دیگر اما، علاقه بیشتر افراد برای داشتن تنوع محصولات و امکان دسترسی به اجناس خارجی است. پس با این مورد باید به  طور کامل و دقیق به دنبال شناخت و بررسی روحیات و خلق و خوی و همچنین درخواست و نیاز های آن ها باشید.

مدت زمان معطلی آن‌ ها را در فروشگاه کم کنید

معطل بودن در یک فروشگاه برای اکثر ما ها پیش آمده است و همه ما می دانیم که این یک مورد عذاب آور همراه با حس منفی بسیار است پس با توجه به این مورد که خود نیز آن را چشیده ایم باید تمام سعی خود را انجام دهیم تا هیچ مستری از معطل ماندن بیش از حد در فروشگاه ناراحت و ناراضی نشود و در اسرع وقت آن را راهنمایی و به نیاز های او پاسخگو باشیم تا این چنین علاوه بر جلب رضایت آن برای همیشه به مجموعه خود این دسته از مشتریان را حفظ نماییم.

پکیج‌ های مشترک یا کامبو بسازید

در فروشگاه ‎های بزرگ و هایپرمارکت‌ ها، کامبو های بسیاری موجود هستند که کار فروش را برای صاحبان فروشگاه و کار خرید را برای مشتریان راحت کرده ‎اند. به طور مثال با یک سفید کننده و یک برس جهت نظافت یک بسته ترکیبی ایجاد نموده، یا یک عدد چیپس و یک پاپ کورن، دو مورد از محصولات بهداشتی برای مراقبت های پوستی و... با ایجاد چنین بسته هایی می توانید به راحتی در کنار فروش یک محصول محصول دیگر را نیز به راحتی به فروش برسانید و سود خود را بدست آورید. پس از مدتی که شما در یک منطقه مشغول فروش بوده اید با خلق و خوی و رفتار مشتریان و هم‌محلی‌ های خود آشنا شده اید و براساس این آشنایی به راحتی می‎ دانید که بیشتر چه محصولاتی را می‌ خرند، پس مناسب با نیاز های شان برای آن ها پکیج های ترکیبی بسازید و فروش خود را بالا ببرید. همچنین محصولاتی که فروش آن ها کمتر است را اینگونه به فروش برسانید.

به بازخورد ها و نظرات مشتریان اهمیت بدهید

شما باید این مورد را کاملا جدی بگیرید که نظرات مشتریان و توجه به آن ها تا چه حد می تواند یک فرد را خوشحال و راضی نگاه دارد پس اگر سوپرمارکت دارید، از روش های گوناگون بازخورد دریافت خواهید کرد. به طور معمول ممکن است مشتریان در هنگام مراجعه  به صورت  حضوری نظرات خود را به شما ارائه دهند و چیز هایی را که ممکن است نقاط ضعف بوده و یا قوت به شما بگویند، و یا به صورت تلفنی این موارد را بازگو نمایند یا حتی از سایر مغازه‌ ها نظراتشان را بشنوید. گوش فرا دادن به کلیه این نظرات و عمل کردن به آن ها، یک مورد مهم‌ در قسمت افزایش فروش سوپرمارکت است. تا زمانی که شما اطلاع نداشته باشید که مشتریان شما چه چیزی از شما می خواهند و یا چه نیاز هایی دارند نمی توانید آن ها را به طور کامل راضی نگه دارید پس توحه کنید که دانستن نظرات مشتریان قبل از هرچیزی برای فروشگاه و سوپر مارکت خود سود آور است.

به بازخورد ها و نظرات مشتریان اهمیت بدهید


روش های افزایش فروش سوپرمارکت ها
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 13 خرداد, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن