نکات و موارد مهم در خصوص امنیت پیج اینستاگرام
16 شهریور, 1402 توسط
نکات و موارد مهم در خصوص امنیت پیج اینستاگرام
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

تمامی نکات و موارد مهم در خصوص امنیت پیج اینستاگرام را در این بخش عنوان نموده ایم جهت اطلاع بیشتر از این عنوان تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

احتمالا خبرهای مبنی بر هک شدن صفحه اینستاگرام را شنیده اید.‌‌ سال های گذشته با بیشتر شدن صفحات هک شده اشخاص باید به موضوع امنیت پیج اینستاگرام توجه ویژه ای داشته باشند.

ما راه های مهم برای افزایش امنیت پیج اینستاگرم را در این مطلب به شما توضیح می دهیم تا هیچ هکری نتواند به پیج شما آسیبی بزند.

امنیت پیج اینستاگرام به چه معنایی است؟

هکر فقط قصدش تهدید برای امنیت پیج اینستاگرام نیست بلکه‌ امکان دارد هکر برای صفحه شما برای هدف سود جویانه ای وارد بشود در ادامه مطلب توضیح می دهیم هکرها چه کارهایی انجام خواهند داد که باعث می شود اینستاگرام پیج شما را دیزیبل یا حذف نمائید. در واقع اگر پیج شما دنبال کننده زیادی داشته است شما بیشتر با خطر هک مواجه خواهید بود. نداشتن اطلاعاتی از موضوع امنیت پیچ اینستاگرام باعث شده که تعداد زیادی از کاربران مجازی صفحات خود را از دست بدهند و این تعداد هر روزه بیشتر و بیشتر می شود. برای اینکه با این مشکل برای صفحه خود مواجه نشویم باید نکاتی که برای افزایش امنیت پیج است را یاد بگیریم.

مزایای افزایش امنیت پیج اینستاگرام چیست؟

زمانی که پیج اینستاگرامی هک شود تمامی اطلاعات ارسال و دریافت توسط هکر دزدیده خواهد شد. در مواقعی هکر برای اینکه از وجود آن مطلع نباشید کاری انجام نخواهد داد بلکه فقط پیام های شما را خوانده و برای بعدها از آن سوءاستفاده خواهد کرد. شما می توانید با امنیت پیج خود از این موارد در امان باشید.

در مواقعی نیز پیج یک برند هک خواهد شد و برای راه اندازی دوباره پیج جدید اعتبار و کاربران خود را از دست داده است و باید دوباره با پیج جدید خود از صفر شروع کند.

چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟

شما با رعایت چند نکته آسان و ساده می توانید امنیت پیج را افزایش دهید.

استفاده نمودن از ایمیل؛

شما بدون ایمیل هم می توانید از تمامی امکانات اینستاگرام استفاده نمایید اما در صورت فراموشی رمز عبور برای بازیابی آن نیاز به ایمیل دارید و یا درصورت هک شدن پیج توسط هکر این ایمیل است که باعث خواهد شد پیجتان ایمن بماند.

چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟

ثبت و تایید شماره تلفن؛

در صورت فراموشی ایمیل و یا به ایمیل خود دسترسی نداشتن بهترین راه حل برای رفع مشکل پیج پیامک خواهد بود و در مواقع فراموشی پسورد اینستاگرام با تنظیم شماره تلفن می توانید درخواست فراموشی رمز عبور بدهید.

برای تنظیم شماره تلفن و ایمیل بخش Edit Profile  کلیک نمایید. در ادامه وارد بخش Personal Information Settings شوید شماره تلفن و ایمیل خود را اضافه نمایید. شماره تلفن شما اگر در این بخش قابل مشاهده است شما میتوانید بر روی Confirm Phone Number کلیک نمایید. شماره تلفن از طریق پیامک اینستاگرام تایید شود و در قسمت E-mail Address، ایمیل تان را وارد کنید پس از وارد کردن ایمیل لینکی به شما ارسال خواهد شد که باید روی آن لینک کلیک کنید تا تایید شود.

اتصال پیج به حساب فیسبوک؛

شما قادر خواهید بود بدون پسورد و نام کاربر با حساب فیسبوک خود به پیج اینستاگرام وارد شوید. اگر شما رمز عبور خود را به خاطر نداشته باشید و یا دسترسی به ایمیل و شماره تلفن خود ندارید اتصال پیج به حساب فیسبوک یکی از گزینه های است که امنیت پیج شما رو حفظ خواهد کرد. در تنظیمات به قسمت Account Center بروید و حساب فیسبوک خود را به آن اضافه نمایید.

انتخاب پسورد قوی و غیر قابل پیش بینی؛

نباید رمز عبور قابل حدس انتخاب کنید مانند تاریخ تولد شماره تلفن اینگونه رمزها باعث میشود امنیت پیج شما را به خطر بیندازد. اگر اشخاصی شما را بشناسد به راحتی میتواند به رمز عبور شما دسترسی پیدا کند بهتر است رمز از تلفیقی از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کارکتر های خاص ساخته بشود که هک شدن آن سخت تر خواهد بود. برای اطمینان بیشتر امنیت پیج خود بهتر است که رمز عبور خود را هر چند هفته یک بار تغییر دهید.

احراز هویت دو مرحله ای را فعال نمایید؛

احراز هویت دو مرحله ای یک لایه حفاظتی برای امنیت پیج شما  ایجاد خواهد کرد. اگر به هر طریقی شخصی بتواند به رمز عبور شما دسترسی پیدا کند با فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای نمیتواند به حساب شما وارد شود زیرا به رمز دوم دسترسی ندارد.

برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای باید ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و سپس وارد پروفایل خود شوید. در تنظیمات، گزینه Privacy and Security را فعال نمایید و در آخر بخش text message را فعال کنید و برای شماره تلفن شما رمزی ارسال خواهد شد که باید آن را در اینستاگرام وارد نمایید.

اپ اینستاگرام را از سایت ها معتبر نصب نمایید؛

بخاطر امنیت پیج اینستاگرام بهتر است از گوگل پلی و یا سایت معتبر نصب نمایید اینگونه اطلاعات پیج شما از هکر ها محفوظ می ماند.

اپلیکشن اینستاگرام خود را همیشه بروز رسانی کنید؛

اینستاگرام برای امنیت بیشتر در تلاش است که قسمت های که امنیتی ندارند را در نسخه جدید اپلیکشن برطرف کند پس بهتر است که همیشه اپلیکشن اینستاگرام خود را بروز نگه دارید. بخاطر فراموشی بروز رسانی شما می توانید به صورت خودکار از طریق گوگل این مشکل را برطرف نمایید.

نام کاربری و پسورد خود را در سایت اینستاگرام ذخیره نکنید؛

شما به احتمال زیاد وقتی رمز عبور خود را برای ورود به پیچ وارد میکنید با این درخواست مواجه شده اید که آیا در مرورگر اطلاعات پیج شما برای آینده ذخیره بشود یا نه. برای امنیت پیج اینستاگرام بهتر است که اینکار را انجام ندهید چون اینگونه راحت به پیج شما اشخاص بدون رمز عبور میتواند با رایانه شخصی و رایانه محل کار شما و یا موبایل شما ورود نمایید.

لینک های مشکوک را باز نکنید؛

بسیاری از اشخاص از عدم آگاهی بسیاری از کاربران استفاده میکنند و با لینک های آلوده قادر هستند رمز عبور شما را به آسانی بدزدند. پس شما باید به خاطر داشته باشید که هر لینکی را باز نکنید. این اشخاص با ترفند اینکه پیج اینستاگرام شما در خطر است و یا در  برنده شدن در یک سایتی شما را وسوسه خواهند کرد که لینک را باز کنید و امنیت پیج شما را به خطر می اندازند.

اطمینان حاصل کنید که گوشی و یا رایانه شما دارای امنیت است‌.

حذف فالوور فیک

دنبال کنندگانی که اشخاص غیر واقعی هستند و به منظور بالا بردن تعداد دنبال کنندگان پیج های مختلف است. خرید اینگونه دنبال کنندگان قلابی باعث خواهد شد امنیت پیج شما به خطر بیفتد و در آخر پیج شما از سمت اینستاگرام بسته خواهد شد. پس چنین اقدامی را انجام ندهید و فالوور های که تشخیص میدهید فیک است را حذف نمایید.

قوانین و خط قرمز های اینستاگرام؛

برای ورود به فضای اینستاگرام باید از قوانین آن اطلاعاتی داشته باشید و حتما اصول مهم اینستاگرام را رعایت کنید تا پیچ شما غیر فعال یا شادوبن نشود. به عنوان مثال شما در روز نباید بیشتر صد دنبال کننده را از پیج خود حذف نمایید و در مدت زمان کوتاهی از دنبال کردن و یا لایک کردن اشخاص باید خودداری کنید.

کلیه موارد در خصوص امنیت پیج اینستاگرامی در این قسمت از مقاله به طور خلاصه و کلی عنوان گردید با مطالعه کامل این بخش می توانید به موارد مهمی در این خصوص برسید.

قوانین و خط قرمز های اینستاگرام


نکات و موارد مهم در خصوص امنیت پیج اینستاگرام
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 16 شهریور, 1402
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن