طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج چگونه است؟
4 مهر, 1402 توسط
طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج چگونه است؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

در این بخش از مقاله به موضوع طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج رسیده ایم که مطالب مربوط در این خصوص را می خوانید و با تمامی مراحل آن و رعایت موارد مهم در این صفحه آشنا می شوید با ما همراه باشید.

طراحی صفحه فرود، با یک طراحی مناسب می توانید یک روش نوین را در کسب و کار خود پیش گرفته و باعث فروش بیشتر محصولات مجموعه خود شوید، اما این شیوه اگر بسیار ضعیف و بد طراحی گردد نتیجه عکس می دهد و باعث افت فروش محصولات می شود. هرگز اهمیت ندارد که شما چه محصولی را می خواهید به فروش برسانید چرا که صفحه های اصلی همیشه یک هدف دارند و آن اینکه توجه بازدید کننده­‌ ها و نظرات مثبت آن ها را به سوی خود جلب کنند.

طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج چگونه است؟

صفحه فرود را به اصطلاح همانند یک ویترین برای یک سایت می دانند که یک صفحه مهم در سرنوشت و جمع آوری بازدید کنندگان است به طور مثال اگر فردی با جستجو در صفحه گوگل به یک مطلب خاص از سایت شما رسید، صفحه آن مطلب صفحه فرود شما به حساب می آید یا به شکل دیگر می توان اینگونه گفت که اگر شما می خواهید برای مشتریان جذب‌ شده اما بی فعال خود یک ایمیل ارسال نمایید و با در نظر گرفتن یک تخفیف ویژه برای آن ها دوباره فعالیت آن ها را در سایت خود بیشتر کنید برای این دسته از کاربران یک صفحه مخصوص ایجاد می کنید که آن صفحه مختص آن ها است و در آن صفحه فعالیت های خود را از روی پیشنهادات منحصر به فرد این کاربران پیش می برید به این صفحه لندینگ پیج می‌ گویند.

به طور مثال قصد دارید که اشخاصی را که دنبال کنندگان پیج اینستاگرام شما هستند به یک صفحه دیگر بکشانید در این حالت باید لینک آن صفحه را به طور تبلیغ در بیو پیج اینستاگرام خود بگذارید. کلیه این موارد از مثال‌ های بودند که از صفحات فرود یا Landing page ها که با هدف خاصی طراحی شده‌ اند.

به طور حتم تا کنون به این موضوع رسیده اید که چرا ما یک صفحه فرود می‌ سازیم و همیشه و در هر زمان لینک صفحه اصلی سایت را نمی‌ دهیم. این امر به این دلیل است که شما نمی‌ دانید کاربر صفحه اصلی دقیقاً چه فردی است؟ از چه جایی به سایت شما دسترسی پیدا کرده است و اکنون دنبال چه چیزی در سایت شما است و … . به طور مثال هنگامی که ما در یک سایت برای تبلیغات اقدام می کنیم اگر آن سایت به جای آدرس صفحه فرودی که ما ایجاد نموده ایم لینک اصلی را به مشتری دهد چه اتفاقی می‌ افتد؟

طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج چگونه است؟

در این حالت فردی که لینک را دریافت نموده به صفحه اصلی رفته و بدون هیچ شناخت و آشنایی با صفحات ما ممکن است به شکل اشتباهی به بخش نمایش‌ دهندگان سایت ما برود که آن قسمت به رسانه ها ارتباط دارد و مثل یک فرد سردرگم در آن جا صفحات اشتباهی را باز کند به چیزی که می خواهد نمی رسد و اینگونه سایت را می‌ بندد و کلیه هزینه های ما جهت جذب مخاطبان به هدر می رود.

پس تاکید ما برای ساخت صفحه فرود و یا یک لندینگ پیج ویژه و خاص به همین دلیل است و باید هر سایت برای هر کدام از کمپین‌ های بازاریابی خود این صفحات را داشته باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که اگر طراحی لندینگ پیج شما مناسب و با مراحل درستی پیش رود می‌ تواند به میزان بالا نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری احتمالی را در کمپین‌ های تان ایجاد کند. در متن زیر مراحل مربوطه به طراحی صفحه فرود که ۴ مرحله نیز هستند را بازگو نموده ایم جهت شناخت با این مراحل و اطلاعات بیشتر در این خصوص تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

۱. سایت یک طرح کلی از کمپین و پیشنهاد و طراحی لندینگ پیج

ابتدا باید برای ایجاد صفحه مربوطه یک طرح خاص و ویژه ای را با برنامه‌ ریزی کلی آماده سازید و بعد از آن تصمیم بگیرید که روی چه چیزی می خواهید تمرکز کنید. یک فهرست از پیشنهاد ها و نظرات خود جهت ایجاد یک کمپین تهیه نموده و سپس در خصوص محتوا های آن صفحه فکر کنید.

با شناخت کاربران خود می توانید به فکر محتوا های بهتر با سلایق آن ها باشید به بیان دیگر محتواهای هدفمند تری برای خود منتشر می سازید که جذب مخاطب داشته باشید. همیشه این مورد را در ذهن خود نگه دارید که یک فردی که از راه تبلیغات در پیج ها با شما آشنا می شود با فردی که از راه سرچ زدن یا رضایت اطرافیان به سمت شما آمده است تفاوت بسیاری دارد.

طراحی لندینگ پیج

پس از آنکه شما مشتریان خود را به خوبی شناختید و با خلق خوی آن ها آشنا شدید بهتر است به فکر ساخت صفحه فرود خود باشید با این عمل باید یکی از بهترین پیشنهاد های خود را از بین لیست خود برگزیده و به مشتری خاص خود ارائه دهید. لازم به ذکر است که باید در خصوص این پیشنهادات اندیشیده گردد و از بین موارد بسیار که داشتن سرویس رایگان برای خرید های بالای ۱۰۰هزار تومان، تخفیف ۳۰ درصدی برای خرید اول و… هستند. برای خود به صرفه ترین و جذاب ترین مورد را انتخاب نمایید.

۲. تهیه فهرستی از مزایا و راه‌­ حل‌­ ها

پیش از این نیز ذکر نمودیم که هیچ اهمیتی ندارد که شما چه محصولی را به فروش می رسانید چرا که مورد مهتر از آن برای مخاطبان وجود دارد که آن این است که این خرید چه مزیتی برای‌ آن افراد داشته و آن ها چه نفعی می‌ توانند از خرید محصولات شما یا استفاده از خدمات‌ شما بدست آوردند؟

کلیه مزیت یک صفحه فرود در این مورد جمع بندی می گردد که این توانایی داشته باشد تا  بتواند به شکل درست برای کاربران شرح دهد که به چه صورت محصول یا خدمات شما می‌ تواند مشکل آن‌ ها را به طور حتمی حل نماید. استفاده از نکات واضح بودن و مختصر اما مفید در نوشتن صفحه فرود نیز رعایت گردد با استفاده از  مطالعات در این زمینه به این نتیجه می رسیم که به هر میزان که از کلمات بیشتری در این صفحه استفاده کنید،  به همان میزان نیز نرخ تبدیل کاهش پیدا می کند.

در زمان نوشتن و ایجاد لندینگ پیج خودتان را در موقعیت مخاطبان قرار دهید و از خودتان این موارد را بپرسید:

  1. ۱. چگونه موقعیت سخت و دشوار مرا درک می کند؟
  2. ۲.  برای راحت کردن شغل و زندگی‌ ام باید به دنبال چه چیزی باشم؟
  3. ۳. محصول یا خدمات این شرکت چگونه می تواند مشکل مرا حل کند؟
  4. ۴. بعد از خرید این محصول یا خدمت، کار یا زندگی من چگونه بهتر می‌ شود؟

بهتر است که به طور حداقلی یک پاسخ از این سوالات را برای خود به شکل کامل بدانید. به نمونه صفحه فرود مربوط به تخفیفان با پلتفرم سایت ها دقت کنید. در کمپین «سفر با صفر کمتر» تخفیفان جملات مشخصی در ایجاد صفحه فرود نوشته شده است که برتری های محصول برای مشتریان را اعلام کرده است.

فهرستی از مزایا و راه‌­ حل‌­ ها

۳. ایجاد نوعی دکمه احضار که نتوان از آن گذشت

نوع جمله فراخوان عمل (Call To Action) و لینک آن در صفحه فرود اثر بسیار عمیقی بر معیار نرخ تبدیل دارد. این آخرین مرحله در صفحه فرود است. تا این قسمت یا توانسته اید کاربر را خرسند کنید که در این صورت فراخوان عمل یا اقدامی که از او خواسته اید را برایتان انجام می دهد و یا این که قانع نشده و لندینگ پیج شما را می بندد.

هر صفحه فرود حداکثر تنها باید یک فراخوان داشته باشد. MarketingProfs مطالعه ای انجام داد که در آن نشان می دهد، صفحه فرودی که فقط یک فراخوان اقدام داشته باشد، نرخ تبدیل بالاتری دارد (میانگین ۵/۱۳ درصد). این میزان ۲% بیشتر از صفحات فرودی است که بیش از دو تا سه لینک یا فراخوانی دارند.

بر طبق WordStream فراخوان های مناسب و خوب به شرح زیر هستند:

  1. کلمات جذاب برای انجام کاری مانند «گرفتن» و «داشتن» را استفاده کنید؛
  2. حس اعتماد در کاربر ایجاد کنید، مانند «بیایید ببینیم چه پیشنهادی برای شما داریم»؛

حس فوریت را در کاربر ایجاد کنید، به‌ طور مثال به کار بردن جمله «دانلود فوری نسخه آزمایشی ۳۰ روزه» به کاربر نشان می دهد که می تواند ۳۰ روز از آن استفاده کند و فقط ۳۰ روز فرصت دارد تصمیم بگیرد که نسخه اصلی را خریداری کند و همین الان بیا دانلود کن که شاید این پیشنهاد موقت باشد و تکرار نشود.

دکمه مربوط به لینک فراخوانی در داخل صفحه باید با کل متن صفحه و تکرار پیشنهاد مرتبط باشد. نوع طراحی آن هم باید جذاب و چشمگیر باشد تا کاربر را برای کلیک کردن در یک چشم بهم زدن ترغیب کند.

۴. تمرکز روی اثرگذاری طراحی صفحه فرود

بهتر است این نکته را در ذهن خود نگه دارید که ساخت یک لندینگ پیج خوب به چه میزان موثر است و می تواند بر احساس کاربران درباره شرکت، محصول یا خدمات تأثیر بگذارد. حتی به میزانی که این مورد می تواند تصمیم آن ها را عوض کند. طراحی صفحه فرود تأکید می‌ کند باید با برند شرکت سازگار باشد و مخاطبان هدف را جذب کند.

صفحه فرود را به چند بخش مشخص تقسیم کنید: سر تیتر ها، متن پیشنهاد، فراخوانی و در آخر صفحه ارائه شواهد برای اثبات اجتماعی عملکرد. این ثابت کردن آخرین بخش برای ترغیب کاربر به خرید است. این ثابت کردن، اعتماد و اعتبار برند را نشان می دهد. این شواهد به کاربر می گویند که چه تعداد از کاربران خرید کرده اند یا پیشنهاد را پذیرفته اند یا نظر مشتریان قبلی از ما چه بوده است و یا کدام رسانه ها شرکت یا محصول ما را پوشش داده اند.

پارامترهای مهم طراحی صفحه فرود عبارت اند از:

  1. عنوان اصلی صفحه
  2. بلوک های متن صفحه
  3. دکمه ها و باکس های فراخوانی که معمولاً بین بلوک های متنی و در پایین صفحه قرار دارند
  4. تصاویر و ویدئو های مکمل (درصورت نیاز)
  5. بخش ثابت کردن اجتماعی شامل داده ها و شواهد

برای بررسی آنچه که بیشترین نرخ تبدیل را برایتان به ارمغان می آورد، تمام عناصر طراحی صفحه فرود را آزمایش کنید؛ از نوع طراحی دکمه فراخوانی گرفته تا کلماتی که به کار می برید. تست A/B چیست را بخوانید تا بدانید چگونه می توانید این آزمایش را انجام دهید تا از بین ۲ صفحه فرود مشخص بفهمید کدام نرخ تبدیل بهتری به شما می دهد.

ترکیب طراحی خوب با بهترین پیشنهاد برای مخاطبان به شما در ایجاد صفحه فرود هدفمند برای تبدیل کاربران به مشتری و کسب درآمد از کمپین هایتان کمک می کند.

سخن آخر

ساخت و طراحی صفحه فرود عالی، در شروع با پیشنهاد شما به کاربران شروع می شود و با ارائه طرحی کلی از مزایای کاربران و راه حل های ارائه شده ادامه می‌ یابد و در پایان، با تمرکز بر فراخوانی و پارامترهای تعیین کننده ‌ای که رد پیشنهاد شما را برای کاربران مشکل می کند، کامل می‌ شود. 

اثرگذاری طراحی صفحه فرود

طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج چگونه است؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 4 مهر, 1402
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن