انجام روش های اصولی بازاریابی در تلگرام
1 خرداد, 1402 توسط
انجام روش های اصولی بازاریابی در تلگرام
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

بازاریابی در تلگرام. همگی با این شبکه اجتماعی آشنا هستید و از اهمیت وجود این شبکه کم و بیش مطلع هستید، در واقع تلگرام یک پیام‌ رسان است که در ایران، ما از آن به عنوان یک شبکه اجتماعی، پلتفرم تبلیغاتی و یا یک محل مناسب جهت نگهداری فایل های مهم و یا ویس‌کال استفاده می‌ کنیم. این شبکه اجتماعی، را می توان اینگونه معرفی نمود که یک آپ پیام بر پایه ابر است که بر روی دستگاه‌ های بسیاری کارایی دارد و توانایی این امر را دارد که اکانت شما یعنی همان حساب کاربری را بر روی هر دستگاهی، به حساب کاربری اصلی لینک نماید. یک مورد مهم در خصوص تلگرام این است که این پیام رسان مزیت های مهمی برای افراد به همراه دارد که مهم‌ ترین آن داشتن سرعت بالا و همچنین امنیت زیاد و رایگان بودن است. شما عزیزان می توانید با استفاده نمودن از این شبکه اجتماعی پیام های متنی را به مخاطبان خود ارسال نموده برای آن ها در ارتباطات خود از عکس، صدا و یا استیکر استفاده کنید. بهتر است به این مورد نیز اشاره نماییم که در این شبکه اجتماعی محبوب می توان با ایجاد کانال و یا گروه تبلیغات متعددی نیز انجام داد.

همانطور که می دانید تبلیغات در تلگرام و در ایران یک امر فراوان و گسترده محسوب می شود با کمک این اپلیکیشن افراد بسیاری می توانند تبلیغات پر بازدید و موثری برای برند خود و کسب و کارهایشان داشته باشند و از این طریق آگاهی های لازم در خصوص هر نوع محصول خود را برای مردم بیشتر کرده و یک فروش فوق العاده را تجربه نمایند.

تبلیغات در تلگرام به چه شکل است؟

همانطور که در متن بالا نیز اشاره نمودیم تلگرام یک پیام‌ رسان فوق العاده با سرعت عالی و مخاطبان بسیار است، این برنامه حتی پس از فیلتر شدن در ایران باز هم مخاطبان بسیاری دارد و این امر نتوانسته است افراد را برای استفاده از این اپلیکیشن مجاب کند، و بسیاری از افراد بر روی گوشی های خود آن را دارند و از طریق این برنامه با دوستان و خانواده‌ هایشان ارتباط برقرار می‌کنند. پس اگر یک فضا با مخاطبان زیادی همراه است می تواند در تبلیغات برای برند ها موثر باشد و همانند یک بستر برای تبلیغات نقش ایفا نماید شما در این برنامه در کانال های مختلفی که عضو هستید تبلیغات بسیاری را  می ‎بینید. در حالتی نیز در بسیاری از مواقع کانال هایی وجود دارند که صرفا برای تبلیغات ایجاد گردیده اند، کانال هایی نظیر کانال های استخدام کار و یا تبلیغات لوازم های خانگی و.... 

چگونه بازاریابی در تلگرام را به صورت اصولی آغاز نماییم؟

بهتر است که این موضوع را به طور کامل به خاطرتان بسپارید که تبلیغات و بازاریابی در تلگرام با اینکه به یک شکل راحت و قابل دسترس دیده می شود اما نیازمند یک استراتژی مشخص و با برنامه است که در غیر این صورت اگر این موارد را به خوبی رعایت نکرده و پیش نبرید ممکن است تمام تلاش و انرژی که صرف کرده‌ اید،  بدون نتیجه بماند،

روش های بازاریابی در تلگرام:

بازاریابی در تلگرام

هدف‌ گذاری

در قدم اول، بهتر است این امر را برای خود مشخص سازید که هدفتان از بازاریابی در تلگرام چیست و قرار است چه کاری را انجام دهید. به طور مثال اگر شما دارای یک آنلاین شاپ هستید و  می‌ خواهید که کالا های خود را به فروش برسانید باید هدف خود را نیز مشخص نمایید چرا که داشتن هدف در مراحل بعدی به شما کمک می‌ کند تا یک برنامه قوی برای خود بسازید فرمت محتوا تعیین کرده و برای خودتان KPI بگذارید. 

این برنامه می ‎تواند شما را در رسیدن به این هدف ها یاری نماید:

  1. بردن ترافیک بیشتر به وب‌ سایت
  2. ایجاد engagement میان مشتریان
  3. کسب اعتماد مخاطبان هدف
  4. اتوماسیون بعضی از تسک ‎های روتین نظیر پشتیبانی، پاسخگویی به سوالات، قیمت‌ گرفتن و…
  5. پشتیبانی فروش
  6. افزایش فروش

به طور مثال اگر قصد این را دارید که اطمینان و اعتماد افراد را به خود بیشتر نمایید، خواهید توانست که با ایجاد یک کانال خصوصی برای مشتریان وفادار آن ها را از اتفاقات جدید مطلع سازید و همچنین عواملی نظیر؛ تخفیفات، نظرسنجی ها ارسال نمونه و… را ابتدا به آن ‎ها خبر دهید.

پروموت کردن حساب تلگرام

پروموت کردن حساب تلگرام

حال پس از مشخص نمودن هدف خود باید این مورد را ببینید که از چه روشی می‌ خواهید به آن ‎ها برسید: گروه، کانال یا بات. هر کدام را که ترجیح می ‎دهید، باید آن را در پیش دیدگان مخاطبان خود بگذارید. حتی اگر در مواقعی نیز  گروه بازیدکننده یا کانال ندارید، می ‎توانید با یک گروه یا کانال پر مخاطب ارتباط گرفته و تبلیغات خود را به آن کانال بسپارید. حساب تلگرام خود را از روش های موجود می توانید پروموت نموده و برایشان عضو بگیرید:

شبکه ‎های اجتماعی: شبکه ‎های اجتماعی یک راه مهم و بسیار مناسب و عالی جهت جمع آوری لید هستند. این امر ممکن است برای بسیاری از افراد وجود داشته باشد که در اینستاگرام و یا لینکدین تعداد مخاطبان و دنبال کنندگان بسیاری داشته باشند، که هر یک از آن ‎ها یک عضو یا خریدار بالقوه برای کانال تلگرام شما هم محسوب می‌ شوند. ادرس کانال تلگرام را باید در بیو اینستاگرامی خود قرار داده تا اینگونه افراد بسیاری که شما را دنبال می کنند به آن کانال بپیوندند.

تبلیغ در وب‌ سایت: جهت انجام بازاریابی در تلگرام، شما این امکان را دارید که از رسانه ‎های دیگر خودتان نیز استفاده نماییو و برای کانال عضو بگیرید. در این صفحات که بازدید کننده زیادی نیز به همراه دارد برای افرادی که عضو کانال تلگرامی می شوند امتیازات ویژه ای را در نظر بگیرید.

ارتباط موثر با مخاطبان بازاریابی در تلگرام زمانی کامل و موثر است که مخاطب این بازاریابی که همان مشتری شما، است از حضور در تلگرام احساس راحتی نموده و یک پشتیبانی خوب برای او داشته باشد. پس نتیجه می گیریم که حتی اگر لازم باشد که برای این پشتیبانی از زمان زیادی استفاده نمایید و کلیه سوالات و نگرانی های مشتریان را رفع نماید و اینگونه افراد را به مجموعه خود دلگرم کنید حتما این کار را بکنید. یا حتی اگر بودجه‌ این کار را دارید یک فرد را برای انجام پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات مشتریان استخدام نمایید. مشتریانی که پشتیبانی خوب دریافت کنند، به طور حتم و صد درصد به برند شما وفادار خواهند ماند.

انواع تبلیغات در تلگرام

این که مدل تبلیغات شما در تلگرام به چه شکل بوده باشد، بستگی به بودجه شما و البته محصولات شما دارد. چرا که در تلگرام کانال‌ هایی موجود است که فقط تبلیغات در آن ها منتشر می گردد و شما می توانید در آن ها هرچه که بخواهید پیدا می‌ کنید. کدام مدل بازاریابی در تلگرام برای شما مناسب است؟

انواع تبلیغات در تلگرام

تبادل: یکی از راه ‌‎های تبلیغات متقابل است. به این صورت که شما می توانید در جستجو کانال‌ های مختلف با فعالیت مشابه را بیابید و به شکل متقابل یکدیگر را در کانال های خود تبلیغ کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که کانال ها با فعالیت های مشابه بسیار به شما در تبیلغات کمک می کنند تا کانال های دیگر

همکاری با پابلیشر ها: برخی از کانال‌ ها صرفا پابلیشر یا منتشر کننده محتوا هستند. به طور واضح تر باید گفت که با پرداخت مبلغ مشخص، تبلیغت شما در هر حوزه‌ ای که باشد منتشر می‌ گردد: از فروش چمدان تا دوره آموزش برنامه‌ نویسی. اگر شما یک کانال طنز یا پابلیش برای خود ایجاد نموده اید و هدف شما بیشتر جذب فالوور بالا است، همکاری با این پابلیشرها گزینه بسیار خوبی برایتان محسوب می‌ شود، به این دلیل که اعضای زیادی دارند.

تبلیغات در گروه ‎ها: چت ‎های گروهی یک محل مناسب برای انجام تبلیغات محسوب می شوند و به طور کلی جذب مخاطب در این شرایط و موارد بسیار است این مهم به این دلیل است که افراد موجود در این گروه ها بیشتر در خصوص موضوعات مشترک صحبت می کنند و علایقی نزدیک به هم دارند. اگر شما نیز با یک گروه پر از عضو آشنا شدید، بهتر است شانس خود را برای تبلیغات در آن امتحان نمایید.

اما  بازاریابی در تلگرام را به چه کانال‏ هایی بسپاریم؟ جهت انجام دادن یک تبلیغ مناسب و اثر بخش باید تبلیغات خود را در یک جای مطمئن و موثر منتشر کنید که مطمئن شوید به دست مخاطبانش می‏ رسد. این گونه خواهید توانست تا   کانال مناسب خودتان را برای تبلیغات برگزینید:

 رسانه‌‌ های موجود که کانال ‎های تلگرامی را دسته ‌‎بندی کرده و با هر موضوعی به شما ارائه می ‎دهند: به طور مثال کانال‌ های برنامه‌ نویسی، کانال دانشگاه ‌‎های گونان یا کانال‌ های آموزشی.

با سرچ در سرچ بار تلگرام، می توانید مخاطبان بسیاری برای کانال های خود عضو نمایید اما این مورد نیز نیاز به استفاده از کلمات مخصوص دارد به طور مثال اگر قصد دارید برای فیلم کوتاهی که ساخته‌ اید تبلیغ نشر دهید می بایست، در سرچ بار بنویسید «سینما» و کانال ‎های سینمایی را ببینید.

مزایای تبلیغات در تلگرام

در سال 2020، تعداد افراد موجود در برنامه تلگرام به 400 میلیون عضو فعال در یک ماه رسید. هر روز 1.5 میلیون کاربر این اپلیکیشن را دانلود و در آن ثبت‌ نام می‎ نمایند. افزایش محبوبیت تلگرام، امکانات زیادی را در این برنامه ایجاد نموده و در اختیار مارکتر ها می ‎گذارد، از جمله امکانات ذکر شده می توان موارد زیر را نام برد:

امکان اطلاع ‎رسانی همیشگی و بروز نگه داشتن مخاطبان: در مواقعی که شما یک کانال تلگرام داشته باشید، ب هر نحوی می توانید در آن با عنوان نمودن یک جمله، خبر و یا مطلب مورد نظر خود با دیگران به اشتراک گذاشته و آن را به گوش بسیاری از افراد برسانید. پس یک کانال به خصوص جهت کسب و کار و برند خود ایجاد نمایید از عضو های فعال و بسیاری در این کانال کمک بگیرید و از آن به عنوان رسانه خبری برند استفاده کنید. عکس و فیلم از محصولات و خدمات، اطلاعِ بروزرسانی ‎ها، معرفی همکاران، تخفیفات و… این عوامل از جمله محتوا هایی هستند که شما می‌توانید در کانال خودتان به انتشار آن ها بپردازید.

قابلیت ارتباط مارکتر با مخاطبان: در گروه تلگرام شما به طور مستقیم با مشتری های خود ارتباط می گیرید. در حقیقت باید اینگونه عنوان نمود که یک گروه تلگرامی یک چت کلی و گروهی است که بین تمامی عضو های یک گروه رخ می دهد. علاوه بر آن می ‎توانید ادمین ‎های بسیاری را استخدام نمایید تا در مدیریت کردن یک گروه به شما کمک کنند. مشتریان وفادار لید های جدید به گروه اضافه می ‎کنند و آگاهی برند شما را بیش از بیش افزایش می ‎دهند. شما خواهید توانست که جهت انحصاری شدن خدمات خود، یک گروه ایجاد نموده و امتیازات به خصوصی برای مشتریان خاص خود در نظر بگیرید.

امکان پشتیبانی 24 ساعته: در این نقطه است که ورود ربات‌ های چت به بازی آغاز می گردد. بات این توانایی را دارد که دستیار بسیار کارآمدی برای مدیریت تسک ‎های شما باشد و این مورد را برای شما به خوبی رعایت نماید که افراد حاضر در کانال جوابشان را بگیرند. مواردی نظیر مدیریت نمودن سفارش‌ ها، انتشار کردن سوالات متداول و جواب دادن به سوالات مشتریان را به عهده ربات بگذراید و انرژی خود را صرف امور موثر دیگری بکنید.

کاربران گرامی از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم همچنین اگر شما نیز در حال حاضر به دنبال پیشرفته تر کردن فضای کاری خود و داشتن امکانات در شآن کسب و کارتان هستید می توانید با چیتاک ارتباط بگیرید و پس از مشاوره  کامل توسط مشاوران متخصص چیتاک محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

مزایای تبلیغات در تلگرام


انجام روش های اصولی بازاریابی در تلگرام
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 1 خرداد, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن