بازاریابی در یوتیوب تضمین کننده موفقیت
27 اردیبهشت, 1402 توسط
بازاریابی در یوتیوب تضمین کننده موفقیت
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

بازاریابی در یوتیوب چیست؟ اکثر افراد یوتیوب را یک ابزار سرگرمی می دانند و اینگونه از آن استفاده می کنند زمانی که یک فرد عادی به یوتیوب سر می زند از روی حوصله سر رفتن و نگاه کردن به کلیپ های موجود در آن است، اما باید این موضوع را عنوان نمود که چند سالی است که در یوتیوب بازاریابی رایج گردیده و به عنوان یک بخش مهم از استراتژی مارکتینگ در برند ها مطرح گردیده است.

بازاریابی در یوتیوب چیست؟

در متن بالا به این مطلب اشاره نمودیم که، یوتیوب مارکتینگ چند سالی است که از اهمیت بالایی در بازاریابی برخوردار است. ممکن است بعد از مطالعه این قسمت با خود بگویید مخاطبان من در یوتیوب حضور ندارند. بهتر است این چنین ذکر کنیم که یک چهارم مخاطبان اینترنت در جهان ده ساعت از روز را به طور تقریبی به دیدن کلیپ های متنوع می پردازند و یوتیوب نیز دارای تعداد کاربران میلیاردی در جهان است. گستردگی و وسیع بودن این پلتفرم آن‌قدر در این سال ها افزایش پیدا کرده است که به هفتاد و شش زبان می توان در آن با مخاطبان گویش های متفاوت ارتباط گرفت.

بازاریابی در یوتیوب به این معناست که شما کسب و کار مجموعه خود را پروموت می کنید و اینگونه محصولات یا خدمات خود را در این شبکه به دیگران معرفی می کنید. این بازاریابی می‌ تواند برای یک فرد، یک برند یا یک مجموعه و کسب و کار باشد و نتیجه درخشانی نیز به همراه داشته باشد دقیقا همانند بازاریابی ها در اینستاگرام مارکتینگ یا توییتر مارکتینگ.

چرا می گوییم که بازاریابی در یوتیوب یکی از بهترین انواع بازاریابی است؟

یوتیوب را می توان به دلیل اینکه در طول یک ماه بازدید های میلیاردی توسط کاربران جهان دارد به اسم یک پلتفرم پر بازدید و دومین سایت پر بیننده دنیا بعد از گوگل معرفی کرد. پس استفاده نمودن از یک سایت این چنینی یقینا برای یک مجموعه و کسب و کار فواید بسیاری را به همراه خواهد داشت. یوتیوب را نباید صرفا فقط یک کانال عظیم جهت سرگرمی دانست چرا که این شبکه یک شبکه عظیم و گسترده با بازاریابی خیلی قدرتمند برای کلیه برند ها محسوب می گردد. کانال‌ های موجود یوتیوب توانایی این را دارند که همانند یک صدا بلند برای برند های شما در بین مردم تبلیغات انجام دهند و این تبلیغات در کل دنیا به گوش مردم را فرهنگ‌ ها و زبان‌ های مختلف برسد. این امر به این‌ معنا تلقی می گردد که افزایش روز افزون باشگاه مشتریان و در نتیجه افزایش فروش و کسب درآمد بالا. نباید از این امر نیز چشم پوشی کرد که یوتیوب یک پلتفرم آموزشی نیز است و در این شبکه ویدیو ها و کلیپ های آموزشی فراوانی به چشم می خورد. 

بازاریابی در یوتیوب برای این امر باید ابتدا به فکر ساختن یک اکانت بود.

بازاریابی در یوتیوب چیست؟

بازاریابی در یوتیوب، از نقطه ای آغاز می گردد که شما وارد این شبکه می‌ شوید. با داشتن یک اکانت گوگل، می ‎توانید یوتیوب بسازید. این نکته را دقت نمایید چون برای دسترسی های راحت بسیار مهم است که اکانت خود را از نوع Youtube Brand انتخاب کنید. طبق راهنمای زیر پیش بروید:

یوتیوب را باز کرده. در قسمت بالایی و گوشه سمت راست خود چک نمایید که در اکانت گوگل خود هستید یا خیر. اگر این چنین نبود و هشدار داد که شما هنوز وارد نشده ‎‌اید باید بر روی sign in کلیک کرده و وارد شوید.

پس از اطمینان از ورود خود باید گزینه  account module را انتخاب کرده و بر روی گزینه Your Channel کلیک کنید.

حال دو گزینه پیش روی شما است که باید گزینه، Use a custom name را انتخاب کنید.

بعد از انجام این مراحل در این قسمت می توانید برای کانال خود یک اسم انتخاب نمایید. این نکته را نیز یاد آور شویم که بعدا می توانید با رفتن در قسمت تنظیمات نام کانال خود را به دلخواه تغییر دهید.

با انجام این امور شما اولین قدم بازاریابی در یوتیوب را برداشته اید، پس زمان آن فرا رسیده است که آن را به نحوی که علاقه دارید بسازید و محتوا های مورد علاقه خود را در آن آپلود نمایید.

بازاریابی در یوتیوب

بر روی گزینه Customize Channel کلیک نمایید.

اینگونه یک تصویر برای نمایه خود برگزینید. این عکس و channel art اولین مواردی هستند که یک  بازدید کننده آن ها را می‌ بیند. پس بسیار مهم است که این تصویر یک تصویر جذاب و مرتبط با کسب و کار شما باشد.

برای انتخاب نمودن تصویر  مورد نظر برای پروفایل خود باید در گوشه سمت چپ و بالا کلیک کرده و تصویر مد نظر خود را آپلود کنید.

برای وارد نمودن توضیحات کانال، ایمیل و لینک، به ادامه صفحه بروید و آن ها را به طور مرتب انجام دهید.

در هر لحظه و زمان نیز می توانید با اعمال جزئیات و موارد مختلف جذب کانال خود از بیننده را نیز بیشتر کنید و به تعداد آن ها بیافزاید.

برندینگ، یکی از مهم‌ ترین قسمت های بازاریابی در یوتیوب

در زمان تعیین استراتژی یوتیوب مارکتینگ، هرگز نباید این امر را از خاطر ببرید که کانال یوتیوب شما، یک قسمت مهم از برند و کسب و کار شما را اداره می کند و می بایست به آن به چشم یک بازوی کسب و کار نگاه کنید. به حالت دیگر بهتر است این گونه بگوییم که این کانال بازاریابی در یوتیوب باید در کنار تلاش ‎های برندینگی شما برای کسب و کار قرار بگیرد. پس باید در زمان ایجاد این کانال ها در انجام اطلاعات و موارد دیگر قوانین را به درستی رعایت کرده و یک هویت جذاب و مرتبط برای برند خود بسازید؛ 

موارد مختلف در این امر؛

وجود یک نام مناسب و مرتبط، توضیحات کامل، شفاف و گویا، اندازه تصویر دلخواه باید مناسب باشد، تریلر کوتاه و جذاب، لینک کاربردی و...

توصیه مهم در زمان ساخت اکانت برای برند خود و پیش بردن آن:

دقت بیشتر به سلیقه و نیاز های مخاطبان هدف خود، بررسی موارد رقابتی سایر کانال ها با کانال خود، طبق قوانین و الگوریتم یوتیوب کلیپ های خود را اشتراک گذاری کنید، به صورت همیشگی و منظم فعالیت خود را ادامه دهید، اطلاعات مربوطه به یک موضوع را به صورت کامل و منظم نشر دهید، کلیپ های خود را پروموت کنید، بررسی کلی در روند فعالیت خود را انجام دهید، موفقیت خود از ابتدا تا جایی که پیش رفته اید را بسنجید.

برندینگ، یکی از مهم‌ ترین قسمت های بازاریابی در یوتیوب


بازاریابی در یوتیوب تضمین کننده موفقیت
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 27 اردیبهشت, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن