5 مزیت استفاده از نرم افزار بازاریابی رسانه ای!
6 بهمن, 1401 توسط
5 مزیت استفاده از نرم افزار بازاریابی رسانه ای!
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

بهتر است به سراغ مسائل مهمی که امروزه بسیار دیده می شود برویم و روشن کنیم که چگونه می بایست در کسب و کار خود فقط با نرم افزار بازاریابی رسانه ای سود بالایی کسب نماییم 

در این خصوص بهتر است نکاتی را که باعث افزایش دنبال کنندگان شما در شبکه‌های اجتماعی می‌شود را بدانید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا از فهمیدن این نکات بی بهره نمانید.

نرم افزار بازاریابی رسانه ای

همانطور که پیش تر نیز عنوان نمودیم در حال حاضر بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی به عنوان نرم افزار بازاریابی رسانه ای بسیار کار ساز بوده و بسیاری از استارتاپ‌ ها در سر تا سر جهان با استفاده از یک شبکه‌ اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغات خود بهره مندی لازم را می برند و از این روش می توانند یک ارتباط قوی نیز با مخاطبان خود داشته باشند. 

در این راستا موفقیت یک صفحه و فروش یک محصول فقط با بالا رفتن تعداد دنبال کننده گان میسر می شود و برای این پیروزی می بایست به صورت دقیق و با برنامه مدیریت کاملی داشت و مطابق موارد تاثیر گذار این مهم پیش رفت. در ادامه به پرداختن رازهایی در این خصوص می رسیم که با وجود آن ها توانسته ایم دنبال کنندگان خود را در مدت کوتاهی به تعداد بالایی برسانیم. پس بهتر است با دقت این پنج نکته را مطالعه کرده و یقین داشته باشید با اجرای آن ها به راحتی می‌توانید در یک مدت زمان کوتاه به تعداد دنبال کنندگان بالایی  در شبکه‌ اجتماعی مورد نظر خود برسید.

بهتر است اولین نکته را یاد آور شویم و شما نیز آن را به خاطر بسپارید که به مطالبی که از طریق صفحات شما در شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود تعهد داشته باشید.

در این خصوص می توانیم اینگونه مثال آوریم که کِرت وانه‌گت  که یک رمان‌ نویس آمریکایی بود  می‌ گوید؛ اگر بتوانید یک کار را نصفه و نیمه انجام دهید، پادشاهی یک‌ چشم در سرزمین کور ها هستی.

اگر میان اینکه یک کاری را پیش ببرید تا اینکه هیچ فعالیت و حرکتی نداشته باشید بخواهیم بهترین را انتخاب کنیم یقینآ مورد اول خواهد بود پس کاری کردن بهتر از یکجا نشستن است. اما در این خصوص اگر سخن از شبکه‌ های اجتماعی شود قضیه کاملا متفاوت می شود. باید این امر را در نظر بگیرید که در شبکه های اجتماعی افراد چشم‌ های تیزی ندارند و این وظیفه شماست که  توجه‌ آن ها را جلب کنید شما باید بتوانید مخاطبان خود را با روش های خاص و جذاب به سمت خود بکشانید.

نرم افزار بازاریابی رسانه ای

در قدم ابتدایی نرم افزار بازاریابی رسانه ای می بایست از صفحه نمایش خود که همان پروفایل است نهایت استفاده را ببرید اما چگونه؟ باید پروفایل خود را به گونه ای طراحی نمایید که در عین زیبایی ظاهری، انسجام محتوایی هم داشته باشد. برای مثال  می توانیم یک برند سر شناس و معروف را نام ببریم که در حوزه مراقبت از پوست است فرنک‌بادی، این صفحه با ایجاد یک پیج اینستاگرامی و با استفاده از تصاویر الهام بخش و ارائه دادن محصولات جدید و با کیفیت از طیف های رنگی نیز استفاده می کند علاوه بر آن نوشته‌ هایی را نیز باید در این خصوص بکار گرفت که برای مخاطب خاص و لذت بخش باشد خواندن اینگونه نوشته ها برای آن ها طوری جذاب باشد که بخواهند برای هر پست این صفحه انتظار بکشند. انسجام داشتن در صفحات خود بسیار موضوع مهمی است و همین امر نیز صفحه برند فرنک‌بادی را از دیگر رقیبایش متمایز کرده است. هرگز نباید ناامید بود چرا که شما نیز می‌توانید با یک نظم و الگو مناسب یک صفحه با تعداد دنبال کنندگان بالایی داشته باشید.

با دنبال کنندگان خود ارتباط کلامی برقرار کنید

ممکن است در همین لحظه که این مطلب را مطالعه می کنید یک صفحه با تعداد دنبال کننده کمی داشته باشد، برای تعداد بالا این مخاطبان در صفحه خود باید چگونه رفتار کرد؟ بهتر است این اصل مهم را هرگز فراموش نکنید که در بازاریابی بهترین روش تبلیغات دهان به دهان است یعنی شما طوری ظاهر شوید که یک فرد دنبال کننده صفحه شما را برای دیگر اشنایان خود در اینستاگرام ارسال نماید اما چگونه باید ظاهر شد؟ شما باید دنبال کنندگان خود را به رسمیت بشناسید و پاسخ بازخورد های‌ آن ها را بدهید اگر این چنین نباشد آن ها هرگز دلیلی برای وفاداری به شما نخواهند یافت و یک ریزش شدید در بین تعداد دنبال کنندگان خود خواهید داشت.

نرم افزار بازاریابی رسانه ای 1

تنها به پاسخ استوری ها اکتفا نکنید

جواب دهی به بازخورد ها فقط به استوری و پیام های ارسال شده نیست چرا که اگر شما در زیر پست هایتان نیز کامنتی داشتید می بایست بدون در نظر گرفتن جنبه مثبت و منفی آن ها از آن فرد بابت نظر دهی یک پیام تشکر ثبت نمایید چرا که او اگر نظر دهی منفی نیز داشته باشد در بالا بردن فالور های شما نقش داشته و در نظر دهی ها نیز مشارکت کرده است و شما با یک پیام تشکر در زیر نوشته‌ هایتان نظر آن فرد را در خصوص خود به گونه ای تغییر می دهید. اگرچه بعضی از دنبال کنندگان شما فقط به یک لایک بسنده می کنند نباید نقش آن ها را نیز نادیده گرفت چرا که همان یک لایک نشان از وفا داری و پسندیدن پست شما می شود پس فرقی بین فردی که لایک می کند و فردی که نظر خواهی خود را با یک نوشته طولانی بیان می کند نباید زیاد باشد و هر دو نشان از وفاداری به آن صفحه دارند. 

در این راستا می توانیم یک مثال واضح را نیز بیان کنیم که ممکن است شما نیز برایتان پیش آمده باشد که در یکی از شبکه‌ های اجتماعی، سعی نموده اید برای صفحه ای پیامی ارسال نموده و یا تظر خواهی کرده باشید و در کل بخواهید یک تعامل برقرار کنید اما هیچ پاسخی از آن صفحه دریافت نکرده‌ باشید در این مواقع هیچ حس خوبی به آن صفحه نخواهید داشت و باید این نکته را اویزه گوش خود کنید که دنبال کنندگان شما هیچ چیزی به شما بدهکار نیستند و برعکس شما برای رشد کسب‌ و کار خود به آن ها احتیاج دارید و باید با نحوه رفتار درست آن ها را راضی نگه دارید تا از شما و کسب و کارتان حمایت کنند پس بهتر است هرگز فراموش نکنید که شما از طریق بخشندگی و لطف مخاطبان تان به رشد بیشتر می رسید و می توانید موفقیت های زیادی را تجربه نمایید.

گاهی پست‌ های جالبی را که دیگران می‌ گذارند به اشتراک بگذارید

اگر یک پست و یا یک روش از پست ها را در شبکه های اجتماعی زیاد دیدید و مخاطبان بسیاری داشت باید به این مهم رسیده باشید که این گونه از پست ها مخاطبان بالایی را به خود جذب می کند پس بهتر از در نرم افزار بازاریابی رسانه ای از این روش ها استفاده کنید، این مورد که نوشتن مطالب مختلف و انتشار منظم و دقیق آن ها در شبکه‌های اجتماعی، در زمان هایی که شما مشغله کاری بالایی دارید بسیار کار دشوار و مشقت باری است. سعی کنید از مطالب جذاب و نوشته های خاص که مخاطبان زیادی دارند نیز استفاده کنید این امر را می توان در صفحاتی یافت که تعداد دنبال کنندگان بالایی دارند و پس از استفاده و اشتراک گذاری آن ها نتایج درخشان را نیز می بینید و فقط نکته ای که در این قسمت می ماند این است که باید صفحه شما و پست شما با نوشته هایتان ارتباط داشته باشند و هر کدام از آن ها صرف اینکه مخاطب داشتند اما بی ارتباط هستند نباشند.

نرم افزار بازاریابی رسانه ای منابع انسانی

بهتر است در خلوت خود چند لحظه‌ ای تصور کنید که ممکن است من با استفاده از یک پست و به اشتراک گذاشتن آن یا مقاله‌ ای که فرد دیگری منتشر کرده است و مخاطبان زیادی به سمت او جذب شده اند یک تلنگر به صفحه خود بزنم و اگر به هزاران نرسد، صد ها مشتری بالقوه به کسب‌ و کار خودم اضافه نمایم. اما قبل از هرچیزی بهتر است از آن فرد اجازه این کار را گرفته باشید و یا به آن یک پیشنهاد دهید که آیا تمایلی دارند که شما و آن فرد به طور متقابل مطالب یک دیگر را به اشتراک بگذارید یا خیر. اما باید بدانید که در این امر ممکن است با یک پاسخ ناامید کننده منفی روبرو شوید و آن ها بگویند که نمی توانید از مطالبشان استفاده کنید.

بهتر است این را نیز بدانید که فقط نه به خاطر به اشتراک گذاری مطالب جذاب تعداد دنبال کنندگان شما بیشتر می شود چرا که زمانی که سایرین با جبران کردن لطف شما مطالب تان را به اشتراک می‌ گذراند به صورت بالقوه مشتریان تازه ای نیز خواهید داشت.

واقعی باشید

همه افراد بیشتر آدم های واقعی را دوست دارند و ترجیح آن ها آدم‌دهای واقعی هستند. این مهم در خصوص مدیران موفق و با نفوذ و همچنین اشخاصی که به افراد دیگر انگیزه می‌ دهند است. هیچ کس نمی خواهد ترجیح دهد تا زمانی که یک شرکت صمیمی کوچک هست با یک شرکت بزرگ و شلوغ که پاسخگو نباشند ارتباط بگیرد پس بهتر است در نرم افزار بازاریابی رسانه ای ، سعی نکنید که نقش یک شرکت بزرگ را ایفا کنید.

پس بیایید به هر چیزی که نیستیم وانمود نکنیم. چرا که در تمام مواقع نتیجه مثبت نداشته و ممکن است بسیار برایتان سخت باشد اگر شما یک خانم هستید که در کسب‌ و کار خود بسیار پر تلاش و با پشتکار ظاهر شده اید و به هر چیزی که هدف کلی شما بوده و خواسته اید می‌ رسید، این خود یک امر جذاب خواهد بود اما اکثریت مخاطبین شما خانم‌ هایی هستند که تمایل به یک ایده‌ زن مدیر، قوی و قدرتمند دارند در هر صورت بهتر است این را بدانید که بهتر است از یک نمایشگر برای پروفایل خود استفاده نمایید که نشان گر شخصیت  یک زن فوق العاده جذاب و قدرتمند است، تا اینگونه مخاطبان شما دو برابر شده و برای دیگر هم جنس هایتان و یا غیر هم جنس هایتان یک الگو کامل باشید تا چند دسته از مخاطبانی را داشته باشید که حتی از کوچک‌ ترین حرکات شما نیز پیروی می‌ کنند. 

زندگی خود را به شکل یک زندگی مصنوعی و خیالی نمایش ندهید هیچ چیز بهتر از این نیست که یک فرد خودش باشد و خودش را نشان دهد اگر این چنین باشید یعنی علاوه بر جذاب بودن برای مخاطبان شما خودتان نیز خودتان را دوست دارید پس یک زندگی واقعی را به نمایش بگذارید و به چیزی که شما به آن تعلق ندارید تظاهر نکنید. دنبال کنندگان شما با توجه به اینکه شما را مانند یک الگو برای خود قرار داده اند پس تمام حرکات شما اعم از ورزشی را که انتخاب می‌ کنید، تفریحاتی که انجام می دهید، رنگی که دوست دارید، غذایی که می خورید و حتی لباسی را که می‌ پوشید را می پسندند و دوست دارند و از آن ها الگو می‌ گیرند.

وقتی افرادی در یک محیط و فضا شما را دوست دارند و تحسین تان می‌ کنند پس شما هر چه را به آن ها بفروشید از شما می‌ خرند. تلاش می کنند از شما حمایت های لازم را بکنند و این یعنی موفقیت شما در یک فضا واقعی که نتایج فوق العاده ای در بر دارد.

متوجه تفاوت‌ ها در نرم افزار بازاریابی رسانه ای مختلف باشید

شبکه‌ های اجتماعی با یکدیگر متمایز هستند و تفاوت‌ هایی دارند. به طور مثال، می توانیم از این نوع شیوه که توییتر دارد نان ببریم که با وجود یک لینک به اشتراک گذاشته شده هر فرد می تواند به صفحه بعدی رفته و مطالب را بخواند اما این امر در اینستاگرام و یا تلگرام نیست پس از همین تفاوت ها می توان اینگونه گفت که  هر شبکه اجتماعی با یک شبکه اجتماعی دیگر متفاوت است.

پس مهم است که زمان گذاشته و شبکه‌ های اجتماعی مختلف را به خوبی بشناسید با شناخت از این تمام شبکه های اجتماعی علاوه بر انتخاب درست بازاریابی در یک شبکه اجتماعی می توانید راه های مهم برای موفقیت در آن ها را نیز بدانید شبکه اجتماعی را می توان اینگونه گفت که یک  حوزه‌ ای است که در آن پشتکار داشتن به کار شما نمی‌ آید، پس باید به شکل هوشمندانه عمل‌ کرد. پس از یک زمان کوتاه در یک شبکه اجتماعی و فعال بودن در آن این کار برای شما بسیار راحت و آسان خواهد شد و دنبال کنندگان تان در یک زمان به صورت کلی افزایش پیدا می کنند. نکته آخر و مهمی که باید عنوان کنیم این است که هرگز از یاد نبرید که تجربه‌ مشتری یعنی همه‌ چیز. پس سعی خود را برای تجربه عالی یک مشتری بکار گیرید.

نرم افزار بازاریابی رسانه ای فروش


5 مزیت استفاده از نرم افزار بازاریابی رسانه ای!
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 6 بهمن, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن