مشکلات استفاده از crm چه چیزهایی هستند؟
7 آبان, 1401 توسط
مشکلات استفاده از crm چه چیزهایی هستند؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

مشکلات استفاده از crm عنوان این مطلب است جهت آشنایی بیشتر با این عنوان تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

قبل از هر چیزی ذکر این نکته ضروری است که با استفاده از سی آر ام می توان جان دوباره به کلیه کسب و کار ها بخشید با بیان این مطلب اهمیت نرم افزار سی آر ام در مشاغل کامل مشهود است.

ابتدا به سراغ کسب و کار هایی می رویم که استفاده از crm برای آن ها ضروری است، می توان در یک جمله اینگونه شرح داد که کسب و کار های که دارای تیم فروش هستند جهت شناسایی رفتار های مشتریان خود و خدمات دهی  مناسب در زمان فروش محصولات باید از crm بهره بگیرند. افزایش فروش با crm بسیار است و می توان با استفاده از این نرم افزار به نظم دهی، سرعت عمل در کار ها و رضایت مشتریان رسید.

باید این نکته را نیز در نظر گرفت که هر کسب ‌و کاری که از طریق بازاریابی به جذب مشتری می پردازد نیز می تواند در استفاده از این نرم افزار موفق عمل کند به این صورت که با نرم افزار سی آر ام به پرداخت اطلاعات فروش و سوابق مشتریان جهت انجام کمپین‌ های بازاریابی استفاده نماید.

مشکلات استفاده از crm

به طور کلی با نگاه به مزیت های نرم افزار سی آر ام و امکانات مهم او در استفاده از این نرم افزار برای هر کسب و کاری می توان اینگونه عنوان نمود که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (crm) برای هر کسب و کاری خصوصا کسب ‌و کار هایی که به مشتریان خود اهمیت فراوانی می دهند آن ها را اولویت می دانند و قصد افزایش کارایی در مجموعه خود را دارند ضروری است. در سخنی کوتاه می توان این چنین گفت که نرم‌ افزار سی آر ام قادر است تا به کسب و کار ها در هدایت مشتری به قسمت مورد نظر و پیگیری و حل مشکلات در زمان کوتاه، جلوگیری از اتلاف وقت، کاهش هزینه ها همراه با افزایش کار آمدی کمک نماید.

حال به مشکلات استفاده از crm می پردازیم:

مشکلات موجود تجاری در یک سیستم کاری را از قبل مشخص نمی کنید

همانطور که می دانید مشکلات زیادی در یک سازمان وجود دارد و البته برای بررسی و حل آن ها در بعضی مواقع کوتاهی صورت می گیرد این مسئله بعلاوه با نبود هدف در اجرا نرم افزار سی آر ام باعث می شود تا رسیدن به موفقیت با این نرم افزار به مشکل بخورد و به طوری می توان اینگونه شرح داد با این نوع وضعیت در یک سازمان کارایی سی آر ام کاملا قابل اجرا نیست. پس بهتر است با یک تصمیم گیری درست و حل تمام مسائل قبل از وجود سی آر ام پرداخت و سپس سی آر ام خود را راه اندازی نمود تا هیچگونه فعالیت بیهوده و صرف زمان بی هدفی نداشته باشیم و گام در مسیر موفقیت از ابتدا راه اندازی این نرم افزار بگذاریم.

مشکلات استفاده از crm

وجود یک رویکرد اشتباه جهت تغییر

در دنیای امروزه ابزار ها و فناوری های زیادی در حال شکل گیری هستند که هر کدام نیز به طور جداگانه به تخصص و دانش مربوط به خود نیاز دارند پس برای نرم افزار سی آر ام نیز همین نکته صدق می کند. به این نکته توجه کنید که هرچقدر سی آر ام شما کارایی و مناسب با کسب و کارتان باشد اگر درست استفاده نشود نتیجه درخشانی نخواهد داشت. پس این نرم افزار نیاز به تخصص و هدف معین در راه اندازی دارد. با صرف زمان مناسب و استفاده درست از این نرم افزار می توان تغییرات زیادی در کسب و کارهای خود ایجاد نمود.

نبود هیچگونه مدیریت و نظارتی بر بودجه های سازمان

وجود بودجه، این مسئله برای هر کسب و کاری اهمیت دارد. باید در این قسمت این نکته را عنوان نمود که در نرم افزار سی آر ام وجود بودجه بسیار مهم است. با استفاده از سی آر ام می توان با به نتایج درخشانی دست پیدا کرد هر چند نرم افزار سی آر ام یک نرم افزار ارزان قیمتی نیست اما  در کاهش هزینه ها در زمان استفاده کمک بسیاری می کند و همچنین در کنار مزایایی که دارد می توان قیمت این نرم افزار را مناسب عنوان نمود. هیچگاه نمی توان یک ابزار مهم در کسب و کار را که برای موفقیت صد در صد طراحی شده است برای حفظ بودجه حذف نمود.

نبود هیچ برنامه و استراتژی های مهم

با توجه به این نکته که راه اندازی نرم افزار crm در یک سازمان برابر است با یک استراتژی بلند مدت، باید استراتژی های بلند مدتی برای سی ار ام خود در نظر بگیرید تا به نتیجه دلخواه خود با گذشت زمان برسید.

استفاده از crm

توجه نکردن نیاز به سی آر ام گوشی تلفن همراه

توجه نکردن و اهمیت ندادن به ارتباطات از ابن طریق اشتباه دیگری است که مشکلات استفاده از crm  را ایجاد می کند. باید بدانید این نرم افزار باید همانند نمایش در سیستم ها در گوشی تلفن همراه نیز نمایش داده شود. با رخ دادن این مسئله می توان نسبت به سایر رقبا برتری کامل داشت.

همه ما از مزیت ها و ویژگی های سی آر ام آگاه هستیم به طوری که می دانیم وجود یک نرم افزار سی آر ام در یک کسب و کار برابر است با موفقیت صد در صدی در کار ها و پیشرفت فوق العاده در هر بخش در یک سازمان. در کنار این عوامل نرم افزار سی آر ام معایبی نیز به همراه دارد که چند مورد از این معایب را در قسمت زیر نام می بریم؛

گران بودن سیستم crm

نیاز به آموزش و تخصص در خصوص استفاده از نرم افزار سی آر ام

در زمان نمایش غلط پایگاه داده ها، امکان حذف کلیه داده ها وجود دارد

دسترسی شخص ثالث

از بین رفتن عنصر انسانی

و...

بررسی چند نکته مهم قبل از خرید نرم افزار CRM

قبل از خرید نرم‌افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)، باید به چند نکته مهم توجه کنید تا انتخاب مناسبی داشته باشید. در زیر تعدادی از این نکات را برای شما معرفی می‌کنم:

  • نیازهای کسب و کار:

    • ابتدا نیازهای ویژه کسب و کارتان را تعیین کنید. به دقت تحلیل کنید که چه اطلاعاتی برای شما مهم است و چه فرآیندهایی باید تحت پوشش CRM قرار بگیرند.

  • قابلیت‌ها و ویژگی‌ها:

    • مطمئن شوید که نرم‌افزار CRM انتخابی تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز شما را دارا می‌باشد. این شامل مدیریت ارتباط با مشتریان، تاریخچه تعاملات، پشتیبانی از گروه‌های فروش و بازاریابی، گزارش‌گیری و...

  • سهولت استفاده:

    • CRM باید به سادگی قابل استفاده توسط کارکنان شما باشد. واسط کاربری کاربرپسند و مستندات آموزشی مفیدی مهم هستند.

  • تکامل‌پذیری:

    • مطمئن شوید که نرم‌افزار CRM قابلیت تنظیم و تغییر بر اساس نیازهای شما را داراست. کسب و کارها با گذر زمان تغییر می‌کنند و CRM شما باید این تغییرات را پشتیبانی کند.

  • امنیت:

    • امنیت اطلاعات مشتریان بسیار مهم است. CRM باید از استانداردهای امنیتی مورد تأیید استفاده کند تا اطلاعات مشتریان در معرض خطر نباشند.

  • هزینه:

    • هزینه خرید و متقاضیانی که باید در طول زمان برای نگهداری و به‌روزرسانی نرم‌افزار پرداخت کنید، باید با بودجه کسب و کار شما سازگار باشد.

  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش:

    • از اهمیت پشتیبانی و خدمات پس از فروش اطمینان حاصل کنید. یک CRM با پشتیبانی ضعیف ممکن است به مشکلات بزرگی منجر شود.

  • نظرات و بازخوردها:

    • نظرات کاربران دیگر و تجربیات آن‌ها با نرم‌افزار‌های CRM مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

  • ادغام با سایر سیستم‌ها:

    • اگر دارید سیستم‌های دیگری مانند نرم‌افزار حسابداری یا ایمیل استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که CRM قابلیت ادغام با این سیستم‌ها را داراست.

  • آزمایش رایگان:

    • اکثر شرکت‌های CRM امکان آزمایش رایگان نرم‌افزار را ارائه می‌دهند. از این امکان بهره ببرید تا نرم‌افزار را برای مدتی تست کنید و از تطبیق آن با نیازهایتان مطمئن شوید.

هنگامی که این نکات را در نظر بگیرید و با دقت انتخاب کنید، می‌توانید نرم‌افزار CRM مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتریان را بهبود ببخشید.

بهتر است قبل از خرید هر سیستمی اول هدف خود را تعیین نموده و سپس بر اساس نوع نیاز، شرایط و بودجه خود اقدام به خرید نمایید و در خرید نرم افزار سی آر ام نیز باید ابتدا به تحقیقات کامل و دقیق در این موضوع بپردازید و سپس در قدم دوم در خصوص هزینه ها و تامین بودجه خود بررسی لازم را انجام دهید و در گام بعدی مشخص کنید که از این نرم افزار چه انتظارات و نتایجی می خواهید.

بررسی چند نکته مهم قبل از خرید نرم افزار CRM

مشکلات استفاده از crm چه چیزهایی هستند؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 7 آبان, 1401
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن