ریتارگتینگ چیست؟ چه کاربردی دارد؟
1 بهمن, 1402 توسط
ریتارگتینگ چیست؟ چه کاربردی دارد؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

ریتارگتینگ چیست؟ برخلاف تصور برخی از افرادی که صاحبان کسب کار هستند و گمان می کنند جلب نظر یک مشتری و متقاعد کردن او به خرید چندان کار راحتی نیست، مخاطبی که برای اولین بار وارد سایت شما می شود و‌ بعد از جستجو کردن در صفحات مختلف به محصولات شما علاقه مند می شود به دنبال خواندن نظرات می رود و بعد از خواندن نظرات مختلف به پشتیبانی سایت شما پیام می دهد و چند دقیقه بعد سفارش خود را ثبت می کند و در آخر راضی از خرید خود سایت شما را ترک می کند. 

لذا این را باید بدانید که در دنیای واقعی اینطور نیست و فرآیند خرید مشتری خطی و بهم پیوسته نیست. اگر دقت کرده باشید آمار به ما نشان می دهد فقط یک درصد از افرادی که از سایت شما دیدن می کنند به مشتری شما تبدیل می شوند اما شما می توانید با تبلیغات ریتارگتینگ خود 99 درصد بقیه را به سایت خود بازگردانید. سرویس های ریتارگتینگ با ردیابی کردن افرادی که وارد سایت شما شده اند ولی به مشتری شما تبدیل نشده اند آن ها را در سایت های دیگر شناسایی می کنند و تبلیغات شما را برای آن ها به نمایش می گذارند تا مخاطبان به سایت شما برگردند و مشتری سایت شما شوند. 

حال متوجه شده اید که منظور از ریتارگتینگ چیست؟ حال ریتارگتینگ یا همان هدف گیری مجدد که به ابزاری مفید برای کسب و کار شما است و می تواند مخاطبان را به مشتری برای سایت شما تبدیل کند. 

ریتارگتینگ چیست؟ چگونه کار میکند؟

وقتی مخاطبی وارد سایت شما می شود یک کوکی در مرورگر او ذخیره می شود. این کوکی می تواند مشتری را که به هر یک از سایت های دیگر وارد شود را شناسایی کند و تبلیغی که مختص به محصول شما در سایت است را به اون نمایش دهد.

چرا ریتارگتینگ تاثیرگذارترین روش تبلیغات آنلاین است؟

در کمپین های ریتارگتینگ برخلاف کمپین های بنری عادی تبلیغات شما تنها به کاربرانی نمایش داده می شود که فقط یک بار وارد سایت شما شده اند و به محصولات شما علاقه مند بوده اند که مخاطبان برای خرید محصول از سایت شما دو تا سه هفته به جستجو می پردازند و اگر در نظر بگیرید که محصول شما قیمت بالاتری نیز داشته باشند این فرآیند طولانی تر می شود تا مخاطبان خرید خود را نهایی کنند. پس شما باید با تبلیغات ریتارگتینگ با پیشنهاد لحظه ی آخری همراه شوید و مخاطبان را تحریک به اقدام خرید سریع کنید با این کار شانس خرید کاربر از سایت شما چند برابر افزایش پیدا می کند به همین دلیل است که ریتارگتینگ از تاثیر گذارترین روش های تبلیغات آنلاین به شمار می رود و به نسبت روش های تبلیغات دیگر اثر بخشی بیشتری در افزایش نرخ بازگشت سرمایه دارد.

ریتارگتینگ چیست؟ چه کاربردی دارد؟

اهداف ریتارگتینگ چیست؟

از کمپین های ریتارگتینگ برای دو هدف اصلی (آگاهی بخشی) و (تبدیل) استفاده می شود.

1. آگاهی بخشی؛

کمپین آگاهی بخشی به شما کمک می کند تا شما بتوانید مخاطبان خود را مجدد با سایت درگیر کنید پس شما می توانید از طریق این کمپین برای اطلاع رسانی و تبلیغ محصولات، سرویس های جدید و...استفاده کنید. این را به یاد داشته باشید که این کمپین ها پیش نیاز از کمپین های ریتارگتینگ هستند که با هدف تبدیل اجرا می شوند.

2. تبدیل؛

تبدیل به این معنا است که طی آن مخاطب پس از کلیک کردن روی تبلیغات شما عملی را انجام می دهد که هدف شما از آن کمپین است. حال این هدف می تواند خرید محصول یا ثبت نام کردن برای یک سرویس، پر کردن یک فرم در یک صفحه و...باشد لذا برای این کمپین ضروری ترین مسئله این است که شما خرید مشتری را بررسی کنید و برای هر مرحله از فرآیند خرید مشتری برنامه ریزی کنید تا به هدف نهایی خود برسید.

برای نتیجه گرفتن بهتر از تبلیغات ریتارگتینگ می توانید از نکته های زیر استفاده کنید؛

الف؛ دسته بندی کنید؛ اول شما باید کاربران خود را به دسته های مختلف تقسیم کنید به عنوان مثال (کاربرانی که صفحات پوشاک شما را مشاهده کرده اند یا کاربرانی که صفحات لوازم خانگی شما را مشاهده کرده اند و...) لذا شما باید هر دسته از تبلیغات را مختص با آن دسته به نمایش بگذارید.

ب؛ اقدام به عمل مناسب داشته باشید؛ بهترین تبلیغات ریتارگتینگ دکمه فراخوان مشخصی دارند که پیشنهاد خاصی را به مخاطب ارائه می دهد که یکی از موفق ترین تبلیغات ریتارگتینگ بنر تخفیفات است به طور مثال شما می توانید برای مخاطبانی که وارد سایت شما شده اند اما هنوز خریدی را ثبت نکرده اند می توانید با هدیه دادن تخفیف هرچند کم آن ها را تشویق به خرید کنید.

ج؛ به بازه های زمانی دقت کنید؛ شما باید حواستان به بازه های مختلف زمانی محصولات ریتارگت باشد به عنوان مثال برای کاربرانی که به دنبال بلیط هواپیما هستند باید از همان روز بازدید تا یک هفته بعد ریتارگت کرد ولی برای کاربرانی که به دنبال خرید کالاهای لوکس هستند باید بعد از چند روز با همان محصول یا محصولی مشابه ریتارگت کرد.

حال می خواهیم به یکی از بهترین مدل های ریتارگتینگ اشاره کنیم که ریتارگتینگ محصول نام دارد. که شما در این کمپین می توانید مخاطبانی که در سایت شما به دنبال محصول خاصی بوده اند را شناسایی و ریتارگت کنید و در سایت های دیگر همان محصول را به آن ها نمایش دهید و با این کمپین های تبلیغات می توانید هزینه سفارش مشتری 50 درصد کاهش پیدا کند.

تبلیغات cpm چیست و چه مزایایی دارد؟ 

صاحبان کسب و کارهای مختلف می توانند با استفاده از اطلاعاتی که از رفتار مشتریان خود در سایت هایشان به دست می آورند سپس با داشتن استراتژی و برنامه ریزی برای هر مشتری در هر مرحله از فرآیند خرید مدل های بی شمار و جذابی را برای تبلیغات محصولات خود طراحی کنند.

تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟ این تبلیغات ابزاری است که شما می توانید به کمک آن کاربران را مجددا به سایت محصول خود بازگردانید و از این طریق فروش خود را چند برابر بیشتر کنید حال اگر مبلغ محصول شما بیشتر باشد مشتریان در بازدید اول از سایت شما خرید نخواهند کرد که در اینجا تبلیغات ریتارگتینگ به کمک شما می آید و می تواند مشتری را برای خرید از سایت راضی کند.

مزایای تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟ این کمپین به شما کمک می کند تا مخاطبانی که قبلا به سایت شما وارد شده اند و از محصولات شما دیدن کرده اند را مورد هدف قرار دهد باعث افزایش آگاهی از محصول شما شود و نرخ تبدیل را چند برابر بیشتر کند.

اهداف ریتارگتینگ چیست؟



ریتارگتینگ چیست؟ چه کاربردی دارد؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 1 بهمن, 1402
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن