۵ نکته مهم برای شروع فروش در واتساپ
12 مهر, 1401 توسط
۵ نکته مهم برای شروع فروش در واتساپ
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

فروش در واتساپ، ابتدا به شروع مقدمه و سپس موارد مربوط در این خصوص پرداخته ایم. جهت موفقیت در کسب و کار ها لازم است ابتدا راه های برقراری ارتباطات با مشتریان را به خوبی آموزش ببینید و از آن جایی که امروزه شبکه های اجتماعی محل کسب درآمد برای افراد بسیاری شده اند طرفداران زیادی دارند واتساپ نیز یکی از این موارد است در این شبکه اجتماعی می توان با ترفند های مناسب و نحوه صحیح ارتباط برقرار نمودن با مشتریان به فروش محصولات پرداخت و درآمد ماهانه زیادی داشت. این امر برای مجموعه های کوچک بسیار مفید است و اگرچه در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی از رونق خوبی برخوردار نیستند از این طریق بتوانند فعالیت حرفه ای داشته باشند.

چرا باید یک مجموعه باید به فروش در واتساپ نظر جدی داشته باشد؟

می توان اینگونه بیان کرد که واتساپ با توجه به، به روز رسانی هایی که تا کنون داشته می تواند یک شبکه اجتماعی حرفه ای و مناسب برای برقراری ارتباط و فروش محصولات به مشتریان باشد هر چند در حال حاضر نیز شرکت های زیادی در این شبکه اجتماعی شروع به فعالیت های شغلی خود کرده اند.

با توجه به آمار های موجود این شبکه اجتماعی اکنون یک شبکه فعال در بین تمامی شبکه های اجتماعی است. پیام های که شما به مخاطب خود ارسال می کنید در چند ثانیه توسط کاربر قابل مشاهده است این امر پتانسیل بالای واتساپ جهت بازاریابی و فروش محصولات و خدمات را می رساند.

 مزیت مهم دیگر واتساپ که بسیار کاربردی نیز است خصوصیت منحصر به فرد آن جهت انجام پشتیبانی از خدمات و محصولات است. با توجه به این موضوع که از طریق واتساپ می توان یک ارتباط خوب و با سرعت برقرار کرد و کاربران یک تجربه خوب در این ارتباط داشته باشند احتمال خرید مجدد را نیز افزایش داد.

برقراری اولین ارتباط با مشتریان یک مسئله مهم در انجام فروش محصولات است و این موضوع برای کسانی که در تیم فروش مجموعه های مختلف قرار دارند روشن است. پس اولین برخورد با مشتری بسیار مهم است و هرگز نباید در این ارتباط با بی حوصلگی پاسخگو باشید.

امکانات واتساپ برای فروش محصولات 

اپلیکیشن واتساپ، با ویژگی‌ها و امکانات متنوعی که ارائه می‌دهد، می‌تواند به فروش محصولات کمک کند. در زیر تعدادی از امکانات و ویژگی‌های واتساپ برای فروش محصولات آمده است:

  • ارسال پیام متنی و چت: از طریق واتساپ، می‌توانید به مشتریان پیام‌های متنی ارسال کرده و با آن‌ها در چت درآمدی صحبت کنید. این امکان به شما این اجازه را می‌دهد که به سوالات مشتریان پاسخ دهید و اطلاعات بیشتری در مورد محصولات خود ارائه دهید.

  • ارسال تصاویر و ویدئوها: شما می‌توانید تصاویر و ویدئوهای مرتبط با محصولات خود را به مشتریان ارسال کرده و آن‌ها را با جزئیات بیشتری آشنا کنید.

  • استفاده از بات‌ها: شما می‌توانید بات‌های واتساپ را برای اتوماتیزه‌سازی برخی از فعالیت‌های خود، مانند ارسال پیام‌های خوشامد یا اطلاعات محصول، استفاده کنید.

  • امکانات واتساپ برای فروش محصولات
  • استفاده از واتساپ بیزینس: واتساپ بیزینس نسخه‌ای از واتساپ است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا برندهای خود را بر روی واتساپ مدیریت کنند. این نسخه شامل ویژگی‌های اضافی ایمنی و امکانات تجاری مخصوص به کسب‌وکار است.

  • پرداخت‌های از طریق واتساپ: در برخی مناطق، واتساپ امکان پرداخت‌های آنلاین را فراهم می‌کند. این به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا محصولات خود را به مشتریان بفروشند و پرداخت‌ها را از طریق واتساپ دریافت کنند.

  • گروه‌ها و پخش پیام: با ایجاد گروه‌های مشتریان یا پخش پیام‌ها، می‌توانید به یک تعداد بزرگتر از مشتریان خود پیام‌های یکسان ارسال کنید و بازخورد و نظرات آن‌ها را دریافت کنید.

  • گزارش‌گیری: واتساپ بیزینس به شما امکان می‌دهد تا گزارش‌هایی در مورد فعالیت‌های فروش و تعامل با مشتریان خود ایجاد کنید تا عملکرد کسب‌وکارتان را تجزیه و تحلیل کنید و بهبود بخشید.

به عنوان یک ابزار موبایلی و پرکاربرد در جهان، واتساپ می‌تواند به کسب‌وکارها در ارتباط با مشتریان، تبلیغات و فروش محصولات کمک کند. توجه داشته باشید که برای استفاده از واتساپ برای اهداف تجاری، باید به قوانین مربوط به حریم خصوصی و مقررات مرتبط با تبلیغات و فروش پیروی کنید.

برای ادامه دادن به موفقیت در استفاده از واتساپ برای فروش محصولات می‌تواند با توجه به موارد زیر کمک کند:

  • استفاده از واتساپ Business API: اگر کسب‌وکار شما به مقیاس بزرگتری عمل می‌کند، می‌توانید از واتساپ Business API استفاده کنید. این API به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار و اتوماتیک با مشتریان ارتباط برقرار کنند و سیستم‌های خود را با واتساپ ادغام کنند.

  • پشتیبانی 24/7: واتساپ به شما اجازه می‌دهد تا به مشتریان در هر زمان از شبانه‌روز پاسخ دهید. این امکان به شما این فرصت را می‌دهد تا به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهید و آن‌ها را در هر لحظه از روز پشتیبانی کنید.

  • استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل: می‌توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل مشتریان و فعالیت‌های آن‌ها در واتساپ استفاده کنید تا الگوهای مشتریان را تشخیص دهید و استراتژی‌های خود را بهبود بخشید.

  • پیگیری فروش: با اتصال واتساپ به سیستم مدیریت مشتریان (CRM) خود، می‌توانید پیگیری فروش و مشتریان را بهبود بخشید و بهترین روش‌ها برای افزایش فروش را شناسایی کنید.

  • تبلیغات در واتساپ: واتساپ تا حدی به تبلیغات اجازه می‌دهد و می‌توانید از ویژگی‌های تبلیغاتی واتساپ برای معرفی محصولات خود به مشتریان استفاده کنید.

  • به روزرسانی‌های محصول: از طریق واتساپ می‌توانید مشتریان را در مورد به‌روزرسانی‌ها، تخفیف‌ها، و محصولات جدید آگاه کنید.

  • استفاده از پیامک و تماس‌ها: به علاوه، واتساپ امکان ارسال پیامک و تماس‌های صوتی را نیز داراست که می‌توانید از آن‌ها برای ارتباط با مشتریان استفاده کنید.
    فروش در واتساپ

چگونه می توان از وضعیت (Status) واتساپ جهت افزایش فروش استفاده کرد؟

واتساپ با توجه به بروز رسانی اخیر از ویژگی استوری برخوردار شد که می توان با کمک این ویژگی رویداد های لحظه ای و وضعیت های کاری خود را اطلاع رسانی کنید. نکته مهم دیگری که در این قسمت می توان به آن اشاره نمود این است که با توجه به این موضوع که فقط مخاطبان شما می توانند وضعیت شما را ببینند می توان محتوای اختصاصی برای آن ها تولید کرده و در وضعیت واتساپ خود به نمایش بگذارید.

مزیت بعدی که می توان در این شبکه اجتماعی عنوان نمود و در فعالیت های فروش نیز مهم است رسیدگی به موقع به پیام های مشتریان است. همچنین می توان پیام های خود را آماده کرده و برای مشتریان در تایم درست ارسال نمایید اینگونه به سرعت فعالیت و پاسخگویی مشتریان نیز قوت بخشیده اید. مثال بعدی که می توان با این خصوصیت فروش در واتساپ  این است که با این ویژگی می توان پاسخگو مشتریان حتی در مواقعی که امکان پاسخگویی به پیام های خود را ندارید باشید.

راه های فروش در واتساپ

بهتر است که به این نکته توجه کنید و هرگز تبلیغات جمعی ارسال نکنید.

با توجه به این ویژگی که واتساپ تبلیغات جمعی را مسدود می‌ کند اگر اقدام به تبلیغات جمعی کنید و این موضوع برای مشتری ناخوشایند باشد از طریق مشتری مسدود می شوید. همچنین باید بجز پاسخگویی به مشتریان پیام های بی ربط دیگر برای آن ها ارسال نکنید.

ربات نباشید

بهتر است از طریق چت و یا صدا همان گونه که از ابتدا با مخاطب ارتباط گرفته اید صحبت کنید.

این ارتباط باید دوستانه و خیلی غیر رسمی نباشد در مقابل باید توجه کنید که هر پیامی که ارسال می کنید مانند یک نامه رسمی نباشد

در اصل باید پیغام ها طوری باشد که مشتری احساس کند شما ارزش زیادی برای او قائل هستید. سعی کنید پیام‌ های ارسال شده شما کوتاه و دقیق باشند از الفاظ سخت استفاده نکنید تا مخاطب منظور شما را دقیق متوجه شود نکته بعدی این است که حتما باید نام واقعی خود را در واتساپ گذاشته باشید تا فرد احساس اطمینان داشته باشد.

از عکس مناسب استفاده کنید

در زمان فروش حضوری محصولات باید تیم فروش ظاهر آراسته و مرتبی برای تبلیغ و یا فروش محصولات داشته باشند این امر در شبکه های اجتماعی نیز باید رعایت شود و بهتر است تصویر ارائه شده توسط شما یک تصویر مناسب در جهت جذب مخاطب باشد استفاده از چهره آراسته خود در این امر بسیار مهم است زیرا شخص با مشاهده به تصویر شما حس اعتماد و اطمینان میگیرد.

بهتر است از شکلک های موجود در واتساپ (ایموجی) برای چت کردن استفاده کنید اما باید توجه کنید که این شکلک ها درست و مربوط به سخنان شما باشند و در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید.

چرا در بازاریابی بهتر است از واتساپ استفاده نمود؟

با توجه به آمار موجود در کشور نیمی از کاربران واتساپ افراد جوان هستند و اگر شما به فکر جذب مخاطب جوان هستید و محصولات شما برای این افراد مناسب تر هستند بهتر است از این شبکه اجتماعی برای نرم افزار بازاریابی خود استفاده نمایید.

از طریق واتساپ می توانید به جذب مشتریان بیشتر برسید و اینگونه مجموعه خود را از جهت فروش محصول قدرتمند سازید. وجود واتساپ برای مجموعه خود را دست کم نگیرید چرا که آن یک ابزار بی نظیر جهت افزایش شانس موفقیت است.

جهت ثبت درخواست های خود، پاسخ و پرسش و یا راهنمایی بیشتر با چیتاک ارتباط بگیرید.

راه های فروش در واتساپ



۵ نکته مهم برای شروع فروش در واتساپ
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 12 مهر, 1401
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن