7 دلیل برای افزایش فروش که نمیدانید
9 بهمن, 1401 توسط
7 دلیل برای افزایش فروش که نمیدانید
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

ممکن است زمانی که برای ورود به کاری اقدام می کنیم اولین چیزی که در ذهنمان نقش می بندد افزایش فروش محصولات و جمع آوری مشتری برای آن ها است چرا که همه چیز به همین موارد بستگی دارد پس شما نیز اگر به عنوان یک فردی که کسب و کار جدید دارید و یا بازاریاب و فروشنده و حتی یا تولید کننده‌ یک محصول و خدماتی هستید به این امر اندیشیده اید که چه چیزی باعث می‌ شود مشتریان شما این انگیزه را داشته باشند که از شما محصولی تهیه کنند، آیا سعی نموده اید که اینگونه انگیزه ها را شناسایی کرده و حتی از انگیزه‌ های آن ها در تبلیغات محصولات خود استفاده نمایید؟ یا بهتر است بگوییم در زمینه افزایش فروش و استفاده از نرم افزار بازاریابی اطلاعات کافی از امور روان‌شناسی بازاریابی و تبلیغات دارید یا خیر؟ با مطالعه کامل این مقاله می توانید به هفت انگیزه مهم در این خصوص دست یابید و با مطالعه این بخش مقاله بتوانید در این خصوص اطلاعات لازم را کسب نمایید تا در انجام فعالیت های خود و افزایش فروش کمک داشته باشید. 

7 انگیزه مشتریان که به افزایش فروش کمک می کند

نکاتی که لازم است بدانید این است که شرکت‌ های تجاری و برند‌ های خاص و کسب و کار های  نوپا جهت اینکه محصولات و خدمات‌ شان به موفقیت نزدیک کنند می بایست اطلاع داشته باشند که چه چیزهای برای خرید به مشتریان انگیزه می‌ دهند. با این روند می توان یک فرد بازاریاب توانایی درک کامل از موقعیت محصول، کمپین‌ های بازاریابی و تصویر برند را داشته باشد و یک پیام در جهت ایجاد انگیزه به مخاطبان انتقال سازد.

ترس

بسیاری از بازاریان که تخصص بالایی در بازاریابی و فروش دارند یک عامل مهم جهت ایجاد انگیزه در بین مردم را ترس می دانند و بر این اصل معتقدند که با این عامل یک فرد برای خرید تشویق می شود. بهتر است برای اثبات این جمله کمی به عقب نگاه بیاندازید و چند لحظه فکر کنید که در بسیاری از تصمیمات شما جهت خرید یک محصول که هیچ‌ وقت در مورد آن ها شک نکرده اید ناشی از همین مورد (ترس) بوده است. به طور مثال می توانیم مواردی را در این خصوص بیان نماییم که بسیار مثال های واضح ای هم است؛

چرا مردم خودرو های خود را بیمه می‌ کنند؟ چون از اتفاق های ناگواری که خبر نمی کند همانند تصادف ها می‌ ترسند. چرا افراد از سیستم‌ های امنیتی در خانه‌ هایشان استفاده می‌ کنند؟ چون از دزد ها و مزاحمین هراس دارند. درست است که با ترس در این موارد یک شرکت می تواند سود بالایی بدست آورد اما کاهی نیز لازم نیست که ترس های ایجاد شده در بین افراد تا این حد هم جدی باشد. اما بهتر است این روش را جدی گرفت و دانست که حتی مقدار کمی از وجود ترس در دل افراد موجب خرید محصولات و یک انگیزه‌ خوب برای هزینه نمودن باشد.

افزایش فروش

زیبایی

تولید و توزیع‌ کنندگان کلیه محصولات زیبایی، همچنین برند های آرایشی که محصولات فراوانی نیز دارند به خوبی از این امر آگاه هستند که زیبایی و زیبا شدن با یک محصول می تواند یک انگیزه فوق العاده برای خرید آن از سوی مردم باشد پس کلیه این شرکت ها به همراه شرکت‌ های زیبایی اندام در کل جهان سعی بر این دارند تا با تولید محصولات جدید دیگر یک راه فوق العاده جهت کسب درآمد و افزایش فروش داشته باشند. افراد بسیار کمی در حال حاضر پیدا می شوند که به ظاهر خود اهمیت چندان زیادی نمی دهند و مابقی افراد از تمام محصولات زیبایی، محصولات آرایشی،  مراقبت مو گرفته و... خرید می کنند تا به گونه ای بتوانند یک ظاهر آراسته و زیبا در بین سایر افراد داشته باشند و با این عمل که برای افراد بسیار مهم است که به ظاهر خود اهمیت دهند و چگونه به نظر برسند می توان یک انگیزه مناسب برای خرید محصولات ایجاد نمود.

سود و منفعت

همه ما آگاه هستیم که امروز در دنیای تجارت، فروش محصولات به افرادی که تعداد کمی نیز نیستند و به دنبال منفعت مادی خود هستند بسیار دیده می شود. پس در این موارد یک فروشنده‌ وظیفه دارد که بتواند مشتریان خود را قانع سازد که با استفاده از یک محصول یا خدماتی می‌ تواند بهره‌ وری خود را بیشتر کرده و  از زیان آن ها کمتر سازد، اینگونه یک مشتری ترجیحش این است که به دلیل افزایش فروش خود و کاهش ضرر و زیان یک انگیزه داشته باشد و محصول مورد نظر را خریداری نماید. بهتر است اگر از این مورد برند ها هستید بیشتر به فکر یک مشتری و سود و ضرر آن در خرید هایش باشید تا مشتری با این انگیزه تمایل به خرید داشته باشد.

نرم افزار افزایش فروش

پذیرفته شدن

زمانی که شما یک محصولی را با کیفیت عالی و با قیمت مناسب در بازار ببینید حتما آن را خریداری می کنید و افراد زیادی نیز همانند شما آن محصول را می خرند و این یک دلیل برای خرید های بیشتر از آن محصول و یا برند می شود چرا که مردم به این دلیل می‌ خواهند آن محصول را داشته باشند چون آن محصول پذیرفته شده است و همه آن را دارند.

لذت

گاهی نیز مشتریان برای ارضای امیال‌ شان خرید می کنند. شما اگر عاشق یک طراحی دکوراسیون در منزل باشید علاقه زیادی به خرید کالا های تزئینی و خاص دارید و از این خرید ها لذت برده و بسیار حالتان خوب می شود. همین لذت بردن باعث می شود که شما یک انگیزه کافی و مناسب برای خرید این محصولات داشته باشید.

مشکلات

زمانی نیز وجود دارد که یک فرد برای رفع کردن مشکلات خود محصولاتی را تهیه می کند به طور مثال می توان این چنین گفت که یک فرد در زمان پنچر شدن لاستیک ماشین خود به فکر خرید لاستیک تازه تری برای ماشینش می افتد  پس مشکلات نیز یکی دیگر از مواردی هستند که در بین افراد انگیزه ایجاد می کنند تا آن ها به ناچار و برای رفع یک مشکل کالایی را تهیه نمایند.

سلامتی

مشتریان جهت اینکه یک کالا سلامت آن ها را تضمین می کند و بعد از مصرف هیچ ضرر و زیانی برایشان نخواهد داشت آن محصول را خریداری می کنند در این قسمت نیز می توانیم مثال تهیه خمیر دندان توسط مردم را عنوان نماییم. اما قبل از تهیه یک محصول بهتر است مشتریان از فایده های آن ها برای سلامتی‌ شان کاملا آگاه باشند و شواهد اثبات ادعای شما را به چشم دیده باشند. پس مهم است قبل از افزایش فروش اینگونه محصولات اعتماد خریداران را جلب نمایید.

افزایش فروش و بازاریابی



7 دلیل برای افزایش فروش که نمیدانید
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 9 بهمن, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن