راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری!
10 تیر, 1402 توسط
راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری!
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

  1. راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری
  2. چگونه فروش کنیم؟
  3. چگونه مخاطبان زیادی را جذب کرده و فروش خود را بالا ببریم؟
  4. چگونه یک کسب و کار پر درآمد با سود بالا داشته باشیم؟

همه و همه این موارد در این مقاله شرح داده شده است جهت اطلاعات بیشتر از این موارد تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

همگی می دانیم مهم ترین هدف واحدی که تمامی کسب و کار ها دنبال می کنند، بیشتر شدن فروش و جذب مشتری و در نتیجه درآمد زایی بیشتر می باشد و این موضوع برای تمامی بیزنس ها، از کسب‌ و کارهای کوچک گرفته تا تجارت ها گسترده در زمینه های مختلف مشترک است. در واقع مدیران کسب و کارهای مختلف به دنبال جدیدترین و خلاقانه ‌ترین راهکارها برای افزایش فروش و جذب مشتری هستند تا علاوه بر درآمد زایی بیشتر بتوانند از اعتبار خوبی در بازار برخوردار شده و کسب و کار خود را گسترش دهند؛ بنابراین برای یافتن این راهکارهای خلاقانه باید از متخصصین این حوزه مشاوره و بازاریابی دریافت کنید ، تا بتوانند در این مسیر از دیگران پیشی بگیرند.

علاوه بر اهمیت شناساندن خدمات و محصولات کسب‌ و کارها به مخاطبین و مشتریان، با توجه به این موضوع که تعداد رقبای تجاری در زمینه‌ های مختلف روز به‌ روز درحال افزایش است، یادگیری بهترین راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری و همچنین جلب اعتماد مشتری بسیار پر رنگ‌ تر از گذشته شده است. 

امروزه با توجه به اینکه افراد در سنین و علاقه های مختلف، وقت زیادی از روز خود را صرف فضای مجازی و استفاده از شبکه های اینترنتی می کنند، راه اندازی کسب و کار های مجازي همانند فروشگاه آنلاين، رونق بسيار زيادي دارد و اكثر افراد سراغ اين روش جهت بازاريابي و افزايش مشتري مي‌ روند. به طور كلي فروش چه آنلاين باشد و چه به صورت حضوري، يك علم كاملا تخصصي محسوب می شود؛ بنابراين اگر شما هم قصد داريد كسب‌ و كاري جديد راه اندازی كنيد يا طبق تحليلتان، فروش محصولات کسب و کار شما دچار افت زيادي شده است، نياز داريد تا روش های ترفند جذب مشتري و تکنیک ‌های افزایش فروش محصول را به خوبي ياد بگيرید و از آن ها به منظور پیشرفت كسب‌ و كارتان یهره مند شويد. در نتیجه با توجه به این که فرآیند فروش یک علم تخصصی است، صاحبان فروشگاه ها باید از مشاوره کسب و کار استفاده نمایند تا در این راه از رقبای خود پیشی بگیرند. در اين مقاله جديد ترين و علمي‌ ترين راهکار ها براي افزايش فروش و جذب مشتري را به صورت كامل خدمت شما معرفی مینماید. 

راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری!

ديجيتال ماركتينگ، بهترين ابزار براي توسعه كسب‌ و كار آنلاین و افزايش فروش

حتما نام ديجيتال ماركتينگ به طور مكرر به گوش شما هم خورده است! روش های بازاريابي نوين برخلاف بازاريابي سنتي، مبتني بر ديجيتال ماركتينگ است.به طور مثال در بازاريابي سنتي، به منظور افزایش فروش و جذب مشتری از راهکارهایی مانند بازاریابی فیزیکی، تبلیغات روی بنر به صورت چاپی و برقراری ارتباط به صورت تلفنی استفاده می کردند؛ درحالی‌ که در روش های بازاریابی به شیوه جدید و به روز، موارد گفته‌ شده نقش بسیار کم‌ رنگی دارند. دیجیتال مارکتینگ با فراهم‌ کردن بستر مناسب در فضای دیجیتال، روش های جذب مشتری به صورت الکترونیکی را ممکن کرده است. با استفاده از بستر های مجازی مانند ایمیل، شبکه های مختلف مجازی، اینفوگرافی، ویدئو و غیره، کسب‌ و کارها در زمینه های مختلف فرصت بسیار بیشتری برای نشان‌ دادن خدمات و محصولات خودشان خواهند داشت و می توانند در میان رقبای حرفه ای خود حرف زیادی برای گفتن داشته باشند. 

شما امروزه با کمتر کسب‌ و کاری مواجه می شوید که یک وب سایت برای معرفی برند و محصولاتش نداشته باشد. استفاده از روش های الکترونیکی و آنلاین به حدی در کسب‌ و کارها زیاد شده است که مشتریان و مخاطبین مختلف، بیشتر از این طریق جذب می شوند و به فروش محصولات اقدام می کنند و انتظار زیادی در این حوزه از مدیران کسب‌ و کار دارند. بنابراین دیجیتال مارکتینگ و آشنایی با روش های جذب مشتری، فرصتی طلایی برای کسب‌ و کارها و برای افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر می باشد. شما نیز اگر می خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید و فروش تان را بیشتر کنید، بهتر است از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید و از افراد متخصص این حوزه کمک بگیرید.

معرفی نمودن هفت راهکار اصلی به منظور افزایش فروش و جلب اعتماد مشتریان

با وجود اینکه روش های آنلاین برای توسعه کسب‌ و کارها و تبلیغات خدمات و محصولات آن ‌ها راحت تر از روش های گذشته است، اما در هر حالت از بازاریابی در هر زمینه‌ ای، باید با به‌ روز ترین راهکارها و تکنیک های افزایش فروش محصول آشنا شوید و با استفاده از آن ها، کسب و کار خود را توسعه داده و درآمد بیشتری داشته باشید. در ادامه به معرفی این راهکارها و توضیح کامل هریک می پردازیم که اکثر آن ها کاملا مبتنی بر خدمات دیجیتال مارکتینگ و شبکه اینترنت هستند.

1. تعیین هدف و شناخت کامل از خدمات و محصولات کسب‌ و کار

علاوه افزایش فروش و جذب مشتری و  در حالت کلی توسعه کسب‌ و کار، در هر زمینه ای از زندگی که انتظار حرکت روبه جلو داشته باشید، ابتدا باید اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را به صورت کاملا واضح و شفاف برای خودتان مشخص کرده و آن ها را یادداشت کنید.

علاوه بر این موضوع، باید روی این نکته وقت بگذارید که خدمات و محصولات کسب و کار شما چه دغدغه‌ های مهمی را از مخاطبین رفع می کند و جایگاه محصولات کسب و کار شما در بازار چگونه است. همچنین باید به صورت کامل بر ویژگی های و امکانات محصولات کسب و کار شما آگاهی و اشرف لازم را داشته باشید تا بتوانید به طور خوبی برای مخاطبین تان شرح دهید.

تعیین هدف و شناخت کامل از خدمات و محصولات کسب‌ و کار

2. مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟

بعد از تعیین اهداف، شما باید پرسونای مخاطبین یا به عبارتی ویژگی های شخصیتی بهترین مشتری که می تواند از محصولات شما خرید کند را در ذهن داشته باشید. این موضوع به شما کمک می کند تا با آگاهی‌ یافتن از علایق و نیازهای مختلف، بهترین محصولات و خدمات را برای مشتریان تان فراهم کنید.

3. ابتدا مشتریان فعلی خود را حفظ کنید، سپس به دنبال مشتریان جدید باشید.

در واقع اگر کسب و کار شما به تازگی ایجاد نشده است، ابتدا وظیفه دارید که مشتریانی که قبلا از محصولات شما خریداری کرده اند را حفظ کنید و سپس به دنبال راه های افزایش مشتری باشید. مساله جلب اعتماد مشتری، موضوعی است که بیشترین تاثیر را بر احتمال خرید مشتریان از محصولات شما دارد. از طرفی مشتریانی که قبلا از شما به صورت آنلاین یا حضوری خرید کرده اند، قطعا این حس اعتماد را تا حد زیادی در آن ها ایجاد کرده‌ اید و احتمال زیادی دارد که دوباره جذب محصولات جدید شما شوند. بنابراین فراموش نکنید که به مشتریان قدیمی خود باید ارزش بیشتری بدهید.

4. داشتن وب سایت الزامی است.

یکی از الزاماتی که شما برای افزایش فروش و جذب مشتری به آن نیاز دارید، طراحی یک وب سایت حرفه ای و متناسب با برند کسب و کار شما می باشد تا از این طریق اعتبار و ارزش کسب و کار خود را به عرصه ظهور برسانید و محصولات و خدمات خود را از طریق تولید محتوای مناسب در قالب های جذاب و گوناگون، به مخاطبین تان ارائه کنید. اگر اقدام به تهیه یک مکان دیجیتال همیشگی برای معرفی کسب‌ و کارتان نکنید، مطمئن در رقابت کم می آورید و از چرخه کنار می روید.

5. شبکه های اجتماعی را بسیار جدی بگیرید!

منظور از جدی گرفتن شبکه‌ های مجازی این نیست که شما هم مانند هزاران نفر دیگر اقدام به باز کردن صفحات متعدد در شبکه های مختلف کرده و فعالیت مشابه آن ها را دنبال کنید. تعداد کسب‌ و کارهای انلاین و شبکه های مجازی کسب‌ و کار به حدی زیاد شده است که شما در این فضا هم کاملا باید رفتار حرفه ای از خود نشان دهید تا بتوانید کسب‌ و کار خود را توسعه دهید. افزایش فروش و جذب مشتری از طریق تبلیغات با کیفیت، حرفه ای و گسترده در شبکه‌ های اجتماعی از جمله بهترین روش های جذب مشتری محسوب می شود.

داشتن وب سایت الزامی است

6. اهمیت تولید محتوای جذاب را فراموش نکنید.

علاوه بر محتوا های متنی جذاب که می توانید از آن در کنار اینفوگرافی و ‌تصاویر مناسب در وبلاگ سایت تان استفاده کنید، استفاده از محتوا های ویدئویی تاثیر شگفت‌ انگیزی بر ماندگار شدن برند و محصولات کسب‌ و کار شما و در نتیجه افزایش فروش و جذب مشتری خواهد داشت. بیشتر از 50 درصد کاربران شبکه‌ های مجازی و وب سایت های مختلف اظهار می کنند که در صورت مشاهده محتوا های ویدئویی جذاب از محصولات مختلف بیشتر به خرید آن علاقه‌ مند می شوند.

7. استفاده از ایمیل مارکتینگ.

طبق تحقیقات مختلف بیشتر از 93 درصد از افراد، حداقل یک ایمیل فعال به نام خود دارند بنابراین شما می توانید با استفاده از در اختیار قراردادن اطلاعات مفید به صورت رایگان در قبال گرفتن ایمیل از مخاطبان وب‌ سایت تان، از ایمیل مارکتینگ هم برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید. 

فرایند افزایش فروش و جذب مشتری، نیازمند دقت، حوصله و پایداری در انجام کار های لازم است. همان‌ طور که اشاره کردیم، راه اندازی یک کسب‌ و کار مجازی و فروشگاه آنلاین و یادگیری جدید ترین روش‌ های جذب مشتری و تکنیک‌ های افزایش فروش محصول از طریق جلب اعتماد مشتری به وسیله ابزار دیجیتال مارکتینگ، می تواند بهترین کمک در این زمینه باشد.

دیگر راهکار های مهم جهت فروش بیشتر و جذب مشتریان به شرح زیر است:

  • قیمت گذاری مناسب برای محصولات
  • استفاده از کلیپ ویدیو برای تبلیغات 
  • همکاری کامل تمامی پرسنل و مدیران برای فروش محصولات
  • جدی گرفتن رضایت مشتریان و جذب مشتری از طریق آن ها با تبلیغات دهان به دهان
  • استفاده از تبلیغات در گوگل و سایت های پر بازدید
  • انجام مکالمات بیشتر و با مشتریان جدید و معرفی خود و محصولات خود به آن ها
  • حل کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در جلب رضایت مشتریان خود و اقدام برای حفظ و نگه داری از مشتریان قدیمی خود
  • همیشه و هر زمان راهکار های به روز و خلاقانه ای وجود دارد که هر فرد در کسب و کار خود در هر زمینه ای که فعالیت دارد بکار ببرد.

توجه داشته باشید که شما به هر میزانی که فروش داشته باشید به همان مقدار نیز سود خواهید داشت پس باید برای موفقیت بیشتر و توسعه مجموعه خود فروش را بالا ببرید و تا می توانید نام مجموعه خود را با یک نام نیک در بازار به دیگران بشناسید!

این بخش از مقاله در خصوص راهکار های فروش در زمینه های مختلف بود که سعی نمودیم به طور کامل کلیه موارد مهم در آن را شرح دهیم اما هنوز هم راهکار های وجود دارد که در این قسمت عنوان نگردیده است پس باید این موضوع را نا محدود دانست و به این اندیشید که کدام راهکار ها عنوان نشده است و شما چه راهکار های دیگری را در ذهن خود دارید؟ می توانید این موارد را در قسمت نظرات برای ما بنویسید

همچنین شما کاربران گرامی می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه یا موارد دیگر با ما ارتباط بگیرید و به طور کامل توسط مشاوران ما راهنمایی شوید علاوه برآن می توانید برای ثبت درخواست های خود نیز از ما کمک بگیرید.

استفاده از ایمیل مارکتینگ



راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری!
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 10 تیر, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن