بازاریابی سئو چیست؟
17 مرداد, 1402 توسط
بازاریابی سئو چیست؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

گروهی زیادی از اشخاص کلیات بازاریابی سئو را می دانند. ولی البته باید دانست که اصل سئو از گذشته تا به حال دچار تغییراتی بوده است. سئویی که در همین عصر قابل شناخت هست و طرفداران بسیاری نیز دارد. سئو به نام یک وسیله بازاریابی طرفداران خود را پیدا کرده است. همچنین بازاریابی سئو در چند سال گذشته که معنا متفاوتی داشت و طرفداران زیادی داشت بسیار فرق کرده است از این روی سئو مبحثی است که اشخاص بازاریان به طور مکرر به بیان کردن آن باید بپردازند  در دنباله متن موضوع سئو است که آن را به صورت کامل تر بازگو نموده ایم

بازاریابی سئو چیست؟

عبارت مخفف سئو به زبان ساده بهینه ساختن سایت برای موتور های جستجو است که این مبحث اصل کوتاه از گذشته تا به حال قابل تغییر نبوده یا سئو مخفف یک هنر و علم شامل تکنیک و دستور العمل ها خواهد بود ولی این مباحث تکنیک و دستور العمل از گذشته تا به عصر جدید قابل تغییر بوده است. تکنیک ها و دستور العمل های که برای بهتر شدن رتبه بندی سایت استفاده خواهند کرد اکنون برای درک کردن معنای سئو احتیاج به این خواهیم داشت که معنای سئو را کمی واکاوی کنیم .سئو از طریق تکنیک ها به کمک بهتر شدن رتبه بندی سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو می پردازد. که موجب خواهد شد  وب سایت شما برای اشخاصی که از راه های گوناگون به دنبال محصولات و یا خدماتی در اینترنت خواهند بود ارائه شود

دلایل اهمیت بازاریابی سئو چیست؟

بازاریابی سئو بسیار حائز اهمیت است چون سئو به اشخاصی که به دنبال اطلاعات و موضوعاتی هستند کمک می کند که به صورت دقیق همان اطلاعات خود را در شبکه وب بیابند. علاوه بر آن باید بگوییم که سئو به مشاغل مختلف کمک می کند و اطمینان خواهد داد تا محصولات و خدمات خود را ارائه بدهند  و به سوالات تمام اشخاصی که در موتور های جستجوگران قرار دارند نیز پاسخگو باشند

عصر قدیم تعریف سئو محدود به اینکه در صفحه گوگل رتبه بندی بهتری داشتن یا نداشتن بود ولی اگر شما در مواردی از جملات رتبه بندی بهتری هم کسب کرده باشید به آن معنی خواهد بود که شما در فروش هم موفق خواهید بود که آیا نتیجه خوبی خواهید گرفت؟

بازاریابی سئو چیست؟

خیر همیشه اینگونه نخواهد بود .امکان دارد شما برای کلماتی که در کسب و کار خود ایده آل نبودند رتبه بهتری کسب کرده باشید  بنابراین زیاد شدن شمار بازید کنندگان از سایت شما و ترافیک بسیار زیادی در موتور های جستجو بوده باشد اما بازدیدکنندگان شما حس کند که  وب سایت شما چیزی که دنبالش بوده اند را به آنها ندهد  در این صورت شما از این شیوه نوع ترافیک بازید کنندگان سایت خود را به مشتری تبدیل نکرده اید و رتبه بندی بالا برای آن کلمه کلیدی خاص برایتان بی نتیجه خواهد ماند .شما باید به خاطر داشته باشید برای موفق بودن ملزم به اینکه در گزینه های بالای برتر جستجو قرار گرفتن نخواهید بود. شما در صورتی که در صفحات بعدی رتبه بهتری اگر کسب کرده باشید امکان دارد فروش بالا و مناسبی  داشته باشید حتی اگر ترافیک کمتری سایت شما داشته باشد اینگونه خبر برای بازاریانی که حس میکنند باید صفحه سایت خود را به صفحه نخست گوگل برسانند در غیر این صورت موفق نخواهند بود خبر خوب و امیدوار کننده ای خواهد بود .

بازاریابی سئو چگونه کار میکند؟

بازاریابی سئو مجموعه از تکنیک های شامل بهینه سازی محتوای وب سایت به انجام تحقیق کلمات کلیدی  و ایجاد لینک ها خروجی هستند که برای افزایش رتبه بندی محتوا و  قابلیت دیده شدن وب سایت خلاصه خواهد شد که نتیجه تلاش های سئو زمانی قابل مشاهده خواهد بود که صفحات سایت شما نسبت به سایت رقبا امتیاز بالاتری توسط موتور جستجو گر فهرست گرفته باشد و نسب به رقبا شما رو جلوتر بیندازد.

اگر دقیق تر به این موضوع توجه کنید خواهید دانست که روش زیادی برای بهتر شدن سئوی سایت شما وجود خواهد داشت

در صفحه سایت شما موتور های جستجوگر به دنبال اجزایی از جمله موارد زیر که توضیح داده خواهد شد.

تحقیق کلمات کلیدی

تگ عنوان یا تگ تایتل: که شاخص ترین قسمت هر صفحه از سایت خواهد بود . پاسخ کوتاه که  توسط ربات گوگل به سوالات کاربران داده خواهد شد.

ساخت لینک های داخلی و بک لینک ها: بهتر است گفته شود که لینک ها یکی از عوامل مهم در رتبه بندی سایت توسط موتور های جستجوگر است. شما برای اینکه رتبه خوبی کسب کنید باید لینک سازی کنید. لینک سازی داخلی به معنای لینک دهی از صفحه ای به صفحه دیگر در همان دامنه خواهد بود

موتور های جستجو به ساخت سایت و طراحی سایت و نحوه تعامل کاربر با آن سایت و دیگر موارد نیز دقت می نمایند. سایت شما چه رتبه بندی با سایر معیار های موتور جستجو خواهد داشت.

بازاریابی سئو چگونه کار میکند؟

جدیدا در تعریف سئو این مورد نیز مورد توجه قرار می گیرد که بازدیدکنندگان در وب سایت شما تا چه زمانی باقی خواهد ماند آیا این مدت زمان بیشتری خواهد بود یا نه بلافاصله صفحه را ترک خواهد کرد.

سایت شما در صورتی که برای یک کلمه کلیدی رتبه بالای کسب کند ولی بازدید کننده های که از این طریق جذب شده اند با کلیات سایت شما مرتبط نبوده و این امر به کسب و کار شما کمکی نمی کند. مورد قابل توجه در این قسمت این است که باید به تعداد نفرات و ترافیکی که می توان در سایت خود جذب نمود اهمیت خاصی بدهید. این جمله به آن معناست که باید به ماندن یک مخاطب در صفحه سایت خود اهمیت دهید.

جستجو ارگانیک به چه معناست؟

فردی که از طریق موتور جستجو گر به جستجو مواردی پرداخته باشد و کلیه نتیجه های آن را بررسی نماید جستجوگر ارگانیک گفته می شود.

جستجو ارگانیک نیز به کانالی گفته می شود که جهت امور بازار یابی قادر خواهد بود افزایش ترافیک در وب سایت های مختلف را بیشتر نمایید.

بهتر است این را بدانید که امروزه در سئو نمیتوان به راحتی با پر کردن متن ها در سایت خود و استفاده از کلمات کلیدی کاری کنید که کاربران شما را به آسانی پیدا نمایند

در اصل به عملی که جهت پر کردن صفحات از کلمات کلیدی استفاده میگردد در مواقعی میتواند حتی برای سایت شما مشکل ساز شود پس باید توجه بالای به این نکات داشته باشیم .

به بیان ساده تر اینگونه میتوان گفت که در حال حاضر باید به طوری از کلمات کلیدی در متن های خود استفاده نماییم .که برای ما نتیجه مثبت رقم زند و حالت طبیعی نداشته باشد.

همچنین لازم است که این مورد را در نظر بگیرید که برای تراکم کلیدی در یک متن عدد مشخصی نیست.

استراتژی بازاریابی سئو چیست؟

این مورد یک برنامه جهت جذب کردن مخاطبین با تعداد بالا برای هر سایت از طریق موتور های جستجوگر است.

استراتژی بازاریابی سئو چیست؟

ترافیک ارگانیک چیست؟

این ترافیگ بدون انجام هیچ هزینه ای است. که از طریق موتور های جستجوگر گوگل انجام پذیر است.

انجام تبلیغات از روش پرداختی هزینه به موتور های جستجوگر موجب ترافیک ارگانیک زیاد نمی شود. پس منطقی تر این است که هر کسب وکار وب سایت خود را جهت بدست آوردن کاربران بیشتر بهینه نماید. از موارد بزرگ در ویرایش سئو در گذشته میتوان نحو رفتار کلیه مخاطبان در SERP را مشاهده نمود.

در حال حاضر شبکه های اجتماعی در افزایش بازدیدکنندگان و همچنین ترافیک ارگانیک تاثیر فراوانی دارند. به مورد بعدی که در این خصوص میتوانیم اشاره نماییم این است که در گذشته پیدا کردن متن از روش جستجو در شبکه های اجتماعی تفاوتی وجود نداشت  اما حال  در تعریف سئو کلیه موارد اعم از توییت ها و پست های فضای مجازی همانند فیسبوک و اینستاگرام دخیل هستند.

ترافیک مستقیم به چه معناست؟

ترافیک مستقیم را میتوان اینگونه شرح داد که بازدیدکنندگان از طریق وب سایت با وارد نمودن آدرس یک سایت در موتور جستجو خود از سایت دیگری به سایت شما وارد شوند اهمیت ترافیک مستقیم به قدری است که تنها در اعتبار بخشی صفحه وب سایت کارایی ندارد بلکه باعث ایجاد فرصت های بیشتر میشود تا فردی که اولین بار شما را به شکل ارگانیک کشف نموده است به یک مشتری تبدیل نماید.

 هزینه بازاریابی سئو به چه مقدار است؟

این امر به مواردی بستگی دارد که در متن زیر به آن پرداخته ایم .

اگر این امر را خود فقط با یک تحقیق در خصوص کلمه کلیدی انجام دهید سئو در بیشتر کشور ها بین صد تا پانصد دلار در یک ماه هزینه دارد این در صورتی است که برای استخدام یک آژانس بازاریابی و دریافت کردن خدمات بیشتر هزینه بسیاری متقبل خواهید شد.

این مورد را نیز باید بگوییم که کسب و کارهای کوچک به دلیل کم بودن وسعت کاری نسبت به کسب و کارهای بزرگ هزینه کمتری را به سئو اختصاص می دهند.

چگونه سئو را انجام دهیم؟

لازم است تا محتوای وب سایت خود را بررسی کرده و طور همیشگی آن را بروز نگه دارید.

در نظر داشته باشید تا از ابزارهای تحقیق کلید واژه استفاده نمایید تا به کلمات کلیدی مهم دست یابید که کاربران از آن طریق توانسته باشند شما را بیابند بدنبال کلمات کلیدی جدید برای رتبه بندی مناسب باشید .محتوای خود را بهینه ساخته و محتوای جدید برای اینکار بنویسید بر روی کارایی خود در وب سایت نظارت داشته باشید .بهتر است به دنبال یک نرم افزار مناسب جهت بالا بردن ترافیک سئو باشید.

صفحات سایت خود را که نتیجه مثبتی داشته اند بررسی نمایید.

کلام آخر

کلیه موارد لازم در خصوص سئو را در این متن شرح داده ایم با مطالعه ای کامل این بخش از مقاله میتوانید صفحات خود را با نتایج درخشان همراه سازید چرا که در این بخش تاکتیک های عنوان گردید که میتوان با رعایت آن ها به رتبه بالا در سایت دست پیدا کرد همچنین این بخش از مقاله برای افرادی که در زمینه سئو تازه کار هستند و میخواهند آموزش های کامل و اصولی را کسب نمایند مفید خواهد بود شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سئو و ثبت درخواست های خود با مشاوران ما ارتباط بگیرید.

چگونه سئو را انجام دهیم؟


بازاریابی سئو چیست؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 17 مرداد, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن