راهنمای اجرای بازاریابی پیامکی و ابزارهای CRM
14 دی, 1401 توسط
راهنمای اجرای بازاریابی پیامکی و ابزارهای CRM
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

با توجه به شواهد موجود در زمینه تبلیغات پیامک تبلیغاتی یک روش مهم و کارساز از سری ابزارهای crm برای هر یک از کسب و کار ها بوده است چرا که پیامک تبلیغاتی بیشتر در معرض دید و خوانده شدن است تا تبلیغات از طریق ایمیل. 

تعریف بازاریابی پیامکی 

همه کسب و کار ها می توانند از طریق بازاریابی پیامکی و ابزارهای crm یک ارتباط موفق با مخاطبان برقرار نموده و آن ها را به سمت مجموعه خود جذب نمایند اما تعریف مارکتینگ؛ به گونه ای از یک ارتباط که با آن قادر هستید تا کلیه اعلان‌ ها و کمپین‌ های تبلیغاتی را از طریق پیام کوتاه به مخاطبان خود ارسال نمایید.

با تبلیغات ایمیلی می توانید پیام های خود را به طور کامل و جامع یادداشت نموده و ارسال نمایید اما تبلیغات از طریق پیام متنی این گونه نیست چرا که باید پیام های تبلیغاتی کوتاه باشد.

با توجه به مطالعات در زمینه پیامک های تبلیغاتی به این مهم دست یافته شد که پیام های متنی بیشتر دیده می شوند و باز شدن پیام‌ های متنی بیشتر از ایمیل‌ ها است این مسئله باعث شده است که پیامک های متنی در بازاریابی بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند چرا که پیامک‌ های متنی به ندرت نادیده گرفته می‌ شوند.

کمپین‌ های متنی

در این روش از ارسال پیام های متنی برای تعداد بالایی از مخاطبان استفاده می شود و آن‌ ها را از تخفیفات اعمال شده و یا محصولات جدید خود آگاه می سازید.

متن‌ های تراکنشی

در این روش از ارسال پیامک‌ ها می توان کلیه پیامک هایی را که به طور خودکار ارسال شده همانند پیامک های برداشت و واریز بانک ها یا پیامک های ثبت سفارشات را مثال زد.

ابزارهای crm

بایدها و نبایدها در ارسال متن پیامک تبلیغاتی 

موارد مهمی که در متن زیر آمده است را می بایست در پیامک های متنی خود رعایت کنید.

خلاصه بودن

همانطور که در خطوط بالا نیز اشاره نمودیم پیام تبلیغاتی باید کوتاه و خلاصه وار باشد و شما نمی توانید یک متن طولانی جهت متقاعد نمودن مشتریان به آن ها ارسال نمایید. در استفاده از ابزارهای crm باید فقط از ۱۶۰ کاراکتر جهت منتقل کردن پیام های خود استفاده کنید، پس بهتر است به طور ساده و کوتاه پیام های تبلیغاتی را آماده ساخته و ارسال نمایید.

فراخوانی به اقدام

یک راه مشخص برای مشتریان قرار دهید تا آن ها متوجه این مهم شوند که پس از خواندن پیامک تبلیغاتی شما، می بایست چه عملی داشته باشند. در این راستا پیشنهاد ما به شما قرار دادن یک روش ساده جهت فراخوانی مشتریان است به طور مثال می توانید با قرار دادن یک لینک و یا یک دکمه و لمس آن ها توسط مخاطبان به طور جدی مشتریان را به سمت خود دعوت نموده باشید.

هرگز فراخوانی به اقدام را دست کم نگیرید چرا که با از دست دادن آن هدف اصلی را نیز از دست داده اید. مهم است که در ارسال پیام تبلیغاتی باید یک فراخوان مستقیم صورت بگیرد. مواردی نظیر؛

همراهان گرامی شما می توانید فقط با ارسال عدد ۱ کد تخفیف ۲۰ درصدی را دریافت نمایید.

 اکنون اقدام به رزرو نمایید.

جهت بررسی محصولات جدید ما اقدام نمایید.

همراه با رضایت مخاطب

همچنین مهم است که مخاطب از قبل به ما این اجازه را داده باشد که برای آن پیام های تبلیغاتی ارسال نماییم. می توان با توجه به روش‌ های زیر متوجه رضایت مشتریان جهت دریافت پیام‌ های تبلیغاتی بود.

ارسال نمودن شماره تماس خود در قالب فرم

نشان کردن کادر پذیرش ارسال پیامک های بازاریابی

 اعلام شماره تماس مشتری با رضایت کامل خود در شعبه ها به طور حضوری

ابزارهای crm فروش

ایجاد ارزش

اطمینان حاصل نمایید که پیامک های شما برای مشتریان مفید بوده چرا که در غیر این صورت یک پیامک بی ارزش و بی فایده موجب حس منفی در مخاطب می شود.

اصول نگارشی در پیامک های تبلیغاتی

مختصر و مفید باشید

با یک پیام کوتاه و مفید مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید هرگز به دنبال متن های طولانی برای تبلیغات نباشید چرا که یک فرد هرگز در بین تعداد حجم های بالا پیام های تبلیغاتی یک متن با حالت طومار را نمی‌خواند پس باید در منتقل نمودن هدف اصلی سخنان در یک جمله کوتاه موفق عمل کنید.

استفاده درست از کلمات

بهتر است در زمان بکار گرفتن از کلمات، واژه های هدف را برجسته تر نشان دهید. به طور مثال می توان از کاراکتر هایی نظیر " * استفاده نمایید. استفاده نمودن از کلمات به طوری باشد که برای تمام عموم قابل فهم و واضح باشد.

بهتر است در پیامک های تبلیغاتی با مشتری حس صمیمیت ایجاد نمایید

اصول محتوایی ارتباط با ابزارهای crm 

ممکن است پیامک با محتوای گیرا، بدون اصول نگارشی هم اثر خودش را بگذارد. اما پیامک با نگارش درست بدون محتوای جذاب هیچ است! برای نوشتن محتوایی که با چند کلمه مخاطب را به دنبال خود کشاند، نکات زیر را حتما رعایت کنید:

شروع گیرا و شروع جذاب! یکی از مهم ترین و بهترین کار های که میتوانید انجام دهید دقیقا همین است ، پیامکتان را گیرا و جذاب شروع کنید تا آسوده شوید مخاطب آن را تا آخر می‌خواند و در ذهنش باقی می‌ماند.

نیاز ایجاد کنید و مدت زمانی را ذکر کنید. این حس را در مخاطب ایجاد کنید که اگر همین الان از این فرصت شگفت‌انگیزی که به او داده‌اید استفاده نکند فرصتش تمام می شود و سرش بی‌کلاه می ماند! فرصت زیادی باعث میشود که آدما ها آن را به زمان دیگری موکول کنند و فراموش شود.

در متن گزینه ای برای واکنش مخاطب قرار بدهید. یک خواسته معین از مخاطب داشته باشید تا راندمان پیامک خود را افزایش دهید.

جهت ثبت درخواست های خود با چیتاک ارتباط بگیرید.

ابزارهای crm خدمات




راهنمای اجرای بازاریابی پیامکی و ابزارهای CRM
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 14 دی, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن