عوامل موفقیت در بازاریابی تلفنی با مثال
4 آبان, 1401 توسط
عوامل موفقیت در بازاریابی تلفنی با مثال
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

بازاریابی تلفنی یکی از بهترین راهکارهای افزایش فروش و معرفی محصولات است همانطور که می دانید با انجام بازاریابی فقط در جذب مشتری اقدام نکرده اید چرا که با این کار به شناخته تر شدن مجموعه خود و همچنین برند مجموعه کمک بسیاری می کنید. این امر در گذشته با انجام تماس های تلفنی با مشتریان خود مجموعه صورت می گرفت اما در حال حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی بازاریابی تلفنی نیز با ویژگی های خاصی در جامعه ظاهر شده است این ویژگی ها که برقراری تماس ها به صورت ویدئو کنفرانس است را شامل می شود اما نکته قابل توجه ای که باید در این خصوص بدانید این است که ویدیو کنفرانس برای مشتریان مجموعه فقط امکان پذیر است. اما هدف از بازاریابی جذب مشتری جدید است. پس می توان عمل خرید یک لیست از مشتریان در یک شرکت و سپس آن لیست را در اختیار مشاوران کاربلد خود در زمینه بازاریابی قرار دهند تا ارتباطات شکل بگیرد. در این خصوص بهتر است که به این نکته نیز توجه فرمایید که هر چقدر در جمع آوری تعداد مشتریان متناسب با خدمات خود توانا باشید می توانید به موفقیت بیشتری در این زمینه برسید.

تعریف کلی از بازاریابی تلفنی در این قسمت عنوان نموده ایم:

مزیت های بازاریابی تلفنی

اگر شما نیز قصد دارید تا به در آمد بیشتر و فروش چندین برابری برسید می توانید با متقبل شدن هزینه های پایین به این امر دست یابید منظور از این جمله این است که این امر با انجام تل مارکتینگ ممکن شده است. بازاریابی از طریق یک تلفن یک را موثر و مهم برای جذب مشتری است چرا که می توان با این راه در شناخت نیاز های یک فرد توانا بود و درخواست های آن را پس از شناسایی به طور کامل رفع نمایید. با ارتباط از طریق تلفن که یک ابزار مهم در برقراری ارتباطات است می توانید با رعایت احترام و ادب به مشتری و همچنین رسیدگی به درخواست های آن ها در کوتاه مدت رضایت افراد را جلب نمایید، این عمل در حفظ و نگه داری مشتریان نیز تاثیر بسیاری دارد. همچنین شما باید بدانید که تل مارکتینگ بسیار مزایای مفید و موثری برای مجموعه دارد که می توان مزیت مهم آن را استفاده کردن از فروش تلفنی جهت فروش محصولات مجموعه و سنجیدن میزان علاقه مشتری به محصولات ارائه شده دانست. با تل مارکتینگ می توان:

یک رابطه صمیمی در کوتاه مدت با مشتریان خود داشته باشید.

به پرداختن مسائل فنی به صورت واضح برسید.

از مسافت های طولانی می توانید ارتباط بگیرید و به فروش محصولات بپردازید و اینگونه فروش و جذب مشتری در هر محدوده ای را داشته باشید.

می توان همزمان به مشتریان جدید و قبلی محصولات را بفروشید.

بازاریابی تلفنی

موفقیت بازاریابی تلفنی

اگر در این مسیر می خواهید حرفه ای و موفق عمل کنید باید کلیه موارد مهم در خصوص قوانین را رعایت نموده و با استخدام کارمندان و کارشناسان حرفه ای از آن ها بخواهید که تمام تلاش خود را در این راه بکار گرفته و با پیشنهاد های متنوع و جذاب به جذب مشتری و موفقیت در این مسیر برسند. نکته قابل توجه این است که کارشناسان استخدامی شما در این زمینه باید کلیه خدمات و تنوع محصولات را در این خصوص بشناسند و پس از معرفی آن ها به مشتریان علاقه بیشتر یک مشتری به یک محصول را شناسایی کنند و در یک سطح موفق و بی نظیر به فروش محصولات بپردازند. نکته مهم بعدی در خصوص تل مارکتینگ این است که باید فرد بازاریاب به صورت دائم در دسترس باشد تا برای بروز هر گونه مشکلی به کمک افراد بیاید.

همانطور که می دانید رقبا در بازار از روش های بسیاری جهت جذب مشتریان استفاده می کنند پس بهتر است شما فردی را بازاریاب قرار دهید که مشتریان را متقاعد کنند که کیفیت و قیمت محصول شما به مراتب بالاتر از سایر رقبا است.

جذب مشتریان جدید در یک مجموعه یعنی آن مجموعه به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده است.

 چند مورد از عوامل مهم در این نوع بازاریابی را برای شما در این قسمت عنوان نموده ایم؛

 بازاریابی تلفنی خود را با یک لحن رسا واضح و پر انرژی آغاز نمایید.

در هیچ یک از موارد بازاریابی از رقبا خود بد گویی نکنید.

به این نکته توجه کنید که از کلمات مثبت و دارای انرژی حتما استفاده نمایید.

تاکید های درست و بجایی داشته باشید.

در معرفی محصولات جایگاه های آن ها را به صورت درست و هوشمندانه برگزینید.

با تعریف درست و مرتبط از مشتری به او احساس برتری دهید.

با تندی و کسالت پاسخگو تلفن ها نباشید.

یک تماس صمیمی و گرم برقرار نمایید.

در معرفی محصولات سعی کنید کلیه ویژگی ها و خدمات محصول را عنوان نمایید

دوستانه رفتار کنید.

در کوتاه مدت به پاسخگویی سوالات مشتریان برسید.

و...

سخن پایانی

با توجه به عوامل ذکر شده در این عنوان باید تا کنون از تاثیر گذاری این نوع بازاریابی (تلفنی) آگاه شده باشید و برای داشتن یک تل مارکتینگ موفق لازم است تا به نکات بالا که ذکر نموده ایم توجه فرمایید. تلفن خود یک ابزار مهم در برقراری ارتباطات در دنیای امروزی است پس باید با توجه به این نکته بدانید که بازاریابی تلفنی نیز امروزه یک جایگاه خاصی در جذب مشتری، تولید سرنخ، فروش بیشتر و افزایش کسب درآمد و... دارد. با انجام بازاریابی دیجیتال قادر هستید تا همزمان سرنخ‌ های  بسیاری را تولید کرده و فروش بالایی داشته باشید و با مشتریان خود اینگونه همیشه در ارتباط بوده و در ذهن ها باقی بمانید. ذکر این نکته که با تل مارکتینگ می توان در نقاط ضعف و قوت خود تغییر بزرگی ایجاد نمایید و خدمات بهتری ارائه دهید.

به علاوه باید گفت که با این روش علاوه بر شناخته تر شدن مجموعه و جذب مشتریان متعدد در هر محدوده ای مقرون به صرفه نیز این روش است.

از شما سپاس گزاریم که تا انتهای این مطلب ما را همراهی نموده اید، جهت ثبت درخواست های خود و یا کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران متخصص چیتاک ارتباط بگیرید.

موفقیت بازاریابی تلفنی



عوامل موفقیت در بازاریابی تلفنی با مثال
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 4 آبان, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن