هزینه ساخت سایت در حال حاضر چقدر آب میخوره؟
24 مهر, 1401 توسط
هزینه ساخت سایت در حال حاضر چقدر آب میخوره؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است


هزینه ساخت سایت سوالی که روزانه برای بسیاری از کسب و کار ها پیش می آید و جوابش مبهم است. در این مطلب به طور کامل هر قسمت هزینه ساخت سایت را به صورت جداگانه عنوان نموده ایم.

صفر تا صد هزینه ساخت سایت به صورت عادی یا با نرم افزار سایت ساز در این مطلب عنوان شده است جهت آشنایی با این عنوان ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

شاید در اطرافیان خود دیده یا شنیده باشید که فردی بدون هیچ هزینه ای سایت کسب و کار خود را راه اندازی نموده است و شروع به کار نیز کرده است. شما نیز می توانید بدون هزینه ای سایت خود را داشته باشید اما باید بدانید که سایت شما یک سایت جدید و بی مخاطب است اما اگر برای آن از ابتدا هزینه کنید یعنی در جذب افراد و داشتن یک سایت حرفه ای گامی بلند تر برداشته اید. در این صورت نیاز است از هزینه ساخت سایت آگاه شوید و در کسب نتیجه تاثیر گذار موفق باشید. در اولین قدم عنوان کرده ایم که به چه علت باید یک سایت برای کسب و کار خود طراحی نماییم؟

پیش تر نیز به این مطلب اشاره نمودیم که یک کسب و کار حرفه ای نیاز به یک سایت حرفه ای دارد پس بهتر است سایتی با هزینه و اصولی برای خود داشته باشید و برای این امر کمی هزینه لازم است.

لیست زیر مواردی است که برای یک سایت اصولی و حرفه ای باید هزینه ساخت سایت پرداخت نمایید.

هزینه ساخت سایت شامل چه مواردی می شود؟

  • دامنه یا همان آدرس سایت
  • هزینه برای هاست
  • هزینه طراحی نمودن سایت
  • هزینه تولید محتوا برای سایت
  • هزینه سئو برای ساخت سایت
  • هزینه پشتیبانی لازم برای سایت

موارد ذکر شده را در متن زیر به طور کامل شرح داده ایم.

دامنه یا همان آدرس سایت

مورد اول هزینه دامنه سایت است که همان آدرس سایت ها گفته می شود برای این مورد با توجه به اینکه یک آدرس با پسوند متفاوت داشته باشید باید یک دامنه را به صورت اجاره چند ساله بگیرید اما از این مسئله اطمینان داشته باشید که تا زمانی که برای این سایت اجاره پرداخت می کنید و زمان آن را مشخص ساخته اید آن سایت با آدرس مربوطه به شما تعلق دارد و زمانی که شما از پرداخت این هزینه در زمان لازم عمل نکنید سایت را می توان به فرد دیگری اجاره داد و آدرس سایت شما دیگر آن سایت نیست.

هزینه برای هاست

مورد دوم هزینه کردن برای هاست یک سایت است، منظور از هاست به قسمتی از سرور گویند که به صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی از اینترنت را انجام می دهد و به اینترنت همیشه متصل است همچنین زمانی که اطلاعات خود را بر روی سایت مورد نظر خود قرار دهید وب سایت شما در کل جهان در دسترس قرار می گیرد و هر فردی می تواند فقط با وارد نمودن دامنه یا همان آدرس سایت وارد سایت شده و از موارد داخل سایت که محصولات، محتوا ها و... هستند استفاده لازم را ببرد، با محصولی آشنایی پیدا کند و برای تهیه محصولات خود اقدام نمایند. قابل ذکر است که  برای یک هاست باید هزینه لازم را انجام دهید و یک هاست قابل اطمینان، پر سرعت و امن تهیه نمایید. همچنین باید بدانید که هزینه هاست را می توان به صورت ماهانه و یا سالانه پرداخت نمود.

هزینه ساخت سایت

هزینه طراحی سایت

 هزینه طراحی نمودن یک سایت حرفه ای با در نظر گرفتن بخش های متنوع مورد سوم این مسئله است. قبل از پرداختن به این قسمت بهتر است عنوان کنیم که ساخت یک سایت با توجه به قابلیت ها و بخش های متنوعی که می خواهید و همچنین طراحان آن سایت، تکنیک های برنامه نویسی مورد نظر برای سایت قیمت ها متغیر می شود. اما با عنوان نمودن این بخش ها روشن می شود که شما برای چه قسمت هایی باید هزینه پرداخت نمایید تا سایت خود را آن طور که می خواهید حرفه ای و کامل پرداخت کنید. پس باید متوجه این امر شده باشید که نمی توان یک قیمت دقیق را عنوان نمود. در این بخش نیز در نظر بگیرید موارد دلخواه به همراه امنیت طراحی سایت باید اعمال شود.

جهت انجام پشتیبانی از سایت خود در این قسمت نیز باید هزینه ای پرداخت شود که اگر بودجه شما بسیار اندک است برای راه کار های رایگان اقدام نمایید همچنین نیاز است تا از یک تیم طراح خوب نیز جهت بهینه سازی قالب بهره بگیرید.

هزینه تولید محتوا برای سایت

هزینه تولید محتوا برای سایت مورد نظر خود را نیز باید بپردازید اکثر افرادی که با سایت و روش های ساخت آن آشنایی اندکی نیز دارند می دانند که این قسمت جهت جذب مخاطب و پیشرفته کردن سایت است و یک قسمت مهم برای ساخت یک سایت حرفه ای است. با هزینه کردن در این قسمت می توانید در بازار در بین رقبای خود نیز متمایز باشید و همچنین رشد چشمگیری در فروش داشته باشید‌. جهت جمع آوری تولید محتوا بهتر است آن را به عهده یک فرد کار بلد با دانش کافی قرار دهید تا محتوا های مفید در قالب کار شما و با نظم کافی در سایت خود منتشر کنید علاوه بر موارد ذکر شده محتوا نوشته شده باید از ظاهری کامل و جذاب با رعایت اصول نگارشی و سئو مناسب همراه باشد. قیمت گذاری در این بخش نیز بسته به نوع محصولات و انجام کار درخواستی متغییر است.

هزینه پرداختی برای سئو 

این قسمت با عواملی نظیر؛ قالب، نوع زبان حجم محتوا و‌... هزینه های متغیری دارد که بسته به نوع کارشناس سئو و عوامل ذکر شده در خطوط بالا است.

هزینه پشتیبانی کردن از سایت

این بخش در طراحی سایت یک بخش مهم بشمار می رود چرا که پشتیبانی فنی و سئو سایت با توجه به فعالیت هایی گه در آن پشتیبانی می شود قسمت مهمی است. در این قسمت به چند مورد از عواملی که در طراحی سایت ها اثر گذار هستند اشاره نموده ایم:

موارد مهم و اثر گذار در پشتیبانی سایت؛ بررسی کردن روزانه و یا ماهانه گوگل است، بروز رسانی کردن مرتب و منظم در کد نویسی و قالب ها، چک کردن خطا های موجود در سایت، چک کردن مرتب برای سرعت و همچنین امنیت سایت، بررسی کردن پیشرفت خود در گوگل و آمار بازدید ها و... هستند.

آیا پرداخت نمودن این هزینه ها برای داشتن یک سایت حرفه ای ارزش دارد یا خیر؟ با کمی عمیق اندیشیدن در مورد موارد ذکر شده بالا می توانید متوجه این موضوع شوید که پاسخ مثبت است چرا که با داشتن یک سایت حرفه ای بدون زحمت زیاد دارای یک کسب و کار قدرتمند و موفق خواهید بود شما می توانید با یک سایت مناسب در جذب مشتری زیاد و شناخته شدن کسب و کار خود گامی بلند بردارید و اینگونه صاحب یک کار پر فروش و موفق شده اید و تمام هزینه هایی را که برای سایت خود انجام داده اید نیز باعث شده اند که نتیجه درخشان را ببینید.

پشتیبانی کردن از سایت


هزینه ساخت سایت در حال حاضر چقدر آب میخوره؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 24 مهر, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن