بررسی انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ
27 مهر, 1401 توسط
بررسی انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

بررسی انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ

برای بررسی و شناخت انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ نیاز است تا کمی روحیه کنجکاوی و حس خلاقت داشته باشید به این خاطر که کمپین های دیجیتال مارکتینگ بسیار متنوع و جذاب هستند. شاید بسیاری از افراد انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ را خلاصه در تولید محتوا و سئو بدانند، هر چند که این دو مورد بخشی از آن است اما همه آن نیست.

انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ

در متن زیر به این موارد اشاره نموده ایم و در ادامه آن ها را به طور کامل توضیح داده ایم با ما همراه باشید.

  1. سئو (بهینه سازی سایت)
  2. ایمیل مارکتینگ
  3. بازاریابی محتوا
  4. بازاریابی مشارکتی
  5. بازاریابی شبکه های اجتماعی
  6. تبلیغات paid search
  7. تبلیغات نمایشی
  8. بازاریابی از طریق سوشال مدیا
  9. اینفلوئنسر مارکتینگ
  10. تبلیغات به صورت ویدئویی
  11. تبلیغات به صورت صوتی

سئو و بهینه سازی سایت

سئو همان بهینه سازی سایت است که کارایی آن در انجام جستجو یک مطلب است که توسط افراد انجام می شود به بیان دیگر می توان سئو را اینگونه تعریف کرد که بهینه‌ سازی محتوا جهت بالا تر نمایش دادن لینک سایت در سرچ های سایت گوگل گویند.

با جستجو یک مطلب به صورت مکرر در تعداد دفعات بالا متوجه می شوید که یک کاربر بیشتر به دنبال چه مطلبی است و با محتوا در خصوص این مطلب می توانید مشتریان را راضی نگه داشته و نیاز آن ها را بر طرف سازید.

رتبه بندی در صفحه اصلی جستجو با رعایت سه مورد مهم امکان پذیر است؛

  1. کیفیت مطلب
  2. اعتبار بالا
  3. ارتباط پذیری بیشتر

در انتها نیز با توجه به سئو بجا و دقیق می توانید در موارد ضروری نیاز های یک مشتری به رفع آن ها کمک کرده و اعتبار بالایی کسب نمایید.

موارد دسته بندی سئو ارگانیک به شرح زیر است:

  1. سئو محتوا
  2. سئو تکنیکال

این دو مورد از اهمیت بالایی جهت استراتژی دیجیتال مارکتینگ بر خوردارند.

انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوایی 

به طور ساده تر بازاریابی محتوایی را بازگو نموده ایم. بازاریابی محتوایی یعنی بخش عظیمی از  انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ به آن متعلق است بخش هایی نظیر؛ شبکه‌ های اجتماعی، محتوای ویدئویی و ایمیل و...

می توان اینگونه بیان کرد که این بخش بسیار راحت و آسان است به طوری که با ارائه یک مطلب کامل با اطلاعات دقیق و مفید که نیاز مشتری را رفع نماید و مشکلات او را حل کند توانسته اید تاثیر بسیاری بر روی ذهن مخاطب بگذارید و او را به سمت مجموعه خود جذب نمایید این عمل بازاریابی محتوایی است که می تواند در افزایش جذب مخاطب و اعتبار بخشی بالا تاثیر فراوانی بر روی مجموعه بگذارد.

به زبان ساده تر می توان گفت که بسیاری از  موفقیت و تاثیر گذاری های دیجیتال مارکتینگ بستگی به متن واضح و کامل دارد.

بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی 

در قدم نخست باید توجه داشته باشید تا در کدام یک از  انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ مخاطب بیشتری جذب نمایید این عمل با بررسی بیشتر در حضور مخاطبان در یک شبکه اجتماعی ممکن است سپس در مرحله بعدی باید یک تولید محتوا مرتبط، دقیق و جامع با کیفیت عالی آماده سازید 

این نکته نیز ضروری است که باید توجه فرمایید مشتریان شما بیشتر در چه سنینی هستند و کدام محتوا ها در جذب آن ها کمک می کند. شبکه های اجتماعی که بیشترین مخاطب را در حال حاضر دارد فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و... هستند.

تبلیغات Paid Search

بسیاری از افراد از این موضوع آگاه هستند که پیاده‌ سازی سئو یک امر طولانی است اما گاهی ما نیاز به یک تبلیغات پر بازدید در کوتاه مدت داریم می توانید با این تبلیغات بازدید زیاد را در زمان کمی داشته باشید.

مورد دیگر انجام تبلیغات نمایشی است که به صورت بنر هایی موجود است که در تبلیغ یک محصول در وب سایت ها استفاده می شود، این نوع تبلیغات برای مشاغل در وب سایت ها از طریق تصویر، ویدئو و... انجام می شود.

ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی از طریق ایمیل

در ابتدای سخن در این بخش باید بدانید که در دنیای دیجیتال ایمیل مارکتینگ با ارزش‌ تر از طلا معرفی شده است.

با استفاده از نرم افزار بازاریابی (ایمیل مارکتینگ) می توانید افراد را از انتشار محتوا های جدید با خبر سازید.

توجه فرمایید که باید از این مورد استفاده درستی داشته باشید یعنی با ایمیل های بسیار و بدرد نخور مخاطب خود را خسته نکنید پس فراموش نکنید که این نکته بسیار مهم است که از یک ایمیل درست و حساب شده استفاده نمایید.

انجام امور بازاریابی از راه سوشال مدیا

بازاریابی از این روش می تواند به شما کمک نماید تا پیغام های مهم و شخصی را به مخاطبان خود ارسال نمایید همچنین با محبوبیت بسیار در بین این پلتفرم‌ ها و مشتریان می توانید از این روش استفاده بسیاری کنید و اینگونه مخاطبان خود را چند برابر افزایش داده و به انتخاب مخاطبان قبلی نیز احترام بگذارید و یک رابطه عالی با مشتری برقرار نموده و فروش محصولات خود را بیشتر نمایید.

امور بازاریابی به صورت مشارکتی از موارد بعدی کمپین دیجیتال مارکتینگ است با استفاده از این عمل می توانید هزینه کمتری برای بازاریابی خود پرداخت نموده و مخاطبان بسیاری نیز از طریق بازاریابی جذب کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

می توان این بخش را اینگونه بیان کرد که اینفلوئنسر ها می توانند به برند های مختلف در شناخته شدن شبکه های اجتماعی کمک بسیاری کنند. زمانی که یک اینفلوئنسر به مخاطبان خود در صفحه شخصی اعلام می کند یک محصول را تهیه نمایید افرادی که او را همراهی می کنند این تبلیغ را پذیرفته و برای خرید آن محصول اقدام می کنند.

برای انجام تبلیغات خود از طرف اینفلوئنسر ها باید موردی را برگزینید که مخاطبان بسیاری دارد که از گفته های آن طبعیت می کنند و علاقه خود را به نوع محصول بیشتر نشان میدهند یا به زبان ساده تر یک مورد که  مناسب برند شما باشد باید انتخاب شود تا اینگونه یک تبلیغات پر بازدید و پر فروش داشته باشید.

انجام تبلیغات ویدئویی

با انجام تبلیغات ویدیویی در شبکه های اجتماعی پر بازدید می توانید یک نتیجه عالی از تبلیغ محصولات داشته باشید انجام تبلیغات ویدئویی باید زمانی صورت بپذیرد که بسیاری از افراد به دنبال محتوای جدید جهت تماشا کردن و یا بررسی کامل یک محصول هستند انجام گیرد.

انجام تبلیغات به صورت صوتی

همانطور که می دانید در حال حاضر پادکست‌ ها بسیار در بین افراد محبوب هستند شما نیز می توانید با رعایت کلیه موارد در خصوص پادکست ها تبلیغات خود را با ویرایش در نوع موسیقی و صدای رسا انجام دهید اینگونه می توانید نظر افرادی را که به تبلیغات صوتی بیشتر اهمیت می دهند را به سمت محصولات خود جلب نمایید. با یک ترفند خلاقانه و جذاب به جذب مشتری و مخاطبان بپردازید.

امور بازاریابی از راه سوشال مدیا



بررسی انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 27 مهر, 1401
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن