محتوای تولید شده توسط کاربر UGC چیست
1 آبان, 1402 توسط
محتوای تولید شده توسط کاربر UGC چیست
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

در این بخش از مقاله به نکات مهم در خصوص محتوای تولید شده توسط کاربر می پردازیم و به طور کامل مطالب مربوط و موثر در آن را شرح می دهیم جهت کسب اطلاعات در این خصوص تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

محتوای تولید شده توسط کاربر، از این نقطه شروع می کنیم تا متوجه این امر باشید که به چه میزان این محتواها اهمیت دارند، به قدری که قادر هستند در یک بخش بسیار بزرگ از کسب و کار شما اثر گذاشته و همچنین در تصمیمات شما به طور کامل دخیل باشند. بهتر است این نکته را ذکر نماییم که هر نوع محتوا تولید شده توسط مخاطبان با هر شکل و معیاری لازم است که جدی گرفته شود، این نکته به این علت است که می توان با این روش مزیت های فراوانی را برای کسب و کار خود به ارمغان آورد چرا که آن ها با منافع بالایی برای مشاغل مختلف همراه هستند.

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را با محتوای تولید شده توسط کاربران آشنا کنیم و میزان اهمیت این امر را برای همگان شفاف سازی نماییم، با ما همراه شوید.

محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC به چه معنا است؟

اگر این قصد را داشته باشیم که به تعریف UGC بپردازیم باید اینگونه سخن بگوییم که، محتوای تولید شده توسط کاربر در اصل به انواع محتوایی گویند که دیگر هیچ نویسنده ای در آن دخیل نیست و این محتوا ها فقط توسط کاربران نوشته و منتشر می‌ گردند. اما حالت های این محتوا ها به این صورت است که در قالب یکی از فرمت‌ های محتوا به شکل مستقل نوشته شود، یا به صورتی باشد که همانند یک نظر در بخش نظرات توسط کاربران در زیر پست های ما نوشته شده و منتشر گردد. اما باید در این قسمت نکته قابل توجه و مهم را ذکر نماییم تا بدانید که محتواهای کاربران در هر صورت و هر شکلی که باشد حتما باید به طور جدی تلقی گردد این گفته بدین معناست که بدانید هیچ چیز به اندازه نظر کاربران شما اهمیت ندارد و می توان به راحتی با توجه به نظر ها و گفته هایشان به نیاز هایشان پی برده و در رفع آن ها کمک کنید.

برای شفافیت بهتر این موضوع می توان مواردی را که توسط کاربران نوشته می شود در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف نظیر ویرگول، اینستاگرام، مدیوم، لینکدین، فیسبوک، یوتیوب و… اشاره کرد. بهتر است بدانید پست ها در هر اندازه و حالتی ممکن است باشد یعنی می توان این پست‌ ها به صورت متنی، کلیپ، صوت یا عکس و... باشند. حتی مواردی نظیر یک نظر از مشتری در زیر یک پست و یا یک تاییدیه‌ در هنگام خرید توسط مشتریان را حالتی از محتوای تولید شده توسط کاربران دانست.

محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC به چه معنا است؟

یک مورد دیگر از UGC به سوال های گویند که کاربران از شما در خصوص مسائل مختلف در کسب کارتان می‌ پرسند این موارد ممکن است برای شما بسیار اهمیت بخش باشد چرا که زمانی یک مشتری در ذهن سوالی دارد و آن را از شما می پرسد ممکن است اولین بار باشد که شما به آن مسئله از دید مشتری فکر می کنید و حتی این مورد می تواند در  برنامه های تولید محتوا به شما کمک بزرگی نماید. بهتر است به یک نوع دیگر که نوع خاصی از محتوای منتشر شده توسط کاربر است نیز اشاره نماییم که آن این است که  پست‌ هایی که شما قصد دارید مخاطبانتان آن ها را طبق یک هشتگ یا برای یک مسابقه انجام دهند نیز یک نوع جالب و موثر از محتوای تولید شده توسط کاربران است.

بعضی ها در این خصوص اینگونه می اندیشند که محتوا های انجام شده در هر صورت و یا هر حالتی باید سه ویژگی اصلی را رعایت کند، این سه ویژگی به شرح زیر است:

  • در یک قالب و چارچوب حرفه‌ ای محتوای لازم  تولید گردیده شود.
  • این محتوا در یک بخش آنلاین و به شکل عمومی انتشار یابد.
  • حداقل تلاش لازم جهت تولید آن را ببینیم.

اهمیت محتوای تولید شده توسط کاربران برای کسب و کارها

اگر این عنوان را بخواهیم به طور ساده بیان نماییم و اهمیت این بخش را برای شما نمایش دهیم باید اینگونه ذکر نماییم که برای صاحبان یک شغل هیچ چیز بالاتر و با ارزش تر از نظرات، پیشنهادات و انتقادات یک کاربر با رضایت بیشتر نیست. پس این یک مورد راحت ترین نوع محتوا توسط کاربران است که می توانند از این طریق نظرات خود را لحاظ کرده و نتیجه مثبت آن را در رفتار های بعد از آن ببینند چرا که هر محتوایی توسط کاربران صورت بگیرد نقش مهمی در تصمیم‌ گیری‌ های مربوط به یک کسب و کار دارد. علاوه بر موارد فوق باید بدانید که یک مشتری جدید از طریق نظرات مخاطبان دیگر می تواند خرید خود را انجام دهد یا خیر!

از طرفی دیگر می توان به این دید نگاه کرد که با نظرات مشتریان شما می توانید راحت تر تصمیم بگیرید که محصول بعدی شما چه چیزی باشد و یا چه چیزی نیاز به شارژ کردن دارد همچنین در بسیاری از کارها نیز تعیین می کند که چگونه خدمت رساتی خود را پیش ببرید، پس نظرات کاربران به قدری با ارزش هستند که شما می توانید کلیه نکات ضعف و قدرت خود را سنجیده و متوجه اشتباهات کاری خود شده و آن ها را اصلاح و یا تقویت نمایید که این امر در کامل تر شدن بخش های مهم کسب و کار شما نقش بسیاری دارد و در نتیجه شما را با نتایج درخشانی روبرو می سازد چرا که با برآورده ساختن نیاز های آن ها می توانید در بازار از سایر رقیب های شغلی خود نیز پیشی بگیرید و انتخاب بسیاری از کاربران تنها شما باشید.

اهمیت محتوای تولید شده توسط کاربران برای کسب و کارها

در بخش بعدی که UGC به کمک شما می آید  قسمتی است که شما دیگر نمی دانید در خصوص چه عنوانی مطلب های خود را منتشر سازید در این موارد باید به سراغ نظرات و بازخورد های  مخاطبان رفته و در خصوص سوالات مبهم برای آن ها و یا خواسته های آن ها محتواهای خود را نوشته و منتشر سازید این عمل علاوه بر کمک به نوشتن محتوا ها رضایت کاربران را نیز در بر آورد کردن نیاز ها و پاسخ به سوال هایشان در بر دارد همچنین با کسب رضایت بالا از سوی مخاطبان خود می توانید مخاطبان جدید بسیاری را نیز برای خود مخاطبان جذب کنید و از اینگونه می توانید نرخ تبدیل بیشتری دریافت کنید.

در زمان های بهترین اندوخته کسب و کارها و استارتاپ‌ ها به خصوص آنهایی که بر پایه محتوا هستند، کاربران آنها هستند. به طور مثال می‌ توان به سایت ویرگول پرداخت که تمام آن محتوا است و روال کاری آن بر پایه تولید محتوا توسط کاربران میباشد. از دیگر محتواهای تولید شده توسط کاربر در این حالت می‌ تواند پست مهمان در بلاگ یا سایت شما باشد که نه تنها به راهبرد و برنامه محتوای شما کمک می‌کند، علاوه بر این سبب ایجاد تنوع و بیشتر شدن کیفیت نیز می‌شود.

مزایای UGC چیست؟

همانگونه که بیان کردیم محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) می‌تواند مزایای زیادی برای کسب و کارها و دیگر کاربران داشته باشد. این نوع محتوا نه‌ تنها در تصمیم‌گیری‌ های کوچک و بزرگ به مدیران مشاغل کمک خاصی می‌کند، همچنین می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • ساخت برند و بیشتر شدن اطلاعات  از برند
  • بیشتر شدن اعتبار شما به عنوان سرکرده بازار
  • بهتر شدن وضعیت متریک‌ های پروفایل شما در شبکه‌ های اجتماعی
  • ساختن  لیدهای باکیفیت
  • دریافت بک لینک و بهتر کردن سئو
  • زیاد شدن تعداد مخاطبان و فالوورها
  • بیشتر شدن درصد مشارکت و تعامل
  • تصمیم‌گیری برای افزودن محصولات و فعالیتهای جدید یا حذف نمونه‌های بدون طرفدار
  • تولید محتوای بی همتا
  • امکان بهتر شدن سفارشی‌ سازی محصولات و خدمات
  • قوی تر شدن روابط با مخاطبان
  • بهتر شدن استراتژی و برنامه بازاریابی محتوایی
  • صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها و منابع مصرفی
  • زیاد شدن نرخ تبدیل

بازاریابی محتوایی از طریق UGC

همانگونه که می‌دانید ساده‌ترین تعریف بازاریابی محتوایی استفاده از محتوای کاربردی و جذاب در راستای تحقق اهداف بازاریابی و تبلیغات و بیشتر شدن نرخ تبدیل است. پس در این مسیر چه چیزی بهتر از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) که سبب می‌شود مخاطبان بیشتر درگیر شما بمانند، خریداران خرید بیشتری کنند و کاربران دیگر نیز با استفاده از نظرات خریداران قبلی به مشتریان شما تبدیل شوند.

یکی از معروف ترین و موفق‌ ترین کمپین‌ های بازاریابی محتوایی مبتنی بر UGC را باید کمپین Share a Coke کوکاکولا بدانیم که اولین بار سال 2011 برگزار شد و توانست به موفقیت قابل توجه ای برسد. در این کمپین کوکاکولا روی یک طرف برچسب نوشابه‌هایش نام برند خود و یک طرف دیگر یکی از 250 نام پرطرفدار آمریکایی‌ ها را زده بود تا مخاطبان با پیدا کردن نام خود، تصویر نوشابه کوکاکولا را به اشتراک بگذارند.

از آنجایی که بیش از 70 درصد مصرف‌ کنندگان پیش از خرید محصول، نقد و بررسی آن توسط کاربران دیگر را می‌خوانند، شما می‌توانید از این طریق اعتماد آنها را جلب کنید و ترافیک وب‌سایت‌ تان را بیشتر کنید.

ویدیوهای UGC نیز دید بسیار خوبی نسبت به برند، محصولات و خدمات شما ایجاد می‌کنند و باعث می‌شود اطلاع از برند و اعتبار برندتان بیشتر شود. ویدیوهایی که توسط کاربران تولید می‌شوند بهترین نوع محتوایی هستند که آنها می‌توانند در اختیار شما قرار دهند یا در رسانه‌ های دیگر به اشتراک بگذارند تا کاربران دیگر با خیال راحت تبدیل به مشتریان‌ تان شوند.

گمیفیکیشن یکی دیگر از بهترین روش‌ های تشویق کاربران به تولید محتواست که باعث می‌شود اثرات مثبت زیادی روی بازاریابی محتوایی شما داشته باشد. در این حالت جوایزی را برای کاربران در نظر می‌گیرید که در صورت تکمیل کردن یک سری کارها به آنها تعلق می‌گیرد.

مهمترین هدف گیمیفیکیشن این است که کاربران مدت زمان زیادی درگیر شما بوده و تعامل و مشارکت بیشتری داشته باشند. به همین دلیل می‌توانید با گذشت زمان، فالوئرها و مشتریان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید تا تشویق شوند دوباره از شما خرید کنند.

جمع بندی

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) که به محتوای کاربرساز نیز شناخته می‌شود یکی از ارزشمندترین انواع محتواست که نه تنها برای کسب و کارها اهمیت فراوانی دارد، بلکه می‌تواند برای کاربران دیگر نیز مفید باشد. محتوای تولید شده توسط کاربر آنقدر مهم است که می‌تواند مستقیما در تصمیمات خرد و کلان کسب و کار تاثیر بگذارد. ممکن است تقاضا و نیاز کاربران این سرنخ را به شما بدهد که محصولات جدید اضافه کنید یا محصولات قبلی را دیگر تولید نکنید.

از سمت دیگر می‌توانید با شناخت نیاز های بازار سریع‌ تر از رقبا نسبت به پرکردن آن بخش اقدام کنید. ضمن اینکه محتوای تولید شده توسط کاربر با بیشتر شدن آگاهی نسبت به برند، تایید محصولات و خدمات، و بیشتر شدن اعتبار شما می‌تواند در موفقیت بازاریابی محتوایی اثر مهمی داشته باشد.

بازاریابی محتوایی از طریق UGC


محتوای تولید شده توسط کاربر UGC چیست
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 1 آبان, 1402
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن