اتصال Voip با نرم افزار CRM را در این قسمت از مقاله شرح داده ایم جهت کسب اطلاعات کافی تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
برای اتصال Voip با نرم افزار CRM با توجه به پیشرفت تکنولوژی روش های مختلف بسیاری امروزه وجود دارد تا از طریق آن ها بتوانیم به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار کرده و خدمات ارائه دهیم، با توجه به نوع ارتباط در این موارد کسب و کار ها به شکلی قانون مند و منظم پیش می روند. به دنبال این مطلب باید عنوان نمود که برنامه اتصال voip به crm یک برنامه پر کاربرد در نرم افزار های مدیریتی است و کسب و کار های زیادی این روش را جهت برقراری ارتباط با مشتریان خود بر گزیده اند.
اگر بخواهیم نرم افزار crm را به چیزی تشبیه کنیم می توان آن را فراتر از یک دفترچه دیجیتالی دانست. کارایی سیستم crm این چنین است که کلیه اطلاعات یک کاربر را که نظیر: شماره تلفن، آدرس و زمینه کاری و نوع فعالیت آن ها است را دریافت نموده و بدون هیچ خطایی ثبت می نماید تا در تماس های مجدد مشتری بتوان با اطلاعات کامل او ارتباط بهتری برقرار نموده و از اتلاف وقت نیز جلوگیری نمایید.
بهتر است بدانید که نرم افزار سی آر ام از گستردگی زیادی برخوردار اند در این سیستم نیاز است که شما ابتدا مشغول به پر کردن فرم اولیه باشید و ثبت شرکت در سیستم را وارد نمایید و سپس در مراحل بعدی به ثبت اطلاعات کارکنان شرکت پرداخته و نوع فعالیت هریک را در این ثبت تعریف کنید. ثبت این موارد در سیستم برای شرکت بسیار ضروری است و در دسترس مدیران برای مواردی که لازم به بررسی کامل اطلاعات شخصی هر فرد است قرار می گیرند.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟
می توان crm را اینگونه عنوان نمود که یک برنامه برای مدیریت ارتباط با مشتری و حفظ مشتریان در یک مجموعه است. پس از راه اندازی این نرم افزار و در دسترس قرار دادن آن برای کلیه کارکنان می توان از آن در جهت ثبت اطلاعات مشتریان، پیگیری سرنخ تا مرحله فروش هر کالا، ایجاد یک ارتباط قوی با مشتری و... استفاده نمود.
نرم افزار CRM را می توان با توجه به دو نسخه ای که دارد بر اساس نیاز خود انتخاب نموده و در کسب و کار خود استفاده نمایید ذکر این نکته نیز ضروری است که برای استفاده و نصب نسخه محلی نرم افزار crm باید به یک سرور متصل شده و برای نسخه ابری نیازی به سرور ندارید. همچنین لازم است تا بدانید که ارتباط voip با crm از طریق وب سرویس ارتباط با ویپ صورت می گیرد.
تعریف تکنولوژی ویپ
تکنولوژی ویپ به انتقال صدا در بستر یک شبکه گویند. در گذشته انتقال صدا ها و داده ها از طریق اینترنت وجود نداشت و این موارد را می توانستید فقط از طریق پست انجام دهید که با حضور اینترنت و روی کار آمدن ابزار های مختلف سیستم ویپ شکل گرفت و انتقال داده ها و اطلاعات از طریق آن بسیار راحت تر شد. علاوه بر موارد ذکر شده باید بگوییم که با تکنولوژی ویپ یک ارتباط بی نقص و با کیفیت را می توان تجربه کرد این فناوری علاوه بر امکانات فراوانی که برای هر مجموعه و هر فرد ایجاد می کند کیفیت فوق العاده و کم هزینه نیز در شکل گیری ارتباطات دارد. مزایا و قابلیت های سیستم تلفنی ویپ بی شمار است اما در یک جمله می توان استفاده از آن را برای هر کسب و کار برابر با مدرن بودن فضای آن کسب و کار، راحتی در انجام فعالیت ها و موفقیت یک مجموعه با توجه به مزایای این سیستم دانست.
چرا از اتصال Voip با نرم افزار CRM استفاده می کنیم؟
در متن بالا به طور کامل به crm و تکنولوژی ویپ به طور جداگانه پرداختیم و به این مورد اشاره نمودیم که نرم افزار crm یک راهکار عالی برای برای مدیریت ارتباط با مشتری است و این نرم افزار برای کلیه مشاغل مفید است. چگونه یک مشتری ماندگار می شود و می توان از یک مشتری معمولی یک مشتری وفا دار ساخت در حقیقت باید گفت که با بکار گرفتن ابزار های مفید در نحوه ارتباط با مشتری و اهمیت دادن به آن مشتری احساس رضایت کسب نموده و برای خرید های مجدد خود مجموعه شما را انتخاب می نماید پس نوع نحوه ارتباط با مشتری یک عامل مهم در وفا دار ساختن آن نسبت به مجموعه است. حال در این قسمت به چند مورد از مزیت های مهم اتصال ویپ به crm اشاره می کنیم؛
- دسترسی راحت به کلیه جزئیات اطلاعات در تماس های یک فرد
- قابلیت انجام گزارش گیری و ثبت تماس ها
- قابلیت ارسال و دریافت فکس های اینترنتی
- توانایی برقراری ارتباط در میان قسمت های مختلف یک مجموعه
- مقرون به صرفه بودن در هزینه های انسانی و نگهداری سخت افزار ها همچنین بروز رسانی هر یک از نرم افزار ها
- برقراری یک مدیریت متمرکز و یکپارچه
- پیشرفت و توسعه در کسب و کار هایی که از این نوع ارتباط استفاده می کنند.
- و...
مزیت های استفاده از اتصال ویپ به crm برای هر شغلی؛
- برقراری یک رابطه قوی و مناسب
- ارسال کلیه پیام های تبلیغاتی در زمان کوتاه
- دسترسی راحت به مشتریان و برقراری ارتباطات خود بدون هیچ محدودیت مکانی و زمانی
- امکان ارسال پیغام به صورت صوتی و یا متنی به مشتری
- نظر سنجی و دریافت کلیه نظرات مشتریان در خصوص نوع ارائه خدمات
- هماهنگ ساختن سیستم اتصال ویپ به crm با توجه به شرایط موجود در مجموعه و سیاست های لازم
اتصال Voip با نرم افزار CRM چیتاک
اتصال نرمافزار چیتاک به سیستم تلفن VoIP میتواند از طریق استفاده از ماژولهای مربوط به VoIP در چیتاک امکانپذیر باشد. برخی از ماژولها و افزونههای نرمافزار چیتاک برای ایجاد ارتباط با سیستم تلفن VoIP و مدیریت تماسها عبارتند از:
چیتاک Asterisk Connector:
این ماژول به شما این امکان را میدهد که چیتاک خود را با سیستم تلفن Asterisk VoIP متصل کنید.
برخی از ویژگیهای این اتصال شامل مدیریت تماسها، نمایش تاریخچه تماسها در سیستم چیتاک و همچنین ایجاد تماسها از داخل چیتاک میشود.
چیتاک Twilio Connector:
این ماژول به شما این امکان را میدهد که از سرویس تلفنی Twilio برای برقراری ارتباط با چیتاک استفاده کنید.
این اتصال امکان ارسال و دریافت پیامها و همچنین مدیریت تماسها را از داخل چیتاک فراهم میکند.
چیتاک VoIP Integration:
این ماژولها و افزونههای آن امکان اتصال چیتاک به سیستمهای VoIP را فراهم میکنند.
ممکن است نیاز باشد که با توجه به نیازهای خاص شما یا سیستم تلفن VoIP مورد استفاده، از یکی از این افزونهها استفاده کنید.
پس از نصب ماژول مورد نظر، باید تنظیمات مربوط به اتصال VoIP را در چیتاک انجام دهید. این تنظیمات ممکن است شامل اطلاعات اتصال مانند IP آدرس سرور VoIP، پورت، نام کاربری، رمز عبور و سایر پارامترهای مربوطه باشد.
در صورت یکپارچه سازی نرم افزار چیتاک با سیستم تلفنی voip چه امکاناتی در اختیار قرار میگیرد؟
یکپارچهسازی نرمافزار چیتاک با سیستم تلفن VoIP میتواند امکانات متنوعی را به شما ارائه دهد. این امکانات معمولاً بسته به ماژول یا افزونه انتخابی شما و همچنین امکانات سیستم تلفن VoIP مورد استفاده شما متغیر خواهند بود. در اینجا چند امکانات معمولی یکپارچهسازی چیتاک با سیستم تلفن VoIP ذکر شدهاند:
مدیریت تماسها:
ثبت و نمایش تاریخچه تماسها از طریق نرمافزار چیتاک.
امکان برقراری تماس از داخل چیتاک با استفاده از اطلاعات مخاطبان ذخیره شده در چیتاک.
تشخیص تماس و هویت مخاطب:
نمایش اطلاعات مربوط به تماس و هویت مخاطب در هنگام دریافت تماس.
ارسال و دریافت پیامها:
امکان ارسال و دریافت پیامهای متنی از داخل چیتاک و مدیریت آنها.
هماهنگی با مخاطبین:
اطلاعات مربوط به تماسها و پیامها با مخاطبان ذخیره شده در چیتاک همگامسازی میشوند.
تماس با یک کلیک:
امکان برقراری تماس با یک کلیک از داخل نرمافزار چیتاک بر روی شماره تلفن مخاطبان.
نمایش وضعیت تلفن:
اطلاع از وضعیت تلفن مخاطبان، مانند آنلاین یا آفلاین بودن آنها.
گزارشگیری و آماردهی:
ثبت و نمایش گزارشها و آمارهای مربوط به تماسها و فعالیتهای مرتبط با تلفن از طریق چیتاک.
یکپارچهسازی با ماژولهای دیگر چیتاک:
امکان یکپارچهسازی اطلاعات تلفن با دیگر ماژولهای چیتاک مانند ماژول مدیریت مشتریان (CRM)، فروش، و مدیریت ارتباط با مشتریان (ERP) و ...
سخن پایانی:
ثبت و نمایش تاریخچه تماسها از طریق نرمافزار چیتاک.
امکان برقراری تماس از داخل چیتاک با استفاده از اطلاعات مخاطبان ذخیره شده در چیتاک.
تشخیص تماس و هویت مخاطب:
نمایش اطلاعات مربوط به تماس و هویت مخاطب در هنگام دریافت تماس.
ارسال و دریافت پیامها:
امکان ارسال و دریافت پیامهای متنی از داخل چیتاک و مدیریت آنها.
هماهنگی با مخاطبین:
اطلاعات مربوط به تماسها و پیامها با مخاطبان ذخیره شده در چیتاک همگامسازی میشوند.
تماس با یک کلیک:
امکان برقراری تماس با یک کلیک از داخل نرمافزار چیتاک بر روی شماره تلفن مخاطبان.
نمایش وضعیت تلفن:
اطلاع از وضعیت تلفن مخاطبان، مانند آنلاین یا آفلاین بودن آنها.
گزارشگیری و آماردهی:
ثبت و نمایش گزارشها و آمارهای مربوط به تماسها و فعالیتهای مرتبط با تلفن از طریق چیتاک.
یکپارچهسازی با ماژولهای دیگر چیتاک:
امکان یکپارچهسازی اطلاعات تلفن با دیگر ماژولهای چیتاک مانند ماژول مدیریت مشتریان (CRM)، فروش، و مدیریت ارتباط با مشتریان (ERP) و ...
از مطالعه این قسمت از مقاله به این نتیجه می توان دست یافت که با اتصال Voip با نرم افزار CRM می توان از حداکثری خدمات ویپ بهره مند شد و به شکلی فوق العاده در بازار و بین رقبا ظاهر شد. فناوری ویپ در کنار نرم افزار crm همانند به دو تکه از پازل هستند که در کنار یک دیگر کامل می شوند و اینگونه می توانند خدمات دهی عالی انجام دهند. همراهان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت در خواست های خود با چیتاک ارتباط بگیرید.
اتصال Voip با نرم افزار CRM ، مزایا و نحوه اتصال