نرم افزار سی ار ام چیست و چه کاربردهای دارد؟
17 بهمن, 1401 توسط
نرم افزار سی ار ام چیست و چه کاربردهای دارد؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

برای اینکه بدانیم نرم افزار سی ار ام چیست و چه کاربردهایی دارد در ابتدا باید به سراغ تعریف آن برویم. واژه Crm مخفف عبارت Customer Relationship Managemant است که به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. مدیریت ارتباط با مشتری به کلیه فرآیند ها و فناوری‌ های گویند که در مجموعه ها جهت ترغیب، وسعت دادن، حفظ و ارائه خدمات به صورت حرفه ای تر و به مشتریان استفاده می شود. با نرم افزار CRM می توان به هدف های خود در ارتباط گیری با مشتریان و حفظ آن ها و همچنین فروش بیشتر رسید. 

نرم افزار سی ار ام چیست و کاربرد آن کدام است؟

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که مگر  نرم افزار سی ار ام چیست و چه اقداماتی را برای یک مجموعه به ارمغان می آورد که وجودش امروزه بسیار ضروری است؟ باید پاسخ را اینگونه بیان کرد که با نرم‌ افزار CRM می توان کلیه اطلاعات و مدارک مشتری را جهت دسترسی راحت تر به آن ها در مواقع لازم پیدا کرد و کلیه اطلاعات مهم در این خصوص را به صورت یکپارچه جمع‌ آوری نمود. همچنین می توان از مزیت های دیگر این نرم‌ افزار به ثبت تعاملات مختلف با مشتری از طریق تلفن، ایمیل، رسانه‌ های اجتماعی و ... و انجام شدن خودکار فرآیند های دیگر نظیر وجود تقویم و برنامه ریزی برای انجام یک کار مهم با اعلان هشدار ها و فروش بیشتر اشاره نمود.

مزایای استفاده از نرم افزار سی ار ام چیست ؟

  • شناسایی نیاز های مشتریان و تلاش برای رفع آن ها در جهت جلب رضایت بیشتر مشتریان
  • مدیریت حرفه ای اما ساده 
  • صرفه جویی در زمان
  • مدیریت کامل مشتریان

به صورت کلی مشخصه‌ های مهم نرم‌ افزار های CRM را در متن زیر شرح داده ایم جهت شناخت بیشتر از این مشخصه ها متن زیر را مطالعه فرمایید؛

اتوماسیون بازاریابی

در نرم افزار سی آر ام ابزار های وجود دارد که قابلیت‌ اتوماسیون بازاریابی را دارد، این ابزار ها با انجام امور در خصوص وظایف تکراری به صورت خودکار در زمان شما و مشتری صرفه جویی می کند و همچنین انجام خدمات بازاریابی را در قسمت های مختلف چرخه‌ حیات مشتری را نیز تقویت می کند.

نرم افزار سی ار ام چیست

اتوماسیون نیروی فروش

اما اتوماسیون نیروی فروش در  نرم افزار سی ار ام چیست ؟ این بخش با نام دیگری که مدیریت نیروی فروش است نیز شناخته می‌ شود، باعث می شود که کار های تکراری در بین مأمور فروش و مشتری حذف گردد. این عمل از طریق سیستم CRM با ردیابی خودکار کلیه مکالمات بین فروشنده و مشتری که رخ داده است صورت می گیرد.

اتوماسیون مرکز ارتباط

این بخش به این دلیل موجود است تا از امور خسته‌ کننده‌ وظایف کارمند مرکز ارتباطی جلوگیری نماید. این بخش از  سی آر ام می تواند با یک خودکار سازی یعنی با یک صدای از قبل ضبط شده در زمان های مختلفی که مشکلی پیش آید به مجموعه در حل مشکل کمک کرده باشد.

تکنولوژی مکان‌ های جغرافیایی یا خدمات مبتنی بر مکان: برخی از سیستم‌ های CRM با توجه به ترکیبی که با  اپلیکیشن‌ های وابسته به GPS دارند می توانند در دست یابی به  مکان جغرافیایی مشتریان آن ها را دسته‌ بندی نمایند.

کاربرد نرم افزار سی ار ام چیست ؟

جذب نمودن مشتریان بالقوه

توسعه کلی در بین روابط با مشتریان

حفظ و نگه داری از مشتریان

فروش بیشتر

رضایت بالا مشتریان

جمع آوری و حفظ اطلاعات مشتریان

دسترسی راحت به کلیه اطلاعات در خصوص هر مشتری در مواقع لازم

شفافیت بیشتر

راندمان بیشتر

بهبود خدمات مشتری

و...

فروش نرم افزار سی ار ام چیست

چالش‌ های CRM

با بودن تمام پیشرفت‌ ها در تکنولوژی مدیریت ارتباط با مشتری، بدون مدیریت مناسب، سیستم CRM نمی تواند چیزی به غیر از مخزن داده باشد که اطلاعات مشتریان در آن ذخیره شده است. داده ها باید به طور منظم ساماندهی شوند تا کاربران بتوانند به راحتی به اطلاعاتی که مورد نیازشان است برسند.

همینطور به این دلیل که داده های گوناگونی در یک رابط یا داشبورد ساماندهی شده‌ اند، شرکت‌ ها باید سعی زیادی بکنند تا به یک دیدگاه نهایی نسبت به مشتری و داده های مربوط با او دست پیدا کنند. چالش ها وقتی به وجود می آیند که اطلاعات مشتریان در چندین سیستم ذخیره شده یا داده‌‌ها تکراری و از زمان ایجاد آن خیلی میگذرد. این سبب می شود که فراآیند های تجاری با مانع رو به رو شده یا از سرعت شان کم شود. این مشکلات سبب به وجود آمدن زمان انتظار طولانی در هنگام تماس تلفنی، کم شدن شناخت از مشتریان و پشتیبانی های فنی بی استفاده می شود.

تحقیقات نشان می دهد که مشتریان، مخصوصا آنهایی که به نسل هزاره متعلق هستند، بی اندازه از عملکرد مراکز ارتباطی ناراضی هستند. آنها علاقه مند هستند از طریق کانال های ارتباطی بزرگتری با شرکت در ارتباط باشند. کانال هایی مثل اپلیکیشن ها تلفن هوشمند، امکان چت در وب و همچنین رسانه های اجتماعی. چالش مهم سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، این است که تجربه های بینِ کانالی‌ فراهم آورد که منظم و مورد اطمینان باشد.

سخن پایانی

در دنیای کاری امروزی، مهم ترین عامل برای موفقیت روش برخورد مناسب با مشتریان است. سی آر ام نیز یک نرم افزار فوق العاده برای بهبود ارتباط با مشتریان و جذب مشتری جدید است. ما نیز جهت ارتباط گیری راحت و آسان با مشتری و جلب رضایت آن ها این سیستم بی نظیر را پیشنهاد می دهیم. چرا که با ویژگی هایی که این سیستم دارد می تواند یک ارتباط قوی و ماندگار با مشتریان شما فراهم کند و نیاز های یک کسب و کار را در این زمینه برآورده نماید. سیستم های سی آر ام در هر اندازه ای که هستند برای رشد و سود بیشتر یک مجموعه کارایی دارند.

کاربران گرامی می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت درخواست های خود با چیتاک ارتباط گرفته و مشکلات خود را با مشاوران متخصص نرم افزار سی آر ام چیتاک در میان بگذارید تا بهترین پیشنهاد ها را برای رفع مشکلات خود دریافت نمایید‌.

بازاریابی نرم افزار سی ار ام چیست



نرم افزار سی ار ام چیست و چه کاربردهای دارد؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 17 بهمن, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن