تاثیر خدمات پس از فروش در وفاداری مشتری
17 بهمن, 1401 توسط
تاثیر خدمات پس از فروش در وفاداری مشتری
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

وفادار ماندن یک مشتری به یک مجموعه آن هم برای چند سال بسیار ارزشمند است، اگر شما بتوانید افرادی را با ارائه خدمات پس از فروش به مدت چند سال به خود وفادار نگه دارید حتما میتوانید تعداد آن ها را چند برابر کرده و این چنین در کار خود موفق باشید.

همانطور که می دانید در اتمام سخنان بسیاری از مردم جملاتی مانند خیلی خوش گذشت، برای هفته‌ بعد هم یک قرار بذاریم، باهات در ارتباطم و... می گویند.

مثال های بالا به این دلیل بود که بدانید در امور فروشندگی نیز باید به همین ترتیب پیش رفت. یعنی اتمام یک دیدار کاری و دست دادن پایانی آن دیدار نباید به منزله پایان رابطه‌ فروشنده و مشتری‌ باشد و به طوری در هفته آینده و یا چند روز دیگر ملاقات جدیدی داشته باشند اما چرا باید اینگونه باشد؟ به این دلیل است که ما نباید به سادگی مشتریان خود را از دست بدهیم و برای اینکه بخواهیم یک فروشنده قهار باشیم بهتر است مشتریانی را که جذب می کنیم با نحوه ارتباط گیری و برخورد خود به طور طولانی مدت حفظ نماییم پس یک فروشنده زمانی موفق است که بتواند با ارائه خدمات پس از فروش رابطه‌ خود را با مشتریان به پایان نرساند بلکه با آن ها رابطه‌‌ دوستانه‌ ای نیز برقرار نماید.

اینکه می گوییم یک مشتری باید وفادار باشد و این امر برای یک مجموعه با ارزش و مهم است در مقابل برای خود فرد نیز مهم است پس ادامه این همکاری در صورت رضایت فرد برای مشتری هم باید مهم باشد به این دلیل که یک مشتری محصولات با کیفیت و اعتمادی که به یک مجموعه داشته است را از دست می دهد و دیگر تا پیدا کردن مجموعه مورد نظر با همان شرایط سخت است، حتی رفتن به یک مجموعه جدید و اعلام نیاز های خود به آن ها نیز سخت می شود چرا که شما هیچ شناختی از مجموعه جدید ندارید و نمی دانید نوع برخورد و روال کاری آن ها به چه صورت است و برای این سخت باید مدت زمان بیشتری را سپری کنید پس در ارتباط بودن با مشتریان نیز به نفع خود آن ها است و یک مشتری پس از ورود به مجموعه و آشنایی با آن می تواند به‌ طور منظم و در اسرع وقت، بیشترین استفاده را از محصولات شما داشته باشد.

یکی از موارد مهم در ماندگاری ذهن مشتریان نیز ارائه‌ خدمات پس از فروش در یک زمان منظم و معین است. این عمل در شرکت های پیشرفته، بزرگ و همچنین شرکت‌ های نوپا بسیار دیده می شود و انجام این امر بیشتر جهت بدست آوردن اطمینان و اعتماد مشتریان است تا مشتریان بیشترین استفاده را از محصول آن ها داشته باشند.

برقراری ارتباط دوستانه با مشتریان، برای هر دو طرف نیز مهم و به نفع است. چرا که در این صورت هم مشتریان از خدمات پس از فروش بهتر و مناسب تری برخوردار می‌ شوند و هم شرکت شما مشتریانی با رضایت بالا خواهد داشت که تبدیل شده اند به تعدادی از مشتریان وفادار.

خدمات پس از فروش

هشت مورد از انواع خدمات پس از فروش 

کارت ویزیت

با وجود کارت ویزیت و ارائه آن به مشتری می توانید این اعتماد را داشته باشید که یک برند از مجموعه خود در دست مشتری دارید و زمانی که مشتری به آن نگاه می‌ کند شما برای او یادآور خواهید شد. پیامی برای کارت ویزیت خود برگزینید که کامل و با دقت فراوان با اشاره به تاریخ های ارائه‌ خدمات پس از فروش و موارد این چنینی ذکر شده‌ باشد.

کیفیت و بسته‌ بندی منحصر به‌ فرد

در حال حاضر افراد صاحب کسب و کار ها بر روی نظرات و اعتقادات مشتریان مدرن، همانند بازیافت، یک سرمایه‌ گذاری ویژه می‌ کنند. و با یک جایگزین مناسب کیسه‌ های پلاستیکی را به کیسه‌ های که می توان بازیافت شد تغییر می دهند تا اینگونه علاوه بر و استفاده‌ مجدد آن ها به فکر منافع دیگر نیز باشند. یکی از شیوه های مؤثر جهت ارائه‌ خدمات پس از فروش، کیفیت و بسته‌ بندی متفاوت موارد این چنینی است.

کوپن

با فروش یک محصول در حال حاضر می توانید فروش های بعدی خود را نیز تضمین کنید، در این موارد کوپن‌ ها می‌ توانند یکی از بهترین راه ها برای تضمین خرید های بعدی و همچنین به پاس قدردانی از مشتریان ویژه باشند. با این ترفند می توان علاوه بر جذب مشتری به ماندگاری و خرید های مجدد نیز فکر کرد.

نرم افزار خدمات پس از فروش

ارتباط تلفنی

اگر یکماه با مشتریان خود در ارتباط نبودید پس از آن می توانید برای ارائه خدمات دیگر با آن ها تماس بگیرید. اما این را به طور واضح بیان نکنید چرا که این چنین مشتری فکر می کند شما فقط برای منافع خود با او ارتباط گرفته اید پس بهتر است به طور عادی و ساده فقط از او در خصوص رضایت از خرید های که داشت سوال نمایید. این تماس و ابراز اهمیت به مشتریان آن ها را به مجموعه وفادار می کند. حتی زمانی که آن ها نتوانند سخن بگویند و تلفن شما بی پاسخ ماند با یک پیام از آن ها برای خریدی که داشتند تشکر  نمایید و این چنین به آن ها یادآور شده اید که شما به فکر آن ها بوده و همیشه در دسترس برای پاسخگوی به سوالات‌ شان هستید.

آموزش

اگر محصولات شما گوناگون و زیاد هستند و کار کردن با آنها مشکل است و همه نمی‌توانند از قابلیت‌های  تمام آنها استفاده کنند، کلاس‌های آموزشی برگزار کنید؛ چون سبب بیشتر شدن ارزش محصولات شما می‌شوند. آموزش دلیلی که می‌شود مشتری شما را مجدد ببیند و راه بسیار خوبی برای ارتباط خوب با مشتری پس از فروش است.

نظرسنجی‌ های دوره‌ ای

تعدادی از مشتریان، از شرکت در نظرسنجی‌های دوره‌ای خیلی لذت می‌برند. می‌توانید کوپن‌هایی را به برگه نظرسنجی بچسبانید. با این‌ کار مشتری علاوه بر اینکه حس می‌کند صدایش شنیده می‌شود، احساس ارجمند بودن و با ارزش بودن نیز می‌کند.

ایمیل تبریک تولد یا هدیه

تبریک تولد به روش ایمیل یا هدیه ای شایسته، بسیار توانمند است. وقتی که می خواهید بعد از ماه ها از آخرین فروش، به مشتری تان دسترسی پیدا کنید و جلوگیری از ناپدید شدن برند تان در ذهن او شوید، تولدش را به او تبریک بگویید (اگرچه توجه دارید که این کار وقتی جواب می دهد که تولدش باشد!). خوب تر است که به ایمیل یا هدیه تان کوپنی برای تخفیف اضافه کنید. نوشته ایمیل نباید لحن تجاری داشته باشد و یا جوری نوشته شود که مشتری فکر کند شما برای علت دیگری غیر از تبریک تولد، ایمیل را ارسال کرده اید. خیلی ساده تولد‌شان را تبریک بگویید.

پیام تبریک عید

عید ها بهترین وقت برای ارتباط مجدد با مشتری های قدیمی هستند. برای مشتری های تان پیام تبریک عید بفرستید؛ با این عمل برندتان را در ذهن آنها خاطرنشان می کنید. حتی اگر پیام شما فقط درمورد تبریک عید و درخواست روز های شاد در ایام عید باشد، نام شما در ذهن آنها خاطرنشان می شود. در روزها عید می توانید ارتقای درجه و حراجی هم برگزار کنید.

خدمات پس از فروش چیتاک


تاثیر خدمات پس از فروش در وفاداری مشتری
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 17 بهمن, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن